Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini "tehtaillu" itsestään lastensuojeluilmoituksen....

Vierailija
20.01.2015 |

Eli meillä useampi lapsi. Sekä minun ed suhteesta että tästä. Kaikki nämä vuodet yksi lapsista vihannut uutta puolisoani. Nyt sitten tilanne käristynyt niin, että hän on tehnyt itsestään lastensuojeluilmoituksen. Uusi mieheni käyttäytyy kuulema häntä kohtaan väkivaltaisesti. Tämä EI pidä pätkääkään paikkaansa ja hänen vanhemmat sisaruksensa ovat aivan ymmällään. Myös nämä samassa taloudessa asuvat. Pienet "½-sisarukset" itkevät kun heidän isäänsä haukutaan (tätä tyttö). Tästä on tullut jo sellainen soppa, että meidän parisuhdekin on vaarassa. Mies toki mieli maassa kun häntä syytetään.

Tänne tulossa siis lastensuojelu. Kiva. Teini itse on nyt kauhuissaan koska hän kuulema luuli, että kun hän ilmoituksen tekee niin näin päästään samointein tästä miehestäni eroon. Hommasta tulikin "paljon" hankalampi kuin teini oli ajatellut.

Onneksi välit tytön isään on erittäin hyvät ja saan häneltä tukea. Mutta miten ihmeessä tästä voi selvitä ? Teen itse työtä lasten parissa ja hieno homma jos tämä vaikuttaa työhöni. Tekisi mieli pakata kassi ja jättää tämä kaikki tähän. Omat voimavarat tuon teinin kanssa on koetuksella. Tiedän, että hän on koko ikänsä (13v) ollut tod hyvä valehtelemaan, keksimään juttuja... Täällä kotona hän kulkee kännykkä kädessä ja nauhoittaa sanan sieltä ja toisen täältä. Käyttää niitä kuulema miestäni vastaan. Selän takana naureskelee ja haukkuu siskonsa poikaystävää. Kiusaa ½-sisaruksiaan.

Avoimesti kertoi, että aikoo mennä tekemään ilmoituksen. Teki sen tosiaankin. Nauru onkin nyt muuttunut totiseksi menoksi. Enää ei edes teiniä naurata. Niin ja olihan hän satuillut miten joutuu tekemään kotitöitä.. juu, joka toinen kk saattaa tuurilla vaihtaa lakanansa. EI tee sitten yhtään mitään. Huutaa ja nauraa meille. Nyt syytän itseäni, että en ole osannut kasvattaa ja olisi pitänyt olla tiukempi.

Itse olen melko lepsu, myönnän ja mieheni taas tiukempi. Tyttö tietty yrittää saada tästä rajojen asettajan pois. Mitä ihmettä teen ? En enää saa edes nukuttua :( Anteeksi sekava teksti, mutta tosiaan valvominen ja tämä tilanne on saanut tämän aikaan.

Kommentit (385)

Vierailija
61/385 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikille niille idiooteille, jotka asettavat tilnateen sellaiseksi, jossa ap joutuu valitsemaan teinin ja uuden miehen välillä:

Sellaista valintatilannetta ei tule. Teini ei päätä moisesta asiasta eikä hänellä ole valtaa moista äänestystä järjestää. Mies on asunut huushollissa siitä saakka kun tyttö oli 1v. Perheenjäseniä ei voi valita. 

Nämä 3 vikaa viestiä olettaa, että mies ei ole tehnyt mitään pahaa - niinkuin ap:n viestien pohjalta vakaasti uskon. 

Vierailija
62/385 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen syvästi, että mies on vielä pysynyt suhteessa, kun ethän sinä tue häntä lainkaan?

Sen sijaan, että kirjoittelisit palstalle ja tekisit tästä teinistäsi jonkinlaisen hirviökuvan, miksi et astu ylös äitinä ja ala tukemaan miestäsi rajojen suhteen? Tottakai teini tappelee ulkopuolista rajojen asettajaa vastaan, kun oma äiti lepsuna antaa kaiken periksi. Jos sinä et antaisi periksi, juttelisit miehesi kanssa rajoista ja asettaisit ne lapsellesi, ei hän silloin enää keskittyisi kiusaamaan miestäsi.

