Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taisteluvinkkinne marraskuun mörönpimeään ?

Jag orkar inte.
07.11.2021 |

Nyt alkaa olla jaksaminen lopussa. Naama on turvonnut pallo, aivot sumussa. Ei kiinnosta veetuakaan tehdä mitään. Hommia rästissä, ilo kateissa. Viha puskee pinnalle ja luovuttamisen tunne.

Kommentit (421)

Vierailija
61/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa joka tykkää talvesta.

Kesällä kun on valoa pitäisi koko ajan olla ulkona ja olla iloinen ja masennus pahenee. Talvella saa mököttää rauhassa.

Et ole. Rakastan pimeyttä, kylmyyttä, sadetta jne., ja toivon että tällaista olisi ympäri vuoden. Kesät on yhtä helvettiä auringonpaisteen ja kuumuuden vuoksi.

Vierailija
62/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ilmaston kohdalla auttaa vain maastamuutto🤪

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta otsalamppu

Vierailija
64/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan vitsi, että jouluvalot ja joulupuuhastelu auttaisi pimeyteen. Itse ainakin vihaan kaikkea jouluun liittyvää ja haluan nimenomaan tekemistä, mikä ei liity tuohon 2kk kestävään pelleilyyn.

Vierailija
65/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pimeä pitää myös hyväksyä. Oon nyt kuunnellut Antti Holman Radio Sodoma -kuunnelmaa uudelleen, se jotenkin auttaa tässä.

Joo Radio Sodoma soi kyllä hyvin marraskuussa!

Antti Holma: Helvetin ruusut ja orvokit:

YouTube La Palma 🌋 tulivuori videot auttaa ymmärtämään millaisia alkuaineet on palaessaan ja millainen on Tulikivi järvi . Mekin ostettiin mökille Tulikivi takka . YouTube kuollut meri näyttää millaista oli sodomassa mikä muuttui suolaksi . Rabbit on kirjoittanut ylös .

Vierailija
66/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee lumipeite maan päälle taivaasta . Kannattaa ostaa jo suurennuslasi lumihiutaleiden tutkintaan . Kirppikseltä löytää toppakenkiä . Betlehemin tähti 🌟 .

Vierailija
67/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojatuoli, lökövaatteet, kupoi höyryävää teetä ja mielenkiintoinen kirja käteen.

Myös saunominen auttaa. Rentouttaa.

Vierailija
68/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin pitänyt talvesta, mutta nykyisin en meinaa enää jaksaa sitä. En oikein kestä kylmää enää. Samalla viime talvi pahin kaikista ja olin ahdistunut ja uneton monta kuukautta. Siinä mielessä se asennemuutos ei oikein auta ja jokainen kokee nämä asiat omalla tavallaan. Se on ikävää, kun huomaa voimiensa hiipuvan ja olo pahenee. En meinaa jaksaa pimeää myöskään. Toivon silti todella, että tämä talvi menee paremmin.

Itsellä auttaa rauhallinen ulkoilu (esim pitkät kävelylenkit), musiikin kuuntelu ja uusien biisien etsintä, urheilun ja joidenkin tv-sarjojen katselu. Tähän vielä hyvä ruoka ja jotkut juomat kuten teet. Pyrin nukkumaan pitkään ja nautin nyt, kun pystyn nukkumaan. Yritän pitää olon rauhallisena. Tällä hetkellä se onnistuu. Joskus sitten ei mikään auta. Esim viime talvena en voinut kuunnella musiikkiakaan moneen kuukauteen, kun ahdisti kaikki. Se oli itselle kamalaa, kun tavallaan vietiin pois se asia mikä minulle hyvin tärkeää ja mistä nautin. Silloin tiesin voivani huonosti.

Olen myös yksinäinen, mutta ehkä talvi sen puolesta helpompaa aikaa. Toisaalta talvellakin on esim joulu jolloin tämä asia voi olla mielessä. Kesällä ja muuten lämpimämpänä aikana voi olla myös enemmän ulkona ja se ehkä itsellä lyhentää päivää. Aika voi kulua nopeammin. Minulle riittää ihan vaikka pihalla istuminen ja lukeminen, kun vaan voi olla ulkona. Talvella pitää yrittää löytää ajankulua sitten muista jutuista. Nyt olen kiitollinen, että oli on ihan ok ja toivon parempaa talvea itselleni. Kun minulla oli vielä koira niin vuodenajat jotenkin menivät kevyemmin sen kanssa touhutessa. Talvikin parempaa aikaa.

Vierailija
69/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan tätä vuodenaikaa. Pimeys on rauhoittava ja lohdullinen asia.

Vierailija
70/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järjestellyt työt niin että pääsen melkein joka päivä lounaan jälkeen tunnin-parin kävelylenkille kun on vielä valoisaa. Se auttaa paljon.

Neuvottelut etätyösopimuksen suhteen alkaa olla pomon kanssa paketissa eli tässä jo katsellaan asuntotarjontaa pohjoisemmasta Suomesta, missä on pysyvä lumipeite pidempään kuin täällä pkseudulla. Luulen että siitäkin on apua, luminen pimeys ei ahdista yhtään, mutta tämä eteläsuomen märkä mustuus mikä nielee kaiken vähäisenkin valon on aika synkkää.

Vierailija
71/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiselibaatti toimii pimeän aikaan. Peiton alla on lämmintä ja mukavaa.

Vierailija
72/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörönpäerseen karkoittavat tunnelmalliset valot, villasukat, jokapäiväinen ulkoilu, hyvä kirja, kasvonaamiot, jalkojen ja käsien hoito, kuori iho kauttaaltaan saunan jälkeen, lue vitsejä joille nauroit joskus, musiikki ym. ym. 

Vierailija
73/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki hevosia. Sen sijaan että märehdit kotona, olet joka ilta ulkoilemassa mutavellissä vittuuntuneena, mutta sisäisesti onnellisena. :D

Vierailija
74/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lento etelän aurinkoon auttaa!

Ei käy. Ilmasto tuhoutuu.

T. Vihreät

Vierailija
75/421 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä oikein ymmärtänyt ihmisiä jotka haluaisivat elää vain kesäsäässä ja silti asuvat Suomessa narisemassa. Mikään ei estä teitä muuttamasta sinne missä on valoa ja lämpöä.

Vierailija
76/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä on minulle niin mukavan kodikas aika vuodesta! Kotona lämmin valopiiri, kotoisa sohva ja TV ja monta hyvää kirjaa ja ulkonakin saa kävellä ellei ihan rankasti sada, askelia tulee enemmän kuin heinäkuussa. Ikäväksi menee elo jos vain kesällä voi elää ja silloinkin helteestä/sateesta valittaa. Pitää vaan hankkia kunnon lämpimät ja vettäpitävät ulkoiluvarusteet joka kelille niin ulkona on ihan kivaa, kesät talvet. Lenkkeilyl sujuu kevyemmin kun ilma on vähän sumuinen. Ja ainahan salilla voi käydä.

Jaksamista teille, sisaret ja veljet,

Vierailija
77/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä oikein ymmärtänyt ihmisiä jotka haluaisivat elää vain kesäsäässä ja silti asuvat Suomessa narisemassa. Mikään ei estä teitä muuttamasta sinne missä on valoa ja lämpöä.

Varmaan jos olet yksinäinen erakkoihminen , on helppoa kuvitella noin. Aika moni ihminen joutuu miettimään myös muita.

Ja se jos tällä palstalla mainitsee marraskuun pimeyden olen mörön auksesta, ei tarkoita että ihminen kulkisi julistamassa Suomen marraskuun ankeitakelejä.

Harva esim.ostaa uuden asunnon jos yksi asia alkaa kodissa vähän harmittaa jos koti muuten on mainio.

Tai eroaa jos puolisonsa on joku vähän ärsyttävä piirre.

Vierailija
78/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin. Mä teen etätöitä kakkosasunnolta italiasta.

Vierailija
79/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vıŧŧu olette lapsellisia XDDDDDD JOKA IKINEN vuosi tätä samaa ruikutusta kun on vähän pimeää muutaman kuukauden ajan XDDDDDD 🥱🥱🥱🥱🥱🥱 nyt vielä marraskuu, joulukuu, tammikuu ja sitten alkaa tulemaan valoisampaa. Ihan järkyttävän pitkä aika aikuiselle ihmiselle, muutama kuukausi! Miten tätä voi kestää?? Iiiik!!!!

Vierailija
80/421 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirkasvalolamppu aamuisin tuntuu ainakin itsellä vähän auttavan. Syön myös D-vitamiinia virallista suositusta enemmän ja yritän pakottaa itseni salille tai uimaan vähintään 2-3 kertaa viikossa.

Kirkasvalolamppu minullakin joka on käytössä aamuisin.  Lisäksi liikunta/ulkoilu vähintään 5 kertaa viikossa ja jos vähänkin aurinko paistaa, niin silloin lähden ulos jos mahdollista. Sarjojen, elokuvien ja muiden mielenkiintoisten ohjelmien katsominen. Ystävien tapaaminen myös tärkeää vaikka periaatteessa en edes ole kovin sosiaalinen ihminen.  Jos yhden kuukauden saisi kalenterista poistaa, niin se olisi minulla marraskuu. Pidän kesästä ja myös talvesta jos on lunta mutta marraskuun pimeys ja harmaus ottaa kyllä voimille. Alan voida paremmin heti joulukuun lopussa/tammikuun alussa kun päivä alkaa pidentyä. Toisaalta huomaan että hyvä olla itselleen armollinen eli onko se niin negatiivistä että marraskuun harmaus tarttuu, ei tarvitse olla pirteä ja iloinen koko ajan.