Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhoan Suomalaisuuttani :<

Vierailija
18.01.2015 |

Siinähän se. Inhoan sitä että olen suomalainen. En ole ylpeä tästä maasta ollenkaan. Johtuuko tämä siitä että olen viimeaikoina kiinnittänyt huomiota uutisiin ja muihin keskusteluihin. Verorahoista valitetaan koko ajan. Kaikki jotka eivät osallistu tähän omaisuuden kerryttämiseen rahan kiilto silmissä ovat arvottomia vapaamatkustajia. Toisaalta ne jolla on lopulta vapaus käyttää näitä rahoja käyttävät ne kaikkeen pelleilyyn, kuten tämä alkoholi mainonta-juttu. Olen jopa harkinnut tekeväni sukututkimusta jos löytäisin edes jonkun toisen maan haaran itsestäni niin minun ei tarvitse kutsua itseäni suomalaiseksi. Sen toisen maan ei tietenkään tarvitse olla mikään taivas maan päällä, mutta olin teini-ikäisenä erittäin isänmaallinen ja kannoin suomalaisuutta ylpeydellä. Sen sijaan olen myöhemmin sairaana ja heikkona päätynyt luukulta toiselta eikä kukaan ole lopulta ottanut vastuuta mistään vaikka lupauksia on tehty. Olen aina jäänyt yksin tässä hienossa hyvinvointivaltiossa. Byrokratiaa ja papereita joka puolella. Koen että minun luottamukseni on petetty. Muutenkin ihmiset ampuvat kilpaa toistensa jalkoihin. En halua sanoa olevani suomalainen, koska en halua edustaa sitä Suomea mikä se on tänään. Kokeeko kukaan vastaavaa irrallisuutta tai ajatuksia?

Kommentit (141)

Vierailija
1/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:44"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:02"]

Parantuisi jos miehet vaihdettaisiin fiksumpiin ja sivistyneempiin! Tää on mielestäni se ongelma. No ehkä miehemme ovat olleet käyttökelpoisia sota-aikaan mutta uutta verta tarvittaisiin kyllä.

[/quote]

Ja se sota on jälleen tulossa. Arvaappa olisiko Venäjälle pelotetta afrikkalaisista, tai vaikka kosovon albaaneista? Valitettavasti ainoat miestyypit, johon teillä on saumat.

[/quote]

Auts, osui luuseria vyön alle kun naiset haluaisikin tasokkaampaa ;) t. amerikkalaisen miehen suomalainen tyttöystävä

[/quote]

Hänhän on neekeri...

[/quote]

Tässä asiassa Natoon liittymisestä saattaisi olla iloa naiselle! Muutama tukikohta saattaisi saada aikaan kummaa säpinää kaupunkiemme yöelämään D:

Vierailija
2/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:21"]Mua hävettää suomalaisuudessa kaikki nolot jutut. Joidenkin vaatteet, saunominen, pahanmakuiset ruuat, se että joku hiihtää, ihan pimeät toisten tappamiset, junttimusiikki tyyliin popeda yms, puhumattomuus, joidenkin rumuus ja mauton tyyli, suomalaiset tuotteet jotka vaan on ihan hirveitä aina, kaikki junttius. Kansainvälisistä suomalaisista mä tykkään kaikista ja ne erottaa tyyliltään. Suomen kielikin hävettää se on niin ruma kieli ja oltaisiin vaan puhuttu ruotsia niin olis itsetuntokin ja tunnelma ihan toinen.  [/quote] Ryve ryve kohta teet kansallisliikuntata itsemurhan muodossa.

[/quote]

Täh?? Eihän tosta ymmärrä edes mitään. Kalpeus ja jopa vältetään aurinkoa ja se ettei hampaita vaalenneta vaan ne on keltaiset. Se on ihan hirveen rumaa oikeesti. 

[/quote]

Katotaanpa sitten mikä on rumaa, kun kärsit nelikymppisenä melanooman tuhoamasta ihosta ja elämästä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:17"]

Minä haluaisin olla positiivinen, iloinen, toisia kannustava suomalainen (olen viettänyt kauan aikaa ulkomaan työkomennuksella) ja olen yrittänyt olla sellainen, mutta se ÄRSYTTÄÄ muita suomalaisia ja siksi en valitettavasti enää jaksa panostaa vaan yritän olla samaa neutraalia massaa.

