Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kuivaava pyykinpesukone hyvä?

Vierailija
13.04.2026 |

Onko kenelläkään kokemuksia?

Harkitsen kuivaavaa pyykinpesukonetta, toinen vaihtoehto on ihan tavallinen pesukone. Kuinka kauan kestää esim koneellinen lakanapyykkiä pesu+kuivaus? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan laitteesta ja siitä, mitä siltä odottaa. Sehän ei ole sama asia kuin kuivausrumpu. Yleensä kuivauskapasiteetti on kuivaavissa koneissa pienempi kuin pesukapasiteetti. Toisekseen, monissa niistä ei ole nukkasihtiä kuten kuivausrummuissa, vaan kuivauksen aikana nukka linttaantuu koneen kauluskumiin ja oveen. Kolmannekseen, kuivausohjelmat käyttävät jäähdytyksen vettä, eli kuivaus kuluttaa vettä. Neljäs huomionarvoinen asia: kuivausohjelmat on melko kuumia, kuumempia kuin rummussa ja voivat kutistaa vaatteita, jopa matalan lämmön ohjelma. 

Vierailija
2/12 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan laitteesta ja siitä, mitä siltä odottaa. Sehän ei ole sama asia kuin kuivausrumpu. Yleensä kuivauskapasiteetti on kuivaavissa koneissa pienempi kuin pesukapasiteetti. Toisekseen, monissa niistä ei ole nukkasihtiä kuten kuivausrummuissa, vaan kuivauksen aikana nukka linttaantuu koneen kauluskumiin ja oveen. Kolmannekseen, kuivausohjelmat käyttävät jäähdytyksen vettä, eli kuivaus kuluttaa vettä. Neljäs huomionarvoinen asia: kuivausohjelmat on melko kuumia, kuumempia kuin rummussa ja voivat kutistaa vaatteita, jopa matalan lämmön ohjelma. 

Kiitos vastauksesta, ehkä kuitenkin ostan ihan tavallisen koneen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksesta, ehkä kuitenkin ostan ihan tavallisen koneen 

Kyllä se on ihan kätevä, mutta siltä ei voi odottaa samanlaista käyttökokemusta kuin erilliseltä kuivausrummulta. Ja tosiaan kuivaus kestää myös kauemmin, sanoisin, että 1,5-2x kauemmin kuin erillisessä rummussa. Pieneen tilaan, jos ei saa pesutornia, ihan kätevä. Pystyy kuivaamaan pyyhkeet ja liinavaatteet. Kovin herkkiä tekstiilejä en sillä kuivaisi. 

Vierailija
4/12 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kaikkea kuivaa, yleensä laitan kuivaustelineeseen. Mun koneessa saa kyllä valittua eri kuivausohjelmia, en ole ikinä edes kaikkia ohjelmia testannut. Kätevä on ainakin pestä itse untuvatakki ja pyörittää kuivaksi. Varmaan jos laittaa pesun ja automaattikuivauksen,kyllä siinä viittäkin tuntia menis. Yleensä jos kuivaan,laitan tunnin ohjelman. En tiiä miks,mut tykkään tehdä fyysisesti kaikki itse. Kelin salliessa käyn ulkona puistelemassa puhtaat pyykit. Se on jotenkin terapeuttista nähdä kun niistä irtoo jotain. Omakotitalo, että en missään muiden ikkunan lähellä käy puistelemassa.

Vierailija
5/12 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tavallinen pesukone (whirlpool) vajaa pari vuotta vanha ja vaikka en linkoa pyykkiä ihan täysillä, niin pyykki on puolikuivaa, kun otan ne koneesta. Pesen pyykin yleensä alkuillasta ja osan saan korjata (keittiön nurkkaan nostamastani kuivaustelineestä)  kuivana pois ennen nukkumaanmenoa ja aamulla ylös noustessa myös paksut froteepyyhkeet ovat kuivat ja lakanat vaikka ne eivät edes ole ihan auki levitettyinä telineessä. Kesällä kaikki pyykki kuivaa parissa tunnissa etelän puolella olevalla parvekkeella. En kaipaa kuivausrumpua, mutta ymmärrän sen tarpeellisuuden lapsiperheissä ja talo0uksissa joissa on pienet tilat kuivata pyykkiä.

Vierailija
6/12 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu omista olosuhteista. Itse en haluaisi kuivaavaa konetta, koska pesuun ja kuivaukseen käytettävä aika noissa on niin monta tuntia. Saatan pestä monta koneellista päivässä, mikä ei onnistu jos yhteen satsiin menee liikaa aikaa. Konetta ei kuitenkaan voi jättää yksin pyörimään ja poistua kotoa muihin menoihin. Pesen pyykit mieluummin nopeammin ja ripustan kuivumaan (siihen minulla onneksi on hyvät tilat). 

Vierailija
7/12 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kerrottu. Meille ei käy sitten koskaan kun ei ole nukkasihtiä.

Vierailija
8/12 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kerrottu. Meille ei käy sitten koskaan kun ei ole nukkasihtiä.

Muistaakseni jollain valmistajalla (Ehkä Miele?) on joskus ollut kuivaava pesukone, jossa oli nukkasihti samalla tavalla kuten kuivausrummussa, eli kaikki vaatteista kuivauksen aikana irtoava tekstiilipöly, eläinten karvat, huonepöly tms menee siihen. Mutta ainakaan omassa LG:n laitteessa, tai muissa mitä netistä olen katsonut ei sellaista ole, vaan nukka pakkaantuu kauluskumiin, josta liinalla pyyhin sen kuivauksen jälkeen pois. 

Vierailija
9/12 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitin aikoinaan samaa, kahdella tutulla oli kuivaava kone, toisella halpa ja toisella kallis, eikä kumpikaan ollut tyytyväinen. Pyykit eivät olleet koskaan kuivia vaan piti silti ripustaa, pesutulos oli huono. Sähkönkulutus varmaankin melko suurta.

Vierailija
10/12 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu omista olosuhteista. Itse en haluaisi kuivaavaa konetta, koska pesuun ja kuivaukseen käytettävä aika noissa on niin monta tuntia. Saatan pestä monta koneellista päivässä, mikä ei onnistu jos yhteen satsiin menee liikaa aikaa. Konetta ei kuitenkaan voi jättää yksin pyörimään ja poistua kotoa muihin menoihin. Pesen pyykit mieluummin nopeammin ja ripustan kuivumaan (siihen minulla onneksi on hyvät tilat). 

Pyykinpesukonetta ei voi jättää yksin pyörimään. Sille pitää saada kaveri. Suosittelen hankkimaan toisen pyykinpesukone samaan tilaan ja he saavat yhdessä pyöriä siellä. 

Vierailija
11/12 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyykinpesukonetta ei voi jättää yksin pyörimään. Sille pitää saada kaveri. Suosittelen hankkimaan toisen pyykinpesukone samaan tilaan ja he saavat yhdessä pyöriä siellä. 

Hevosta ei saa nykyään enää jättää yksin eikä myöskään pyykinpesukonetta. Molemmille pitää hankkia kaveri ja kalliiksihan se tulee. Toisaalta yhteen koneeseen voi laittaa kirjopyykit ja toiseen valkopyykit ja ne pyörii samanaikaisesti yhdessä. 

Vierailija
12/12 |
13.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvitin aikoinaan samaa, kahdella tutulla oli kuivaava kone, toisella halpa ja toisella kallis, eikä kumpikaan ollut tyytyväinen. Pyykit eivät olleet koskaan kuivia vaan piti silti ripustaa, pesutulos oli huono. Sähkönkulutus varmaankin melko suurta.

Sähkön- ja vedenkulutus. Lorottaa aina välillä jäähdytysvettä lattiakaivoon. Oma kyllä kuivaa ne pyykit kunnolla, mutta melko kuumiksihan ne lämpiää kuivauksen aikana. Kerran kuivasin muka matala lämpö -ohjelmalla puseroa, niin koneen kuivaus pilasi sen. Sen jälkeen olen vältellyt vaatteiden kuivaamista. Pesutulos on erinomainen, siinä ei mitään vikaa ole ollut koskaan. Kuivausrumpua käyttäneenä, toki, jos olisi tilaa, rahaa ja mahdollisuus, niin mielummin erilliset laitteet. Kuivausrumpu on heittämällä parempi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme