Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kestävä metrin levyinen kaappi MISTÄ?

Vierailija
13.04.2025 |

Tuli eilen ostettua Ikean Bestå ja onpa mennyt laatu huonoksi. Kaappi heiluu liitoksissaan. Onko kellään vinkata millä merkillä tai mistä löytäisin kestävä, mielellään puisen metrin leveän kaapin? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis onko sellaista mahdollista löytää, ilman että joutuu maksamaan 1000€+. Toivoisin, että 500 eurolla löytyisi mutta onko se vain liian pieni budjetti.

t. Ap

Vierailija
2/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn maksaa 1200€ mihin lähetän?postien aukolla tulee,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä myyn maksaa 1200€ mihin lähetän?postien aukolla tulee,

Vähän liikaa

Ap

Vierailija
4/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaadat jyhkeät hongat ja justeerilla sahaat kolmen tuuman paksuisiksi lankuiksi. Niistä kaappi. 

Vierailija
5/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa mistään uutta tukevaa puista viidellä sadalla.

Vierailija
6/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tavarat sisälle. Saa tasapainoa.

Vierailija
7/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lundia. Esim. Tori.fi

Vierailija
8/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsele vaikka torista antiikkikaappeja. Ostin taannoin umpipuisen ison 20/30-luvun lipaston alle satasella. Painaa kuin synti, ei huoju eikä laatikonpohjat notku. 

Vierailija
9/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka otat yhteyttä lähimpään puuseppään ja häneltä tilaat.

Vierailija
10/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka otat yhteyttä lähimpään puuseppään ja häneltä tilaat.

Ai viidellä sadalla?

Vierailija
11/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuilosta liimapuulevyä, rakennuskulmia, ruuveja ja saranoita.  Ei muuta kun nikkaroimaan.

Vierailija
12/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antiikkiliike

Vierailija
13/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKEA ja laatu ei esiinny samassa lauseessa XD Vielä vähemmän IKEA ja kestävä laatu XDD

Tsekkaa Juvi, myyvät huonekaluja umpipuusta. Maksaa enemmän kuin IKEAn lastulevy mutta kestää isältä pojalle. Tsekkaa myös vanhojen tavaroitten kaupat, löytyy paljon puisia huonekaluja todella edullisesti.

Vierailija
14/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kaappisi on aivan kestävä ja hyvä, mutta laiskottelit liitoksissa. Pura se ja laita tapituksiin liimaa. Niin se selviytyy ehjänä seuraavasta muutostakin, jos tarvis.

Kiinnitä kaappi seinään (mielellään runkotolppaankin, ei pelkkään levyyn.) Jos sisustit vuokra-asuntoa, jossa ei saa tehdä seinäkiinnityksiä, käytä vatupassia ja tarvittaessa ohuita puukiiloja sokkelin alla ja jäykistä kaappi kulmaraudoilla.

Mulla on keittiö täynnä noita, eikä heilu mihinkään. Mulla on saman liikkeen kirjahyllyjä, jotka pulttasin betoniseinään. Ei valittamista niissäkään.

Ja tämä (seinään kiinnittäminen ja liima) kerrotaan kokoamisohjeissakin.

Vierailija
15/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ostanut kaksi puolen metrin levyistä ja pultannut ne yhteen. Olisi ollut tukevampi. Mutta siis tapinreikiin aina liimaa ja alusta vaaterisuoraksi kiiloilla, koska laminaattilattiankin alla voi olla betonissa kuoppia ja lattiapinnoite notkuu kaapin alla.

Koottavuus, keveys ja edullisuus kulkevat kimpassa, mutta saa niistä kestävänkin kun pikkasen käyttää järkeä ja vaivaa. Toopella ei kestä edes massiivipuu.

Vierailija
16/16 |
13.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo kaappisi on aivan kestävä ja hyvä, mutta laiskottelit liitoksissa. Pura se ja laita tapituksiin liimaa. Niin se selviytyy ehjänä seuraavasta muutostakin, jos tarvis.

Kiinnitä kaappi seinään (mielellään runkotolppaankin, ei pelkkään levyyn.) Jos sisustit vuokra-asuntoa, jossa ei saa tehdä seinäkiinnityksiä, käytä vatupassia ja tarvittaessa ohuita puukiiloja sokkelin alla ja jäykistä kaappi kulmaraudoilla.

Mulla on keittiö täynnä noita, eikä heilu mihinkään. Mulla on saman liikkeen kirjahyllyjä, jotka pulttasin betoniseinään. Ei valittamista niissäkään.

Ja tämä (seinään kiinnittäminen ja liima) kerrotaan kokoamisohjeissakin.

Mulla on ollut aiemmin sama Bestån hylly ilman ovia, oli todella paljon painavampi eik heilunut yhtään. Myös vanhempi tv-taso löytyy, ei heilu yhtään. Tämä uusin sitä vastoin notkuu melkein jos siihen puhaltaa. Menee takaisin. Sitä ei saa ihan seinään koska nurkassa, johon tuli, on lämmitysputket patteri jne. 

ap