Miksi seksikumppanien määrä on joku arvokysymys?
Tekeekö useampi hoito elämänsä aikana ihmisen jotenkin huonommaksi? Itse olen 47 vuotias ja varmasti kumppanien määrä lähellä sataa, ehkä ylikin.
Mulla meni nuorena lujaa ja nautin elämästä. Paljon biletystä, paljon rakkautta ja romantiikkaa.
En käyttänyt mitään aineita enkä ole koskaan saanut mitään seksitautia.
On ollut myös vakavia pitkiä seurustelusuhteita enkä ole ikinä pettänyt ketään.
Nyt olen ollut avioliitossa viimeiset 15 vuotta eikä ainakaan minun puoleltani ole eroa näkyvissä.
Olenko siis huono vaimo vaan siksi, että menneisyys oli vauhdikasta?
En ole koskaan ymmärtänyt paheksuvia ja konservatiivisia ihmisiä. Jos sun elämä on ollut rauhallista ja nuoresta asti saman puolison kanssa, niin good for you. Pääasia että olet onnellinen.
Minäkin olen.
Ps. Miksi se lukumäärä tarvii kenellekään kertoa? Koskaan mun lukumäärää ei ole kukaan kysellyt enkä näin turhaa tietoa edes jakanut.
Kommentit (195)
Palsta on täynnä ihmisiä, joilla ei käy flaksi, niin ollaan kateellisia sitten muille ja helpotetaan omaa oloa paheksumalla muiden seksielämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet varmaan pelkäävät seksiseikkailuja kokeneen naisen pettävän aviossa.
Ihan aiheellinen pelko.
Voin vastata vain omalta osaltani, mutta minun kohdallani se menee nimenomaan päinvastoin. Kun on lopultakin löytänyt ihmisen, jonka kanssa voi nauttia koko buffetista estoitta ja vallattomasti ja se on hauskaa, tyydyttävää, nautinnollista ja turvallista, niin viimeinen asia mitä kaipaisin, olisi nakkisämpylä kuorella ilman lisukkeita. Grillilläkin syö silloin, kun ei ole buffet'ta tai fine diningia tarjolla, mutta ei sinne todellakaan tule ikävä sen jälkeen, kun tarjolla on parempaa.
Eiköhän tässä taas ole kyse projisoinnista: miehet, joilla ei ole ollut mahdollisuutta irtoseksiin, kuvittelevat, että se olisi parasta maailmassa. Naisena tiedän, että se on seksiä, jossa pitää olla äärimmäisen huolellinen ehkäisyn suhteen, ei voi irrotella, ei voi tietää saako itse vai haluaako mies pelkkää yhdyntää.
Sinkkuna sekin on parempi kuin ei mitään. Parisuhteessa en todellakaan vaihtaisi hyvää seksiä siihen epävarmuuteen, mikä yhden yön juttuihin liittyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää yleensäkään pitää jotain kirjaa siitä monen kanssa on tullut nusaistua?
Ja jos joku lukumäärää kysyy, niin voi vastata, että onhan sitä joskus aikaisemminkin tullut nusaistua.Niin. Toisille seksi on enemmänkin parisuhteen osa ja haluavat omata tunnesiteen kumppaniinsa ja silloin kumppanien määrän tietää ilman kirjanpitoakin. Toisille taas kumppaniksi kelpaa liki jokainen vastaantulija.
En ymmärrä, miksi nämä vapaamielisemmät ei voi jatkossakin pysytellä vain kaltaistensa seurassa vaan haluavat panna myös heidän kanssa, joille seksi on muutakin kuin puhtaasti fyysinen suoritus. Ja tässä onnistuakseen ovat valmiita valehtelemaan vaikka suut ja silmät täyteen.
Nämä vapaamielisemmät tuskin on kiinnostuneita toisenkaan kumppaneista kun itsellekin on kelvannut liki kaikki kohdalle osuneet.
Mutta miksi seksi nähdä niin tärkeänä? Minä en ymmärrä miksi kanssani olisi halunnut seurustella mies jolla jo teinistä asti useita seurustelusuhteita. Minusta se on sitä että kuka vaan vastaantulija käy eikä sovi minun arvomaailmaan että "sitoudutaan" mirkkuun ja paulaan ja satuun ja tiinaa ja maijaan ja ja ja. En pystyisi ikinä luottamaan sellaiseen hyppijään.
Jos käy vaan panemassa ei valehtele että osaisi sitoutua.Totta ettei todellakaan pitäisi puhua vain jostain yhden illan jutuista.
Paljon enemmän arvomaailmasta ja kyvystä luoda tunnesiteitä kertoo se monenko kanssa on seurustellut ja millaisissa olosuhteissa.
Jos on useampi avopuoliso, alapuolisista nyt puhumattakaan, takana niin kertoo selvästi että tämän ihmisen "tunneside" on kuin voikukan haituva tuulessa, meni jo.Minä ajattelen lähes samoin, sillä erotuksella, että en pidä seurustelusuhteidenkaan määrää merkittävänä, niitähän kertyy teinistä alkaen. Sen sijaan en olisi sitoutunut vakavissani mieheen, jolla on takanaan enemmän kuin yksi avo-/avioliitto. Minulle se on se sitoutuminen, jolla on merkitystä. Seurustelusuhteen tarkoitus on osoittaa, sovitaanko yhteen, toimiiko suhde. Yksi pitempi tai lyhyempi liitto puolestaan on nykyisin ihan ok.
Sama juttu eli yksi avo/avioliitto on ok ja vaikka pitkäkin, kuten sekin on ok jos mies on elänyt yksin kunhan sen syy ei ole se että mies on umpimielinen ja jurottava mörökölli.
Sen sijaan se ei ole minulle ok, että miehellä on menneisyydessään liuta irtopanoja tai edes pidempiä panosuhteita saati että hän olisi käyttänyt maksullisten palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miksi?
En ymmärrä avausta. koska ei ole koskaan tullut mieleenikään, että seksikumppanien määrä olisi joku arvokysymys. Yksikään ihminen ei ole minua koskaan paheksunut, koska yhdenkään ihmisen kanssa en ole määristä koskaan puhunut.
Onko avaus provo, jonka tavoitteena on saada ketju, jossa haukutaan naisia, vai miksi se on tehty?
t. Nainen 80 + kumppania, onnellisesti avoliitossa
Niin, tuossahan se tuli, et ole kertonut kumppanien määrää.
Erikoista, koska eihän sillä mukamas ole mitään väliä montako niitä on. Eikö sen sitten voi kertoa siinä samalla kun kertoo uudelle kumppanille muitakin menneisyyteen kuuluvia joutavuuksia kuten lemmikkipupun nimen, lempi tarhantädin ja kuinka sieltä löytyi eka bestis jonka nimi oli milla..
Tai miksei sitä voi mainita samalla kun kertoo että ekan kerran pussasi iässä x ja kuinka on asunut avoliitossa yhden jarkon ja yhden mikan kanssa.
Jos siis kerran sillä ei ole mitään väliä onko niitä seksikumppaneita noiden kahden lisäksi 5 vai 60..
Jos sinä haluat tietää, kysy. Minä en kerro asiaa, jota toinen ei halua tietää. En kerro itsetyydytystavoistani, seksuaalisista fantasioistani, en lukemattomista muistakaan asioistani, jollei toinen kysy. En itsekään kysy mieheltä, koska minusta se on täysin henkilökohtainen asia, jolla ei ole merkitystä meidän suhteemme kannalta. Sillä on merkitystä, millainen arvomaailma on, mitä ajattelee parisuhteesta, onko lapsia, kuinka monta kertaa on ollut avo- tai avioliitossa tai kihloissa. Sen sijaan se ei kuulu minulle, millaista pokea puolisoni katsoo, monenko kanssa hän on harrastanut seksiä, mitä tai ketä hän ajattelee kun harrastaa sooloseksiä jne.
Kannattaisi muistaa, että meitä on tällä palstalla monen ikäisiä. Jos on aloittanut seksin harrastamisen 70-luvulla ja välissä on ollut paljon sinkkuvuosia, niin kokemusten määrä on ihan erilainen kuin niillä, jotka ovat syntyneetkin vasta 90-luvulla.
Kyllä silläkin on ainakin mulle merkitystä millaisesta pokesta mies kiksinsä saa.. En muutenkaan ymmärrä yhtään, että toisesta haluaa tietää ja toisen haluaa tietävän itsestä vain tiettyjä, valittuja asioista ja muista sitten saa ja voi olla hiljaa. Etenkin kun kyse on asioista jotka kertoo niin arvoista kuin arvomaailmastakin.
Ehken olen todella vanhanaikainen ja tiukkapipoinen kun miellän elämänkumppanin sellaiseksi jonka tuntee monelta eri kantilta ja jonka kanssa voi olla rehellisesti oma itsensä tullen silti hyväksytyksi ja jonka kanssa voi jutella ihan mistä vaan.
Toki silloin on varmasti vaikeaa olla täysin rehellinen ja avoin, jos kumppani ei ole aidosti itselle sopiva esim just arvomaailman osalta, mutta miksi ihmeessä kukaan haluaa sellaisessa suhteessa edes elää ja yrittää olla erilainen mitä todellisuudessa on?
Kyse ei itselläni ainakaan ole pyrkimys epärehellisyyteen vaan siihen että koen että jotkut kysymykset suhteen alussa on tökeröitä,tai kontrolloivia. Toki riippuu että miten toinen kysyy ja parastahan se onkin että voi jakaa toisen kanssa kaiken, mutta nykydeittimaailmassa en todellakaan kerro ensimmäisillä treffeillä pankkitilinsaldoa, kotiosoitetta enkä mitään muutakaan asiaa, jota jolain tavalla voidaan missään muotoa käyttää väärin tai minua vastaan. Kyse on myös luottamuksestaja sen rakentumisesta hiljalleen, koen että jotkut ihmiset ovat tungettelevia ja kyselevät ja puhuvat muiden asioista etc. Eli en kerro intiimeimpiä asioitani ensimmäisillä treffeillä ja siihen minulla on oikeus ja toinen voi tehdäsiitä sitten omat johtopäätöksensä samoin kuin minä. Kyse on myös ihmisen tempoisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan aiheellinen pelko.
Voin vastata vain omalta osaltani, mutta minun kohdallani se menee nimenomaan päinvastoin. Kun on lopultakin löytänyt ihmisen, jonka kanssa voi nauttia koko buffetista estoitta ja vallattomasti ja se on hauskaa, tyydyttävää, nautinnollista ja turvallista, niin viimeinen asia mitä kaipaisin, olisi nakkisämpylä kuorella ilman lisukkeita. Grillilläkin syö silloin, kun ei ole buffet'ta tai fine diningia tarjolla, mutta ei sinne todellakaan tule ikävä sen jälkeen, kun tarjolla on parempaa.
Eiköhän tässä taas ole kyse projisoinnista: miehet, joilla ei ole ollut mahdollisuutta irtoseksiin, kuvittelevat, että se olisi parasta maailmassa. Naisena tiedän, että se on seksiä, jossa pitää olla äärimmäisen huolellinen ehkäisyn suhteen, ei voi irrotella, ei voi tietää saako itse vai haluaako mies pelkkää yhdyntää.
Sinkkuna sekin on parempi kuin ei mitään. Parisuhteessa en todellakaan vaihtaisi hyvää seksiä siihen epävarmuuteen, mikä yhden yön juttuihin liittyy.
Samaa mieltä tosin sillä erotuksella, että jo parin irtojutun jälkeen totesin ettei maksa vaivaa vaan mieluummin olen kokonaan ilman.
Ja jos jostain kannattaa olla huolissaan tai mustis niin se on parisuhdeseksi. Sitä ei voi edes verrata noihin irtoräpellyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Suuri kumppaneiden määrä on hävettävä asia. Osa on jo täällä myöntänyt, että ei ole kumppaneille kertonut määrää.
Näinhän se on. Jokainen normaali ihminen haluaa kumppanin, jossa on jotain erikoista (itselöydettyä) ja 100 läpikäyneessä ei sitä oikein ole. Naisille tuo tuntuu olevan vaikea hyväksyä. No otetaan takaisin, norminainen varmaa hyväksyy ja on samaa mieltä
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri kumppaneiden määrä on hävettävä asia. Osa on jo täällä myöntänyt, että ei ole kumppaneille kertonut määrää.
Mutta mikä ihme siinä hävettää vasta jälkeenpäin? Luulisi että se irtopanojen keräily olisi sitten noloa jo siinäkin vaiheessa kun niitä on tarjolla..
Ei kai kukaan häpeile asiaa jonka on tehnyt ihan omasta tahdostaan ja halustaan? Ja miksi ihmeessä kukaan edes haluaa pariutua ihmisen kanssa joka ajattelee esim seksistä niin eri tavalla että ne omat seikkailut tuntuukin noloilta ja ne haluaa salata? Eikö se ole helpompi alkaa vakavaan suhteeseen ihmisen kanssa jolle voi täysin rehellinen ja jolle itsellekin on sinkkuna niitä irtonumeroita kertynyt?
Jotenkin erikoista, että asia jolla ei etenkään salailijoiden mielestä ole mitään väliä on kuitenkin asia josta pitää olla oikeus olla hiljaa tai jopa valehdella.
Ja jostain syystä nämä salailun kannattajat on liki poikkeuksetta niitä naisia jotka ihmettelee kuinka miehet voi edelleen kuvitella kuinka vain "hu¤rilla" ja jak¤rasioilla on enemmän kuin 5 kumppania.. Jaa-a, johtuisiko vaikka siitä, että naiset a) nimittelee aktiivisia naisia näillä nimillä ja b) nämä samaiset naiset kaunistelee oman menneisyytensä hyvinkin siveäksi? Ja kas, näin saatiin luotua illuusio, ettei tavisnaiset irtoseksiä harrasta vaan ainoastaan ne jak¤rasiat..
Yritän vääntää rautalangasta omalta osaltani:
- En ole koskaan keräillyt irtopanoja. Onko tuo joku miehen haave, minkä hän projisoi naisiin, että kyseessä olisi nimenomaan halu saada useita panoja? Ei ole. On vain ollut aikoja, kun ei ole ollut elämänkumppania mutta on ollut halu saada seksiä.
- Edelleenkään ei ole kyse salailusta tai häpeästä vaan siitä, ettei koe tarpeelliseksi tuputtaa toiselle tietoa, jota tämä ei edes kysy (vertasin edellä siihen, että alkaisin avautua siitä, miten harrastan itsetyydytystä ja ketä silloin ajattelen tai että pitäisi tarpeellisena avautua toiselle siitä, millaista pokea katsoo)
- Jos haluat tietää, kysy!
- Tilastojen mukaan suomalaisilla naisilla on keskimäärin 12 seksikumppania ennen avioliittoa (tai puoliso on 12., nyt en jaksa kaivaa kyseistä Finsex-tutkimusta taas kerran), miehillä 16
- Ilmoitan asiattomaksi kaikki viestit, joissa puhutaan h- ja -rasia -nimityksillä, koska meidän naisten ei tarvitse enää alistua tuollaiseen nimittelyyn
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, miksi?
En ymmärrä avausta. koska ei ole koskaan tullut mieleenikään, että seksikumppanien määrä olisi joku arvokysymys. Yksikään ihminen ei ole minua koskaan paheksunut, koska yhdenkään ihmisen kanssa en ole määristä koskaan puhunut.
Onko avaus provo, jonka tavoitteena on saada ketju, jossa haukutaan naisia, vai miksi se on tehty?
t. Nainen 80 + kumppania, onnellisesti avoliitossa
Niin, tuossahan se tuli, et ole kertonut kumppanien määrää.
