Asiakkaat, jotka uhkailevat, etteivät ikinä enää käytä yrityksen tarjoamia palveluita, kun eivät saa tahtoaan läpi
Miksi he eivät koskaan oikeasti lähde? Seuraavana päivänä viimeistään ovat taas asiakaspalvelussa kiukuttelemassa toisesta asiasta ja kun eivät saa taaskaan tahtoaan läpi, sanovat, etteivät enää ikinä käytä palveluita yritys tarjoaa.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain luvataan se pidetään tai nousee protesti. Asiakkaalle ei voi myydä tuotetta jonka käyttöön ei opasteta. Eihän hän voi millään tietää toimiiko myyty tuote muuten.
Tietokone?
Asiakas ostaa, eikä ole ikinä käyttänyt. Meinaatko, että myyjän pitää opettaa?
Sori. Kyllä asiakkaan pitää tietää, mitä ostaa ja olla sen verran älyllinen olento, että ymmärtää myös, jos oma äly ja kyvyt eivät riitä.
Käyttöohje on käyttöönopastusta varten. Jos ei osaa sitä lukea tai ei ymmärrä lukemaansa, niin on ostanut jotain, mihin omat taidot tai äly ei riitä.
Se ei myyjän vika ole. Eikä ole myyjän vastuulla opettaa. Normaaliälyllä ja taidoilla varustettu ihminen ymmärtää tämän.
Aina kun olen saanut luokattoman huonoa palvelua, on kyseinen lafka mennyt vuoden sisällä konkkaan. Asiakaspalvelun taso kertoo firman menestyksen tason!
No minä sain tahtoni läpi kun sanoin noin, mutta olipa sillä kertaa ihan syytäkin. Enkä ole mennyt uudelleen valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tekisi noissa tilanteissa asiakaspalvelijana sanoa, että tervemenoa. Mutta kun ei voi.
Voihan sitä sanoa asian kiertäen, että esim. valitettavaa meille, mutta toivottavasti joskus palaatte asiakkaaksemme. Myönteinen vittuilu.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun olen saanut luokattoman huonoa palvelua, on kyseinen lafka mennyt vuoden sisällä konkkaan. Asiakaspalvelun taso kertoo firman menestyksen tason!
Kerropa esimerkkejä, minkä alan firmoja ja pari esimerkkitapausta, miten olet saanut firman kaatumaan?
Karen videot on hauskoja. Odotan suomi otoksia innolla.
No joo. Minä en uhkaile, koska yksi asiakas harvoin jäå harmittamaan ylimielistä yrittäjää, jolla on huono palvelu ja kalliit tuotteet. Mutta vaihdan totta kai yritystä, josta en saa mielestäni rahalle vastinetta. Vähän hoopoa kuvitella, ettei ihmiset muka osaa arvioida näitä asioita. Eikä tuossa mistään ekstrapalvelusta ole kyse, vaan ihan vaan kunnollisesta asiakaspalvelusta ja hinnan ja laadun suhteesta. Sysipaska tuote törkeällä hinnalla ja töykeä myyjä saavat jäädä!
Tunnistin isäni erästä aasiakas-sivuston tarinasta koska olin itse paikalla kyseisessä tapauksessa. Äijällä on kohta boikotissa suurin osa oman ja minun kotikaupungin firmoista. Jos on pakko käydä jostain niistä jotain niin istuu itse autossa ja laittaa äidin asialle.
Vierailija kirjoitti:
Jos edes joutuu tuollaisella uhkailemaan asiakaspalvelijaa, kannattaa vaihtaa firmaa ihan riippumatta siitä, hoitaako asiakaspalvelija asian hyvin uhkauksen jälkeen vai ei. Mä olen nk äänestänyt jaloillani, mutta koskaan en ole alentunut uhkailemaan. Jos palvelu on huonoa, en asioi toista kertaa. Asiakaspalvelijahan sen päättää, haluaako mut toistekin asiakkaakseen vai ei. Jos ei halua, toimin hänen toiveensa mukaan ja asioin jatkossa muualla.
Oletko koskaan ajatellut antaa konkreettista ja perusteltua palautetta tai vaihtaa asiakasneuvojaa jatkossa.
Taidat olla juuri sellainen aasiakas.
No viimeisin tapaus, jossa lopetin ko. yrityksen käytön oli, kun nimenomaan loistavilla bassotoisto-ominaisuuksilla tyttärelleni myydyt kuulokkeet paljastuivat huonoimmiksi, joita olen kokeillut. Kyseinen myymälä markkinoi sivuillaan laajaa palautusoikeutta, mutta kun tyttö yritti palauttaa noita, yrittivät keplotella ja kyykyttää. Onneksi olin mukana, luin ihan asiallisesti ja huutamatta madonluvut ja pyysin esimiehen paikalle.
Ymmärrän toki, että nappikuulokkeet ovat hankalia ottaa takaisin myyntiin, mutta jos tuote myydään väärin väittåmin, eikä sitä voi testata, niin ostajan kuluttajansuoja on olematon.
Sain lopulta tyttärelle rahat takaisin ja ko. liikkeeseen emme enää mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos edes joutuu tuollaisella uhkailemaan asiakaspalvelijaa, kannattaa vaihtaa firmaa ihan riippumatta siitä, hoitaako asiakaspalvelija asian hyvin uhkauksen jälkeen vai ei. Mä olen nk äänestänyt jaloillani, mutta koskaan en ole alentunut uhkailemaan. Jos palvelu on huonoa, en asioi toista kertaa. Asiakaspalvelijahan sen päättää, haluaako mut toistekin asiakkaakseen vai ei. Jos ei halua, toimin hänen toiveensa mukaan ja asioin jatkossa muualla.
Oletko koskaan ajatellut antaa konkreettista ja perusteltua palautetta tai vaihtaa asiakasneuvojaa jatkossa.
Taidat olla juuri sellainen aasiakas.
Hei, olen nyt kolme kertaa soittanut tästä samasta aiheesta ja aina se on luvattu korjata, mutta tilanne on edelleen sama. Kenellä on valtuudet korjata se ja voitko yhdistää puheluni hänelle tai antaa puhelinnumeron johon voin soittaa.
Näin sain laskuun hyvitykset ja takautuvasti korvaukset puhelinliittymääni ympäristö palveluista, joita en ollut tilannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla juuri sellainen aasiakas.Hei, olen nyt kolme kertaa soittanut tästä samasta aiheesta ja aina se on luvattu korjata, mutta tilanne on edelleen sama. Kenellä on valtuudet korjata se ja voitko yhdistää puheluni hänelle tai antaa puhelinnumeron johon voin soittaa.
Näin sain laskuun hyvitykset ja takautuvasti korvaukset puhelinliittymääni ympäristö palveluista, joita en ollut tilannut.
Puhelinyhtiöt ovat ihan törkeän huonoja palveluasenteeltaan. Yhdellä kerralla sain EU-maassa lomailtuani laskun, jossa oli yli sata euroa tekstareista (tästä on yli 10 vuotta). Tilasin laskuerittelyn, jonka mukaan olin kahden tunnin aikana muka lähettänyt sekunnin välein tekstareita. Kännykkäni piti ilmoittaa, jos tekstari on mennyt perille tai ei, eikä mitään ilmoituksia ollut ko. ajankohtana tullut, tietenkään, koska en mitään tekstareita lähettänyt. Ilmeinen puhelinyhtiön tekninen virhe, mutta suomalainen yhtiö tarjosi parinkympin hyvitystä. Eli siis myönsivät virheeksi, mutteivät silti kompensoineet kokonaan.
Kun vaihdoin perheemme yhtiötä, sitten soittivat mairean puhelun perään ja olisivat SILLOIN korvanneet koko summan.
Toinen yhtiö onnistui munaamaan liittymienme vaihdon heille niin, että kännykkääni eivät tulleet puhelut muista yhtiöistä lävitse lainkaan. Ainoastaan saman yhtiön liittymistä. Vietin "rattoisan" kesäloman soittelemalla heidän tekniseen tukeensa ja - luonnollisesti - joka kerta jonottaen tuntitolkulla ja kuunnellen hissimusakkia ja "asiakaspalvelussamme on ruuhkaa" -ilmoitusta. Kahdesti ilmoittivat korjanneensa vian, mutta eivät olleet, lienivät kuunnelleet ilmoitustani huonosti tai jotain. Vasta kolmannella kerralla alkoi pelittää. Korvasivatko mitenkään aiheuttamaansa vaivaa? No ei.
Kolmas tapaus on tuore. Tyttäreni muutti omaan kämppään, johon kuuluu talonetti. Se on niin hidas, ettei se riitä pelialaa opiskelevalle, joten nostimme nopeutta. Homma pelitti parisen viikkoa ja lakkasi sitten kokonaan toimimasta. Vikailmoituksen teko onnistuu vain netissä. Mitään korjausta on turha odottaa viikonloppuna, vaikka netti on nykyaikana aika peruspalvelu, jota ilman elämä käy todella hankalaksi. Todennäköisesti ongelma on se, ettei firmalta ole tullut tuosta nopeasta netistä mitään laskua, eli tyttäreni on heidän kirjoissaan "jättänyt laskun maksamatta". Vaikkei siis ole sitä edes saanut.
Summa summarum: per.eleellisen huonoa asiakaspalvelua ja todella hankalaa saada vioista viestejä läpi - ja korjatuksi. Nämä kaikki kolme yhtiötä on eri puhelinoperaattoreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa esimerkkejä, minkä alan firmoja ja pari esimerkkitapausta, miten olet saanut firman kaatumaan?
Niinhän en kehunut.
Pointti oli tuo asiakaspalvelun tason korrelointi menestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän en kehunut.
Pointti oli tuo asiakaspalvelun tason korrelointi menestykseen.
Näinhän se on ja kääntäen: jos yksi asiakas saa huonoa ja ylimielistä palvelua, se todennäköisesti on huonoa myös muillekin asiakkaille ja firma on kohta entinen.
Myös ne asiakas palvelijat voivat omaa käytöstään katsoa kun tulee nekatiivistä palautetta. KIVIJALKA Kaupat luulisi olevan isojen puristuksessa tyytyväisiä jokaisesta maksavasta asiakkaasta. jos valitus joka kerran kun käy missä vika kun ei asiakkaita. syitä asiakkaista etsii kun tuollaisia ja tuollaisia ovat kuten tämä korona onkohan rokotettu ja hirveetä pelon ilmapiiriä levittää saa katsella mihinkä tällä kertaa tarttuu jonkun asiakkaan olemukseen tai muuhun epäkohtaan mikä ei miellytä.
kunhan uhkailevat. itse en koskaan kertoisi firman edustajalle, että vaihdan palveluntarjoajaa paskan palvelun vuoksi. sehän on rahanarvoista tietoa yritykselle. miettiiköön itse, miksei ole enää asiakkaita.
Oman kokemuksen mukaan tuota uhkailua harrastavat asiakkaat, jotka haluavat alennuksia tai muuta hyvitystä. Vähä ilmaista kahvikupposta tai tuotteeseen hinnanalennusta, ettei vaan lähretä kilpailijalle.
Mä ainakin olen tyypillinen suomalainen asiakas, en räyhää, mutta äänestän jaloillani. Tunnen jonkinlaista tyydytystä, kun edellinen firma soittelee perään ja kalastelee takaisin. En ole koskaan palannut, vaikka taloudellisesti olen saanut siinä itse takkiin. Periaatteesta en palaa.
Terveisiä vaan esimerkiksi Helsingin Energialle, ei tule ikävä.
En ole koskaan esittänyt "uhkausta," mutta toisinaan olen vähentänyt tai vähäksi aikaa lopettanut asioimasta jossain liikkeessä, käytännössä joskus kokonaan. En kerro tutuilleni, enkä kehota välttämään mitään, sillä protesti on omani, eikä vaikutus ole koskaan edes promillen murto-osaa yrityksen tuotosta. Voin silti paremmalla mielellä asioida itselleni mieluisissa liikkeissä.