Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen surkein kuski alkaa taas!

Vierailija
19.01.2015 |

Jee!

Miltä vaikuttaa?

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/113 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AAAAAAAAAAAARGH!!!!! Revin melkee jo hiuksia päästä tätä kattoessa, mutta koska olen masokisti niin katson kaikki jaksot ja ärisen kotinani! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon ajavana uskon, että ei tämä ole feikkiä. On ollut monta tilannetta, missä olen pelastanut itseni kokemuksesta johtuvan ennakointikyvyn ansioista. 

Vierailija
4/113 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän saa nauraa,toisin ku kingiä katsoessa..

mut siis kamalaa,että tollasia oikeesti on liikenteessä!!

Vierailija
5/113 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vanhin nainen 72-v vaikuttaa vaaralliselta, samoin Sani ja pitkätukkainen blondi.

Vierailija
6/113 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:22"]

Pelottaa helvetisti, että tuollaisia kuskeja on oikeasti liikenteessä. Miten ovat ikinä ajokortin saanet, lulltavasti inssiajo jossain peräkylällä, missä ei liikennevaloista tietookaan..

[/quote]

Äläs kuule hauku meitä peräkylällä kortin saaneita! Ärsyttää tällainen yleistys, tuntuu että helsingissäkin saa harva se päivä pelätä henkensä puolesta. Liikennevalot tai niiden puute tuskin on huonon ajotaidon syy.

Vierailija
7/113 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa helvetisti, että tuollaisia kuskeja on oikeasti liikenteessä. Miten ovat ikinä ajokortin saanet, lulltavasti inssiajo jossain peräkylällä, missä ei liikennevaloista tietookaan..

[/quote]

Olen kotoisin Kainuusta. Omassa kotikunnassani ei ollut liikennevaloja ja inssinajo ajettiin Kajaanissa, jossa oli liikennevalot. Sinne tultiin ympäri Kainuuta inssinajoon.

Nykyisin syntymäkotikunnassani on kolmet liikennevalot.

Vierailija
8/113 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Suoritin autokoulun Kalliossa, ja olen silti aivan surkea kuski.

Vierailija
9/113 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on kytkin ja vaihteet. En lakkaa ihmettelemästä, että käsivaihteisia autoja ylipäänsä tehdään kun on keksitty automaattivaihteet. Lopussa se yksi tyyppi totesi, että kaikki huomio menee vaihteisiin ja sitten ei seurata liikennettä. Automaattivaihteiden kanssa tätä ongelmaa ei ole. Tosin sitten ei saada raflaavia mäkilähtötehtäviä.

Vierailija
10/113 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ajokortin saaminen tarkoita sitä, että osaisi autoa ajaa. Sen taidon oppii vain ajamalla, ja oletettavasti nämä eivät ole tarpeeksi ajaneet inssin jälkeen.

Vierailija
11/113 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:16"]

[/quote]

Olen kotoisin Kainuusta. Omassa kotikunnassani ei ollut liikennevaloja ja inssinajo ajettiin Kajaanissa, jossa oli liikennevalot. Sinne tultiin ympäri Kainuuta inssinajoon.

[/quote]

Ajokokeen voi suorittaa vaikka Suomussalmella. Aika pieniä paikkakuntia listalla on. http://www.finlex.fi/data/normit/18177-Paikkakunnat_joilla_kuljettajantutkinnon_ajokoe_voidaan_suorittaa.pdf

Vierailija
12/113 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:19"]

Eihän ajokortin saaminen tarkoita sitä, että osaisi autoa ajaa. Sen taidon oppii vain ajamalla, ja oletettavasti nämä eivät ole tarpeeksi ajaneet inssin jälkeen.

[/quote]

Minä olen ajanut ajokortin Kuopiossa. Inssiajossa en joutunut ohittamaan kertaakaan, ei löydetty hankalaa paikkaa taskuparkkiin ja muutekin oli yllättävän rauhallista. Osaan kyllä ajaa, koska olen ajanut paljon. Täydellinen en silti ole, mutta siihen pyrin. 

Vierailija
13/113 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:18"]

Suurin ongelma on kytkin ja vaihteet. En lakkaa ihmettelemästä, että käsivaihteisia autoja ylipäänsä tehdään kun on keksitty automaattivaihteet. Lopussa se yksi tyyppi totesi, että kaikki huomio menee vaihteisiin ja sitten ei seurata liikennettä. Automaattivaihteiden kanssa tätä ongelmaa ei ole. Tosin sitten ei saada raflaavia mäkilähtötehtäviä.

[/quote]

Suurin ongelma liikenteessä on se, että autot liikkuu. Miksei kaikista autoista voisi ottaa renkaat pois ja laittaa pelkät tiilet auton kulmien alle. Koko liikenneriskien ongelma korjaantuisi tällä yksinkertaisella toimenpiteellä.

Vierailija
14/113 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:18"]

[/quote]

Olen ajanut pian 31 vuotta eikä minulla ole koskaan ollut ongelmia vaihteiden ja kytkimen kanssa. Vaihteiden käyttö on se ajamisen suola!

Muissa ajamiseen liittyvissä asioissa on joskus tietysti ollut pieniä ongelmia. :D Mutta koskaan en ole ajanut kolaria, täydet bonukset on edelleen.

Mummelin on kyllä syytä vähitellen aika alkaa ajatella elämää ilman autoa ja ajokorttia, koska se näkyy noin vaikeaa hänellä olevan. Ei se iästä ole kiinni, vaan ihmisestä. Tämä ihminen alkaa olla vaaraksi itselleen ja muille liikenteessä.

Vierailija
15/113 |
26.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
16/113 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti ajaa päin seinää ensi jaksossa tuo Janette.

Vierailija
17/113 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:15"]

Miten ihmeessä nuo on päässeet läpi autokoulusta tai inssiajosta tekemättä kertaakaan taskuparkkia?[/quote]

Taskuparkin tekemiseen menee kokemattomalta kuskilta huomattavan paljon aikaa, joten sitä ei kovinkaan usein tehdä insissä, varsinkaan kovin pieneen tilaan. Minäkin tein autokoulussa taskuparkin kerran, ja silloinkin opettaja käänsi rattia, kun minä vain painelin polkimia. Inssissä piti peruuttaa ruutuun, eikä sekään ollut niin justiinsa, kun viivat olivat lumen peitossa. Monet kuskit ovat maalta tai pienistä kaupungeista kotoisin, joten ei taskuparkkia varmaan tarvitse arkielämässä kovinkaan usein, kun Helsingissäkin sen välttely onnistuu allekirjoittaneelta kohtalaisen hyvin.

Vierailija
18/113 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:15"]

Miten ihmeessä nuo on päässeet läpi autokoulusta tai inssiajosta tekemättä kertaakaan taskuparkkia?[/quote]

Taskuparkin tekemiseen menee kokemattomalta kuskilta huomattavan paljon aikaa, joten sitä ei kovinkaan usein tehdä insissä, varsinkaan kovin pieneen tilaan. Minäkin tein autokoulussa taskuparkin kerran, ja silloinkin opettaja käänsi rattia, kun minä vain painelin polkimia. Inssissä piti peruuttaa ruutuun, eikä sekään ollut niin justiinsa, kun viivat olivat lumen peitossa. Monet kuskit ovat maalta tai pienistä kaupungeista kotoisin, joten ei taskuparkkia varmaan tarvitse arkielämässä kovinkaan usein, kun Helsingissäkin sen välttely onnistuu allekirjoittaneelta kohtalaisen hyvin.
[/quote]

Kaikkia näitä asioita voi ja kannattaa harjotella kortin saannin jälkeen jossain isolla parkkipaikalla illalla vaikka kaverin kanssa. Kaveri ottaa auton mukaan ja eikun harjoittelemaan. Samoin auton käsittely, kytkintuntuma, kiihdytys, vaihteiden vaihto jne. Ei ole häpeä treenata asioita joita ei vielä osaa, vaan häpeä on ajaa piittaamatta siitä, ettei hallitse autoa tai tilanteita ollenkaan ;).

Vierailija
19/113 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:00"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:15"]

[/quote]

Osaava opettaja nopeuttaa oppimista huomattavasti. Ei tarvita kuin ne pari niksiä ja opettajahan valvoo vieressä että niitä myös noudatetaan.  

Jos kaasun ja kytkimen käyttö on tuota luokkaa kuin noilla niin voi olla parempikin että harjoitellaan vaan ohjausta ja hätäjarrutusta ja unohdetaan ne parkkeeraukset ja mäkilähdöt.

Vierailija
20/113 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:16"]

[/quote]

[/quote]

Ajokokeen voi suorittaa vaikka Suomussalmella. Aika pieniä paikkakuntia listalla on. http://www.finlex.fi/data/normit/18177-Paikkakunnat_joilla_kuljettajantutkinnon_ajokoe_voidaan_suorittaa.pdf

[/quote]Minä olen ajanut inssin Suomussalmella! :D Mutta käytiin mekin joku kerta Kajaanissa harjoittelemassa. Suomussalmeltakin taitaa ainakin yhdet liikennevalot löytyä ja jopa yksi yksisuuntainen katu, jota tietysti onnistuin kerran ajamaan väärään suuntaan. :)

[/quote]

Ei Suomussalmella ole yksiäkään liikennevaloja. Ainakaan keskustassa. Liekö jollakin kylällä sitten?