Erikoista, koska eihän sillä mukamas ole mitään väliä montako niitä on. Eikö sen sitten voi kertoa siinä samalla kun kertoo uudelle kumppanille muitakin menneisyyteen kuuluvia joutavuuksia kuten lemmikkipupun nimen, lempi tarhantädin ja kuinka sieltä löytyi eka bestis jonka nimi oli milla..
Tai miksei sitä voi mainita samalla kun kertoo että ekan kerran pussasi iässä x ja kuinka on asunut avoliitossa yhden jarkon ja yhden mikan kanssa.
Jos siis kerran sillä ei ole mitään väliä onko niitä seksikumppaneita noiden kahden lisäksi 5 vai 60..
Jos sinä haluat tietää, kysy. Minä en kerro asiaa, jota toinen ei halua tietää. En kerro itsetyydytystavoistani, seksuaalisista fantasioistani, en lukemattomista muistakaan asioistani, jollei toinen kysy. En itsekään kysy mieheltä, koska minusta se on täysin henkilökohtainen asia, jolla ei ole merkitystä meidän suhteemme kannalta. Sillä on merkitystä, millainen arvomaailma on, mitä ajattelee parisuhteesta, onko lapsia, kuinka monta kertaa on ollut avo- tai avioliitossa tai kihloissa. Sen sijaan se ei kuulu minulle, millaista pokea puolisoni katsoo, monenko kanssa hän on harrastanut seksiä, mitä tai ketä hän ajattelee kun harrastaa sooloseksiä jne.
Kannattaisi muistaa, että meitä on tällä palstalla monen ikäisiä. Jos on aloittanut seksin harrastamisen 70-luvulla ja välissä on ollut paljon sinkkuvuosia, niin kokemusten määrä on ihan erilainen kuin niillä, jotka ovat syntyneetkin vasta 90-luvulla.
Kyllä silläkin on ainakin mulle merkitystä millaisesta pokesta mies kiksinsä saa.. En muutenkaan ymmärrä yhtään, että toisesta haluaa tietää ja toisen haluaa tietävän itsestä vain tiettyjä, valittuja asioista ja muista sitten saa ja voi olla hiljaa. Etenkin kun kyse on asioista jotka kertoo niin arvoista kuin arvomaailmastakin.
Ehken olen todella vanhanaikainen ja tiukkapipoinen kun miellän elämänkumppanin sellaiseksi jonka tuntee monelta eri kantilta ja jonka kanssa voi olla rehellisesti oma itsensä tullen silti hyväksytyksi ja jonka kanssa voi jutella ihan mistä vaan.
Toki silloin on varmasti vaikeaa olla täysin rehellinen ja avoin, jos kumppani ei ole aidosti itselle sopiva esim just arvomaailman osalta, mutta miksi ihmeessä kukaan haluaa sellaisessa suhteessa edes elää ja yrittää olla erilainen mitä todellisuudessa on?
Kyse ei itselläni ainakaan ole pyrkimys epärehellisyyteen vaan siihen että koen että jotkut kysymykset suhteen alussa on tökeröitä,tai kontrolloivia. Toki riippuu että miten toinen kysyy ja parastahan se onkin että voi jakaa toisen kanssa kaiken, mutta nykydeittimaailmassa en todellakaan kerro ensimmäisillä treffeillä pankkitilinsaldoa, kotiosoitetta enkä mitään muutakaan asiaa, jota jolain tavalla voidaan missään muotoa käyttää väärin tai minua vastaan. Kyse on myös luottamuksestaja sen rakentumisesta hiljalleen, koen että jotkut ihmiset ovat tungettelevia ja kyselevät ja puhuvat muiden asioista etc. Eli en kerro intiimeimpiä asioitani ensimmäisillä treffeillä ja siihen minulla on oikeus ja toinen voi tehdäsiitä sitten omat johtopäätöksensä samoin kuin minä. Kyse on myös ihmisen tempoisuudesta.
Niin no, osahan on valmis hyppäämään punkkaankin ekalla tapaamiskerralla.. Pointti tuossa oli juurikin se, että kun tutustutaan niin silloin pitää minusta voida puhua ihan kaikesta eikä menneisyyttäkään ole syytä salailla vaikka sitä ei heti ekoilla treffeillä vielä toisen kanssa jaakaan.
Osa ketjussa keskustelevista on sitä mieltä, ettei omasta menneisyydestä tarvitse keskustella edes potentiaalisen puolison kanssa ja on ihan ok vaikka valehdella. Toivottavasti samat säännöt koskee myös heidän kumppaneitaan ja on ihan ok, että puoliso on jättänyt mainitsematta kyntäneensä muutaman sata vakoa ja osa niistä saattoi olla jopa maksullisia..
Mutta kaikki me ollaan erilaisia ja tärkeintä on, että samanlaiset päätyy parisuhteeseen. Ihan hölmöä käyttää kamalasti aikaa ja energiaa siihen, että olisi jotain muuta mitä oikeasti on ja näyttäisi kumppanin silmissä mieluisalta ja todellista paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan aiheellinen pelko.
Samaa mieltä tosin sillä erotuksella, että jo parin irtojutun jälkeen totesin ettei maksa vaivaa vaan mieluummin olen kokonaan ilman.
Ja jos jostain kannattaa olla huolissaan tai mustis niin se on parisuhdeseksi. Sitä ei voi edes verrata noihin irtoräpellyksiin.
Precis. Olen sitä joskus yrittänyt rautalangastakin vääntää:
Jos Minna on sinkkuna 18-28 -vuotiaana ja hänellä on 10 yhden yön /FWB/tapailu/lyhytaikaista seurustelusuhdetta, niin hänen seksikertansa lasketaan luultavasti kolminumeroisella luvulla ja ensimmäinen numero on aika pieni. Aina on käytetty kumia ja sen ja muutenkin tilanteen takia meno on ollut vähemmän rietasta kuin Mantalla.
Manta on ollut 18-28 -vuotiaana suhteessa saman miehen kanssa. Ehkäisyasiat on hoidettu (valitettavasti) hormoneilla, seksiä on ollut keskimäärin ehkä 3 x viikossa, alussa enemmän ja aikaa myöten vähemmän, mutta reilusti nelinumeroisista luvuista puhutaan. On voitu irrotella kaikin tavoin ja rietasteltu oikein kunnolla. Unohtamatta, että tunteet ovat olleet koko ajan vahvasti mukana. Jos Mantan mies on vielä sattunut olemaan hyvin varustettu, niin siinä sitä on seuraavalle haastetta ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä ihme siinä hävettää vasta jälkeenpäin? Luulisi että se irtopanojen keräily olisi sitten noloa jo siinäkin vaiheessa kun niitä on tarjolla..
Ei kai kukaan häpeile asiaa jonka on tehnyt ihan omasta tahdostaan ja halustaan? Ja miksi ihmeessä kukaan edes haluaa pariutua ihmisen kanssa joka ajattelee esim seksistä niin eri tavalla että ne omat seikkailut tuntuukin noloilta ja ne haluaa salata? Eikö se ole helpompi alkaa vakavaan suhteeseen ihmisen kanssa jolle voi täysin rehellinen ja jolle itsellekin on sinkkuna niitä irtonumeroita kertynyt?
Jotenkin erikoista, että asia jolla ei etenkään salailijoiden mielestä ole mitään väliä on kuitenkin asia josta pitää olla oikeus olla hiljaa tai jopa valehdella.
Ja jostain syystä nämä salailun kannattajat on liki poikkeuksetta niitä naisia jotka ihmettelee kuinka miehet voi edelleen kuvitella kuinka vain "hu¤rilla" ja jak¤rasioilla on enemmän kuin 5 kumppania.. Jaa-a, johtuisiko vaikka siitä, että naiset a) nimittelee aktiivisia naisia näillä nimillä ja b) nämä samaiset naiset kaunistelee oman menneisyytensä hyvinkin siveäksi? Ja kas, näin saatiin luotua illuusio, ettei tavisnaiset irtoseksiä harrasta vaan ainoastaan ne jak¤rasiat..
Tämä kaksinaismoralismi on kyllä ihmeellistä. Toisaalta ollaan niin kovin voimaantuneita ja julistetaan kuinka naisellakin on oikeus nauttia seksistä vaihtuvien kumppanien kanssa, mutta sitten kun perheenperustaminen alkaa houkutella muututaankin siveyden sipuleiksi jolla ei menneisyyttä edes oikeastaan ole.. toisin kuin tuollakin "maijalla" joka panee ihan kaikkia. Etenkin jos se "maija" sattuu olemaan itseä nätimpi ja jos se oma ihastus onkin kiinnostunut tästä..
Jotenkin todella kummallista, että ylipäätään yritetään mustamaalata nimittelemällä naisia kevytkenkäisiksi ja varsinkin heitä jotka ei peittele tekemisiään vaan vaihtaa kumppania just niin usein kun hyvältä tuntuu. Nyt eletään kuitenkin jo 2020-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kaksinaismoralismi on kyllä ihmeellistä. Toisaalta ollaan niin kovin voimaantuneita ja julistetaan kuinka naisellakin on oikeus nauttia seksistä vaihtuvien kumppanien kanssa, mutta sitten kun perheenperustaminen alkaa houkutella muututaankin siveyden sipuleiksi jolla ei menneisyyttä edes oikeastaan ole.. toisin kuin tuollakin "maijalla" joka panee ihan kaikkia. Etenkin jos se "maija" sattuu olemaan itseä nätimpi ja jos se oma ihastus onkin kiinnostunut tästä..
Jotenkin todella kummallista, että ylipäätään yritetään mustamaalata nimittelemällä naisia kevytkenkäisiksi ja varsinkin heitä jotka ei peittele tekemisiään vaan vaihtaa kumppania just niin usein kun hyvältä tuntuu. Nyt eletään kuitenkin jo 2020-luvulla.
Hyväksyt sitten varmaan miesten maksullissa käynnit ja vaikka mieheltäsikin..seksiähän tuo vain on?
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Palsta on täynnä ihmisiä, joilla ei käy flaksi, niin ollaan kateellisia sitten muille ja helpotetaan omaa oloa paheksumalla muiden seksielämää.
Tai sitten he eivät ajattele seksielämää "käydä flaksi" -mentaliteetilla.
Heille seksiin kuuluu läheisyys, turvallisuus ja uskollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyt sitten varmaan miesten maksullissa käynnit ja vaikka mieheltäsikin..seksiähän tuo vain on?
mies53v
Ja miksiköhän se pitäisi hyväksyä ja mitä se hyväksyminen ylipäätään tarkoittaisi. En omista ketään joten ihan vapaasti jokainen saa olla kuten haluaa maksaa seksistä tai olla maksamatta. Olisiko tuo sitten mieheni niin tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Jokainen normaali ihminen haluaa kumppanin, jossa on jotain erikoista (itselöydettyä) ja 100 läpikäyneessä ei sitä oikein ole. Naisille tuo tuntuu olevan vaikea hyväksyä. No otetaan takaisin, norminainen varmaa hyväksyy ja on samaa mieltä
mies53v
Pitäisikö naisena sitten ajatella, että jos miehellä on ollut 100 seksikumppania, niin hänessä ei voi olla mitään erikoista? Eikö miehessä ole mitään muuta kuin se, monenko naisen kanssa hän on maannut elämänsä aikana?
Tutkittu asia on että naisen seksikumppaneiden määrä korreloi avioeron ja tyytymättömyyden todennäköisyyden kanssa.
Jos seksikumppaneita on 1, eron todennäköisyys on <20%.
Jos seksikumppaneita on 15 tai enemmän, eron todennäköisyys on >80%.
Joku yksilö voi ehkä hurjastella nuoruutensa ja sitten pysyä aviossa elämänsä loppuun asti. Mutta tämän kanssa avioitunut on otanut riskin.
Onhan miehiäkin jotka vain lusmuilevat nuoruutensa ja asuvat vanhempiensa luona kolmekymppisiksi, mutta sitten naisen saatuaan muuttuvat vastuullisiksi työntekijöiksi ja perheenisiksi. Jostain syystä naiset kuitenkin tekevät päätelmiä menneen käytöksen perusteella. Ja niin tekevät miehetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Ja miksiköhän se pitäisi hyväksyä ja mitä se hyväksyminen ylipäätään tarkoittaisi. En omista ketään joten ihan vapaasti jokainen saa olla kuten haluaa maksaa seksistä tai olla maksamatta. Olisiko tuo sitten mieheni niin tuskin.
Luuletko, että tuossa ottaako maksun tai ei. on juurikaan eroa valtaosalle miehistä?No ehkä saidoille miehille. Kenen luulet käyttävän maksullisia tai sugarbabejä? Niille, joille seksi on koko elämä ja mitä maksullisten kertomuksia katsoo, niin tavallisia miehiä, perheellisiä, vapaita..
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan aiheellinen pelko.
Precis. Olen sitä joskus yrittänyt rautalangastakin vääntää:
Jos Minna on sinkkuna 18-28 -vuotiaana ja hänellä on 10 yhden yön /FWB/tapailu/lyhytaikaista seurustelusuhdetta, niin hänen seksikertansa lasketaan luultavasti kolminumeroisella luvulla ja ensimmäinen numero on aika pieni. Aina on käytetty kumia ja sen ja muutenkin tilanteen takia meno on ollut vähemmän rietasta kuin Mantalla.
Manta on ollut 18-28 -vuotiaana suhteessa saman miehen kanssa. Ehkäisyasiat on hoidettu (valitettavasti) hormoneilla, seksiä on ollut keskimäärin ehkä 3 x viikossa, alussa enemmän ja aikaa myöten vähemmän, mutta reilusti nelinumeroisista luvuista puhutaan. On voitu irrotella kaikin tavoin ja rietasteltu oikein kunnolla. Unohtamatta, että tunteet ovat olleet koko ajan vahvasti mukana. Jos Mantan mies on vielä sattunut olemaan hyvin varustettu, niin siinä sitä on seuraavalle haastetta ;-)
1. Manta on osoittanut viihtyvänsä parisuhteessa ja nauttivansa seksistä tutun partnerin kanssa. Minna puolestaan on osoittanut nauttivansa uutuuden jännityksestä vaihtuvien miesten kanssa.
2. Naisen Seksiarvo on suurempi kuin hänen Parisuhdearvonsa. On lähes varmaa että Minnan miehet olivat komeita ja dominoivia, kun taas Mantan mies oli samaa tasoa kuin Manta ja hänen seuraava miehensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Pitäisikö naisena sitten ajatella, että jos miehellä on ollut 100 seksikumppania, niin hänessä ei voi olla mitään erikoista? Eikö miehessä ole mitään muuta kuin se, monenko naisen kanssa hän on maannut elämänsä aikana?
Erikoista on se, että monelaiset naiset kiinnostaa ja kiinnostus lähes varmasti säilyy läpi koko elämän...ymmärrät mitä tarkoitan..mitä muuta kaipasit?
mies53v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies53v
Et kysynyt minulta, mutta minä liitän tuon kysymykseen arvomaailmasta. En tiedä, onko mieheni käynyt maksullisissa, mahdollisesti on jossain muodossa, koska onhan hän työskennellyt aikoinaan vuosia maassa, jossa naiset ovat kauniita ja opportunistisia. Samainen mies on kuitenkin arvomaailmaltaan sellainen, joka haluaa pitää nimenomaan heikoimpien puolta.
En minä näe mitään syytä kysyä, onko hän joskus 80-90 luvulla käynyt maksullisissa tai pitänyt matkatöissä ollessaan jotain "tyttöystävää". Sillä ei ole mitään merkitystä meidän suhteemme kannalta. Sillä on, millainen arvomaailma hänellä on nykyisin.