Ärsyyntyjien mielestä;

-yritän olla parempi kuin muut, joten minulta pitää ottaa luulot pois ja pyytää olla hiljempaa tai tokaista tympääntyneenä että olenko aina näin TEKOpirteä!

-koska en pidä suomalaisesta musiikista enkä elokuvista (en ole koskaan pitänyt) niin minun kanssa ei voi kuulemma keskustella MISTÄÄN!

-jos sanon tilanneeni jotain (vaikka pari meikkiä) ulkomaan nettikaupasta (jotain mitä ei täältä saa) niin yritän kuulemma vaan leuhkia ja olla erikoisempi ja paremman näköinen kuin muut, olen todella turhamainen ja että kun minulla on mies kotona niin miksi helvetissä tarttee enää laittautua ja pyntätä itseään!

-jos juon vähän viiniä tai kuohuvaa yritystilaisuuksissa, niin olen hienopieru koska muut juo siideriä koska se on halvempaa ja sitä saa samalla rahalla enemmän. Jos en juo yhtä paljon kuin he ja tule känniin ja sanon etten halua enempää niin olen bileiden tylsimys ja absolutisti jonka sietääkin lähteä kotiin ja koska en lähde mukaan heidän känni-paskanjauhantaan ja mustamaalaamiseen joka keskittyy niihin kollegoihin jotka eivät ole paikalla niin olen bimbo jolla ei ole omia mielipiteitä.

Että tämmöistä.

[/quote]Voi Luoja, kaikki nuoret tilaa netistä ULKOMAILTA meikkejä ja vaatteita ja vaikka mitä ,eikä niitä kukaan pidä muka" hienompina". Taidat tosiaan luulla olevasi parempi kuin muut ja se näkyy, mutta ei siksi ,että tilaat ulkomailta meikkejä:D Kuvitteletko sen olevan jotenkin harvinaista ja erikoista, kun se piti oikein erikseen mainita. 

[/quote]

Tyypillinen suomalainen kateellisen ja pahansuovan hapanv--tun kommentti.

Vierailija
4/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin olla positiivinen, iloinen, toisia kannustava suomalainen (olen viettänyt kauan aikaa ulkomaan työkomennuksella) ja olen yrittänyt olla sellainen, mutta se ÄRSYTTÄÄ muita suomalaisia ja siksi en valitettavasti enää jaksa panostaa vaan yritän olla samaa neutraalia massaa.

Ärsyyntyjien mielestä;

-yritän olla parempi kuin muut, joten minulta pitää ottaa luulot pois ja pyytää olla hiljempaa tai tokaista tympääntyneenä että olenko aina näin TEKOpirteä!

-koska en pidä suomalaisesta musiikista enkä elokuvista (en ole koskaan pitänyt) niin minun kanssa ei voi kuulemma keskustella MISTÄÄN!

-jos sanon tilanneeni jotain (vaikka pari meikkiä) ulkomaan nettikaupasta (jotain mitä ei täältä saa) niin yritän kuulemma vaan leuhkia ja olla erikoisempi ja paremman näköinen kuin muut, olen todella turhamainen ja että kun minulla on mies kotona niin miksi helvetissä tarttee enää laittautua ja pyntätä itseään!

-jos juon vähän viiniä tai kuohuvaa yritystilaisuuksissa, niin olen hienopieru koska muut juo siideriä koska se on halvempaa ja sitä saa samalla rahalla enemmän. Jos en juo yhtä paljon kuin he ja tule känniin ja sanon etten halua enempää niin olen bileiden tylsimys ja absolutisti jonka sietääkin lähteä kotiin ja koska en lähde mukaan heidän känni-paskanjauhantaan ja mustamaalaamiseen joka keskittyy niihin kollegoihin jotka eivät ole paikalla niin olen bimbo jolla ei ole omia mielipiteitä.

Että tämmöistä.

Lähes kaikki kaverini tilaavat ulkomaalaisista nettikaupoista, työkaveritkin ainakin kaikki alle 50v tekee sitä. Ja kaikki iloitsevat toisten kivoista löydöistä ,jakavt vinkkejä uusista kaupoista jne. Ihan arkipäivää.70 v äitini on ainut jonka tunnen joka ei shoppaile ulkomaalaisissa nettikaupoissa.

Kuohuviinin tai shampanjan juomisessa ei ole mitään outoa myöskään tuttavapiirissäni.. tai viinin juomisessa ?!!

