Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaako enää kukaan pysyvään parisuhteeseen?

Vierailija
08.11.2021 |

Tuntuu siltä, että jo lähtökohtaisesti ajatellaan että "katsotaan nyt miten kauan tämä kestää". Eikö enää edes yritetä luoda pysyvää ja kestävää suhdetta? Aiemmin niin tehtiin useinkin, toimittiinko silloin väärin?

Kommentit (271)

Vierailija
61/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kukaan ei halua enää parisuhdetta.

Vierailija
62/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useita miehiä, jotka nimen omaan haluaisivat pitkään rakkaudentäyteiseen parisuhteeseen, mutta eivät onnistu sellaista löytämään. Ikäluokka 30-50 vuotta.

Mitä lähempänä 50 vuoden ikää miehet ovat, sitä enemmän he haluavat sitoutua parisuhteeseen (tosin usea haluaa asua erillään). Moni valittaa, että heidän ikäisensä naiset eivät enää halua lainkaan sitoutua, satunnainen hauskanpito- ja seksiseura kyllä kelpaa.

Liian vähän liian myöhään. Parasta ennen päiväys meni siinä parikymppisenä. Varsinkin ne 40-50 vuotiaat naiset ovat useimmiten jo sen parisuhde-elämän kokeneet ja hankkiutuneet siitä eroon. Samaa riesaa ei halua toista kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin kun ihmetellään miksi erotaan niin paljon, miksi hypitään suhteesta toiseen ja miksi sinkkuja on niin paljon niin harva on ottanut sitä seikkaa huomioon että nykyisin naiset ja miehet kohtaavat toisiaan paljon enemmän kuin ennen.

Esimerkiksi työpaikalla,koulussa,harrastuksissa ja tapahtumissa(festarit yms) on nykypäivänä naisia sekä miehiä paljon yhdessä ja sitä kautta monet varatut päätyvät pettämään tai rakastuvat toiseen ihmiseen.

Ennen oli lavatanssit paikka missä naiset ja miehet usein kohtasivat mutta nykyään paikkoja on valtavasti enemmän.

Miksi sitten suhde jossa ei voi luottaa toiseen ja jossa lähetään heti toisen matkaan kun vain tavataan joku uusi tyyppi, pitäisi kestää pitkään/loppuelämän.

Siihen minä en osaa vastata mutta ihmisillä on tunteita ja vaikka ihminen on parisuhteessa niin yhtälailla se rakastuu/ihastuu kiinnostaviin ihmisiin kuin sinkku ihminen. Työpaikoilla,harrastuksissa ja kouluissa usein ollaan paljon tekemisissä toisten kanssa että ei siellä kyse ole siitä että heti lähdetään toisen matkaan.

Vierailija
64/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kaikille joka on esittänyt minulle kysymyksen kommentissani ja odottaa vastausta mutta tämä palsta ei anna vastata kun "kommentti julkaistaan hyväksynnän jälkeen"

Vierailija
65/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kestää niin kauan kun seksi luistaa. Sitten se loppuu. Sellaista se on panohörhöjen elämä.

Näin se näyttää menevän.

Surullista.

Minulle seksi ei ole ollut koskaan tärkeää, sen takia ollut vaikeaa ”päästä” parisuhteeseen.

Kauhulla luen aina näitä ”seksi loppui ollaan nykyään vain kämppiksiä”.

KÄMPIKSIÄ??

Kämppis voi olla joku täysin tuntematon, joka vain jaksaa asuntoa hetken ajan.

Ikävä kyllä - jos et löydä toista aseksuaalia, saat parisuhteen, jossa sinuun suhtaudutaan samalla tavoin kuin kämppikseen.

Niin, aivan.

Eli parisuhteella ja rakkaudella ei ole mitään arvoa.

Eli ei sitä kannata arvostaa.

Tyhjää täynnä koko homma.

Nimenomaan on arvoa, mutta jos ei ole seksiä, ei ole rakkauttakaan. Ei edes tarpeeksi välittämistä, että voisi suhteeksi kutsua. Seksi on se, joka erottaa parisuhteen, ystävyys-suhteelta. Tuossa sanotaan kämppis, koska asutaan yhdessä, vaikka ei rakasteta molemminpuolisesti enää, kuten teot todistavat.

Vierailija
66/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin pitkän ja pysyvän parisuhteen mutta naiset lähtee aina jos kaikki ei ole täydellistä hänelle. Eräs ystäväni (nainen) sanoi kuvaavasti "miksi nainen jäisi suhteeseen jossa kaikki ei ole täydellistä kun tänä tinder aikakautena nainen saa uuden suhteen tuntien aikana erosta jos hän näin haluaa"

Sanoppa sinä ,miksi kukaan haluaisi elää pskassa suhteessa? Tyhjän saa pyytämättäkin.

Vierailija
67/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen useita miehiä, jotka nimen omaan haluaisivat pitkään rakkaudentäyteiseen parisuhteeseen, mutta eivät onnistu sellaista löytämään. Ikäluokka 30-50 vuotta.

Mitä lähempänä 50 vuoden ikää miehet ovat, sitä enemmän he haluavat sitoutua parisuhteeseen (tosin usea haluaa asua erillään). Moni valittaa, että heidän ikäisensä naiset eivät enää halua lainkaan sitoutua, satunnainen hauskanpito- ja seksiseura kyllä kelpaa.

Joo. Tollaseen itsekin törmäsin. Totuus on se, että mies varmaan kuvittelee, että se rakkaudentäyteinen suhde tupsahtaa taivaasta ilman mitään omaa eforttia. Hän ei myöskään oikeasti halunnut tehdä muuten täyteen elämäänsä tilaa minulle. Sänkyyn toki mahduin oikein hyvin.

Minä olisi kaivannut oikeasti elämänkumppania enkä olla pelkkä seksinukke.

Valintojen maailmassa sinä valitset niitä miehiä, joita kiinnostavaa vain seksi. Kyllä meitä löytyy ihan normaalia tasavertaista kumppania hakeaviakin, mutkun teille me olemme jämämiehiä.

No eipä ole näkynyt.

Vierailija
68/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Tollaseen itsekin törmäsin. Totuus on se, että mies varmaan kuvittelee, että se rakkaudentäyteinen suhde tupsahtaa taivaasta ilman mitään omaa eforttia. Hän ei myöskään oikeasti halunnut tehdä muuten täyteen elämäänsä tilaa minulle. Sänkyyn toki mahduin oikein hyvin.

Valintojen maailmassa sinä valitset niitä miehiä, joita kiinnostavaa vain seksi. Kyllä meitä löytyy ihan normaalia tasavertaista kumppania hakeaviakin, mutkun teille me olemme jämämiehiä.

No eipä ole näkynyt.

Mitäköhän ei ole olemassa kun sinä et ole nähnyt?

Vierailija
69/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin pitkän ja pysyvän parisuhteen mutta naiset lähtee aina jos kaikki ei ole täydellistä hänelle. Eräs ystäväni (nainen) sanoi kuvaavasti "miksi nainen jäisi suhteeseen jossa kaikki ei ole täydellistä kun tänä tinder aikakautena nainen saa uuden suhteen tuntien aikana erosta jos hän näin haluaa"

Sanoppa sinä ,miksi kukaan haluaisi elää pskassa suhteessa? Tyhjän saa pyytämättäkin.

Niinpä miksi mies panostaisi suhteeseen joka on tuhoon tuomittu pienimmän ongelman edessä

Vierailija
70/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluan parisuhteen. Mutta niin monien parisuhteiden jälkeen olen varovainen. En halua kokea sitä surua enää.

Vierailija
71/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen halunnut suhdetta yläasteikäisenä mutta vielä tähän ikään (32) ei oo kukaan kelpuuttanut.

Vierailija
72/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kokemus.  Tuntuu siltä, että kun mies keski-ikäistyessään vähän jopa kypsyy ja on ehkä valmis vakiintumaan, saman ikäiset naiset "löytävät itsensä" ja vapautensa.  Menokenkä vipattaa eikä varsinkaan kunnollisille miehille ole mitään käyttöä.

Mitä nainen saa nykyaikana sitoutumisesta pitkään suhteeseen? Kumppanin jolle hän on itsestään selvyys? Mitä nainen saa tuosta suhteesta?

Tiedoksesi: kunnollisia, luotettavia ja puolisoaan kunnioittavia miehiäkin löytyy.  Jopa vapaina.

Rosebrides. Saat selailla ilman rekkarointia ja liittyminen on 0e.

Vierailija
73/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole näkynyt.

Juupajuu, eiköhän noita ole seuranhakupalvelut täynnä, mutta eihän niitä tosiaan näy, ellet keskustele heille.

Vierailija
74/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujouluaika lähestyy eli kohta taas tapahtuu avioeroja paljon.... Ellei työskentele firmassa missä on vain yhden sukupuolen edustajia.

Vierailija
75/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä jotain vikaa että katsotaan miten kauan kestää sen sijaan että pakotetaan kestämään? Jälkimmäinen kuulostaa vahingolliselta.

Vierailija
76/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kestää niin kauan kun seksi luistaa. Sitten se loppuu. Sellaista se on panohörhöjen elämä.

Näin se näyttää menevän.

Surullista.

Minulle seksi ei ole ollut koskaan tärkeää, sen takia ollut vaikeaa ”päästä” parisuhteeseen.

Kauhulla luen aina näitä ”seksi loppui ollaan nykyään vain kämppiksiä”.

KÄMPIKSIÄ??

Kämppis voi olla joku täysin tuntematon, joka vain jaksaa asuntoa hetken ajan.

Ikävä kyllä - jos et löydä toista aseksuaalia, saat parisuhteen, jossa sinuun suhtaudutaan samalla tavoin kuin kämppikseen.

Niin, aivan.

Eli parisuhteella ja rakkaudella ei ole mitään arvoa.

Eli ei sitä kannata arvostaa.

Tyhjää täynnä koko homma.

Nimenomaan on arvoa, mutta jos ei ole seksiä, ei ole rakkauttakaan. Ei edes tarpeeksi välittämistä, että voisi suhteeksi kutsua. Seksi on se, joka erottaa parisuhteen, ystävyys-suhteelta. Tuossa sanotaan kämppis, koska asutaan yhdessä, vaikka ei rakasteta molemminpuolisesti enää, kuten teot todistavat.

Niin?

Nyt me vaan toistetaan toisillemme omia näkökulmiamme.

Sinulle noin.

Minulle taas jos ”rakkauden” hinta on pelkkä seksi, on kamalaa.

En minä lähtisi luottamaan ja rakentamaan elämääni ihmisen kanssa joka noin ajattelee ja kokee parisuhteen.

Ei siinä, minun näkökulmasta, ole mitään arvoa, arvokasta tai jotain jota kannattaisi lähteä hakemaan.

Kauniin kuoren alla pelkkää mätää.

Muut tehköön kuten haluaa, mitä se mulle kuuluu.

Itse en lähtisi.

Liian erilainen maailmankatsomus.

Vierailija
77/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole näkynyt.

Komeimmat Top-10% miehissä ei ehkä ole, mutta siitä alaspäin alkaa olla. Todennäköisesti yrität saada miestä, jolla olisi kaikki hyvät ominaisuudet, mutta sellaista ei tosielämässä ole.

Vierailija
78/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole näkynyt.

Mitäköhän ei ole olemassa kun sinä et ole nähnyt?

Totra kai niitä jossain on, mutta ei minun elämässäni, kun ei ole näkynyt. Näen kyllä, että useammalla ystävälläni on tuillainen mies. Ja ne seksin petässä olevat tai itsekkäät miehet, osaavat nekin feikata alussa.

Vierailija
79/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä ole näkynyt.

Komeimmat Top-10% miehissä ei ehkä ole, mutta siitä alaspäin alkaa olla. Todennäköisesti yrität saada miestä, jolla olisi kaikki hyvät ominaisuudet, mutta sellaista ei tosielämässä ole.

Tajuatko, että ihan tavallisella tallaajalla ei ole miehiä jonossa.

Vierailija
80/271 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin kun ihmetellään miksi erotaan niin paljon, miksi hypitään suhteesta toiseen ja miksi sinkkuja on niin paljon niin harva on ottanut sitä seikkaa huomioon että nykyisin naiset ja miehet kohtaavat toisiaan paljon enemmän kuin ennen.

Esimerkiksi työpaikalla,koulussa,harrastuksissa ja tapahtumissa(festarit yms) on nykypäivänä naisia sekä miehiä paljon yhdessä ja sitä kautta monet varatut päätyvät pettämään tai rakastuvat toiseen ihmiseen.

Ennen oli lavatanssit paikka missä naiset ja miehet usein kohtasivat mutta nykyään paikkoja on valtavasti enemmän.

Miksi sitten suhde jossa ei voi luottaa toiseen ja jossa lähetään heti toisen matkaan kun vain tavataan joku uusi tyyppi, pitäisi kestää pitkään/loppuelämän.

Siihen minä en osaa vastata mutta ihmisillä on tunteita ja vaikka ihminen on parisuhteessa niin yhtälailla se rakastuu/ihastuu kiinnostaviin ihmisiin kuin sinkku ihminen. Työpaikoilla,harrastuksissa ja kouluissa usein ollaan paljon tekemisissä toisten kanssa että ei siellä kyse ole siitä että heti lähdetään toisen matkaan.

Mä ole ollut järjestämässä muutamiakin tansseja ja voin kyllä sanoa että toistaiseksi ei ole tullut vastaan tilannetta että yhtäkkiä ihastuessa oltaisiin vain lähdetty toisen matkaan. Varmasti tinderi on vähän eri ympäristö ja tanssilavatkin silloin kun sieltä varta vasten lähdetään tuoretta seuraa hakemaan.

Ihastumisia tapahtuu myös työpaikoilla eikä se tarkoita heti suhdetta. Suhteelle on aina joku muukin syy kuin ihastuminen tai rakkaus. Jos nykyinen suhde on huono vaikka siinä olisi tunteitakin ei suhde kovin pitkään kestä. Hyvän ja pitkän suhteen perusta ei ole tunteet vaan sitoutuminen. Sitoutumiseen taas vaaditaan paljon enemmän kuin pelkkä ihastuminen ja rakkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan