Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko ollut kusessa ilman perintöä?

Vierailija
05.11.2021 |

Kysymys otsikossa!

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon kusessa kun saan perinnön

Mökki ja asunto syrjäkylillä

Eli verot heti maksuun na myynti vaikeaa

Vähän sama täällä, mutta sellaisella twistillä että iso suvussa yli 100v ollut talo keskellä ei mitään tulossa, jota ei edes pysty tunnesyistä myymään. Niin monessa sukupolvessa nuo tilukset matkanneetmatkanneet, että en minä kehtaa olla se joka niistä alihintaan luopuu.

On ne talot ja maat ennenkin vaihtaneet omistajaa. Myyntiin vaan tai sitten pidätte hyvässä kunnossa ja toivotte että joku jälkikasvusta sitten joskus kiinnostuu. Entäpä jos vanhukset myyvätkin ennen kuin jää perinnöksi?

Vierailija
42/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo reilusti yli70 ja se, kenet perin, jos elän o melkein 100 v.

Joten on tultava vielä jonkun aikaa toimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen pärjännyt elämässä 56 vuotta ilman perintöä ja kait pärjäisin tästä eteen päinkin kun osaa raha-asiansa hoitaa hyvin. Mutta kyllähän sitä kiva ois että ei pitäisi niin tarkkaan miettiä mitä voi ostaa.

Vierailija
44/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikissa kirjoitti:

En kusessa, mutta onneton kylläkin. Onni on noin 2 miljoonan euron perintö, koska se nosti minut salamana varallisuudessa takaisin eliittiluokaan, minne kuulunkin.

Miten niin kuulut? Ehkä siinä tapauksessa kuuluisit, jos olisit kyennyt hankkimaan itse omaisuutesi ilman muilta jääviä lahjarahoja.

Vierailija
45/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kusessa perinnön takia. Perinyt sukutilan, jota EI (!) saa myydä pois. Mukana tuli myös metsää, yksi sisar ei suostu tekemään mitään töitä tilan eteen, haluaa vaan pelkkää rahaa.... jne. Olisin niin onnellinen, jos en olisi ikinä perinyt koko roskaa. 

Vierailija
46/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo saanut koskaan perintöä. Vanhemmilta tulee korkeintaan velat perinnöksi. Heillä on velkoja ja ei ole omaisuutta. Pieni eläke.

Vierailija
47/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taidan luopua perinnöstä kun sen aika tulee. Omakotitalo + tontti, kai niillä jokin pieni rahallinen arvo olisi, mutta riski vanhan talon myynnissä ylittää mielestäni rahallisen hyödyn. Ehkä olisi toisin, jos olisin itse toistaitoinen tyhjätasku joka ei olisi kyennyt hankkimaan omaa varallisuuttaan itse.

Vierailija
48/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla varmaan tuota kakkoskotia miehen kotiseudulla olisi, enkä siellä silloin aikaani paljoa sukulaisten nurkissa viettäisi. Koti ja muu omaisuus on hankittu palkkatuloilla, siinä ei siten muutosta olisi.

Vierailija
49/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kusessa perinnön kanssa

Miljoona asunto ja mökki. Leskellä nautintaoikeus. 

Perintöveroja varten joutuu ottamaan ison lainan.

Kuolen varmaan ennen leskeä velkoihin.

Vierailija
50/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kusessa perinnön takia. Perinyt sukutilan, jota EI (!) saa myydä pois. Mukana tuli myös metsää, yksi sisar ei suostu tekemään mitään töitä tilan eteen, haluaa vaan pelkkää rahaa.... jne. Olisin niin onnellinen, jos en olisi ikinä perinyt koko roskaa. 

No pyydä pesän jakoa, ongelma on sillä ratkaistu. Jos sisko ei halua myydä niin lunastaa sitten tilan omakseen.

Vierailija
51/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri peri vanhempiensa yrityksen. Ei ollut varaa maksa perintöveroa. Firma nurin ja virsua työntekijöille.

Vierailija
52/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taidan luopua perinnöstä kun sen aika tulee. Omakotitalo + tontti, kai niillä jokin pieni rahallinen arvo olisi, mutta riski vanhan talon myynnissä ylittää mielestäni rahallisen hyödyn. Ehkä olisi toisin, jos olisin itse toistaitoinen tyhjätasku joka ei olisi kyennyt hankkimaan omaa varallisuuttaan itse.

Jos luovut ja olet ihminen jolla on lapsia niin lapsesi saavat sen perinnön niskoilleen.

Vierailija
53/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pyydä pesän jakoa, ongelma on sillä ratkaistu. Jos sisko ei halua myydä niin lunastaa sitten tilan omakseen.

Perintöverot menee heti maksuun. Pesän jakamisen kanssa voi mennä vuosikaudet jos toiset heittäytyy hankalaksi. Ja juoksevat kulut joutuu jokatapauksessa maksamaan koko ajalta.

Vierailija
54/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luovut ja olet ihminen jolla on lapsia niin lapsesi saavat sen perinnön niskoilleen.

Ja holhoojana joudut huolehtimaan jokatapauksessa heidän perinnöstään.

Vierailija
55/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tod. näk. kyllä :(

Vierailija
56/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi. Eläisin erilaista elämää. Olisin ehkäpä sairaanhoitaja, opettaja tai psykologi. Voisi olla paljon mielenkiintoisempi elämänpolku.

Vierailija
57/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kuseen perinnön takia, koska verot pitää maksaa heti, eikä vasta omaisuuden myynnistä. Joten ulosottoon meni, työtön kun ei mitään pysty maksamaan tai lainaamaankaan.

Vierailija
58/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas otan siltä kannalta, että jos perintöä tulee, niin olen about eläkeiän kynnyksellä. Nyt 46-vuotias ja vanhemmat on 75-vuotiaita, joten hyvin mahdollista, että perintö tulee vasta 20 vuoden päästä. Jos tulee jotain. Ajattelin, että onpahan eläkerahastoa jeesiä omia lapsia.

Mielenkiintoinen havainto on vanhempien takertuminen rahoinsa iän myötä. Se on outo ilmiö, että mitä lähempänä kuolema on, sitä kovempi on nuukuus ja halu vielä haalia lisää. Viimeisenä jäljelle näyttää useimmilla jäävän rahanahneus. Tarkoitan sitä, että  kuusikymppisenä heittelivät meille lapsille rahaa aika löysästi autoon, remonttiin jne. He ovat itse perineet myös mukavasti. Nykyään ei tipu mitään, vaikka en kyllä sinänsä arkeen tukea tarvikaan. Pikemminkin säästävät entistä enemmän, sijoittavat enemmän ja ovat rikkaampia kuin koskaan aikaisemmin. Ei puhettaaan ennakkoperinnöistä esimerkiksi lapsenlapsille enää.

Vierailija
59/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seitsemän tonnia sain perintöä köyhänä. Puolet meni voudin velkoihin.

Perunkirjoituspalkkana se neljä tonnia ihan ok. Oli hommaa.

Vierailija
60/71 |
10.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN.