Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisteluvinkkinne marraskuun mörönpimeään ?

Jag orkar inte.
07.11.2021 |

Nyt alkaa olla jaksaminen lopussa. Naama on turvonnut pallo, aivot sumussa. Ei kiinnosta veetuakaan tehdä mitään. Hommia rästissä, ilo kateissa. Viha puskee pinnalle ja luovuttamisen tunne.

Kommentit (421)

Vierailija
81/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vıŧŧu olette lapsellisia XDDDDDD JOKA IKINEN vuosi tätä samaa ruikutusta kun on vähän pimeää muutaman kuukauden ajan XDDDDDD 🥱🥱🥱🥱🥱🥱 nyt vielä marraskuu, joulukuu, tammikuu ja sitten alkaa tulemaan valoisampaa. Ihan järkyttävän pitkä aika aikuiselle ihmiselle, muutama kuukausi! Miten tätä voi kestää?? Iiiik!!!!

Ja sitten se hirveä kesä niine kamaline helteineen! Iho palaa, kaivot kuivuu, hikoiluttaa ja päätä särkee. Ei jaksa mitään ja ruohokin ruskistuu jo juhannuksena.

Vierailija
82/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse nautin syksystä ja talvesta, ja tiedän, että olen asian kanssa aika yksin mutta ei se minua haittaa. Olen aika erakko ja ekstrovertti enkä kaipaa valon tuomaa "pakko olla koko ajan liikkellä" -ajatusta. Pimeällä on ok olla kotona ja sisällä, eikä kukaan kyseenalaista kotoilua.

Liikun luonnossa, käyn uimassa järvessä läpi vuoden (syksyllä ja talvella se on erityisen ihanaa, mahtava kontrasti kuumalle saunalle), käyn myös uimahallissa, luen, teen palapelejä, neulon. Rakastan ruoanlaittoa ja säilömistä. Kesän kuumuudessa ei keittiössä viihdy.

Mä olen samanlainen kuin sä. Paitsi etten sauno ja olen luonteeltani introvertti. Työssäni joudun olemaan hyvin sosiaalinen, joten nautin yksinolon tuomasta rauhasta.

Ulkoilu säällä kuin säällä on minulle vain vaatetuskysymys.

Viikonloppuna kävin yksin järven rannalla iltaretkellä eväiden ja otsalampun kanssa. Sytytin muutaman kynttilän ja nautin rauhasta, tähtien katselusta ja pimeydestä joka levittäytyi ympärilleni. Paluumatka metsän poikki otsalampun valossa on ihana.

Muutaman kerran vuodessa käyn yön yli retkellä laavulla/ kodalla / teltalla. Ah sitä ihanuutta kun saa istuskella nuotion loisteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy uimahallissa? Keilaamassa? Suosittelisin hevosia, mutta onhan ne vähän nichehommaa. Jotenkin hevoset on ne, jotka on opettaneet mua tykkäämään tästäkin vuodenajasta.

Hevoset ovat aina kuin tuikkuja, jos on ne kerran keksinyt ❤️

Vierailija
84/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahalli kirkkainen valoineen on hyvä juuri nyt. Ilahdun eri ikäisten polskinnasta ja pulikoimnista, sauna itsessään jo rentouttaa.

Jos joskus tuonne, niin nyt.

Vierailija
85/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun pimeys masentaa, enkä pääse valoisaan aikaan ulos, pelaan tietokonepelejä, joissa aurinko paistaa. Nykyään laitan VR-lasit päähän ja menen virtuaalisesti vaikka aurinkorannalle.

Vierailija
86/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itseni pitkästä aikaa taas liikkumaan ja se on nyt auttanut.

Kaikenlaiset valot ulkona ja sisällä.

Olen antanut näin syksyisin itselleni luvan herkutella ja juoda viiniä jos siltä tuntuu. Tunnen itseni ja viimeistään joulun jälkeen kaikki herkut, glögit ja viinit tulee jo korvista ulos ja palaan ihan itsestään terveellisempiin tapoihin.

Vierailija
87/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos vaan reippailemaan vaikka kuinka pimeää ja karsea ilma. Muuten jää mottiin neljän seinän sinään.

Vierailija
88/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Möröt ja demonit pelkäävät minua. Olen se joka vie sielut tuolle puolen. Itse pimeys kauhistuu ja vapisee.

Thanks 😂😂😂

You made my day. Tämä tuli tarpeeseen 👍

Vierailija
89/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeällä ei sinänsä väliä, kun sijaintimme maapallolla on niin, että vuoden kierron aikana on välillä paljon pimeää ja välillä paljon valoisaa. Päiväntasaajalle kannattaa muuttaa, jos haluaa valoa ja pimeyttä yhtä paljon aina. Muussa tapauksessa vaihtelua tapahtuu väkisin.

Auringonvalo ei ole ainoa tapa nähdä. Perinteinen tuli on valaissut maapallon syntymästä lähtien ja nykyään erilaiset sähköllä toimivat valot valaisevat tarvittaessa todella paljon. Muutamalla eurolla pääsee alkuun ja parilla kympillä saa tehokasta.

Mikä siis tekisi pimeästä jotain taistelua?

Vierailija
90/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valaistua itse. Silloin ei haittaa mikään ulkoinen pimeys. Sydän täynnä rakkautta pysyy aina onnellisena ja energisenä. Eli keskity rakastamaan kaikkea mitä vain voit, älä kiinnitä huomiotasi mihinkään mikä aiheuttaa huonoja tunteita. Se vaatii harjoittelua, mielenhallintaa. Mutta palkkio on paras mahdollinen.

Hyvä neuvo.

Uutisten jatkuva seuraaminen aiheuttaa tarpeetonta ahdistusta kun läheskään joka päivä ei tapahdu mitään elämäsi kannalta oleellista tiedettävää.

Ihminen on vain oppinut lukemaan koko ajan uutisia tiedostamatta useinkaan, kuinka paljon sitä järkevää tietoa Ylellä tai iltiksillä oikeasti onkaan. Ei kovinkaan paljon.

Uutisten ja sosiaalisen median radikaali vähentäminen auttaa jo jonkin verran ahdistukseen ja alakuloon.

Vierailija
91/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarastuslamppu auttaa heräämään virkeämpänä pimeydestä huolimatta.

Vierailija
92/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkasvalolamppu ja muut valot päälle.

Vierailija
93/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on paljon ahdistavia uutisia, älä lue niitä. Keskity siihen hyvään mitä sulla on. Lue paljon. Sytytä kynttilät.

Vierailija
94/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisitte lähteny Av-palstan lukijamatkalle Saimaaseeseen. Tääl ei oo mörköjä ja aktia riittää aamusta iltaan...

( akti = toiminto, ristikon mukaan...❤ )

Vierailija
95/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin väsyttää vaikka oon nukkunut 9 ja puoli tuntia ja syön kasviksia, marjoja yms terveellisesti. Ihan saamaton olo

Vierailija
96/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pimeimpään vuodeanaikaan katoaa ruokahalu ja hyvät yöunet katoaa. Alavireisyys vaivaa, eikä mikään oikein kiinnosta. Odotan, että pääsen auringon hellimäksi.

Vierailija
97/421 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän pimeimpään vuodeanaikaan katoaa ruokahalu ja hyvät yöunet katoaa. Alavireisyys vaivaa, eikä mikään oikein kiinnosta. Odotan, että pääsen auringon hellimäksi.

Oletkos miesoletettu kun ruokahalu katoaa syksyllä?

Vierailija
98/421 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
99/421 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin pimeydestä, mutta nauttisin enemmän jos olisi kylmä, tuulisi ja näkisi tähtiä. Työ masentaa, en ehdi ulkoilemaan, syön oppieni vastaisesti ja nukun liian vähän. Odotan työttömyyden jatkumista joulukuun toisella viikolla. Sitten joulu, uusvuosi, viikko töitä ja luultavasti loppuvuosi 22 työttömyyttä ja eläkkeen vartomista.

Vierailija
100/421 |
11.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin väsyttää vaikka oon nukkunut 9 ja puoli tuntia ja syön kasviksia, marjoja yms terveellisesti. Ihan saamaton olo

Herää auringon noustessa.