Suomi pop/rock kanavat ovat mielestäni masentavia enkä oikein osaa arvostaa esim Kaurismäkeä, ihan hauskoja keskuteluja olen näistä käynyt sekä samaa että erimieltä olevien kavereitteni ja tuttavienkin kanssa.

Oikeasti olet tekemisissä tosi omituisten ihmisten kanssa. Olisi kiva tietää esim millä alalla olet töissä? Mistä tuollaisia ihmisä löytää?? Kuvailusi ihmisistä ovat kuin jostain 70 luvulta.

Vierailija
5/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa että ulkomalaisena en pystyy ilmaisemaan itseään suomeksi-kompastun siihen että kehokieli ja tunteet eivät kohtaa suomenkielta. Esim Minä rakastan sinua pitäisi kuulostaa kauniilta ja vakuttavalta..Eikä minä rahastan sinua... kuulostaa että teen jotain paha sinulle. Puhun mahdollisimman paljon englantia jos vain toinen osapuoli ymmärtää. Ich liebe dich kuulosta juuri silta ja tuntuu sydämmessä myös.. Kielen pitäisi tukea kehonkieli-suomenkielessa niin valitettavasti ei ole...Minä rahastan sinua tai minä rakastan sinua kuulosta samanlaiselta + ilmettömät kasvot niin saapi miettia mitäköhan toi tarkoittii?

Vierailija
6/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toi sama, vaikeaa kuulua suomeen koska Se ei tunnu yhtään omalta maalta. Huh onneksi täältä pääsee kohta pois!

Vierailija
7/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nuoremmat emme varmasti tajua täysin, kuinka hirvittävä historia maallamme on ollut. Kautta vuosisatojen täällä on vuodatettu verta ja kärsitty nälästä. Edellisestä sodasta ei ole pitkä aika. Nyt me asutaan ehkä maailman parhaimmassa valtiossa.

On uskomatonta kuinka Suomi nousi viime sodan jälkeen. Niille jotka narisee ja valittaa että tämä maa on p-reikä, käykää matkustelemassa. Suurimmassa osassa maailmaa naisilla ei ole oikeuksia ja tytöt ei käy koulua. Suurimmassa osassa maailmaa kärsitään nälästä ja puhtaan veden puutteesta. Suurimmassa osassa maailmaa ei ole yhteiskunnan tukia. Suomesta ei tarvitse matkustaa kauas kun tämmöistä tulee vastaan. Mikään maa maailmassa ei ole paratiisi, mutta Suomessa on asiat hyvin. Jopa liian hyvin koska täällä valitetaan lähes kaikesta.

Vierailija
8/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:10"]

Siinähän se. Inhoan sitä että olen suomalainen. En ole ylpeä tästä maasta ollenkaan. Johtuuko tämä siitä että olen viimeaikoina kiinnittänyt huomiota uutisiin ja muihin keskusteluihin. Verorahoista valitetaan koko ajan. Kaikki jotka eivät osallistu tähän omaisuuden kerryttämiseen rahan kiilto silmissä ovat arvottomia vapaamatkustajia. Toisaalta ne jolla on lopulta vapaus käyttää näitä rahoja käyttävät ne kaikkeen pelleilyyn, kuten tämä alkoholi mainonta-juttu. Olen jopa harkinnut tekeväni sukututkimusta jos löytäisin edes jonkun toisen maan haaran itsestäni niin minun ei tarvitse kutsua itseäni suomalaiseksi. Sen toisen maan ei tietenkään tarvitse olla mikään taivas maan päällä, mutta olin teini-ikäisenä erittäin isänmaallinen ja kannoin suomalaisuutta ylpeydellä. Sen sijaan olen myöhemmin sairaana ja heikkona päätynyt luukulta toiselta eikä kukaan ole lopulta ottanut vastuuta mistään vaikka lupauksia on tehty. Olen aina jäänyt yksin tässä hienossa hyvinvointivaltiossa. Byrokratiaa ja papereita joka puolella. Koen että minun luottamukseni on petetty. Muutenkin ihmiset ampuvat kilpaa toistensa jalkoihin. En halua sanoa olevani suomalainen, koska en halua edustaa sitä Suomea mikä se on tänään. Kokeeko kukaan vastaavaa irrallisuutta tai ajatuksia?

[/quote]

minkäikäinen olet? 

paljonko tienaat ja paljonko maksat veroja?  julkisella vai yksityisellä? 

Vierailija
9/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 20:45"]

Mulla on toi sama, vaikeaa kuulua suomeen koska Se ei tunnu yhtään omalta maalta. Huh onneksi täältä pääsee kohta pois!

[/quote]

oikke, painu vitun kauas 

Vierailija
10/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 17:33"]

Ärsyyntyjien mielestä;

Että tämmöistä.

[/quote]

MIKSI hengailet tuollaisten ihmisten kanssa? Ei tosiaan tule mieleen muu syy kuin se, että haluat olla seurassa jossa olet muita parempi. Ongelmasi on ratkaistu kun hankit parempaa seuraa!

Ainakin minun tuttavapiirissäni nuo edellämainitut erikoisuutesi (ystävällisyys yms) ovat ihan normaaleja asioita, enkä ole koskaan kuullut nettikaupoista tilaamisen olevan kenenkään mielestä hienostelua...

Muista, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

[/quote]

Tuliko kenties mieleen että osa noista voi olla työkavereita joiden kanssa pakko hengata päivittäin??

Vierailija
11/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:01"]

Suurimmassa osassa maailmaa naisilla ei ole oikeuksia ja tytöt ei käy koulua.

[/quote]

No tätä menoa meillä suomalaisilla naisilla on burkhat päällä ettei me vaan vahingossa houkutella vieraita miehiä kimppuumme kun niitä sattuu "suomihuorat" himottamaan, emmekä saa enää ajaa autoa emmekä äänestää! Tasa-arvo, jonka eteen ollaan taisteltu pitkään, on kohta mennyttä.

Vierailija
12/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 18:59"]

Piikittämässä itseään??? Herranjumala! Oon asunut nyt tän 20v elämäni Helsingin keskustassa, enkö oo nähnyt edes Kalliossa perjantaiöisin ketään tykittämässä. Missä maailmassa sä oikeen elät? :D:D

[/quote]

Mä olen ainakin nähnyt Eirassa ja Punavuoressa, keskellä päivää lähiaikoina kun tulin käymään töistä kotona! Yksikin näytti turpaan saaneelta kun naama ja kädet ihan veressä, kuin olisi huumevelkojat käyneet vähän käsittelemässä. Se haettiin onneks pois siitä haahuilemasta.

Vierailija
13/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa täällä Suomessa vastinetta minun maksamalleni 37,5% veroprosentille. Ei ole lapsia, käyn mieheni kanssa yksityisellä lääkärillä ja hammaslääkärillä. Toivoisin että tiet olisivat paremmassa kunnossa kun olen ostanut uuden (Suomessa ylihintaisen!) auton. Eipä muuta lisättävää.

Vierailija
14/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka paikassa on omat ongelmansa, mutta onhan se totta että kun saapuu vaikka Jenkeistä tai Etelä-Euroopasta Helsinki Vantaalle ja menee vaikka siihen R- kioskille, niin johan iskeytyy kontrasti kasvoille kuin märkä rätti. Tervehdit myyjää ystävällisesti ja saat murahduksen vastaukseksi. On onneksi iloisia poikkeuksia, ja eroja maantieteellisesti mutta... Vaikka täällä ei ole sortoa ja sotaa, on täällä tuskaista ja vihaista, masentunutta jengiä jotenkin todella paljon enemmän kuin muissa sivistyneissä länsimaissa.

Vierailija
15/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:37"]

Joka paikassa on omat ongelmansa, mutta onhan se totta että kun saapuu vaikka Jenkeistä tai Etelä-Euroopasta Helsinki Vantaalle ja menee vaikka siihen R- kioskille, niin johan iskeytyy kontrasti kasvoille kuin märkä rätti. Tervehdit myyjää ystävällisesti ja saat murahduksen vastaukseksi. On onneksi iloisia poikkeuksia, ja eroja maantieteellisesti mutta... Vaikka täällä ei ole sortoa ja sotaa, on täällä tuskaista ja vihaista, masentunutta jengiä jotenkin todella paljon enemmän kuin muissa sivistyneissä länsimaissa.

[/quote]

Minä muuten asuin hetken Amerikoissa ja kun palasin niin olin todella ulospäin suuntautunut. Tervehdin ihmisiä herkemmin ja juttelin. Sitten kun arki palautui täällä niin nuo maneerit katosivat. Minusta tuli taas vähän jäyhä :D

Vierailija
16/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 18:37"]

Nyt saan varmasti paljon alapeukkuja. Olen ylpeä suomalaisuudestani, tämä on kaunis maa ja nöyrä kiitos sotaveteraaneille. Heidän ansoistaan emme joutuneet Neuvostoliiton armoille. 

Kuitenkin ihan lyhyessä ajassa meno on syöksynyt järkyttävästi alaspäin. Häpeän eniten nykypoliitikkojamme. Kaikki kiva kielletään ja yrittäjyyttä hankaloitetaan. Sen sijaan resurssit tuhlataan turhien virkamiesten työllistämiseen ja terveydenhuollosta leikataan. Kiitos SDP.

Myös mahdollisesti hallitsemattomaksi paisuva maahanmuutto huolestuttaa. Ruotsi on nykyään kamala paikka ja Suomen virkamiehet haluavat samaa menoa tännekin. Tavallinen kansa on varmasti isänmaallista ja haluaa vaalia kulttuuriamme, toisin kuin päättäjät jotka ajavat vain omaa etuaan. Lapioidaan rahaa ulkomaille, hypätään Brysselin-koneeseen ja jätetään uppoava laiva. Kiitos Kokoomus ja Katainen. 

[/quote]

Niin millä tavalla Ruotsi on kamala paikka? Avoin kulttuuri, selvästi Suomea vauraampi maa, ihmiset välittömämpiä ja iloisempia kuin Suomessa. Itse asiassa siellä on asiat paremmin kuin Suomessa. T: puoliksi israelilainen

[/quote]Joka viides ruotsissa vastaan tulija on suomalaista alkuperää. Eli aika suomalainen maa.

[/quote]

Ruotsissa on 9 miljoonaa ihmistä ja miljoonalla on vähintään suomalainen isovanhempi. Eli joka viides on todella vahvaa liioittelua. 

Vierailija
17/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään jaksaisi tuota tekoisänmaallista paskaa ja feikkiä kannustusta tyyliin "me suomalaiset ollaan hyviä", johon ei sanoja itsekään usko. 

Ei se vaatimattomuus ja "heikko itsetunto" niin paha oo verrattuna teennäiseen muka-ylpeyteen. Ja unohtakaa jo sota ylpeyden aiheena, on niitä muutkin maat taistelleet, Suomessa se on joku ylpeyden aihe. 

Vierailija
18/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 22:01"]

Suurimmassa osassa maailmaa naisilla ei ole oikeuksia ja tytöt ei käy koulua.

[/quote]

No tätä menoa meillä suomalaisilla naisilla on burkhat päällä ettei me vaan vahingossa houkutella vieraita miehiä kimppuumme kun niitä sattuu "suomihuorat" himottamaan, emmekä saa enää ajaa autoa emmekä äänestää! Tasa-arvo, jonka eteen ollaan taisteltu pitkään, on kohta mennyttä.

[/quote] Johan taas liioitellaan, "suurimmassa osassa maailmaa". Laskuista jai pois USA ja Kanada, Vali- ja Etela Amerikka, Kiina, Japani ja Etela Korea. Etela Afrikka, Venaja ja koko Eurooppa.

Burkhapakko on vain hyvin pienella osaa muslimivaestoa ja jos annatte sen levita Suomeen niin ei voi muuta sanoa kuin etta OMA VIKA!

Vierailija
19/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoo teille joille ei Suomi kelpaa. Jokaisella oma mielipide, mutta jep, pakko myöntää että tietyt asiat nykyisissä säädöksissä ja määräyksissä mättää Suomessa. Toisaalta täällä on moni asia todella hyvin. Ja se, että suomalaiset eivät ole koko ajan hymyileviä ja ylisosiaalisia kuten ehkä muualla saattaa johtua ihan perimästä. Täällä ollaan tällaisia tunnollisia työntekijöitä, Afrikassa esimerkiksi mennään hymy huulessa, mutta rennomalla otteella töissäkin. Asiat ovat yleensä kaksipiippuisia ja kääntöpuolet löytyy. Ja ehkä te joille ei tämä "vakava" Suomi kelpaa, niin voisi vaikka aloittaa hymyilemään ja levittämään positiivisuutta? Vai mistä kiikastaa?

Vierailija
20/141 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin paljon enemmän suomesta jos kaikki olisi suvaitsevaisia ja ihmisiä eri kulttuureista olisi monta miljoonaa enemmän. Enemmän ihmisiä kun ruotsissa. Ilmapiiri ei olis niin ahdistava ja sen ahdistavuuden tekee ne jotka ei hyväksy erilaisia ihmisiä. Miljoona kertaa kansainvälisempi suomi ja täällä viihtyis kaikki paljon paremmin.