Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: "Mielenterveyspoissaolot rajussa kasvussa – työterveyslääkäri: ”Jonkinlainen kriisi on käynnissä"”

Vierailija
06.11.2021 |

Syitä tälle...
Esim.
- johtajilta puuttuu osaamista
- henkilöstö kärsii kulujen karsimisesta
- kiire
- raha ratkaisee työmaailmassa
- tukiverkosto puuttuu työpaikalla, ja kotona
- kaikki risut samassa korissa
-

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen ei kuulu raataa henkihieverissä vuosikausia elämästään. Jossain vaiheessa tämä kapitalistien ahneus vielä kosahtaa. Sitä odotellessa.

Vierailija
82/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu pissapersujen lemusta. Eivät pysty enää peittelemään mielisairauttaan vaan jankuttavat niitä harhojaan milloin missäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla henk koht ahdistaa lukea lähes joka päivä iltalehden ja sanomien kannesta ” tarkkaile näitä oireita, nämä sairaudet yleistymässä, pelkää tätä ja pelkää tota.” Ja nyt lisäksi tämä ihmisten ilkeys ja kahtiajakoisuus saa voimaan pahoin. Jos tulee pakkorokotukset joudun menemään työterveyteen sillä maailman pahuus ottaa voimille. Minua pelottaa kuinka paljon valtaa enenevissä määrin poliitikot käyttävät meihin. Tuntuu etteivät siedä vastaan laittamista vaan laittavat sen jälkeen vain enemmän vettä myllyyn. Tämä tilanne nostaa monessa ihmisessä sen piilevän pahuuden esiin. Uskoin ennen ihmisten hyvyyteen ja olin hyvin optimistinen ja positiivinen. Se on alkanut hiipumaan

Vierailija
84/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein pahin on lasten ja nuorten ongelmat ja hoitojonot.

Kuule toion samaa valetta kun  koronahorotukset. Mikään eiole niin hyvä ja turvallinen maa lapselle kuin suomi.

Suomea ei enää ole. On vain EU

Vierailija
85/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen meillä kävi lukkoseppä vaihtamassa lukon. Oli erikoinen kaveri, ihan kantis.

Ei katsonut silmiin puhuessaan, eikä edes minuun päin. Aina kun puhui niin katsoi 90 astetta poispäin.

Täytyi purra huulta etten sanonut että nyt vähän yritystä tuohon touhuun.

Ei sitten tullut mieleen että hän olisi autistinen?! Sinä tässä se moukka olet!

Vierailija
86/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat jakautuneet kahtia, toisiaan vastaan. On rokotetut ja rokottamattomat. Rokotetut toivovat rokottamattomille kärsimystä, syrjintää ja jopa kuolemaa. Rokottamattomat haluavat säilyttää oman valinnanvapautensa. Muutamat suhtautuvat asiaan neutraalisti. Tämä luo oikein hyvän yhteishengen työyhteisöön, eikun...

Vierailija
87/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin työnjohto on jättänyt työntekijät ihan oman onnensa nojaan. Tai ainakin minut, muista en tarkkaan tiedä kun olen aina yksin töissä tai asiakkaan kanssa. Pomo laittaa postissa työlistan tulemaan ja siitä katson minne mennä ja koska. Joskus laittaa tekstarin jos on muutoksia. Toimistolla käyn jos tarvitsen suojaimia tai työvaatteita, viimeksi kävin elokuussa.

Toisaalta nautin itsenäisestä työstäni, mutta ajoittain huomaan kärsiväni työperäisestä yksinäisyydestä. Palautetta olisi joskus kiva saada, että voisi kehittää omaa työskentelyä. Kehuja on turha suomalaisessa työkulttuurissa odottaa, ja kun ei haukkujakaan ole tullut, uskon tekeväni työni oikein.

Hieman vaan meinaa hajottaa päätä alan tulevaisuus ja työnäkymät, epävarmuus. Toistaiseksi olen pärjännyt pääni kanssa, onneksi olen introvertti luonne.

Vierailija
88/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraali on mennyt kauan sitten huonoksi kansalla ja se heijastuu kaikkeen. Koronahysteria ei auta ihmisten mielenterveyttä ja kulttuuri on tosiaankin sairas. Kukaan ei välitä nuorista tai mieti koko yhteiskunnan tulevaisuutta, jolloin heidät on jätetty oman onnensa nojaan selvittämään elämänsä suuntaa alle 20-vuotiaina. Siinä sitten tulee loistavia päätöksiä tehtyä kun ei oikeasti tiedä elämästä yhtään mitään vielä. Ilmanko joutuu käymään 2 korkeakoulututkintoa että pääsee edes johonkin töihin. Lapsia ei sitten ennätä tehdä ja väestö ikääntyy jolloin kaikki kaatuu työntekijän niskaan veroina ja eläkemaksuina.