Millainen luulet että lapsestasi kasvaa, jos annat tämän jatkua? Hänestä kasvaa henkilö, joka ei lainkaan osaa hallita elämää, hänellä ei ole mitään rajoja ja joka todennäköisesti ajautuu väärille teille.

On myös hyvä keskustella teinin kanssa. Hän saattaa olla myös mustasukkainen miehelle, koska vienyt lepsyn äidin huomion.

Kaiken kaikkiaan, se ongelma tässä on se äiti, ei mies eikä teini ja jos hän ei osaa omaa ongelmaansa korjata, ei tuo tilanne ikinä parane, päinvastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/385 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulosta täysi-ikäisen käytökseltä. Oireilee noin, vaikka koulussa ja muualla on "täydellinen". Eniten olen huolissani muista lapsista, nyt tämä yksi häiriintynyt myrkyttää kaikki suhteet ja aiheuttaa turvattomuutta.

Pyydä lastensuojelulta apua. Kerro rehellisesti, miten tyttö vaikuttaa muihin. Kysy, mikä olisi heidän mielipiteensä ammattilaisina - voisiko tyttö asua jonkun aikaa esim. laitoksessa? Tämä ei ole lapsen hylkäämistä vaan huom, hänestä välittämistä.

Vierailija
64/385 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lopetat sen nysväämisn ja tartut härkää sarvista. SINUN tulee asettaa pennulles rajat ja komentaa tätä ja saada kunnioittamaan itseäs. Ei miehesi! Lapses saattaa inhota sinua mutta ninhän teinit aina välillä vihaa. Teinit tekis mitä vaa jos sais luvan. Muistan itekki. Halus lähtee kaupungille myöhään. Mut en saanut ja saatoin vihata vanhenpiani. Päivän verran. Rajoita lastasi asettamalla kotiintloajat ja rangaistuksena netti pois ja kännykkä. Näin meille tehtiin. Ja se toimi. Elä ulise vaa tee jotain!

Vierailija
65/385 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla ap:n kuulumisia. Miten tilanne on edennyt?

Vierailija
66/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tuntuu, että koko elämäntilanteenne on niin monimutkainen, että se ammattiapu voi olla ihan tarpeen. Jos sitä ei lastensuojelusta tule, niin sitten joltain sellaiselta terapeutilta, joka sekä auttaisi teiniä että auttaisi järjestelemään ihan noita käytännön asioita ja jokaisen lapsen velvollisuuksia ja oikeuksia esim. kotitöiden jakamisen suhteen. En usko, että teillä on mitään pahemmin pielessä, mutta viesteissä tulee monta pientä yksityiskohtaa, joista varmaan yhdessä koostuu aika stressaava tilanne niin teinille kuin teille kaikille.

Vierailija
67/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:00"]

Otan osaa. Saa nähdä mitä tuo meidän patalaiska ja maailman napa vielä tulee aiheuttamaan. Juuri oli valittanut ettei hän saa öisin nukkua kun herää joskus tietokoneen naputukseen ja terkkari siitä soitteli, saa nähdä tekeekö lastensuojeluilmoituksen.

Sai oman huoneen juuri erityisjärjestelyin, ja perheen tietokone on samassa huoneessa juuri sillä ehdolla että sinne saa muutkin tulla käyttämään, mutta eipä automaattisesti toimikaan niin. Ja pienessä asunnossa kyllä kuuluu kaikki äänet toisesta päästäkin.

Teini vinkuu kyllä parhaimmillaan vaikka yhteen asti että hänen pitää saada kuunnella jotain koneelta nukahtaakseen, eikä se tietenkään häiritse ketään muuta, mutta auta armias jos hän havahtuu ja kuulee ääniä sen jälkeen niin siitä kuulee naapuritkin, ja näköjään nyt koulussa myös.

