INFJ, kerro itsestäsi ja elämästäsi
Te Myers-Briggississä tuon tuloksen saaneet, kertokaa itsestänne. Mitä teette työksenne ja millaisia ovat kiinnostuksenkohteenne? Koetteko olevanne herkkiä? Millaisia ihmissuhteenne ovat? Oletteko törmänneet tosielämässä muihin saman tyypin edustajiin?
Itse olen saanut tulokseksi tuon kyseisen kirjainyhdistelmän. Tiedostan toki, että ihminen on monimutkainen olio eikä persoonallisuustestin tulos kerro kaikkea ihmisestä. Tästäkin huolimatta netistä löytämäni INFJ:n tyyppikuvaukset kuvaavat minua erittäin hyvin. Oikeassa elämässä en ole tainnut saman tyypin edustajiin törmätä, netissä kylläkin muutamiin ja tv-sarjoista luulen bonganneeni muutamia hahmoja, joihin tyypin kuvaus sopii.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka suututte siitä että ihmiset keskustelevat täällä persoonallisuuden piirteistä, erityisherkkyydestä ja omasta erilaisuuden kokemuksestaan, niin voisitteko käydä tekemässä tuon testin ja tulla kertomaan, mitä tyyppiä itse olette? Vilpittömästi kiinnostaa. Lisäksi kiinnostaa myös, mikä saa teidät reagoimaan noin voimakkaasti.
Mua naurattaa toi "erityisyys".
Mielestäni on mielen köyhyyttä ja tyhmyyttä (ihan lapsuusiän jälkeen, ymmärrän että minä-keskeisyys kuuluu kehitykseen) kuvitella olevansa jotenkin niin erityinen ja erilainen ihminen. Monet meistä defenssinomaisesti vakuuttelemme itsellemme olevamme jotenkin uniikkeja lumihiutaleita, vaikka todellisuudessa erityisyksilöt ovat harvassa. Teini-ikäisenä monet, myös minä itse joskus, koin ulkopuolisuuden tunnetta ja ajattelin olevani jotenkin erityinen. Nykykielellä jopa erityisherkkä. Sitten kasvoin aikuiseksi ja tajusin että kyseessä on vain omaa minuutta suojeleva ajatusvirhe, sillä ihmiset ovat hyvin pitkälle kaikki samanlaisia. Jos erityisyksilöitä olisi yhtä paljon kuin ihmisiä jotka sitä kuvittelevat tavalla tai toisella olevansa, olisi maailma paljon parempi paikka ja ihmiskunta kehittyneempi.Tämä oli ensimmäinen vastaukseni ketjuun, tapanani ei ole toisten jutuille naureskeli tai suuttuninen, vaikka ajattelisin eri tavalla. Nyt halusin vastata, koska kysyit. Muuten en olisi kirjoittanut mitään.
Olen ENTP tai ESTJ, kumpaakin siis saanut useaan otteeseen. Tunnistan itseni kummastakin.
Ei erityinen, vaan koko väestöön verrattuna harvinainen persoonallisuustyyppi.
Kyllä tässä keskustelussa moni on puhunut nimenomaan omasta erityisyydestään, eikä harvinaisesta persoonallisuustyypistä.
Tein muuten kirjoitusvirheen, olen itse siis ENTP ja/tai ENTJ (ei ESTJ), eli kummatkin erittäin harvinaisia tyyppejä. Pitäisikö minunkin alkaa nyt leijua omalla spesiaalisuudellani?
En nyt ota kantaa muiden kirjoituksiin, mutta itse vastasin esitettyyn kysymykseen. Olisi mielenkiintoista tietää miten sinun persoonallisuustyyppisi ominaisuudet näyttäytyvät arjessasi.
Jos nyt olen rehellinen (mitä yleensä olen, ilmeisesti kuuluu ainakin ENTP:hen), mielestäni persoonallisuustyyppini tulee viesteissäni erittäin selvästi esille.
En siis ole mikään maailman mukavin tyyppi, mutten mikään asiattomuuksien suoltaja, vaan perustelen näkemykseni, jotka yleensä ovat voimakkaita. Olen (voi olla yllättävää) sosiaalialalla, tehnyt töitä esimerkiksi rikosseuraamuspuolella. Yleensä olen erittäin pidetty työkaveri. En kestä tekosyitä tai älyllistä laiskuutta joita jotkut henkilöt harrastavat omaksi edukseen. En kuitenkaan ole tahallisesti ilkeä tai kiusaa ketään huvikseni.
Vierailija kirjoitti:
Mitäh! Nyt erityisk***ipäät ilmottelee vissiin viestejä asiattomiksi! Tässä sen taas näkee: erityisk***ipäiden ei tarvitse kestää tai sietää mitään, varsinkaan vastakkaisia tai heitä kohtaan epäedullisia mielipiteitä, kun tulee yhyy-yy paha mieli.
Mullakin on töissä yhtäkkiä puolet porukasta erityisherkkiä (kun lukivat siitä jostain facesta), joiden ei tarvi mitään sietää ja kaikki ahistaa. Toinen puoli sitten nauraa näiden pseudo-diagnooseilke.Viimeksi kun tästä täällä puhuttiin, oli iso osa samaa mieltä, että tämä on vaan uusi, hyväksytty tapa olla veemäinen ja hankala tyyppi, jolla on erikoisvapauksia.
Jos teillä on niin hyvä intuitio ja aistitte muiden tunteet, miksette aisti sitä kuinka tyhminä teitä ja teidän "erityisyyttä" pidetään?! 😂
Saatko hyvän mielen kun tulet rääpimään päätäsi tällaiseen keskusteluun? Ei tämä sinua koske.
INFJ on omakin tyyppi näissä testeissä. Tällaisia testejä on kiva tehdä, mutta yleistyksiähän nämä ovat. Minulle on diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö ja olen yliherkkä monessa tilanteessa. Olen vasta viime vuosina alkanut hyväksyä itseni tuntevana, ennen arvostin vain järkeä ja peittelin tunteitani viimeiseen asti... Olen melko sosiaalinen ihminen ja minulla on paljon läheisiä ystäviä, mutta tarvitsen rauhoittumista säännöllisesti. Pelkään konflikteja ja aggressiivisuutta, mutta väsyneenä ja ahdistuneena minusta tulee riidanhaastaja. Elän liikaa ajatuksissani. Tykkään opiskelusta ja olen aika hyvä omaksumaan tietoa. Rakastan järjestellä ja suunnitella asioita ja pysyä suunnitelmissa, mutta tällä hetkellä terveydentilani estää minua olemasta kovin tehokas. Koen usein olevani vääränlainen, mutta olen ymmärtänyt, että kyse on vain omasta ajatuksestani. Teen kaikesta itselleni kovin vaikeaa. En koe olevani sen erityisempi kuin kuka tahansa muukaan. Jossain asioissa edustan valtavirtaa, toisissa asioissa taas en. Mielestäni on myös vaarallista ajatella olevansa muiden ihmisten tunteiden ja ajatusten suhteen jotenkin erityisen intuitiivinen...Etenkään, jos ei pysty korjaamaan käsityksiään tosiasioiden mukaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka suututte siitä että ihmiset keskustelevat täällä persoonallisuuden piirteistä, erityisherkkyydestä ja omasta erilaisuuden kokemuksestaan, niin voisitteko käydä tekemässä tuon testin ja tulla kertomaan, mitä tyyppiä itse olette? Vilpittömästi kiinnostaa. Lisäksi kiinnostaa myös, mikä saa teidät reagoimaan noin voimakkaasti.
Mua naurattaa toi "erityisyys".
Mielestäni on mielen köyhyyttä ja tyhmyyttä (ihan lapsuusiän jälkeen, ymmärrän että minä-keskeisyys kuuluu kehitykseen) kuvitella olevansa jotenkin niin erityinen ja erilainen ihminen. Monet meistä defenssinomaisesti vakuuttelemme itsellemme olevamme jotenkin uniikkeja lumihiutaleita, vaikka todellisuudessa erityisyksilöt ovat harvassa. Teini-ikäisenä monet, myös minä itse joskus, koin ulkopuolisuuden tunnetta ja ajattelin olevani jotenkin erityinen. Nykykielellä jopa erityisherkkä. Sitten kasvoin aikuiseksi ja tajusin että kyseessä on vain omaa minuutta suojeleva ajatusvirhe, sillä ihmiset ovat hyvin pitkälle kaikki samanlaisia. Jos erityisyksilöitä olisi yhtä paljon kuin ihmisiä jotka sitä kuvittelevat tavalla tai toisella olevansa, olisi maailma paljon parempi paikka ja ihmiskunta kehittyneempi.Tämä oli ensimmäinen vastaukseni ketjuun, tapanani ei ole toisten jutuille naureskeli tai suuttuninen, vaikka ajattelisin eri tavalla. Nyt halusin vastata, koska kysyit. Muuten en olisi kirjoittanut mitään.
Olen ENTP tai ESTJ, kumpaakin siis saanut useaan otteeseen. Tunnistan itseni kummastakin.
Ei erityinen, vaan koko väestöön verrattuna harvinainen persoonallisuustyyppi.
Kyllä tässä keskustelussa moni on puhunut nimenomaan omasta erityisyydestään, eikä harvinaisesta persoonallisuustyypistä.
Tein muuten kirjoitusvirheen, olen itse siis ENTP ja/tai ENTJ (ei ESTJ), eli kummatkin erittäin harvinaisia tyyppejä. Pitäisikö minunkin alkaa nyt leijua omalla spesiaalisuudellani?
En nyt ota kantaa muiden kirjoituksiin, mutta itse vastasin esitettyyn kysymykseen. Olisi mielenkiintoista tietää miten sinun persoonallisuustyyppisi ominaisuudet näyttäytyvät arjessasi.
Jos nyt olen rehellinen (mitä yleensä olen, ilmeisesti kuuluu ainakin ENTP:hen), mielestäni persoonallisuustyyppini tulee viesteissäni erittäin selvästi esille.
En siis ole mikään maailman mukavin tyyppi, mutten mikään asiattomuuksien suoltaja, vaan perustelen näkemykseni, jotka yleensä ovat voimakkaita. Olen (voi olla yllättävää) sosiaalialalla, tehnyt töitä esimerkiksi rikosseuraamuspuolella. Yleensä olen erittäin pidetty työkaveri. En kestä tekosyitä tai älyllistä laiskuutta joita jotkut henkilöt harrastavat omaksi edukseen. En kuitenkaan ole tahallisesti ilkeä tai kiusaa ketään huvikseni.
Tämä viesti oli huomattavasti rakentavammassa hengessä aikaisempaan. Ihmiset ovat erilaisia ja oleellista on tuntea itsensä. Sitä kautta voi parantaa omaa elämäänsä kun tunnistaa miten ympäristö vaikuttaa.
Sinä joka korostit tekstistäni lopun ja pahoitit mielesi: kirjoitin omasta kokemuksestani ja tarkotuksella sanan "tavallinen" edessä oli lyhenne "ns.", koska kuka on tavallinen, sitä ei voi kirjaimellisesti sanoa. Omalla kohdallani kuitenkin tunnistan sen normaalimman kuvion joka on osallistuminen ja jonkinlainen aktiivisempi ote, sitä minulta on odotettu oikeastaan koko elämäni. Saan paljon elämyksiä ja mielihyvää pelkästään kuvitelmista ja ajatuksista, monella muulla aktiteetit ovat paljon konkreettisempia mikä tekee käytöksestäni ehkä outoa, sulkeutunutta. Ja sen näkee ihmisten ilmeistä, ettei mennyt etiketin mukaan joku sosiaalinen tilanne. Esimerkiksi tarve vetäytyä välillä vaikka olisi kaveriseuraakin, antaa ilmeisen ristiriitaisen viestin. Myönnän olevani vähän hankala ihminen näissä kaverikuvioissa.
Mutta tosiaan, pahoittelen suuttumustasi kun kerroin omasta kokemuksestani ja ajatuksistani. Harmi että se tuntui sinusta noin pahalta.
Sinä ekstrovertti mielesipahoittaja, miten sinulla voi olla aikaa ja mielenkiintoa kirjoitella ketjuihin jotka eivät kosketa sinua mitenkään.
Luulisi että juuri sinulla olisi elämää, ystäviä ja aktiviteetteja eikä näin paljon turhaa aikaa 😂
Tunnistin INFJ-kuvauksesta itseni.
Tuo erillisyyden tuntemus on niin totta. Porukassakin voi tuntea itsensä ulkopuoliseksi.
Tyhjänpuhujat on mielestäni todella rasittavia.
Saatan vaikuttaa ekstrovertilta, mutta tarvin omaa aikaa ja rauhaa.
Olen joissain asioissa todella järkähtämätön, tahto on vahva ja saatan addiktoitua johonkin tekemiseen.
Vältän mielelläni konflikteja ja inhoan päällepäsmäreitä.
Arvaan usein asiat. Pelottavaa, miten tarkasti ihmisen pystyy luonnehtimaan.
Yleensä minusta pidetään, koska osaan mukautua lähes jokaisen ihmisen tunnetilaan. Minulla on siis erinomainen tilannetaju. Se ei tarkoita sitä, että pitäisin kaikista. Todellisuudessa pyrin vain tekemään tilanteista sujuvia, koska en kestäisi sitä toista vaihtoehtoa, eli hämmentyneitä, vaivaantuneita tai tylsistyneitä katseita. Olen kuitenkin luonteeltani hyvin auttavainen.
Harvoja ihmisiä pidän mielenkiintoisina, mutta olen kuitenkin seuraa kaipaava ja kärsin siitä, etten löydä sopivaa ystävää tai parisuhdetta. Mulla on hyvä mielikuvitus, joten kestän yksinäisyyttä, mutta liika on liikaa siinäkin. Tarvitsen kuitenkin aikaa yksinäni, sillä olen haaveilija.
En ole itse INFJ, mutta täytyy sanoa, että tosielämässäni tuntemani INFJ -ihmiset ovat mahtavia ihmisiä. Erityisesti näin INTP:nä on kiva kun joku on edes jossain määrin samalla aallonpituudella. Empaattisia ja syvällisiä ihmisiä.
Sain tuloksen infj. Sen mitä toivoisin ihmisten ymmärtävän, on se etten ole ylimielinen tai koppava jos en jatkuvasti ole puhumassa small talkia.
En aiemmin ymmärtänyt, että tuollainen kun vaan tietää ei olekaan vain yksilöllinen ominaisuus, vaan se on sidoksissa tietynlaiseen persoonarakenteeseen.
En enää tunne itseäni niin erityisesti, kun netistä löytyy kaltaisiani.
Joskus on ahdistavaa, kun tietää ja näkee, mutta muut ei huomaa mitään.
Myers-Briggs-testiä on valitettavasti huuhaata. Ei ole mitään näyttöä että se olisi validi tai että relabilitetti on hyväksyttävällä tasolla.
Jos uskoo Myers-Briggsiin, voi ihan yhtä hyvin uskoa naistenlehtien horoskooppeihin.
Myers-Briggs-testiä on kotirouvan ja sen äidin keksimä testi. Kummallakaan ei ollut psykologin tai psykiatrin koulutusta. Se siitä testistä.
Sitä ei saa käyttää rekrytoinnissä, sillä laki edellyttää että testit ovat tieteelliset ja noudattavat hyvää tapaa.
Joo tuo horoskooppi löytyy. Elämä on ollut helvetin vaikeaa kun tuntee olevansa erilainen lähes joka porukassa. Kovinkaan monet eivät ymmärrä ajatuksenjuoksuani, ja pitävät minua luultavasti melko omituisena tapauksena.
Kaikki koulut ovat jääneet kesken, vaikka älyä on annettu testien mukaan keskimääräistä enemmän. Ihmisten seurassa oleminen vaatii minulta erityistä keskittymistä, ja usein uppoudunkin omiin maailmoihini uneksimaan. Olen myös kehittänyt itselleni melko rampauttavan fobian sosiaalisia tilanteita kohtaan.
Olen melko hiljainen, ellen löydä keskustekukumppania kuka jaksaa kuunnella korkealentoisia teorioitani, Ja vieläpä olla järkevässä vuorovaikutuksessa kanssani. Hiljaiduudestani johtuen olen kuullut että jotkut ns, normaalit ovatkin ensitapaamisella pitäneet minua hieman yksinkertaisena.
Kaikenkaikkiaan olen hyväksynyt tilanteeni, ulkopuolisuuteni, Ja olen pääsemässä viimeisistäkin misantropian rippeistä eroon.
Ei ole ollut helppo tie tämä.
Ja mä en ymmärrä yhtään mistä täällä taas puhutaan. Miten kummassa on tämmöset testit multa mennyt ohi, vaikka niin tykkään varsinkin analysoivista testeistä. Eli missä pääsis tekemään?
Vierailija kirjoitti:
Joo tuo horoskooppi löytyy. Elämä on ollut helvetin vaikeaa kun tuntee olevansa erilainen lähes joka porukassa. Kovinkaan monet eivät ymmärrä ajatuksenjuoksuani, ja pitävät minua luultavasti melko omituisena tapauksena.
Kaikki koulut ovat jääneet kesken, vaikka älyä on annettu testien mukaan keskimääräistä enemmän. Ihmisten seurassa oleminen vaatii minulta erityistä keskittymistä, ja usein uppoudunkin omiin maailmoihini uneksimaan. Olen myös kehittänyt itselleni melko rampauttavan fobian sosiaalisia tilanteita kohtaan.
Olen melko hiljainen, ellen löydä keskustekukumppania kuka jaksaa kuunnella korkealentoisia teorioitani, Ja vieläpä olla järkevässä vuorovaikutuksessa kanssani. Hiljaiduudestani johtuen olen kuullut että jotkut ns, normaalit ovatkin ensitapaamisella pitäneet minua hieman yksinkertaisena.
Kaikenkaikkiaan olen hyväksynyt tilanteeni, ulkopuolisuuteni, Ja olen pääsemässä viimeisistäkin misantropian rippeistä eroon.
oma merkkini olikin muuten intp.
Vierailija kirjoitti:
No millä tavalla keksitty testi, missä kaikki ominaisuudet ovat positiiviset auttaa sinua arjessa?
Ymmärrän että on raskasta tuntea itsensä ulkopuoliseksi, mutta en usko tähän "olen nämä 4 kirjainten yhdistelmä" testien tulosta ollenkaan.
Vahvista ne asiat, jotka ovat jo toimivia, ja työstää ne, jotka haluat vielä kehittää.
Ette tarvitse Myers-Briggs-testiä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut helppo tie tämä.No millä tavalla keksitty testi, missä kaikki ominaisuudet ovat positiiviset auttaa sinua arjessa?
Ymmärrän että on raskasta tuntea itsensä ulkopuoliseksi, mutta en usko tähän "olen nämä 4 kirjainten yhdistelmä" testien tulosta ollenkaan.
Vahvista ne asiat, jotka ovat jo toimivia, ja työstää ne, jotka haluat vielä kehittää.
Ette tarvitse Myers-Briggs-testiä siihen.
En määrittele itseäni minkään testien mukaan.
Pidän näitä äo ja persoonallisuus testejä työkaluina, minkä avulla pystyy vertailemaan itseään muihin ihmisiin ja ympäröivään yhteiskuntaan. Hieman samalla tavalla näen erilaiset diagnoosit. Ei määrittelevinä tekijöinä vaan työkaluina ymmärrykseen.
Erittäin mielenkiintoinen testi. Ennenkuin rupeaa tuomitsemaan kannattaa tehdä tämä testi ja lukea sen luonnehdinta.
Itse olen INFJ ja sama monien tässä ketjussa mainitsema tietynlainen ikuinen ulkopuolisuuden tunne on ollut läsnä koko elämäni. Ehkä se johtuu juuri siitä, että en muodosta kovin helposti/nopeasti sidettä keneenkään. Niin kuin joku ketjussa aiemmin sanoikin, muut näyttävät muodostavan syviäkin ystävyyssuhteita siinä ajassa, kun minä vasta olen tutustumisasteella.
Keskustelusta tulee mieleen, että en pidä nopeatempoisesta juttelusta. Eli sellaisesta, jossa hypätään uuteen asiaan parin lauseen jälkeen ja mitään asioita ei käsitellä kunnolla. Itse pidän syvällisestä asioiden käsittelystä enemmän kuin pinnallisesta smalltalkista. Kuulostipa tuo aiempi lause ylimieliseltä.
Tästä päästäänkin hyvin itseanalysointiin, eli harrastan sitä paljon. Sisäinen maailma on minulle todella tärkeä ja pystyn analysoimaan ja miettimään pienimpiäkin asioita ja tapahtumia hyvinkin kauan. Tosin vanhempana tämä toisinaan hyvinkin raskas piirre on onneksi vähän laantunut ja olen alkanut nauttia enemmän ulkopuolisista asioista, kuten luonnon kauneudesta ja vastaavista jutuista.