Toisaalta elämästä on tehty sellaista että kotonakin makaamalla pystyy elämään, tosin rahattomana ja kiusattuna Kelan ja muiden toimesta. Sinne kun passivoituu niin se oli sitten siinä se elämä koska työnantajat eivät anna armoa jos on vaikka 5 vuotta elämästä mennyt työttömänä. Aivan pimeä maa koko Suomi nykyään. Tähän päälle hommataan vielä ulkomailta lisää taakkaa ihmisten selkään kannettavaksi, aivan kuin viimeiseksi solvaukseksi normaalin ihmisen suuntaan poliitikoilta jotka tekevät päätöksiään todellisuudesta eristettyinä ja suoraan sanottuna Brysselistä ja Davosista ohjailtuina. Kiitos tästäkin.

Vierailija
89/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite olin just 5 kk saikulla masennuksen/ahdistuksen takia, syynä ei todellakaan ollut korona (korona vaikuttanut elämääni vain positiivisesti kun ei ole tullut matkustettua niin rahaa jäänyt säästöön 10 000 e) vaan mun tapauksessa syynä yksinäisyys, rumuus ja tissittömyys.

Vierailija
90/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ite olin just 5 kk saikulla masennuksen/ahdistuksen takia, syynä ei todellakaan ollut korona (korona vaikuttanut elämääni vain positiivisesti kun ei ole tullut matkustettua niin rahaa jäänyt säästöön 10 000 e) vaan mun tapauksessa syynä yksinäisyys, rumuus ja tissittömyys.

Suurista rinnoista ei ole mitään hyötyä. Niistä saa vain selkäkipuja.

Vierailija
91/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla henk koht ahdistaa lukea lähes joka päivä iltalehden ja sanomien kannesta ” tarkkaile näitä oireita, nämä sairaudet yleistymässä, pelkää tätä ja pelkää tota.” Ja nyt lisäksi tämä ihmisten ilkeys ja kahtiajakoisuus saa voimaan pahoin. Jos tulee pakkorokotukset joudun menemään työterveyteen sillä maailman pahuus ottaa voimille. Minua pelottaa kuinka paljon valtaa enenevissä määrin poliitikot käyttävät meihin. Tuntuu etteivät siedä vastaan laittamista vaan laittavat sen jälkeen vain enemmän vettä myllyyn. Tämä tilanne nostaa monessa ihmisessä sen piilevän pahuuden esiin. Uskoin ennen ihmisten hyvyyteen ja olin hyvin optimistinen ja positiivinen. Se on alkanut hiipumaan

Aina on lupa pelätä, mutta käytä päätäsi. Pelkäämisestä ei ole nykyään hyötyä.

Vierailija
92/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan eletty täällä lintukodossa niin pitkään rauhan aikaa, että jokainen pieni vastoinkäyminen on syy masennukseen ja ammattiapuun, sen sijaan että itse katsoisi sisäänpäin ja käsittelisi tunteensa kuten täysikasvuinen.

Pomojen pitäisi tämä tehdä!

Itsellä mukava pomo ennen mutta hänen tilalleen otettiin psykopaatti. Hirveä tyyppi - ääni kuuluu 100 metrin päästä. Hänen sihteeri on joku samanlainen hirvitys.

Vierailija
93/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein pahin on lasten ja nuorten ongelmat ja hoitojonot.

Kuule toion samaa valetta kun  koronahorotukset. Mikään eiole niin hyvä ja turvallinen maa lapselle kuin suomi.

Suomea ei enää ole. On vain EU

Ja perheiden yhdistäminen. Suomessa 120 000 köyhää lasta - jäitä hattuun buuuuumerit.

Vierailija
94/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kuitenkin koronapropaganda ja maailman tuhon jatkuva toitottaminen medioista ja tauoton hysteerinen aivopesu mitä media ja poliitikot harjoittavat kuormittanut alitajuntaa ihmisillä.

Totta. Katsoin televisiota pitkästä aikaa eilen ja joku asiaohjelma oli meneillään. Puhuivat koronasta, rokotuksista ja passista siihen sävyyn kuin maailmanloppu olisi meneillään. Sävy oli synkkä ja sellainen pelotteleva. En ihmettele, jos ihmiset sekoaa ja pelkää jos valtamediassa on tuollaista. 

Vierailija
95/95 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen meillä kävi lukkoseppä vaihtamassa lukon. Oli erikoinen kaveri, ihan kantis.

Ei katsonut silmiin puhuessaan, eikä edes minuun päin. Aina kun puhui niin katsoi 90 astetta poispäin.

Täytyi purra huulta etten sanonut että nyt vähän yritystä tuohon touhuun.

Teki kuitenkin työnsä?

Tässä peräänkuuluttaisin sitä empatiaa kanssaihmistä kohtaan. Mistä tiedät, vaikka hänellä olisi paha sosiaalinen jännitys tms. Käy kuitenkin töissä, ja yrittää, tekihän hän työnsä ilmeisesti silti hyvin, kun et siitä motkota?

Hän tuskin on tullut juttukaveriksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi