Mitä ihmeen TÖITÄ sen parisuhteen eteen pitää tehdä?
mitä se työ on, mistä aina puhutaan? jotkut sanovat, että yhteistä aikaa. Mistä lähtien seksi tai illallinen on ollut työtä?
Kommentit (1105)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:12"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:59"]
Varmasti joillekin se todella vaatikin. Mielestäni kukaan ei ole väittäyt, etteikö osassa parisuhteita pitäisi nähdä paljonkin vaivaa, jotta se saadaan toimimaan. Mutta tämä ei ole mikään yleinen sääntö. Monet parisuhteet toimivat vallan mainiosti ilman tuollaista vaivannäköä ja parisuhteen parantamseksi tehtävää "pitkäjänteistä, aktiivista ja tavoitteellista toimintaa".
[/quote]
Kokeileppa olla vaikka muutama kuukausi täysin huomioimatta sitä kumppaniasi ja tehdä kaikki asiat täysin oman pääsi mukaan ja pohtikaa sitten kumppanisi kanssa, että toimiiko se suhde paremmin vai huonommin kuin ennen.
[/quote]
Onko sinusta toisen huomioiminen parisuhteen parantamseksi tehtävää "pitkäjänteistä, aktiivista ja tavoitteellista toimintaa"?
Minusta se ei ole. Minusta se on ihan vain parisuhteessa olemista. Jos toista ei huomioi mitenkään, ei olla parisuhteessa vaan kämppäkavereita.
[/quote]
Pointti on siinä, että vaikka se parisuhde on kuinka rento ja helppo ja mukava, niin teet kuitenkin päivittäin sellaisia asioita, jotka ovat sen suhteen hyvinvoinnin ja jatkuvuuden kannalta välttämättömiä.
Ihanko totta jossain on sellainen ihminen, joka tekee aina ja koko ajan just niinkuin itse haluaa, viis muista? Ja jotain asiaa ei vain tehdä, koska ei oo kivaa. Ei oo todellista. Luulen, että sellaiset ajattelevat asiat jotenkin eri tavalla, eivätkä tahallaankaan halua ymmärtää mitä tarkoitetaan sillä, ettei elämässä kaikki aina ole kivaa. Ja vaikkei aina ole kivaa siinä parisuhteessa, niin kuitenkin useimmiten, ettei siitä halua luopua. Koska kaikki ymmärtävät, että elämä ei aina ole kivaa. Vai onko jonkun? Tässäkin sitten näkee sen ajattelutavan eron, itse en pysty niin ajattelemaan.
Mua niin ärsyttää, että kun itse haluaa ymmärtää muita, niin minut halutaan tahallaan ymmärtää väärin.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:49"]
Mistä nämä kaikki saivartelijat tänne on tullut?
[/quote]
Saivarrellaan tässä, kun ei tule muutakaan tulosta. 19 sivua turhaa vääntämistä, kun ei ymmärretä että ihmiset on erilaisia ja niillä on erilaiset parisuhteet.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:31"]
Minusta on aika kammottavaa, että joillekin ihmisille esim. toisen huomioon ottaminen vaatii ihan tietoisen päätöksen, että hoidanpa tässä nyt parisuhdettani. Joillekin se toisen huomioon ottaminen on yhtä luonnollista kuin hengittäminen.
[/quote]
Eikö olekin aika yllättävää, että me ihmiset olemme erilaisia?? Kaikki eivät ole niin kuin sinä. Kammottavaa, eikö?
Ja tilanteet voi muuttua. Minä otan puolisoni pääsääntöisesti huomioon ihan luonnostaan, mutta on aikoja, jolloin joudun itselleni muistuttamaan, että nyt täytyy puolisoa huomioida enemmän. Näin vaikka silloin, kun työelämä on hektistä ja kotiarjessakin on jotain normaalista poikkeavaa. Silloin voi olla tilanteita, että helposti jättää sen toisen huomioimisen liian vähälle ja joutuu itselleen muistuttamaan asiasta.
[/quote]
Nämä työn vastustajat ovat kyllä aika hämmästyttäviä pyhimyksiä. Kaikki natsaa puolison kanssa yhteen sataprosenttisesti, kaikesta ollaan aina samaa mieltä. Toisen kunnioittaminen ja huomioiminen on myöskin sataprosenttisen luontevaa käytöstä, koskaan ei ole huonoja päiviä eikä tule ikinä sanottua tai tehtyä jotain sellaista, mitä ei olisi pitänyt, tai jätettyä sanomatta tai tekemättä jotain sellaista, mitä pitäisi. Koskaan ei ole tullut mitään ikävää tunnetta, ei ole ollut yhtä ainoaa ongelmaa ratkaistavana, mikään ei tunnu pieneltäkään uhraukselta.
Itse ainakin olen valitettavan keskeneräinen ihminen, eikä puolisonikaan ole aivan täydellinen, joten välillä tulee pieniä ongelmatilanteita eikä kaikki aina tunnu täydellisen kivalta ja ihanalta. Etenkin, kun me olemme kaksi eri ihmistä, jotka yllättävää kyllä ovat välillä asioista eri mieltä ja reagoivat asioihin eri tavalla. Mutta uskokaa tai älkää, meillä on hyvä suhde ja olemme siinä onnellisia, vaikka se välillä onkin vaatinut sitä kauhistuttavaa työtä.
Minusta on aika kammottavaa, että joillekin ihmisille esim. toisen huomioon ottaminen vaatii ihan tietoisen päätöksen, että hoidanpa tässä nyt parisuhdettani. Joillekin se toisen huomioon ottaminen on yhtä luonnollista kuin hengittäminen.
[/quote]
Kammotut ihan turhasta, olet vain ymmärtänyt tahallasi väärin.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:45"]
[/quote]
Eikö olekin aika yllättävää, että me ihmiset olemme erilaisia?? Kaikki eivät ole niin kuin sinä. Kammottavaa, eikö?
Ja tilanteet voi muuttua. Minä otan puolisoni pääsääntöisesti huomioon ihan luonnostaan, mutta on aikoja, jolloin joudun itselleni muistuttamaan, että nyt täytyy puolisoa huomioida enemmän. Näin vaikka silloin, kun työelämä on hektistä ja kotiarjessakin on jotain normaalista poikkeavaa. Silloin voi olla tilanteita, että helposti jättää sen toisen huomioimisen liian vähälle ja joutuu itselleen muistuttamaan asiasta.
[/quote]
Nämä työn vastustajat ovat kyllä aika hämmästyttäviä pyhimyksiä. Kaikki natsaa puolison kanssa yhteen sataprosenttisesti, kaikesta ollaan aina samaa mieltä. Toisen kunnioittaminen ja huomioiminen on myöskin sataprosenttisen luontevaa käytöstä, koskaan ei ole huonoja päiviä eikä tule ikinä sanottua tai tehtyä jotain sellaista, mitä ei olisi pitänyt, tai jätettyä sanomatta tai tekemättä jotain sellaista, mitä pitäisi. Koskaan ei ole tullut mitään ikävää tunnetta, ei ole ollut yhtä ainoaa ongelmaa ratkaistavana, mikään ei tunnu pieneltäkään uhraukselta.
Itse ainakin olen valitettavan keskeneräinen ihminen, eikä puolisonikaan ole aivan täydellinen, joten välillä tulee pieniä ongelmatilanteita eikä kaikki aina tunnu täydellisen kivalta ja ihanalta. Etenkin, kun me olemme kaksi eri ihmistä, jotka yllättävää kyllä ovat välillä asioista eri mieltä ja reagoivat asioihin eri tavalla. Mutta uskokaa tai älkää, meillä on hyvä suhde ja olemme siinä onnellisia, vaikka se välillä onkin vaatinut sitä kauhistuttavaa työtä.
[/quote] Joko vihdoin uskot, että ihmiset ja parisuhteet on erilaisia? Ei vaatinut kovinkaan montaa viestiä, uh!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 08:35"]
Töissä yrityksessä parisuhde.
Teidän työtätekevien parisuhteet kuulostaa aivan hirveiltä.
Siis jos haluaa, siksi että se on kivaa, tehdä asioita joista toiselle tulee hyvä mieli, niin se ei ole työtä vaan rakkautta. Jos taas tekee niitä asioita jostain muusta syystä, niin se on laskelmointia. Että harrastanpa tässä nyt seksiä vaikka ei yhtään huvita jotta mieheni ei jättäisi minua. Kammottavaa. En todellakaan haluaisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka haluaisi harrastaa seksiä vaikka toinen ei halua. Enkä haluaisi puolisoni pitkin hampain jättämisen pelossa järjestää jonkun kynttiläillallisen tai kylpyläloman etten vaan jätä sitä. Kammottavaa. Käy sääliksi teitä.
[/quote]
Halusitko tarkoituksella lukea toisten kirjoitukset väärin? Voit korvata sanan työ vaikka sanalla rakkaus, jos se sinua helpottaa ymmärtämään asian.
Pointtina on se, että varsinkin pitkässä parisuhteessa joutuu tekemään myös asioita(töitä), joita ei haluaisi, mutta tekee ne, koska rakastaa toista ja tietää, että toinen tekisi saman sinulle. Enkä nyt tarkoita mitään rakkauden huumassa kesäaamuna toisen heittämistä autolla töihin, vaan sitä kun vapaapäivänä heräät kello 6.00 putsaamaan autoa ja viemään vaimoa töihin 20 asteen pakkasessa tai kun kesken elokuvan keittiöstä kuuluu "kulta, viititkö käydä hakemassa kaupasta maitoa?".
[/quote]
Kammottavaa. Sinä joudut tekemään asioita joita et halua tehdä. Ihan oikeesti, onko se sen arvoista?
[/quote]
Sinäkö et ollenkaan ota kumppaniasi huomioon vaan teet just niinkuin itse haluat? Ei kai sellaista kukaan jaksa kauaa katella. Sama kai se on silloin olla yksin, jos toisen vuoksi ei ole valmis tekemään yhtään mitään, kun mua ei huvita.
[/quote]
En ole tuo, ketä lainaat, mutta ainakin minä teen parisuhteessa juuri niin kuin haluan. Ja se mitä haluan on jakaa elämäni vaimoni kanssa. Miksi muuten olisinkaan naimisissa?
[/quote]
Etkö tosiaan koe uhraukseksi tai työksi, jos viet vaimosi töihin :O
[/quote]
Jos kokisin, en tekisi sitä. Vien, koska haluan tehdä niin.
[/quote]
Mutta sehän juuri on sitä parisuhteen eteen työntekoa, että tekee jotain ja saa itsensä uskomaan, että haluaa sitä, kun se on toisen parhaaksi.
Toiset haluaa tehdä töitä ja rakastaa työtään. Oletko sinä kenties työtön sossupummi, vai miksi työ on niin vastenmielistä
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:44"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 08:35"]
Töissä yrityksessä parisuhde.
Teidän työtätekevien parisuhteet kuulostaa aivan hirveiltä.
Siis jos haluaa, siksi että se on kivaa, tehdä asioita joista toiselle tulee hyvä mieli, niin se ei ole työtä vaan rakkautta. Jos taas tekee niitä asioita jostain muusta syystä, niin se on laskelmointia. Että harrastanpa tässä nyt seksiä vaikka ei yhtään huvita jotta mieheni ei jättäisi minua. Kammottavaa. En todellakaan haluaisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka haluaisi harrastaa seksiä vaikka toinen ei halua. Enkä haluaisi puolisoni pitkin hampain jättämisen pelossa järjestää jonkun kynttiläillallisen tai kylpyläloman etten vaan jätä sitä. Kammottavaa. Käy sääliksi teitä.
[/quote]
Halusitko tarkoituksella lukea toisten kirjoitukset väärin? Voit korvata sanan työ vaikka sanalla rakkaus, jos se sinua helpottaa ymmärtämään asian.
Pointtina on se, että varsinkin pitkässä parisuhteessa joutuu tekemään myös asioita(töitä), joita ei haluaisi, mutta tekee ne, koska rakastaa toista ja tietää, että toinen tekisi saman sinulle. Enkä nyt tarkoita mitään rakkauden huumassa kesäaamuna toisen heittämistä autolla töihin, vaan sitä kun vapaapäivänä heräät kello 6.00 putsaamaan autoa ja viemään vaimoa töihin 20 asteen pakkasessa tai kun kesken elokuvan keittiöstä kuuluu "kulta, viititkö käydä hakemassa kaupasta maitoa?".
[/quote]
Kammottavaa. Sinä joudut tekemään asioita joita et halua tehdä. Ihan oikeesti, onko se sen arvoista?
[/quote]
Sinäkö et ollenkaan ota kumppaniasi huomioon vaan teet just niinkuin itse haluat? Ei kai sellaista kukaan jaksa kauaa katella. Sama kai se on silloin olla yksin, jos toisen vuoksi ei ole valmis tekemään yhtään mitään, kun mua ei huvita.
[/quote]
En ole tuo, ketä lainaat, mutta ainakin minä teen parisuhteessa juuri niin kuin haluan. Ja se mitä haluan on jakaa elämäni vaimoni kanssa. Miksi muuten olisinkaan naimisissa?
[/quote]
Etkö tosiaan koe uhraukseksi tai työksi, jos viet vaimosi töihin :O
[/quote]
Jos kokisin, en tekisi sitä. Vien, koska haluan tehdä niin.
[/quote]
Mutta sehän juuri on sitä parisuhteen eteen työntekoa, että tekee jotain ja saa itsensä uskomaan, että haluaa sitä, kun se on toisen parhaaksi.
Toiset haluaa tehdä töitä ja rakastaa työtään. Oletko sinä kenties työtön sossupummi, vai miksi työ on niin vastenmielistä
[/quote]
Sanoin, että teen parisuhteessa niin kuin haluan. Sinä voit kutsua sitä vaikka V6-raveiksi. Itse asiaa se ei muuta.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:44"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:37"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:34"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:29"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:19"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 08:35"] Töissä yrityksessä parisuhde. Teidän työtätekevien parisuhteet kuulostaa aivan hirveiltä. Siis jos haluaa, siksi että se on kivaa, tehdä asioita joista toiselle tulee hyvä mieli, niin se ei ole työtä vaan rakkautta. Jos taas tekee niitä asioita jostain muusta syystä, niin se on laskelmointia. Että harrastanpa tässä nyt seksiä vaikka ei yhtään huvita jotta mieheni ei jättäisi minua. Kammottavaa. En todellakaan haluaisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka haluaisi harrastaa seksiä vaikka toinen ei halua. Enkä haluaisi puolisoni pitkin hampain jättämisen pelossa järjestää jonkun kynttiläillallisen tai kylpyläloman etten vaan jätä sitä. Kammottavaa. Käy sääliksi teitä. [/quote] Halusitko tarkoituksella lukea toisten kirjoitukset väärin? Voit korvata sanan työ vaikka sanalla rakkaus, jos se sinua helpottaa ymmärtämään asian. Pointtina on se, että varsinkin pitkässä parisuhteessa joutuu tekemään myös asioita(töitä), joita ei haluaisi, mutta tekee ne, koska rakastaa toista ja tietää, että toinen tekisi saman sinulle. Enkä nyt tarkoita mitään rakkauden huumassa kesäaamuna toisen heittämistä autolla töihin, vaan sitä kun vapaapäivänä heräät kello 6.00 putsaamaan autoa ja viemään vaimoa töihin 20 asteen pakkasessa tai kun kesken elokuvan keittiöstä kuuluu "kulta, viititkö käydä hakemassa kaupasta maitoa?". [/quote] Kammottavaa. Sinä joudut tekemään asioita joita et halua tehdä. Ihan oikeesti, onko se sen arvoista? [/quote] Sinäkö et ollenkaan ota kumppaniasi huomioon vaan teet just niinkuin itse haluat? Ei kai sellaista kukaan jaksa kauaa katella. Sama kai se on silloin olla yksin, jos toisen vuoksi ei ole valmis tekemään yhtään mitään, kun mua ei huvita. [/quote] En ole tuo, ketä lainaat, mutta ainakin minä teen parisuhteessa juuri niin kuin haluan. Ja se mitä haluan on jakaa elämäni vaimoni kanssa. Miksi muuten olisinkaan naimisissa? [/quote] Etkö tosiaan koe uhraukseksi tai työksi, jos viet vaimosi töihin :O [/quote] Jos kokisin, en tekisi sitä. Vien, koska haluan tehdä niin. [/quote] Mutta sehän juuri on sitä parisuhteen eteen työntekoa, että tekee jotain ja saa itsensä uskomaan, että haluaa sitä, kun se on toisen parhaaksi. Toiset haluaa tehdä töitä ja rakastaa työtään. Oletko sinä kenties työtön sossupummi, vai miksi työ on niin vastenmielistä [/quote] Sanoin, että teen parisuhteessa niin kuin haluan. Sinä voit kutsua sitä vaikka V6-raveiksi. Itse asiaa se ei muuta.
[/quote]
Mutta et halua nimittää sitä työnteoksi, koska työnteko on sinulle vastenmielistä. Haluat vain itsekkäästi puhua, että teet mitä haluat. Mikä sellainen parisuhde on, missä jokainen tekee, mitä haluaa? Kun tulee kriisejä ja ongelmia, ei voi aina tehdä, mitä haluaa, vaan on tehtävä töitä ja nähtävä vaivaa kriisien ohipääsemiseen. Miten jos vaimosi sairastuu? Teetkö taas niin kuin itse haluat ja painut kavereiden kanssa ryyppäämään.
"En koe tekeväni suhteen ylläpitämiseksi mitään erityistä työtä. Molemminpuolinen avunanto, toisen huomioiminen, toisesta huolehtiminen, ulkona syöminen, seksin harrastaminen, keikoilla käyminen ja yhdessä lomailu eivät ole mitään sellaista, mitä tekisimme, jotta suhteemme olisi parempi. Ne ovat ihan vain sitä suhteessa olemista. Ne ovat nimenomaa niitä asioita, joiden vuoksi suhde on ylipäätään olemassa.
Osa keskusteljoita on kanssani tästä eri mieltä, mutta kukaan ei ole kyennyt vastaamaan kysymykseeni: Jos nuo asiat ovat kerran sitä suhteen ylläpitoa, sitä urheilua tulosten saavuttamiseksi, mitä se varsinainen suhteessa oleminen sitten on? Teette tuollaista ylläpitotyötä, jotta pääsette tekemään... mitä tarkkaan ottaen? Kasvattamaan lapsia? Maksamaan asuntolainaa?"
Mun mielestä nuo sun luettelemat asiat on suhteessa olemista ja samalla myös sitä ylläpitävää "toimintaa". Vähän kuten ystävyyssuhteen ylläpitäminen, että sen kaverin kanssa täytyy välillä tehdä jotain (eli tavata ja käydä vaikka syömässä). Ja tätä ylläpitävää toimintaa harrastetaan (kuulostaapa tyhmältä :D) siksi, että se ystävyys ja suhde pysyy ylipäätään olemassaolevana sekä hyvänä. Mitä se sitten kellekin tarkoittaa :)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:40"]
Tää on vastenmielisimpiä ketjuja mitä olen täällä lukenut. Minä minä, minun tapani rakastaa, minun parisuhteeni. Vähän lisää erilaisuuden ymmärrystä kiitos
[/quote]
No ei ihan vastenmielisimpiä. Mutta aika ankean kuvan antaa suomalaisista liitoista. Missä on hauskanpito, missä rakkaus, missä halu viettää vapaaehtoisesti aikaa kumppanin kanssa. Missä se, että raivataan sitä yhteistä aikaa siksi, että kiihkeästi haluaa viettää aikaa puolison kanssa, eikä sen takia, että halutaan tehdä töitä.
Suomalaiset ovat kyllä harvinaisen vakavaa ja masentavaa kansaa.
[/quote]
Niin niin, että sen yhteisen ajan raivaaminen on sitä "työtä" tai parisuhteen ylläpitoa. En ymmärrä, mistä tämä käsitys on tullut, että ei haluttaisi viettää oman puolison kanssa aikaa. Siksi juuri sitä yhteistä aikaa järjestetään ja se saattaa joskus vaatia vaivaa.
Tahallaanko ihmiset nyt tän ymmärtää väärin?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 05:11"]
Ja te ette nyt tunnu tajuavan ettei kyse ole siitä onko ne tiedän tekemänne asiat vaivalloisia tai epämiellyttäviä vaan siitä, että te teette ne tietoisesti tavoitellen jotain päämäärää ja vieläkään ei ole selvinnyt mikä se taivaspaikka, johon te pyritte.
Minä laitan kahvia koska haluan laittaa kahvia. Sinä laitat kahvia koska sinä haluat hoitaa parisuhdettasi.
[/quote]
Ei se, että tiedostan parisuhteen ajoittain vaativan vaivannäköä todellakaan tarkoita, että teen jatkuvasti tietoisesti ja päämäärätietoisesti töitä sen eteen. Minä keitän normaalisti kahvia kumppanilleni, koska se saa hänet hymyilemään ja hänen hymynsä taas saa minut hymyilemään, enkä siksi että haluan hoitaa parisuhdettani. Olettaisin, että syy on on suurin piirtein sama kuin sinulla.
Se ero ilmeisesti on siinä, että silloin kun suhde on vastatuulessa niin saatan pohtia, että olenkohan riittävän usein keitellyt sitä kahvia ja jos tuntuu, että en ole niin saatan ihan tietoisesti kupin keittää jos se vaikka tilannetta helpottaisi. Koska tiedän, että niillä onnellisen arjen pienillä jutuilla on suuri vaikutus parisuhteen laatuun, vaikkeivat ne työltä hyvinä päivinä tunnukaan vaan pikemminkin päin vastoin, ja niiden puuttuminen vaikuttaa tuhoisasti suhteeseen.
Sinä ilmeisesti toteat ovensuusta hilpeästi että "En jaksa enää keitellä sulle kahveja kun oot tommonen ruttuturpa ja mulla ei oo enää yhtään kivaa . Heippa ja hyvää loppuelämää!"
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:43"]
"En koe tekeväni suhteen ylläpitämiseksi mitään erityistä työtä. Molemminpuolinen avunanto, toisen huomioiminen, toisesta huolehtiminen, ulkona syöminen, seksin harrastaminen, keikoilla käyminen ja yhdessä lomailu eivät ole mitään sellaista, mitä tekisimme, jotta suhteemme olisi parempi. Ne ovat ihan vain sitä suhteessa olemista. Ne ovat nimenomaa niitä asioita, joiden vuoksi suhde on ylipäätään olemassa.
Osa keskusteljoita on kanssani tästä eri mieltä, mutta kukaan ei ole kyennyt vastaamaan kysymykseeni: Jos nuo asiat ovat kerran sitä suhteen ylläpitoa, sitä urheilua tulosten saavuttamiseksi, mitä se varsinainen suhteessa oleminen sitten on? Teette tuollaista ylläpitotyötä, jotta pääsette tekemään... mitä tarkkaan ottaen? Kasvattamaan lapsia? Maksamaan asuntolainaa?"
Mun mielestä nuo sun luettelemat asiat on suhteessa olemista ja samalla myös sitä ylläpitävää "toimintaa". Vähän kuten ystävyyssuhteen ylläpitäminen, että sen kaverin kanssa täytyy välillä tehdä jotain (eli tavata ja käydä vaikka syömässä). Ja tätä ylläpitävää toimintaa harrastetaan (kuulostaapa tyhmältä :D) siksi, että se ystävyys ja suhde pysyy ylipäätään olemassaolevana sekä hyvänä. Mitä se sitten kellekin tarkoittaa :)
[/quote]
Eli osalle puolison kanssa syöminen esimerkiksi on asioita, joita TÄYTYY tehdä.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:02"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä te ootte ihan hassuja.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:40"]
Tää on vastenmielisimpiä ketjuja mitä olen täällä lukenut. Minä minä, minun tapani rakastaa, minun parisuhteeni. Vähän lisää erilaisuuden ymmärrystä kiitos
[/quote]
No ei ihan vastenmielisimpiä. Mutta aika ankean kuvan antaa suomalaisista liitoista. Missä on hauskanpito, missä rakkaus, missä halu viettää vapaaehtoisesti aikaa kumppanin kanssa. Missä se, että raivataan sitä yhteistä aikaa siksi, että kiihkeästi haluaa viettää aikaa puolison kanssa, eikä sen takia, että halutaan tehdä töitä.
Suomalaiset ovat kyllä harvinaisen vakavaa ja masentavaa kansaa.
[/quote]
Niin niin, että sen yhteisen ajan raivaaminen on sitä "työtä" tai parisuhteen ylläpitoa. En ymmärrä, mistä tämä käsitys on tullut, että ei haluttaisi viettää oman puolison kanssa aikaa. Siksi juuri sitä yhteistä aikaa järjestetään ja se saattaa joskus vaatia vaivaa.
Tahallaanko ihmiset nyt tän ymmärtää väärin?
[/quote]
Ei ne tahallaan väärin ymmärrä, mutta jos lusikalla antaa, ei kauhalla voi ottaa... tai jotain sinne päin.
Turhaa vääntöä tämä ketju.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:10"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä te ootte ihan hassuja.
[/quote]
No itsehän kirjoitit, että toisen kanssa täytyy välillä tehdä jotain. Kaikille se puolison kanssa ajan viettäminen ei ole täytymistä.
[/quote]
Parisuhteessa on paljon asioita, jotka TÄYTYY tehdä. Johan tuolla aiemmin todettiin, että esimerkiksi ilman toisen huomioimista ei voida puhua parisuhteesta.
Entä sitten? Elämässä on paljon asioita jotka TÄYTYY tehdä, jotka eivät ole pahimmankaan anarkistin mielestä mitään erityisen epämiellyttäviä velvollisuuksia. Hengittämisen pakollisuus tuskin käväisee kovinkaan usein kenenkään mielessä, ellei nyt satu olemaan tukehtumassa.
Syödäkin täytyy ja se on monelle hyvinkin nautinnollinen asia, niin nautinnollinen että se saattaa jopa mennä ihan överiksi.
Ihan samalla tavalla suurin osa parisuhteen vaadittavasta panostuksesta on itseasiassa juuri niitä samoja syitä, miksi suhteeseen ylipäätään haluaa, eikä mitään epämiellyttävää niska limassa ojankaivuuta. Toisilla vaan tuntuu niskakarvat heti nousemaan pystyyn, kun joku erehtyy kutsumaan niitä työksi tai jopa pakollisiksi velvollisuuksiksi.
Se että mitä sen kumppanin kanssa TÄYTYY tehdä, jotta suhde voi hyvin ja kumpikin on onnellinen rieppuu tietysti ihmisistä, mutta yleensä jotain kivaa kumminkin eikä sitä ojankaivuuta.
Pitää muistaa sieltä omasta navasta ja lapsista nostaa se pää joskus ja huomata, että samassa talossa asuu mieskin. Ei voi upota vain äidiksi, vaan pitää muistaa olla nainenkin ja huoltaa parisuhdetta siinä perhe-elämän keskellä. Välillä lapset mummolaan ja miehen kanssa lähteä pienelle kuherrusmatkalle, niin parisuhde ei unohdu. Olette muutakin, kuin isä ja äiti ja irtiotto kotoa tekee terää.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:42"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:44"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:37"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:34"] [quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:29"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 10:19"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:46"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 08:35"] Töissä yrityksessä parisuhde. Teidän työtätekevien parisuhteet kuulostaa aivan hirveiltä. Siis jos haluaa, siksi että se on kivaa, tehdä asioita joista toiselle tulee hyvä mieli, niin se ei ole työtä vaan rakkautta. Jos taas tekee niitä asioita jostain muusta syystä, niin se on laskelmointia. Että harrastanpa tässä nyt seksiä vaikka ei yhtään huvita jotta mieheni ei jättäisi minua. Kammottavaa. En todellakaan haluaisi olla parisuhteessa ihmisen kanssa joka haluaisi harrastaa seksiä vaikka toinen ei halua. Enkä haluaisi puolisoni pitkin hampain jättämisen pelossa järjestää jonkun kynttiläillallisen tai kylpyläloman etten vaan jätä sitä. Kammottavaa. Käy sääliksi teitä. [/quote] Halusitko tarkoituksella lukea toisten kirjoitukset väärin? Voit korvata sanan työ vaikka sanalla rakkaus, jos se sinua helpottaa ymmärtämään asian. Pointtina on se, että varsinkin pitkässä parisuhteessa joutuu tekemään myös asioita(töitä), joita ei haluaisi, mutta tekee ne, koska rakastaa toista ja tietää, että toinen tekisi saman sinulle. Enkä nyt tarkoita mitään rakkauden huumassa kesäaamuna toisen heittämistä autolla töihin, vaan sitä kun vapaapäivänä heräät kello 6.00 putsaamaan autoa ja viemään vaimoa töihin 20 asteen pakkasessa tai kun kesken elokuvan keittiöstä kuuluu "kulta, viititkö käydä hakemassa kaupasta maitoa?". [/quote] Kammottavaa. Sinä joudut tekemään asioita joita et halua tehdä. Ihan oikeesti, onko se sen arvoista? [/quote] Sinäkö et ollenkaan ota kumppaniasi huomioon vaan teet just niinkuin itse haluat? Ei kai sellaista kukaan jaksa kauaa katella. Sama kai se on silloin olla yksin, jos toisen vuoksi ei ole valmis tekemään yhtään mitään, kun mua ei huvita. [/quote] En ole tuo, ketä lainaat, mutta ainakin minä teen parisuhteessa juuri niin kuin haluan. Ja se mitä haluan on jakaa elämäni vaimoni kanssa. Miksi muuten olisinkaan naimisissa? [/quote] Etkö tosiaan koe uhraukseksi tai työksi, jos viet vaimosi töihin :O [/quote] Jos kokisin, en tekisi sitä. Vien, koska haluan tehdä niin. [/quote] Mutta sehän juuri on sitä parisuhteen eteen työntekoa, että tekee jotain ja saa itsensä uskomaan, että haluaa sitä, kun se on toisen parhaaksi. Toiset haluaa tehdä töitä ja rakastaa työtään. Oletko sinä kenties työtön sossupummi, vai miksi työ on niin vastenmielistä [/quote] Sanoin, että teen parisuhteessa niin kuin haluan. Sinä voit kutsua sitä vaikka V6-raveiksi. Itse asiaa se ei muuta.
[/quote]
Mutta et halua nimittää sitä työnteoksi, koska työnteko on sinulle vastenmielistä. Haluat vain itsekkäästi puhua, että teet mitä haluat. Mikä sellainen parisuhde on, missä jokainen tekee, mitä haluaa? Kun tulee kriisejä ja ongelmia, ei voi aina tehdä, mitä haluaa, vaan on tehtävä töitä ja nähtävä vaivaa kriisien ohipääsemiseen. Miten jos vaimosi sairastuu? Teetkö taas niin kuin itse haluat ja painut kavereiden kanssa ryyppäämään.
[/quote]
Minulla ei ole tarvetta millekään nimityksille. Sinulla tuntuu olevan, ja se on ihan okei.
Sellainen parisuhde, jossa kumpikin tekee, niin kuin haluaa, on kahden toisilleen hyvin sopivan aikuisen vapaaehtoisuuteen perustuva suhde.
Jos vaimoni sairastuu, teen silti, mitä haluan. Onko sinulle tosiaan noin vaikea asia hyväksyä, että joku voisi oikeasti haluta puolisonsa parasta eikä esimerkiksi lähteä ryyppäämään?
Mistä nämä kaikki saivartelijat tänne on tullut?