Siinä on kroonisesta unettomuudesta kärsivällä mukavaa kun ei mitään voi tehdä, ettei teini vaan häiriinny, ja toinen vanhempi vaan komppaa, se lepsumpi joka antaa kaiken periksi ja josta syystä teini minua vihaakin, kun yritän pitää rajoja ja huolehtia että edes joskus täyttäisi vaikka tiskikoneen, tulisi kanssani tekemään jotain, tekisi läksynsä jottei loputkin numerot laskisi kutoseen, ja että tekisi muutakin kuin istuisi koneella 10 tuntia arkipäivinäkin, kuten nykyisin. Minä olen voimaton ja tämä ei ole minun syytäni vaikka tästä haukut saankin.

[/quote]

Löytyy kai jokin toinen paikka koneelle? Ei oo kiva herätä yöllä, että joku on samassa huoneessa koneella.

Vierailija
68/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:17"]

Kieltämättä tuntuu, että koko elämäntilanteenne on niin monimutkainen, että se ammattiapu voi olla ihan tarpeen. Jos sitä ei lastensuojelusta tule, niin sitten joltain sellaiselta terapeutilta, joka sekä auttaisi teiniä että auttaisi järjestelemään ihan noita käytännön asioita ja jokaisen lapsen velvollisuuksia ja oikeuksia esim. kotitöiden jakamisen suhteen. En usko, että teillä on mitään pahemmin pielessä, mutta viesteissä tulee monta pientä yksityiskohtaa, joista varmaan yhdessä koostuu aika stressaava tilanne niin teinille kuin teille kaikille.

[/quote]

Ilman muuta ! Apua haemme mistä tahansa ellei sitä nyt tätä kautta tule. Juuri olet asian ytimessä : yhdessä näistä pikkujutuista tulee todella stressaava tilanne jollei jo sitä ole. Eikä se ole kenenkään edun mukaista...

ap

Vierailija
69/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:54"]

Vastauksia : Isällä ei halua ottaa tyttöä luokseen, eron tullessa tyttö oli 1v. Näillä, jotka olivat eron aikaan 3, 5 ja 7v ei ole mitään ongelmaa nykyisen miehen kanssa ja olen 100% varma, ettei mitään väkivaltaa ole. On väljemmät säännöt. Saa meikata, saa kutsua kavereita, annan vaikka kuun taivaalta, mutta sepä se. Mikään ei tunnu tytölle riittävän :(

Ne rajat, joita mieheni asettaa on nämä : EI saa puhua minulle epäkunnioittavasti, pitää totella äitiä, tehä kotitöitä. Kotityönä käy mm. tiskikoneen tyhjäys, imurointi.... Ei tuo kyllä ole koskaan edes vessaa pessyt. Eikä tehnyt kotitöitäkään. Tytön täytyy myös huolehtia koirastaan : käyttää pissalla, siivota huoneestaan koiranpentunsa kakat... Viikonloppuna saa valvoa niin pitkään kuin haluaa. Ei olla rajattu menoja ja kavereita saa aina kutsua myös yökylään ja vastakin oli 3 tyttöä yökylässä.

Mikään ei silti tosiaan riitä. Ollaan kuskattu ratsastamaan, ostettu harrastusvälineitä... silti sanoo, ettei saa mitään eikä arvosta mitä saa.

ap

[/quote]

kasvatat siitä hirmuista narsistiprinsessaa!!!

- annat kaiken mitä haluaa ==>> ei arvosta mitään

- saa valvoa miten haluaa ==>> ei rajoja, unirytmi sekaisin, ei arvosta aikuisia koska ei rajoja ja auktoriteettia

lapset itse asiassa kärsivät rajojen puutteesta!

- kuskaatte ja ostatte kaiken mitä pyytää ==>> ei arvosta mitään kun kaikki liian helppoa 

siitä kasvaa karmaiseva vaativa prinsessa tuota menoa.  

lapsille pitää pitää tiukkaa kuria/rajoja että kasvavat arvostamaan aikuisia. mikään ei tule elämässä helposti mutta tyttösi kasvaa luulemaan että kaikki tulee hänelle hopeatarjottimella ja mitään ei tartte tehdä. 

itse myönnät ettet ole tiukka! siinä SUURIN ONGELMA. 

t. m46 

Vierailija
70/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:40"]

Eli meillä useampi lapsi. Sekä minun ed suhteesta että tästä. Kaikki nämä vuodet yksi lapsista vihannut uutta puolisoani. Nyt sitten tilanne käristynyt niin, että hän on tehnyt itsestään lastensuojeluilmoituksen. Uusi mieheni käyttäytyy kuulema häntä kohtaan väkivaltaisesti. Tämä EI pidä pätkääkään paikkaansa ja hänen vanhemmat sisaruksensa ovat aivan ymmällään. Myös nämä samassa taloudessa asuvat. Pienet "½-sisarukset" itkevät kun heidän isäänsä haukutaan (tätä tyttö). Tästä on tullut jo sellainen soppa, että meidän parisuhdekin on vaarassa. Mies toki mieli maassa kun häntä syytetään.

Tänne tulossa siis lastensuojelu. Kiva. Teini itse on nyt kauhuissaan koska hän kuulema luuli, että kun hän ilmoituksen tekee niin näin päästään samointein tästä miehestäni eroon. Hommasta tulikin "paljon" hankalampi kuin teini oli ajatellut.

Onneksi välit tytön isään on erittäin hyvät ja saan häneltä tukea. Mutta miten ihmeessä tästä voi selvitä ? Teen itse työtä lasten parissa ja hieno homma jos tämä vaikuttaa työhöni. Tekisi mieli pakata kassi ja jättää tämä kaikki tähän. Omat voimavarat tuon teinin kanssa on koetuksella. Tiedän, että hän on koko ikänsä (13v) ollut tod hyvä valehtelemaan, keksimään juttuja... Täällä kotona hän kulkee kännykkä kädessä ja nauhoittaa sanan sieltä ja toisen täältä. Käyttää niitä kuulema miestäni vastaan. Selän takana naureskelee ja haukkuu siskonsa poikaystävää. Kiusaa ½-sisaruksiaan.

Avoimesti kertoi, että aikoo mennä tekemään ilmoituksen. Teki sen tosiaankin. Nauru onkin nyt muuttunut totiseksi menoksi. Enää ei edes teiniä naurata. Niin ja olihan hän satuillut miten joutuu tekemään kotitöitä.. juu, joka toinen kk saattaa tuurilla vaihtaa lakanansa. EI tee sitten yhtään mitään. Huutaa ja nauraa meille. Nyt syytän itseäni, että en ole osannut kasvattaa ja olisi pitänyt olla tiukempi.

Itse olen melko lepsu, myönnän ja mieheni taas tiukempi. 

[/quote]

tuossa suurimmat ongelmat. teet töitä lasten kanssa muttet osaa pitää rajoja ja olla tiukka.  

tuollaisesta kasvattamisesta ei tule mitään.   

Vierailija
71/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:58"]

Olen itse kotona tällä hetkellä 100% erinäisten syiden takia. Mieheni ei ole koskaan kotona siten, että minä olisin jossain. Ja meitä on tässä niin monta (yli 10), ettei mieheni ole koskaan samaan aikaan kahdestaan tytön kanssa.

Tyttö itse nauroi vielä vähän aikaa sitten, että kun hän tekee ilmoituksen niin sitten mieheni joutuu lähtemään.

ap

[/quote]

Kuulostaa että pelkäät tytärtäsi ja tämä on huomannut sen.

[/quote]

tytär käyttää valtaa kun äiti ei käytä. 

valtatyhjiöt täyttyvät aina.

AP:n pitäisi olla AIKUINEN 

Vierailija
72/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvee kakara, ansaitsee kyllä paikkansa lastenkodissa opettelemassa rajoja...

Vierailija
73/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli sinulla on esim aikuisia kehitysvammaisia asumassa kotonasi, se voi oikeasti ahdistaa ja pelottaakin lasta.

Vierailija
74/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:15"]

Tyttö on sotkenut asiat ja saa mielestäni elää nyt sen mukaan. Ikävää selvittelyä noin nuorelle tietysti, mutta jos on ilmoituksen tehnyt, ei sille enää mitään voi. Hyvä, että asiat selvitetään eikä viranomaisilla ole mitään valittamista teidän perheestänne, jos kerran vikaa ei ole. Lapsetkin voivat olla julmia ja itsekkäitä, jos aloittaja ei ole koskaan keskustellut asiasta lapsen kanssa, mistä kukaan voi tietää onko vika siinä että lapsella on yleensä isäpuoli vai tässä nykyisessä isäpuolessa, jonka kanssa ei vain tule toimeen koska hän ei lepsuile kasvatuksessa. Lapsi voi ajatella niinkin, että kunhan pääsee isäpuolesta eroon, isä ja äiti varmasti aloittavat taas yhteiselämän uudestaan eikä tytöllä tietenkään ole mitään rajoja ja sääntöjä sen jälkeen.

[/quote]

kyllä. Näin se menee. Tyttö jumaloi isäänsä, jolla ei ole mitään kuria ja sääntöjä.

Meillä ei ollut kyllä juurikaan rajoja ennen kuin tämä nykyinen mieheni tuli kuvioon mukaan.

Kukaan muu lapsista ei ole rajoja kokenut haitaksi. Päin vastoin aikuiset lapset ovat kiitelleet saamaansa kasvatusta : rajoja ja rakkautta. Ja kyllä. Pelkään tyttöä. Haluan, että hänellä on hyvin. Tyttö alkaa itkemään hysteerisenä jos häntä kielletään tai moititaan...

En halua että tyttö itkee. Mitätöin täten mieheni asettamat rajat ja soppa on valmis. Eli tämä ärsyttää koska olen itse se "syypää" tähän kaikkeen :( Se on tosi asia ja MINUN on tehtävä asialle jotain.

ap

[/quote]

Narsistin keinovalikoimiin kuuluu aina MANIPULOINTI. tyttäresi opettelee kovaa vauhtia narsistiksi, miten muita manipuloidaan.  

ALA AIKUISEKSI, ja älä reagoi mihinkään manipulointiin millään lailla. Aikuinen määrää säännöt ja niillä mennään. Ei mitään muttia ja tekosyitä. Eikä mikään itku liikauta sinua YHTÄÄN.  

Manipuloijan on pakko lopettaa kun keinot eivät enää tepsi.  

Vierailija
75/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 10:22"]

Minua säälittää tässä enemmän tyttö kuin itsesäälissä kieriskelevä ap. Lapsi on kolmetoista eikä lasta ole koskaan rakastettu eikä huomioitu ja äitikin kuittaa sen puutteen sillä että on kuitenkin maksettu lapsen menoja. Nyt ap on sitten heittämässä tyttöä pois kotoaan kun kehtaa häiritä ap:n "oikean perheen" ydinperhe-elämää. Lapsi jota ei ole koskaan kehuttu tai halattu tai joka ei ole koskaan saanut huomiota reagoi jossain vaiheessa. Lastensuojelu on todellakin tarpeen ja olisi ollut jo paljon aiemmin!

[/quote]

joo näinhän tämä menee.... en kieri itsesäälissä vaan suunnattomassa harmissa, että olen antanut asioiden luisua tähän pisteeseen. Meillä on siis "vain" 5 lasta ja taloudessa asuu muitakin aikuisia kuin vain minä ja mieheni ! Tyttö on saanut rakkautta. Olen järjestänyt kahdenkeskistä aikaa, juteluut, viettänyt iltaa hänen kanssa... sepä kun mikään ei riitä. EN ole heittämässä tod ketään pois. Toisaalta jos tyttö asuisi vaikka isänsä kanssa kuukauden niin hän tulisi toisiin ajatuksiin.

Kehun lapsiani päivittäin ja kyselen kuulumiset. Olen AINA kotona kun tulevat koulusta ja usein leipomusten kanssa. Siinä vaihdetaan kuulumiset ja kaikki on MINUSTA hyvin. Ongelmia tulee kun pitäisi tehdä jotain, osallistua kotitöihin.

ap

[/quote]

mihin ne lapset tarvii pullaa ja leipomuksia joka päivä?  

teet itsestäsi kynnysmattoa, jolla muut saavat talloa. yrität MIELLYTTÄÄ ennenkuin edes kukaan on semmoista odottamassa. lapset näkevät sinussa MIELLYTTÄJÄN, joka tekee mitä vaan saadakseen hyväksyntää. 

et pidä rajoja koska pelkäät. 

Ensimmäisenä sinun pitää tajuta: sinun ei tarvitse miellyttää lapsia. eikä ketään.  OLE Aikuinen ja pidä rajat ja säännöt lapsille!

Vierailija
76/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:54"]

Vastauksia : Isällä ei halua ottaa tyttöä luokseen, eron tullessa tyttö oli 1v. Näillä, jotka olivat eron aikaan 3, 5 ja 7v ei ole mitään ongelmaa nykyisen miehen kanssa ja olen 100% varma, ettei mitään väkivaltaa ole. On väljemmät säännöt. Saa meikata, saa kutsua kavereita, annan vaikka kuun taivaalta, mutta sepä se. Mikään ei tunnu tytölle riittävän :(

Ne rajat, joita mieheni asettaa on nämä : EI saa puhua minulle epäkunnioittavasti, pitää totella äitiä, tehä kotitöitä. Kotityönä käy mm. tiskikoneen tyhjäys, imurointi.... Ei tuo kyllä ole koskaan edes vessaa pessyt. Eikä tehnyt kotitöitäkään. Tytön täytyy myös huolehtia koirastaan : käyttää pissalla, siivota huoneestaan koiranpentunsa kakat... Viikonloppuna saa valvoa niin pitkään kuin haluaa. Ei olla rajattu menoja ja kavereita saa aina kutsua myös yökylään ja vastakin oli 3 tyttöä yökylässä.

Mikään ei silti tosiaan riitä. Ollaan kuskattu ratsastamaan, ostettu harrastusvälineitä... silti sanoo, ettei saa mitään eikä arvosta mitä saa.

ap

[/quote]

kasvatat siitä hirmuista narsistiprinsessaa!!!

- annat kaiken mitä haluaa ==>> ei arvosta mitään

- saa valvoa miten haluaa ==>> ei rajoja, unirytmi sekaisin, ei arvosta aikuisia koska ei rajoja ja auktoriteettia

lapset itse asiassa kärsivät rajojen puutteesta!

- kuskaatte ja ostatte kaiken mitä pyytää ==>> ei arvosta mitään kun kaikki liian helppoa 

siitä kasvaa karmaiseva vaativa prinsessa tuota menoa.  

lapsille pitää pitää tiukkaa kuria/rajoja että kasvavat arvostamaan aikuisia. mikään ei tule elämässä helposti mutta tyttösi kasvaa luulemaan että kaikki tulee hänelle hopeatarjottimella ja mitään ei tartte tehdä. 

itse myönnät ettet ole tiukka! siinä SUURIN ONGELMA. 

t. m46 

[/quote]
Niinpä. Näinhän se on ja miksikö en ole aiemmin hakenut apua vaikka tämä on ollut nähtävissä ? Koska en ole "ilennyt". Olen yrittänyt tehdä kaiken, siis ihan kaiken, jotta tytöllä olisi hyvä olla. Ettei hän joutuisi kokemaan pettymyksiä tai tekemään jotain vasten tahtoaan.

Tämä jos mikä on minusta ollut AINA lastensuojeluasia. Vähän kuin lapsen heitteillejättö tämä rajattomuus ja vapaakasvatus... Silti olen sitä itse toteuttanut koko ajan. Olen luullut tekeväni oikein. Nyt on se stoppi. Nyt on pakko myöntää, että MINÄ olen ollut hirvittävän väärässä. Tästä on saanut kärsiä mies, sisarukset ja etenkin tyttö itse.

Jos tyttö on jättänyt sovitut hommat tekemättä niin siitä ei ole seurannut mitään. No se netti ja sitäkään ei järjestelmällisesti. Teinimme on lahjakas tyttö ja todella fiksu. Monet kerrat hän on vuodattanut krokotiilin kyyneleitä jos isäpuoli on vaatinut tytöltä velvollisuuksien noudattamista. Minä hellyn ja lepyttelen häntä. Tyttö tietää tasan heikot kohtani ja käyttää niitä. Minä olen sallinut sen.

Olen ollut jopa vihainen miehelleni kun hän vaatii tyttöä osallistumaan. Melko hankalassa asemassa siis hänkin ollut. Tarvitsen ohjausta ja tukea vanhemmuuteen. Sitä aion hakea ja korjata tilanteen mitä nyt korjattavissa on. Tilanne on paisunut sietämättömäksi meille kaikille ja nyt on aika kohdata todellisuus

ap

Vierailija
77/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:32"]

Mikäli sinulla on esim aikuisia kehitysvammaisia asumassa kotonasi, se voi oikeasti ahdistaa ja pelottaakin lasta.

[/quote]

Ei ole :) Kyse ihan muusta. Ihan normaaleja aikuisia omasta "perheestä". Eikä kyse ole mistään polyamorisesta perheestä !

ap

Vierailija
78/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 12:20"]

Löytyy kai jokin toinen paikka koneelle? Ei oo kiva herätä yöllä, että joku on samassa huoneessa koneella.

[/quote] 

No ei oikein ole, eikä ole huonetta jossa ei joku nukkuisi. Se sopiva tiekkarihuone siis annettiin juuri tälle teinille, ja vetäisi hirveän huudon jos nyt vaikka joutuisivat takaisin samaan huoneeseen ja ilman tietokonetta. Ja kun toinen vanhempi on vaan sitä mieltä että teini saa sanella, kun muutenhan se menee valittamaan kuraattorille ja psykologille ja onhan se kurin pitäminen niin raskasta ettei sitä jaksa.

Vierailija
79/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ihme ketju! teiniä ei saisi puolustaa vaan käsketään pois ketjusta. toiset taas pistäisi teinin lastenkotiin rajoja oppimaan, tai ottaisi kotona kaikki pois ja töitä tekemään. tästähän vasta soppa syntyisi! juu, rajat on oltava ja teoista seuraamukset mutta järjellä. kukaan ei ajattele, ettei teini turhaan kapinoi. jokin syy siihen on oltava. saako teini sitä rakkautta niin kuin ap väittää, ja vaikka heillä puhutaan kuunnellaanko ihan oikeasti. uskon teinin tehneen ilmoituksen juuri siksi, että tulisi kerrankin kuulluksi. ja ihan oikeasti, miksi teinin kapinointi kohdistuu isäpuoleen? jokin syy on siihenkin oltava.

Vierailija
80/385 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen "ammattikasvattaja" noin työkseni jos töissä olisin. Osaan kyllä asettaa "vieraille" lapsille rajat ja kasvattaa muita, mutta en näköjään omaani...

Enkä allekirjoita sitä, että tytär on hirveä ja ansaitsee lastenkodin tms. Nämä jätän huomiotta.

Hän käyttää valtaa kaikin keinoin. En voi julkisesti edes kertoa mitä keinoja hänellä on. Pysyttelen mahd anonyyminä. Mutta oveluuden kautta sitä valtaakin löytyy. Hän on taitava myös kiristämään : ellemme mukaudu tytön toiveisiin hän ilmoittaa lastensuojeluun. Tätä uhkailua on ollut meillä jo vuosia... Jotenkin tämä kaikki on kääntynyt minua vastaan... Olen yrittänyt ja yrittänyt, mutta väärällä tavalla.

Tuo ajatus narsismista kuulosti kauhealle. Mutta tosiasioita, jotka pitää NYT kohdata.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme