Joku suorittanut oikiksen vuodessa
Kommentit (851)
Eipä siinä sitten. Kova suoritus.
Hyh. Ei siinä, rispektiä. Mutta töissä ehtii olla muutenkin. Aika kamala vuosi varmaan ollut.
OTK kuittaa.
Hieno tehty. Toivottavasti malttaa pitää lomaakin välillä.
Ei taitaisi sama onnistua TKK:n tefylla
Minua kiinnostaa se, miten tuo on käytännössä voitu toteuttaa. Meillä oli pilvin pimein kursseja, jotka oli pakko suorittaa peräkkäin, eikä poikkeuksia sallittu. Hyvinkin kolme vuotta meni siihen, että perustukset saatiin valmiiksi.
Missä muualla kuin oikiksessa voi tehdä kaiken kerralla? Teknillisillä aloilla?
Osaako nyt toimia ammatissa vai oliko vain kova opettelemaan ulkoa tekstejä?
Ihan mieletön suoritus tuo. Mietin vain että miten tuolla tahdilla kerkiää edes lepäämään.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaa se, miten tuo on käytännössä voitu toteuttaa. Meillä oli pilvin pimein kursseja, jotka oli pakko suorittaa peräkkäin, eikä poikkeuksia sallittu. Hyvinkin kolme vuotta meni siihen, että perustukset saatiin valmiiksi.
Missä muualla kuin oikiksessa voi tehdä kaiken kerralla? Teknillisillä aloilla?
No just useimmilla teknillisillä ei.
Teoreettisessa filosofiassa on esim onnistunut tehdä yhtä aikaa perus- aine- ja syventäviä opintoja. Siksi ennärystohtorit ym on tulleet sieltä usein. Liehu ja Lukka esimerkiksi.
Onko jopa naimisissa 21- v:nä? Yhdysnimi.
Valokuvamuisti ja oikkis ovat varmasti erinomainen yhdistelmä, kun opinnot ovat vain ulkolukua. Eikö oikeustieteellisessä ole mitään käytännön työelämän harjoittelujaksoja?
Vierailija kirjoitti:
Onko jopa naimisissa 21- v:nä? Yhdysnimi.
Jep, on näes Kempeleestä eli kuuluu uskon veljiin.
Kyllähän tuo onnistunee, jos kaikki on vain luettavissa tentittävissä ja on nopea sisäistämään tekstiä. Monilla ei-tentittävillä aloilla tarvii aikaa, varsinkin keksintö- ja luomispuolella, missä joutuu ideoimaan, valmistamaan ja testaamaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Valokuvamuisti ja oikkis ovat varmasti erinomainen yhdistelmä, kun opinnot ovat vain ulkolukua. Eikö oikeustieteellisessä ole mitään käytännön työelämän harjoittelujaksoja?
On tottakai pakolliset seminaarit ja luentoharjoitukset, mutta myös ohituskaista jolloin voi suorittaa pelkästään tenttimällä, sitä joutuu erikseen anomaan. Joillakin on entuudestaan niin paljon osaamista että turhaa istua luennoilla.
Vierailija kirjoitti:
Osaako nyt toimia ammatissa vai oliko vain kova opettelemaan ulkoa tekstejä?
Tulihan sieltä joku katkera vähättelijä, ja peukutittekin vielä :D
Jos on kapasiteettia olla Suomen paras ylioppilas ja suorittaa oikis vuodessa, on varmasti kapasiteettia vaikka mihin muuhunkin. Ainakin enemmän kuin seiskan keskiarvolla jossain AMK:issa viisi vuotta lojuneella, jonka "työelämätaidot" on muista p*skan puhuminen kahvipöydässä, palaverimuistion pitäminen ja stressikiukuttelu.
Minä myös oikeustieteen opiskelijana ihmettelen, miten tuo on mahdollista? Erikoistumishaussa tulee olla perusteet valmiina, jotka ovat ripoteltu pitkin vuotta niin, ettei niitä olisi edes mahdollista tehdä alle vuodessa, jolloin seminaarit sun muut on pakko suorittaa vasta seuraavana vuonna...
Ehkä tämän kanssa voi sitten jossakin kikkailla jos vain kysyy, aika kova suoritus kyllä, etenkin jos hyvin arvosanoin on selvinnyt, sen verran on yhdessäkin opintojaksossa työtä!
Vierailija kirjoitti:
Toiset pystyy, minä en. Olisin kateellinen, jos tietäisin, että minulla olisi edes jonkinlaista viitseliäisyyttä tuollaisen saavuttamiseen. Ei ole, olen sen verran peruslaiska, että vaikka kuinka lahjakas olenkin (keh) niin silti en jaksa pingottaa.
Mutta ihan on hatunnoston arvoinen saavutus, ihan onnitteluiden paikka.
Laiskuutta ei ole olemassa. Jos olisit metsästäjä-keräilijä, mikä on ihmisen luontainen ja ihanteellinen tila, lähtisit "töihin" joka aamu innosta puhkuen. Tässä teknologisessa yhteiskunnassa jokainen joutuu luomaan itselleen samankaltaisen tilan. Useimmat eivät siinä onnistu. Epäonnistuneet tekevät palkkatöitä, eli keräävät 1 000 banaania päivässä heimopäällikölle, joka pitää niistä 950 ja joka kertoo sinulle, että tässä 50 banaania sinulle, ole hyvä.
Hesarilla nyt joku into hekumoida näistä ylisuorittajista joilla pakonomainen tarve olla kaikessa paras ja suorittaa suorittamisen jälkeen. Tähänkö nyt kaikkien opiskelijoiden pitäisi pystyä?! Jos hän valmistui vuodessa niin keskiverto-opiskelija vois ryhdistäytyä ja valmistua 3 vuodessa 5-6 vuoden sijaan.
Ei omien sanojensa mukaan ole hikari ja kerkesi viettää opiskelijaelämääkin.
Ulkomailta tulee neroja, jotka suorittavat koko koulutusputken muutamassa vuodessa.
Yksi mahdollisuus on se, että on suorittanut kursseja avoimen yliopiston puolella etukäteen valmiiksi. Omasta vuosikursseilta ensimmäinen valmistui parissa vuodessa. Oli kirjoilla toisessa tiedekunnassa ja suoritti sivuaineopintoja meidän tiedekunnassa kunnes onnistui pääsemään sisään tutkinto-opiskelijaksi.
Toiset pystyy, minä en. Olisin kateellinen, jos tietäisin, että minulla olisi edes jonkinlaista viitseliäisyyttä tuollaisen saavuttamiseen. Ei ole, olen sen verran peruslaiska, että vaikka kuinka lahjakas olenkin (keh) niin silti en jaksa pingottaa.
Mutta ihan on hatunnoston arvoinen saavutus, ihan onnitteluiden paikka.