Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin harva mies sytyttää?

Vierailija
07.11.2021 |

Sanotaan, että me naiset ollaan niin nirsoja. Mietin tätä tänään, kun treffit ihan kivan nettimiehen kanssa päättyivät jälleen niin, että jouduin kauniisti ilmaisemaan, etten ole kiinnostunut. Mulla ei ole moniakaan ehdottomia kriteerejä miehelle, mutta en voi sille mitään, jos en syty kumppaniehdokkaasta. En voi olla intiimisti henkilön kanssa, joka ei viehätä. Toistuvat treffit erilaisten kokelaiden kanssa ovat yhtä lailla pettymyksiä meille naisille, ainakin minulle - ei pelkästään sille osapuolelle, joka tulee torjutuksi. Kun haluaisi syttyä toisesta - useimmiten tapaan tosi mukavia miehiä - mutta ei…Siinä on vielä kivana lisänä se syyllisyys siitä, että taas jouduin lemppaamaan symppiksen miehen, joka varmasti pitää minua nyt kusipäisenä nirppanokkana. Innostun ani harvasta miehestä, silloin yleensä todellakin sytyn, ja juttu johtaa pitkään suhteeseen. Niitä on ollut elämässäni muutama, ja oikean miehen seurassa olen voimakkaasti seksuaalinen.

Miten teillä muilla vanhemmilla sinkkunaisilla? Olen jo hiukan iäkkäämpi tapaus, mutta näyttäisi vähän nuoremmatkin miehet olevan jonkin verran kiinnostuneita. Mutta sekään ei auta, kun en näköjään livenä kiinnostu edes itseäni nuoremmista. En ole sapioseksuaali. Ravintolassa (silloin harvoin kun käyn) tulee joskus ohimennen vilkaistua jotakin komeaa urosta, mutta olen epävarma ja alan himmailla, jos katsekontaktia syntyy. Nettideittailu on meille ujommille helpompaa, kun asetelma on alun alkaen selvä. Ja kyllä me naisetkin ollaan aika epätoivoisia välillä. Se vaan ei ratkea sillä, että otetaan kuka tahansa, joka tulee vastaan. Ei ole mahdollista laskea rimaa, jos sen paikkaa ei ole itse valinnut.

Kommentit (269)

Vierailija
141/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole huolissani siitä etteikö kiinnostavia ole, vaan siitä ettei mitään ala kun olen itse ihan lukossa heti ja sen huomaa, niin eihän toinenkaan mitään uskalla siinä. Näitä menetettyjä tilanteita, alkuja ja mahdollisuuksia on lukematon määrä. Yritän työstää ongemiani mutten voi luonteelleni mitään. olen päällepäin ilmeisesti vaikea ja nirso ja sitten ihmettelen kun olen yksin. olen siis toisin sanoen - idiootti.

Vierailija
142/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se normaalia naisella, että näin sinkkuna ajattelee vähän joka toisen vastaantulevan miehen kohdalla että hmm mikäs tapaus tämä on eli on semikiinnostunut? Oli tai ei , näinhän tämä menee.

Ei mulla ainakaan. Tämä koko ketju kertoo meistä naisista, jotka sinkkunakaan emme onnistu löytämään yhtää ainoaa miestä, jota voisimme aidosti haluta. Kun olin sinkku ja liikuin aktiivisesti joka puolella, näin sellaisen miehen n kerran viidessä vuodessa.

Minusta on nimenomaan täysin käsittämätöntä, että joku nainen pystyy kiinnostumaan tuolla lailla lähes kenestä tahansa. Oletko varma, ettet ole oikeasti mies?

Olen miesten suhteen epätoivoinen tällä hetkeläl, en ole seurustellut tai ollut treffeillä vuosiin. Se, on luultavasti syy siihen, että niin monet miehet näyttäytyy kiinnostavina mulle. ainakin hetkellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vielä syntymänirsompi kuin ap, eikä sille mitään voi. En ole koskaan halunnut seurustella miehen kanssa, joka ei sytytä, joten olin sitten mieluummin sinkku ihan vapaaehtoisesti. Kohtasin koko elämäni aikana ehkä kolme miestä, joista olisin kiinnostunut, mutta silloin he taas eivät olleet vastaavasti minusta kiinnostuneita, joten ei tullut mitään. Nelikymppisenä tapasin yhden tällaisen sytyttävän miehen ja hänkin halusi minut, joten nyt olen tällaisen harvinaisen miehen kanssa naimisissa. Minusta tämä meni hyvin. Olisi ollut painajaista pakottautua olemaan jonkun kanssa vastoin tahtoaan.

Yhdessä vaiheessa olin varma, että minussa on jotain vikaa, kun kaikki muut vaikuttavat pariutuvan niin helposti tuosta vaan. Ajattelin että ehkä minussa itsessäni ei ole kemiaa tms. Kävin seksuaaliterapeutin tapaamisella ja hän totesi, että olen vain luonnostaan hyvin valikoiva ja että se on täysin ok ja normaalia. Jotkut ihmiset menevät enemmän järjellä paritumisasioossakin ja silloin voi tehdä kompromisseja. Tunteiden kanssa taas ei oikein voi.

Monikohan nainen on yhtä aikaa keskivertoa vaatimattomamman näköinen ja hirveän valikoiva? Varmaan sellaisiakin on, mutta nämä naiset, jotka ovat hirveän valikoivia saattavat saada todella paljon kehuja oman tasoisiltaan tavismiehiltä ja tämä pitää yllä mieluista minäkuvaa. 

Jos ihmiselle on koko ajan tarjolla jotain ilmaiseksi, miksi hän näkisi vaivaa antaakseen jotain takaisin tai sitoutuakseen mihinkään? 

Jos taas tämä sama nainen menettää mielenterveytensä ja lihoo 20kg, hän ei yhtäkkiä enää olekaan ehkä kovin valikoiva, koska ilmainen hehkuttaminen loppuu ja hänenkin pitää tehdä jotain saadakseen hyväksyntää. 

Mistä olet saanut sen käsityksen, että kaikki naiset saavat valtavasti kehuja miehiltä? Siitäkö, että itse kehut naisia, kun olet treffeillä? Jos tarkoitat sellaista, että joku sanoo olet kaunis vaikkapa kaupassa, niin ei sitä useimmille naisille tapahdu kovin usein. Jos taas tarkoitat jotain ig-kehuja nigerialaisilta prinsseiltä ja muilta upseereilta, niin niitä kukaan ei ota vakavasti.

Kehuilla on vaikutusta, luuletko, että jos saisit paljon kehuja muuttuisit toisenlaiseksi itse? Jos, niin millä tavalla? Jos muuttuisit hyvällä tavalla, niin voisitko ajatella käyttäytyväsi samalla tavalla jo nyt, vaikket olekaan saanut kehuja? T. Nirso

Minuakin kiinnostaa, mitä nämä kehut ovat. Olen itse varmaan ihan hyvännäköinen, tai ainakin keskimääräistä paremman näköinen, mutta ei minullekaan mitään kehuja tule mistään. Vaikea edes kuvitella, miten suomalaiseen kulttuuriin istuisi sellainen, että tuntemattomille kommentoitaisiin koko ajan jotain "oletpa tosi kaunis!" saati "olet tosi kuuma".

Vierailija
144/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tupakointi on tosiaankin vähentynyt huomattavasti.

Vierailija
145/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ongelma on myös se, ettei miehet uskalla liehitellä ja piirittää naisia tarpeeksi. Eivät osaa enää kai. Koska sellaista huomiota kokeneena voin kertoa, että jalat lähtee siinä alta ja polvet tutisee kun mies alkaa tunnustaa rakkauttaan ja lepertelee maalailee kauniita kuvia jne. 

Rohkeutta arvon miehet, ja jos joku nainen ei arvosta yrityksiänne, niin löytyy parempikin varmaan.

Vierailija
146/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vielä syntymänirsompi kuin ap, eikä sille mitään voi. En ole koskaan halunnut seurustella miehen kanssa, joka ei sytytä, joten olin sitten mieluummin sinkku ihan vapaaehtoisesti. Kohtasin koko elämäni aikana ehkä kolme miestä, joista olisin kiinnostunut, mutta silloin he taas eivät olleet vastaavasti minusta kiinnostuneita, joten ei tullut mitään. Nelikymppisenä tapasin yhden tällaisen sytyttävän miehen ja hänkin halusi minut, joten nyt olen tällaisen harvinaisen miehen kanssa naimisissa. Minusta tämä meni hyvin. Olisi ollut painajaista pakottautua olemaan jonkun kanssa vastoin tahtoaan.

Yhdessä vaiheessa olin varma, että minussa on jotain vikaa, kun kaikki muut vaikuttavat pariutuvan niin helposti tuosta vaan. Ajattelin että ehkä minussa itsessäni ei ole kemiaa tms. Kävin seksuaaliterapeutin tapaamisella ja hän totesi, että olen vain luonnostaan hyvin valikoiva ja että se on täysin ok ja normaalia. Jotkut ihmiset menevät enemmän järjellä paritumisasioossakin ja silloin voi tehdä kompromisseja. Tunteiden kanssa taas ei oikein voi.

Monikohan nainen on yhtä aikaa keskivertoa vaatimattomamman näköinen ja hirveän valikoiva? Varmaan sellaisiakin on, mutta nämä naiset, jotka ovat hirveän valikoivia saattavat saada todella paljon kehuja oman tasoisiltaan tavismiehiltä ja tämä pitää yllä mieluista minäkuvaa. 

Jos ihmiselle on koko ajan tarjolla jotain ilmaiseksi, miksi hän näkisi vaivaa antaakseen jotain takaisin tai sitoutuakseen mihinkään? 

Jos taas tämä sama nainen menettää mielenterveytensä ja lihoo 20kg, hän ei yhtäkkiä enää olekaan ehkä kovin valikoiva, koska ilmainen hehkuttaminen loppuu ja hänenkin pitää tehdä jotain saadakseen hyväksyntää. 

Mistä olet saanut sen käsityksen, että kaikki naiset saavat valtavasti kehuja miehiltä? Siitäkö, että itse kehut naisia, kun olet treffeillä? Jos tarkoitat sellaista, että joku sanoo olet kaunis vaikkapa kaupassa, niin ei sitä useimmille naisille tapahdu kovin usein. Jos taas tarkoitat jotain ig-kehuja nigerialaisilta prinsseiltä ja muilta upseereilta, niin niitä kukaan ei ota vakavasti.

Kehuilla on vaikutusta, luuletko, että jos saisit paljon kehuja muuttuisit toisenlaiseksi itse? Jos, niin millä tavalla? Jos muuttuisit hyvällä tavalla, niin voisitko ajatella käyttäytyväsi samalla tavalla jo nyt, vaikket olekaan saanut kehuja? T. Nirso

Ei ehkä kehuja, mutta hyvännäköinen nainen huomataan aina. Jos on vielä fiksu, niin huomataan ihan varmasti. Saa keskusteluja aikaiseksi helpolla j n e. Saa sellaista mitä ilman moni mies käytännössä on, siksi ne on sitten niin ripustautuvia kun joku vähän hymyilee kaupan kassalla. 

Tietenkin hyvännäköinen ja fiksu huomataan, myös mies, mutta viesteistäsi on saanut sen käsityksen, että tarkoitat kaikkia naisia teoriassasi. Eli että tavalliset naiset ovat saaneet väärän käsityksen omasta viehätysvoimastaan ylenmääräisten kehujen takia, mutta en minä ole tuollaista kuullut tapahtuvan. Suurin osa ihmisistä saa kehuja aivan liian vähän. Surkean vähän, vaikka syytä olisi. T. Nirso

Pakko sanoa, etten tue mitenkään mitään mikä edes haiskahtaa iinceelskeidalta, uskon siihen että yksilö kuitenkin on jotain muuta kuin sukupuolensa vanki. Mutta tuo oli lähinnä havainto joka voisi jollain osuudella vaikuttaa joidenkin elämään. Että kiitos vaan teoriamaininnasta, mutta ihan niin tyhmä en ole että alkaisin yleistelemään tuollaisia heittojani. :) Ja olen siis vain tuo Ei ehkä kehuja -kommentoija, muut on muiden juttuja. 

Mutta tosiaan, kohteliaisuutta saisi yhteiskunnassa olla lisää, ja kehumistakin. En tarkoita tätä "ihana, kaunis, viisas XXX" -tyyppistä linkkaripaskaa, vaan sellaisia aitoja huomioita. Itse saisin aloittaa omista lapsista, mutta hiton vaikeaa päästä eroon siitä ettei itseäkään ole ikinä kehuttu. Vaatii hirveästi työtä että muistaa tuollaisen tavan. 

Tämä siis tällaisena ohis-heittona. Mutta kiitos fiksusta kommentoinnistasi ja punnituista mielipiteistäsi, kuka oletkin. 

Vierailija
147/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuakin kiinnostaa, mitä nämä kehut ovat. Olen itse varmaan ihan hyvännäköinen, tai ainakin keskimääräistä paremman näköinen, mutta ei minullekaan mitään kehuja tule mistään. Vaikea edes kuvitella, miten suomalaiseen kulttuuriin istuisi sellainen, että tuntemattomille kommentoitaisiin koko ajan jotain "oletpa tosi kaunis!" saati "olet tosi kuuma".

Minulle tuota tapahtuu silloin tällöin, muutamia kertoja vuodessa. Viimeksi näin tuli sanomaan kaupassa eräs nainen ja luulen, että se johtuu siitä että olen ns. kiltinnäköinen, hyväntuulinen. Itsekin sanon mielelläni kohteliaisuuksia ihmisille, jos tarkoitan niitä, joten ymmärrän hyvin, että hiukan miettii voiko mennä sanomaan vai ei. T. Nirso

Vierailija
148/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehumisen voi aloittaa siitä, että muistaa ja opettelee hyvät käytöstavat. ne ovat jo arvostusta, kiitos ole hyvä oli kiva nähdä heippa nähdään taas voi/kaa hyvin jne jne.

siitä voi lähteä laventamaan kehuja toisella. onpa ihana pusero, tosi nätisti hiukset sulla jne.

kuninkuuslaji onkin sitten kehua naisena miestä, mehän senkin taidon joudumme opettamaan heille ensin itse  saadaksemme jotain takaisin ;)

Hei Ville, oletpas hyvännäköinen tänään !

Hei Sami, kiitti kun sanoit noin kauniisti mulle.

Hei Topi, hyvin sanottu!

Vierailija
149/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuota tapahtuu silloin tällöin, muutamia kertoja vuodessa. Viimeksi näin tuli sanomaan kaupassa eräs nainen ja luulen, että se johtuu siitä että olen ns. kiltinnäköinen, hyväntuulinen. Itsekin sanon mielelläni kohteliaisuuksia ihmisille, jos tarkoitan niitä, joten ymmärrän hyvin, että hiukan miettii voiko mennä sanomaan vai ei. T. Nirso

On minullekin naiset kehuneet vaatteita tai hiuksia. Mutta oletin, että tässä oli kyse miesten kehuista. Tosin itse en varmaan edes näytä helposti lähestyttävältä, kun olen omissa ajatuksissani enkä oikein kiinnitä muihin ihmisiin huomiota.

Vierailija
150/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei useimmat miehet uskalla kehua naista koska heilläkin on niin huono itsetunto. Pelkäävät että heille nauretaan koska joku tyhmä nainen jossain joskus on tehnyt niin ja sana kiirinyt. 

Ymmärtääkseni JOKAINEN IHMINEN nauttii kehuista. Valehtelee jos muuta väittää

Vierailija
151/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä kehuja, mutta hyvännäköinen nainen huomataan aina. Jos on vielä fiksu, niin huomataan ihan varmasti. Saa keskusteluja aikaiseksi helpolla j n e. Saa sellaista mitä ilman moni mies käytännössä on, siksi ne on sitten niin ripustautuvia kun joku vähän hymyilee kaupan kassalla. 

Tietenkin hyvännäköinen ja fiksu huomataan, myös mies, mutta viesteistäsi on saanut sen käsityksen, että tarkoitat kaikkia naisia teoriassasi. Eli että tavalliset naiset ovat saaneet väärän käsityksen omasta viehätysvoimastaan ylenmääräisten kehujen takia, mutta en minä ole tuollaista kuullut tapahtuvan. Suurin osa ihmisistä saa kehuja aivan liian vähän. Surkean vähän, vaikka syytä olisi. T. Nirso

Pakko sanoa, etten tue mitenkään mitään mikä edes haiskahtaa iinceelskeidalta, uskon siihen että yksilö kuitenkin on jotain muuta kuin sukupuolensa vanki. Mutta tuo oli lähinnä havainto joka voisi jollain osuudella vaikuttaa joidenkin elämään. Että kiitos vaan teoriamaininnasta, mutta ihan niin tyhmä en ole että alkaisin yleistelemään tuollaisia heittojani. :) Ja olen siis vain tuo Ei ehkä kehuja -kommentoija, muut on muiden juttuja. 

Mutta tosiaan, kohteliaisuutta saisi yhteiskunnassa olla lisää, ja kehumistakin. En tarkoita tätä "ihana, kaunis, viisas XXX" -tyyppistä linkkaripaskaa, vaan sellaisia aitoja huomioita. Itse saisin aloittaa omista lapsista, mutta hiton vaikeaa päästä eroon siitä ettei itseäkään ole ikinä kehuttu. Vaatii hirveästi työtä että muistaa tuollaisen tavan. 

Tämä siis tällaisena ohis-heittona. Mutta kiitos fiksusta kommentoinnistasi ja punnituista mielipiteistäsi, kuka oletkin. 

Kiitokset kehuista. Olet ihan oikeassa siinä, että myönteisen palautteen antaminen on vaikeaa, jos sellaiseen ei ole tottunut. Myös kehujen vastaanottaminen on joillekin vaikeaa eikä lainkaan itsestäänselvää. Esimerkiksi joku voi tulkita kehumisen ja palautteen aina olevan manipulointia tai muuta ikävää tai nähdä itsensä rumana, vaikka olisi kaunis tai komea, jolloin kehumisen voi ottaa jopa loukkauksena. Siksikin kehuminen voi olla vaikeaa, jos pelkää toisen ottavan sen väärin (niin kuin joskus tapahtuukin).

Sinänsä tuo teoria oli minusta ihan mielenkiintoinen, että naiset saavat paljon kehuja, koska aloin miettiä saavatko tosiaan. Koska on kulttuurisesti hyväksyttävämpää kehua naisen kauneutta kuin miehen komeutta tai jotain muuta miehen ominaisuutta, joten voi olla, että miehet todella saavat vähemmän kehuja pariutumiseen liittyvissä kelpaavuutta tukevissa tilanteissa. Mutta samasta syystä (että naisten kehuminen on yleisesti hyväksytty pariutumisen konventio) naiset eivät saa kehuja yhtä vilpittömästi minkä osoittaa joidenkin törppöjen harrastama häirintä. Eli pakit saadessaan aloitetaan haukkuminen, mistä on puhuttu paljon mediassa. Se vahingoittaa kaikkia miehiä myös, koska silloin helposti kaikki kehuminen menee samaan feikkilaariin eli muututaan epäluuloiseksi kehujen motiivin suhteen. T. Nirso

Vierailija
152/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ongelma on myös se, ettei miehet uskalla liehitellä ja piirittää naisia tarpeeksi. Eivät osaa enää kai. Koska sellaista huomiota kokeneena voin kertoa, että jalat lähtee siinä alta ja polvet tutisee kun mies alkaa tunnustaa rakkauttaan ja lepertelee maalailee kauniita kuvia jne. 

Rohkeutta arvon miehet, ja jos joku nainen ei arvosta yrityksiänne, niin löytyy parempikin varmaan.

Pitäisi ensin kiinnostaa joku nainen riittävästi, että kiinnostaisi liehitellä. Mennyt dettideittailussa hetki viestiessä, treffit ja sitten puolin tai toisin homman lopetus.

Vierailija
153/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ensin kiinnostaa joku nainen riittävästi, että kiinnostaisi liehitellä. Mennyt dettideittailussa hetki viestiessä, treffit ja sitten puolin tai toisin homman lopetus.

No voihan nenä, mutta voi kai sitä ajankuluksi vähän liehitellä niitä ei niin kiinnostaviakin, opettelet katsos vähän tulevan varalle ;)

Vierailija
154/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kehumisen voi aloittaa siitä, että muistaa ja opettelee hyvät käytöstavat. ne ovat jo arvostusta, kiitos ole hyvä oli kiva nähdä heippa nähdään taas voi/kaa hyvin jne jne.

siitä voi lähteä laventamaan kehuja toisella. onpa ihana pusero, tosi nätisti hiukset sulla jne.

kuninkuuslaji onkin sitten kehua naisena miestä, mehän senkin taidon joudumme opettamaan heille ensin itse  saadaksemme jotain takaisin ;)

Hei Topi, hyvin sanottu!

Ihan samoilla linjoilla olen. Kehuminen on myös asia, mikä pitää parisuhteen hyvänä ja silloinhan se on hyvin helppoa, jos kyseessä on rakkaus eli toisessa näkee hyvin paljon hyvää, niin ulkonäössä kuin muutenkin luonteessa, käytöksessä jne. Nirsouden hyviä puolia tämäkin. Ja sivumennen sanoen tämä pätee myös ystäviin. Heidän hienot ominaisuudet ja taidot rakentavat itseä myös eli jollain tapaa näen tämän koko asian siten, että kaikella tekemisillään ihminen rakentaa itseään koko ajan johonkin suuntaan. Myös niiden kautta joiden kanssa on tekemisissä. Ei ole samantekevää kenen kanssa aikaansa viettää tai missä työpaikassa hankkii rahansa. Kuten jo kerroin, valitsin kerran pienempipalkkaisen työn, koska fiilis tuosta kovapalkkaisemmasta oli väärä. T. Nirso

Vierailija
155/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei Topi, hyvin sanottu!

Ihan samoilla linjoilla olen. Kehuminen on myös asia, mikä pitää parisuhteen hyvänä ja silloinhan se on hyvin helppoa, jos kyseessä on rakkaus eli toisessa näkee hyvin paljon hyvää, niin ulkonäössä kuin muutenkin luonteessa, käytöksessä jne. Nirsouden hyviä puolia tämäkin. Ja sivumennen sanoen tämä pätee myös ystäviin. Heidän hienot ominaisuudet ja taidot rakentavat itseä myös eli jollain tapaa näen tämän koko asian siten, että kaikella tekemisillään ihminen rakentaa itseään koko ajan johonkin suuntaan. Myös niiden kautta joiden kanssa on tekemisissä. Ei ole samantekevää kenen kanssa aikaansa viettää tai missä työpaikassa hankkii rahansa. Kuten jo kerroin, valitsin kerran pienempipalkkaisen työn, koska fiilis tuosta kovapalkkaisemmasta oli väärä. T. Nirso

Tuota arvostan, että valitsee duunin fiiliksen pohjalta vaikka siinä häviäisi rahassa.

Nirsous on myös hyvää kriittisyyttä ja valikoivuutta omien arvojen mukaan. Nirsolla kun on usein vähän semmoinen nokkapystyssä oleva mielikuva, mutta hyvää nirsoutta on myös hyvä olla olemassa. ja todellakin, kasvamme koko ajan kokemustemme avittamina ihan kaikessa mitä koemme.

Vierailija
156/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä sitten joillakin on noin, että heti ensisilmäyksellä tietää, haluaako harrastaa seksiä. Minulla ei kyllä mene noin. Toki ihmisen pitää olla fiksu ja kivannäköinen, mutta se kuuluisa kemia selviää vasta kun on hieman tutustuttu.

Visuaalinen kiihoke on minulla se joka sytyttää seksuaalisen kiinnostuksen. Jos nainen näyttää hyvältä minun silmääni, niin ei muuta kuin hommiin vaan sillä sekunnilla, ei siinä tarvitse välttämättä yhtään sanaa edes vaihtaa. Ja jos nainen ei näytä hyvältä, aivojeni seksuaalinen alue ei stimuloidu eikä kiinnostukseni herää, enkä pystyisi seksiä harrastamaan.

"Kemia" on siis minun tapauksessani yhtä kuin naisen ulkonäkö.

No, minulle ei riitä ulkonäkö, myös muut asiat miehen olemuksessa vaikuttavat, paljon. Ja toisaalta ulkonäön ei tarvitse olla "komea", jos sitä kuuluisaa kemiaa on.

Jännää kyllä tuo, että ulkonäkö määrää, eikä esim. henkilön ajatuksilla ole mitään merkitystä.

Minä olen aina ihastunut aivan täsmälleen tietynnäköisiin miehiin, mutta pelkkä ulkonäkö ei riitä. Ei alkuunkaan. Naiset ovat valikoivia ja asettavat muut asiat ulkonäön edelle ennemmin kuin niin, että ulkonäkö olisi ykkönen. Se on varmasti ihan evoluutiosta peräisin oleva piirre, että valitaan ennen kaikkea miehen henkisten ominaisuuksien perusteella, mitä nettideitit voivat hyvinkin vääristää. T. Nirso

Tilastollisesti ajatellen ja muussakin mielessä ulkonäkö ratkaisee sen, että tapahtuuko tutustumista vai ei. Nainen ei koskaan rupea ottamaan selvää rumasta tai tavallisesta miehestä miettien, että "mitähän hyviä henkisiä ominaisuuksia tuolla miehellä olisi?" ja tämä näkyy myös harrastuksissa ja työnhaussa; miehen pitää aggressiivisesti tuoda itseään esiin ja korjata ulkonäön luomia ennakkokäsityksiä, koska nainen ei todellakaan sitä tee. 

Naisilla on enemmän taipumusta kaunistella asioita, koska heillä on siihen mahdollisuus ja väkivallan pelko tms. on myös syynä tälle, että halutaan peittää oma pinnallisuus. Naiset elävät enemmän Disney-todellisuudessa, kuin miehet, koska naisille asiat useammin tapahtuvat "itsestään" siten, että miehet näkevät työn kehittääkseen itseään ja nainen nauttii sen työn hedelmät. 

Vai tarkoitatko, ettei kaunis nainen koskaan ala ottamaan selvää rumasta tai tavallisesta miehestä? Väitän että useimmalle tavalliselle tai rumalle naiselle kelpaa aivan hyvin tavallinen tai ruma mies. Käypä siellä Prismassa katsomassa.

Jos useimmat naiset ovat kauniita, niin sitten vastaus on kyllä. Tuo Prisma ei todista yhtään mitään, koska parisuhteen olemassaolosta ei voida päätellä sitä, että miten se on syntynyt; onko nainen tehnyt aloitteen ja riskin torjutuksi tulemisesta vai onko miehen pitänyt sanoa juuri oikeat sanat ensimmäisenä, että on saanut kompensoitua naamaa, hiusrajaa ja pituutta?

Vierailija
157/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitokset kehuista. Olet ihan oikeassa siinä, että myönteisen palautteen antaminen on vaikeaa, jos sellaiseen ei ole tottunut. Myös kehujen vastaanottaminen on joillekin vaikeaa eikä lainkaan itsestäänselvää. Esimerkiksi joku voi tulkita kehumisen ja palautteen aina olevan manipulointia tai muuta ikävää tai nähdä itsensä rumana, vaikka olisi kaunis tai komea, jolloin kehumisen voi ottaa jopa loukkauksena. Siksikin kehuminen voi olla vaikeaa, jos pelkää toisen ottavan sen väärin (niin kuin joskus tapahtuukin).

Sinänsä tuo teoria oli minusta ihan mielenkiintoinen, että naiset saavat paljon kehuja, koska aloin miettiä saavatko tosiaan. Koska on kulttuurisesti hyväksyttävämpää kehua naisen kauneutta kuin miehen komeutta tai jotain muuta miehen ominaisuutta, joten voi olla, että miehet todella saavat vähemmän kehuja pariutumiseen liittyvissä kelpaavuutta tukevissa tilanteissa. Mutta samasta syystä (että naisten kehuminen on yleisesti hyväksytty pariutumisen konventio) naiset eivät saa kehuja yhtä vilpittömästi minkä osoittaa joidenkin törppöjen harrastama häirintä. Eli pakit saadessaan aloitetaan haukkuminen, mistä on puhuttu paljon mediassa. Se vahingoittaa kaikkia miehiä myös, koska silloin helposti kaikki kehuminen menee samaan feikkilaariin eli muututaan epäluuloiseksi kehujen motiivin suhteen. T. Nirso

Voi olla että tein teorian oman käytökseni pohjalta, olen mä kehunut ihmisiä ja huomaa, jopa ilman taka-ajatuksia. Mutta sen verran pitää reflektoida, etten ole ihan varma tuleeko myös ulkoisesti miellyttävän oloisia naisia huomattua enemmän, joten saavat sitten enemmän huomioitakin? En ole varma, mutta toisaalta kaikkia jelpitään jos vaikka huomaa jonkun tarvitsevan apua oven ja kantamusten kanssa tms. Tällaisia arkijuttuja siis, ja mulla on fiilis, että miellyttävän näköinen ja hymyilevä ihminen saa enemmän spontaania huomiota. 

Toinen puoli on se, että kohteliaisuus ja flirtti sekoitetaan liian usein, mistä kyllä seuraa helposti sitten noita lieveilmiöitä. Eli kohteliaampi yhteiskunta noin muuten olisi helpompi paikka elää, kun jokaista kontaktia ei ala arvioimaan mahdollisuutena pariutumiseen tms. Ja ilman suuria teorioitakin lienee selvää, että miehet juuri on niitä jotka jumiutuu ja on sitten täysin kykenemättömiä tajuamaan että naisen huomio ei velvoita mihinkään. Että iso osa jutuista on muiden miesten vika, me ollaan keskimäärin aika tunneälyttömiä. 

Vierailija
158/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä sytytän saunan kerran viikossa, vähintään.

Sulla kuluu saunoja aika paljon. Ainakin jos sytyttelet omia saunojasi.

Vierailija
159/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuus on huomiointia ja samalla ehkä flirttiä. Sen tavoite on luoda hyvää oloa ja hyvää mieltä toiselle ja ympäristöön ilman sen kummempaa taka-ajatusta. Minusta olisi kiva olla kohteliaampi monelle miehelle, ja kertoa miten vaikuttunut joskus olen heistä. Mutta se on vaikeaa. miten kehua keskustelukumppania? sitä on siis hyvä harjoitella ja mennä omalle epämukavuusalueelle päivittäin. Siitä voi syntyä jotain uutta ja hienoa! 

Vierailija
160/269 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kemia ei ole lainkaan sama asia kuin ulkonäkö, vaikka juuri miehet useasti luulevat niin. Kemia on täysin eri juttu. Se on jokin kahden ihmisen geneettinen yhteensopivuus, että luonto tietää, että heidän perintötekijänsä saisivat yhdessä terveitä jälkeläisiä. Miehen ulkonäöllä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, joenko kemiaa vai en. Olen tapaillut miesmalleja, joihin en ole onnistunut tuntemaan kemiaa, ja vastaavasti yhdenkin rumahkon ja vammautuneen miehen, johon tunsin voimakasta kemiaa.
Kemiaa ei voi aistia netin kautta, on pakko nähdä livenä. Siksi luonnostaan nirsojen naisten kannattaa jättää koko tinderi turhana ja käyttää se aika vaikka kävelemään kaduilla tuntikausia joka päivä katsomassa miehiä tms. Siis maksimoida livekohtaamiset ja sitten kun näkee oikean miehen, tehdä itse aloite

Tinderissä 5% tykkäyksistä menee miesten viidellekymmenelle prosentille (se vähemmän viehättävä puolisko) ja viidelle prosentille halutuimmista ehkä 30%. 

Voit sanoa mitä haluat, mutta nämä ovat tavallaan vain naisten versio tästä deittailugurujen "I know a guy" jutusta eli maksullisia deittivalmennuksia myyvä mies sanoo, että "tunnen intialaisen vahtimestarin, joka on kalju ja 161cm ja se saa muijia enemmän kuin Henry Cavill!" 

Ulkonäkö on kuitenkin objektiivisesti ja matemaattisesti mallinnettavissa, siihen kuuluu tietyt piirteet ja samat miehet, joiden perään naiset katsovat netissä ovat suosittuja myös kadulla. 

Tavallaan kuitenkin ymmärrän jotenkin sitä, mitä ehkä haet takaa, jos tarkoitit tällaista mallinnusta, jossa miehet jakaantuisivat seuraavasti:

-universaalisesti epäviehättävät miehet: kalju, lyhyt, heikko leuka, vanha jne. Nämä eivät ole kenenkään tyyppiä varsinaisesti; huono itsetunto ja inhorealismi voi saada todella epätoivoisen naisen kuitenkin joskus tarttumaan tällaiseen mieheen

-tavalliset miehet: Tinderiin menee rahaa ja saavat tykkäyksiä lihavilta naisilta silloin tällöin sekä pienellä säkällä ovat joskus jonkun normaalipainoisen naisen erityistyyppiä ja tämän pienen naisvähemmistön silmissä komeita, jolloin heillä on mahdollisuus saada oman tasoisensa tavisnainen, mutta kohtaamisongelma on huomattava

-komeat miehet: Nämä miehet ovat useimpien naisten tyyppiä ja ne naiset, jotka eivät halua näitä miehiä ovat usein liian huonoitsetuntoisia ja kokevat, etteivät voi manipuloida ja sanella sääntöjä näille miehille. Nämä miehet saavat moninkertaisesti enemmän huomiota, kuin suurin osa miehistä yhteensä, vaikka näitä miehiä on 5-10%

Kun nainen näkee komean miehen, nainen alkaa kehittää mielessään tarinaa siitä, miten tämä mies on myös älykäs, syvällinen ja omaa samanlaisia arvoja. Mielen tavallaan kuuluu tehdä näin, jotta pariutuminen tapahtuisi helpommin.

Tekstissäsi on kuitenkin myös ammottava ristiriita; sanot, että ulkonäöllä ei ole väliä ja että naisten pitäisi kävellä kadulla tuntikausia, kunnes NÄKEVÄT viehättävän miehen. Eli kyse on edelleen pelkästä ulkonäöstä ainoastaan sillä erotuksella, että nainen näkee miehen liikkeessä eli ikään kuin videolla. Vai tarkoititko ehkä sanoa, että kunnes sokeakin nainen haistaa kiinnostavan miehen? Muuta kemiaa ei voi olla olemassa, ennen kuin keskustelu alkaa ja tuossa selvästi sanot, että keskustelemaan hakeudutaan ulkonäön perusteella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän