Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

INFJ, kerro itsestäsi ja elämästäsi

Vierailija
19.01.2015 |

Te Myers-Briggississä tuon tuloksen saaneet, kertokaa itsestänne. Mitä teette työksenne ja millaisia ovat kiinnostuksenkohteenne? Koetteko olevanne herkkiä? Millaisia ihmissuhteenne ovat? Oletteko törmänneet tosielämässä muihin saman tyypin edustajiin?

Itse olen saanut tulokseksi tuon kyseisen kirjainyhdistelmän. Tiedostan toki, että ihminen on monimutkainen olio eikä persoonallisuustestin tulos kerro kaikkea ihmisestä. Tästäkin huolimatta netistä löytämäni INFJ:n tyyppikuvaukset kuvaavat minua erittäin hyvin. Oikeassa elämässä en ole tainnut saman tyypin edustajiin törmätä, netissä kylläkin muutamiin ja tv-sarjoista luulen bonganneeni muutamia hahmoja, joihin tyypin kuvaus sopii.

Kommentit (193)

Vierailija
61/193 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostatte ihanilta ja viisailta tyypeiltä, älkää vain muuttuko. :) Voisin haluta tuon tyyppisen ystäväksi.

Vierailija
62/193 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä on näin paljon IN-persoonia?

KaikkiE:t kaverien seurassa bilettämässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/193 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tutun tuntuisia tarinoita aiemmat ovat kirjoittaneet. Minänkin tunnen olevani "outolintu" joka paikassa. Turhaudun ja ihmettelen monesti, mikseivät ihmiset näe/ymmärrä monessa kohdassa sitä "olennaisinta" - tämä tulee työelämässä varsin usein vastaan. Samoin se, että "näen" ikäänkuin tulevat suunnat melko selvänä edessäni paljon etukäteen. Myös tämä on turhauttavaa...

Inhoan konflikteja yli kaiken ja väsyn ihmisten seurassa. Tarvitsen tilaa, omaa rauhaa, yksinäisyyttä. En kuitenkaan ole ujo tai hiljainenkaan.

Vierailija
64/193 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista. Tämä ketju on minun aloittamani. Onpas jännää, että joku on nostanut tämän.

- ap

Vierailija
65/193 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen erityinen. Olen erityisen herkkä ja hirmu hyvin osaan lukea ihmisiä. Olen tarkkailija ja yleensä älykkäämpi kuin muut (luulisin). Olen niin herkkä että ihan tässä herkistyn kun sitä mietin. Olen myös kovin mietteliäs. Mietin paljon asioita - ja aistin hirmu herkästi syvällisiä juttuja asioista.

Töissä ja parisuhteessa minua ei oikein ymmärretä koska olen niin herkkä... tarkkailen ulkopuolelta ja herkkyyteni avulla aistin ihmisistä heti päältä kaikki heidän sielunsa syvimmätkin salat - ja samalla sieltä sivulta vaistoan hyvin selvästi olevani paljon herkempi kuin muut. Muut ihmiset eivät ymmärrä asioita ja ovat jotenkin niin hankalia, mutta onneksi pystyn nousemaan sellaiselle korkeammalle ihmisyyden tasolle että voin antaa muille heidän tyhmyytensä anteeksi ja kestämään heidän seuraansa... herkänkään ei ole hyvä olla liian yksin. Ja sitäpaitsi herkkyys menee hukkaan seiniä tulkitessa.

Kyllä tämä ainutlaatuisuus on välillä rankkaa *huoh*. 

Hauskaa sarkasmia! Tosiaan ärsyttäviä ovat sellaiset ihmiset, jotka kuvittelevat lukevansa toisten tunteita ja ilmapiiriä. Moni on kuitenkin sokea sille, mitä itse tuo tilanteeseen ja on sitten lukevinaan sen muista...

Vierailija
66/193 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä testi auttoi minua aikanaan ymmärtämään, että minussa ei ole mitään vikaa. Olen tällainen, usein muihin verrattuna erilainen.

Olen oppinut käyttämään hyviä puoliani hyväkseni ja ymmärrän, että tarvitsen myös omaa aikaa ja rauhaa. 

Olen myös ryhtynyt toimimaan aistien perusteella ja tästä on seurannut huvittavia tilanteita ja toisten hämmentyneitä reaktioita. Hyvä esimerkki on esineiden ojentaminen tai asioiden tekeminen ennen kuin toinen ehtii pyytää tai edes huomaa tarvitsevansa jotain.

Huuhaata tai ei, minua tämä on ainakin auttanut ymmärtämään itseäni ja muita.

Vierailija
67/193 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tänään minäkin kuuluin tuohon tyyppiin, olen siis maailman harvinaisin 😅 Olen tehnyt tuon joskus ennenkin ja silloin sain tulokseksi "sovittelija", mutta nyt oli määrätietoisuus näköjään lisääntynyt. Olen pitänyt itseäni pitkään loogisena, mutta intuitiolla tässä taidetaan mennä. Introverttiys ja tavoitteellisuus minussa taistelevat.

Vierailija
68/193 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain yhessä vaiheessa useamman kerran vuosien varrella aika ajoin testin tehtyäni tulokseksi tuon infj:n...

Nyt pari vuotta taukoa ja tein testin pitkästä aikaa niin tulikin tulokseksi ISFJ. Mikä lie muuttunut?

Tosin koen kyllä toisaalta muuttuneeni paljon viimeisenä parina vuotena. Ennen olin hieman epävakaaseen mielentilaan taipuvainen vähän yliherkkäkin nuori. Nyt 26 vuotiaana koen löytäneeni tasapainon elämääni ja en enää ole niin ailahtelevainen mieleltäni. Ehkä sitä herkkyyttä on sitten hukkunut matkan varrella? mutta koen että muutokset on menneet vain hyvään suuntaan. Ennen mietin joka asiassa että mitä muut ajattelee jos teen näin ja entä jos teen näin niin mitä sitten. Olin tosi epävarma. Väsyin ihmisten seurasta ja elämä oli stressaavaa.

Nyt saan enemmänkin voimaa ihmisten näkemisestä enkä väsähä siitä samalla tavoin kuin aiemmin. Ehkä se johtuu siitä että nykyisin näen toisaalta paljon harvemmin ihmisiä, kun olen muuttanut rauhalliseen maalaisympäristöön kaupungin hektisestä elämästä. Koen että saan nyt asuinympäristöstäni niin paljon voimaa ja rauhaa että olen paljon enemmän sinut itseni ja elämäni kanssa, jaksan paljon paremmin asioita jotka ennen saattoi vaivata mieltä paljonkin. 

Vierailija
69/193 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi INFJ poikkeuksetta kirjoittaa selvästi ja kattavasti.

Vierailija
70/193 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet FRPL testiä? Sen mukaan oon ihan normaali, vaikka tunnenkin itseni epänormaaliksi.

Vierailija
71/193 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähtävästi INFJ poikkeuksetta kirjoittaa selvästi ja kattavasti.

Heh, tästä tunnistan itseni. 

- ap

Vierailija
72/193 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesta kohtaa tunnistan itseni.

Vierailija
73/193 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on harvinainen tyyppi testin kotimaassa Amerikassa. Suomessa introvertteja on paljon ja tämäkin varmasti paljon yleisempi tyyppi.

Vierailija
74/193 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tunnistan itseni monien teistä kuivailuissa!

-yksi INFJ

Vierailija
75/193 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaihtelevasti saanut infp/infj -tuloksia. Kiva että on muitakin. Seurustelen entp-miehen kanssa. Ihanan rasittava ukkeli. :) Ripustaudun tosin välillä liikaa häneen sosiaalisissa tilanteissa jotta voin irrottautua niistä ja haahuilla omissa ajatuksissani.

Minun on vaikea edetä elämässä, sillä kaikki tuntuu välillä niin mielettömältä, etten vaan osaa valita, mistä aloittaa. Olen hyvin hengellinen ja rakastan luontoa ja eläimiä. Koen niihin syvää yhteyttä. Haluaisin kokea samaa ihmisiin, mutta en oikein osaa ystäviä hankkia. Enkä oikein tajua tuota "sosiaalia koodistoa".

Samat ystävät ollut jo monta vuotta ja heitäkin näen hyvin harvoin :D

Vierailija
76/193 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen vaihtelevasti saanut infp/infj -tuloksia. Kiva että on muitakin. Seurustelen entp-miehen kanssa. Ihanan rasittava ukkeli. :) Ripustaudun tosin välillä liikaa häneen sosiaalisissa tilanteissa jotta voin irrottautua niistä ja haahuilla omissa ajatuksissani.

Minun on vaikea edetä elämässä, sillä kaikki tuntuu välillä niin mielettömältä, etten vaan osaa valita, mistä aloittaa. Olen hyvin hengellinen ja rakastan luontoa ja eläimiä. Koen niihin syvää yhteyttä. Haluaisin kokea samaa ihmisiin, mutta en oikein osaa ystäviä hankkia. Enkä oikein tajua tuota "sosiaalia koodistoa".

Infp ja infj ovat aivan erilaisia persoonallisuuksia.

Vierailija
77/193 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole, minäkin olen tehnyt testin kaksi kertaa parin vuoden sisään ja saanut molemmat tulokset, ja kumpikin tuntuu hyvin tutulta. Siinä on vain yhden kirjaimen ero, ja elämäntilanne nostaa esiin vähän erilaisia puolia persoonasta.

Vierailija
78/193 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole, minäkin olen tehnyt testin kaksi kertaa parin vuoden sisään ja saanut molemmat tulokset, ja kumpikin tuntuu hyvin tutulta. Siinä on vain yhden kirjaimen ero, ja elämäntilanne nostaa esiin vähän erilaisia puolia persoonasta.

Ne testit eivät ole aina luotettavia. Minäkin olen saanut vaikka mitä niistä. Mbti perustuu niihin funktioihin, ja infp ja infj eroavat siinä suhteessa täysin. Esim enfj ja intj taas ovat funktioiden suhteen samankaltaisempia infj:n kanssa. Eroaahan isfj:kin yhdellä kirjaimella infj:stä, hyvin erilaisi silti ovat.

Vierailija
79/193 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vittu läpäläpä, kuitenkin tunnistan itseni piirteitä kummastakin.

Kuulostat estp:ltä.

Vierailija
80/193 |
12.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne testit eivät ole aina luotettavia. Minäkin olen saanut vaikka mitä niistä. Mbti perustuu niihin funktioihin, ja infp ja infj eroavat siinä suhteessa täysin. Esim enfj ja intj taas ovat funktioiden suhteen samankaltaisempia infj:n kanssa. Eroaahan isfj:kin yhdellä kirjaimella infj:stä, hyvin erilaisi silti ovat.

Nähdäkseni on kaksi lähestymistapaa tähän aiheeseen: 

1. Käsitys, että neljällä kirjaimella kuvattava persoonallisuustyyppi nähdään jonkinlaisena akselina tai jatkumona. Joku voi olla akselin ääripäässä esim. introversion suhteen, joku taas lähempänä keskikohtaa. Elämäntilanteesta riippuen testin tulos voi vaihdella hieman, ja joku kokee olevansa esim. INFJ:n ja INFP:n välimaastossa tai vähän molempia. 

2. Sellainen näkemys, että persoonallisuustyyppi määräytyy tiettyjen funktioiden mukaan. Useimpien tämän näkemyksen kannattajien mukaan funktiot ja niiden järjestys pysyvät ihmisellä samana elämänvaiheesta toiseen.

Itse kallistun ykköskohdan kannalle. Useimmissa lähteissä funktiot on selitetty todella epäselvästi ja epämääräisesti, eikä funktioteoria vaikuta muutenkaan uskottavalta.

Tässä ketjussa esiintyville, uniikeista lumihiutaleista puhuville v*ttuilijoille sanon vielä sen, että en pidä Myers-Briggsiä minään uskontona tai täysin aukottomana järjestelmänä vaan tiedostan tämän testin puutteet varsin hyvin. Luen aiheesta mielelläni ja olen tehnyt testin eri sivuilla useampaankin kertaan mutta siitä huolimatta suhtaudun tuloksiin terveellä varovaisuudella. 

- ap