Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkytyin kun luin, että suomalaisten keskimääräinen äo on ainastaan 97

Vierailija
05.11.2021 |

Alle 90 aiheuttanee jo vakavia yhteiskunnallisia ongelmia
https://fi.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liian korkea äo ole hyvä juttu. Aiheuttaa helpommin pelkoa eli heikompaa taistelusuoritusta ja heikompaa fyysistä kuntoa. Ihmisen pitää myös säilyttää se villimpi ja eläimellisempi puoli.

Tuo asia olisi helposti hoidettavissa. Lobotomia kaikille viidelletoista älykkäälle olisi aidon tasa-arvon toteuttaminen minimaalisin kustannuksin.

Vierailija
102/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon suurempi kauhistus monelle varmaan on se että naisten ja miesten ÄO:n laskussa käytetään eri parametreja.

Niin se pitääkin tehdä. Miesten äly on jalkojen välissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on Mensan testin mukaan äo 131. Sekin tehty väsyneenä puolen yön jälkeen. Kyllä sitä jo lapsena huomasi olevansa vähän erilainen kuin muut. Ärsytti välillä kun muut ei tuntunut tajuavan ajatuksiani. En silloin pitänyt itseäni älykkäänä, matematiikka oli kyllä vahvuuteni. Äidinkieli taas ei, joten sori siitä. :D Joskus syytettiin jopa lunttaamisesta kokeessa, kun olin laskenut jonkun vaikean laskun päässäni. Olen kuitenkin ollut aina vähän alisuoriutuja, en ole kiinnostunut kouluista, kävinkin vain amiksen. Tosin tykkään alastani ja palkkakin on hyvä. Joten se riittää minulle. Ja ei silloin teininä duunariperheessä ollut oikein edes tietoa akateemisista aloista. Lisäksi mottoni on aina ollut, Hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Joidenkin mielestä olen toki vain laiska. :D Minä taas en viitsi tuhlata energiaani turhaan. Ja sosiaalisesti olenkin sitten aika kömpelö. Jotain ADD ja as piirteitä on.

Vierailija
104/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli mensan nettitestistä 147, ei ole kummoinen testi.

Wais-iveessä tuli että keskiverto kaikinpuolin.

Vierailija
105/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa ollaan meitä älykkäämpiä.

Vierailija
106/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ole kokemuksia kesämökin lähikylästä? Kyläkaupan rappusilla keppanaa hörppivien isäntien ja sisällä juoruavien emäntien äo on pienempi kuin mun koiran vaatekoko.

Tämä.

Olin kerran töissä pienellä paikkakunnalla ja työntekijät jaksoivat juoruta.

Eihän siellä kyllä ollut mitään tekemistä joten jotenkin ymmärrän.

Vierailija
107/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei liian korkea äo ole hyvä juttu. Aiheuttaa helpommin pelkoa eli heikompaa taistelusuoritusta ja heikompaa fyysistä kuntoa. Ihmisen pitää myös säilyttää se villimpi ja eläimellisempi puoli.

Suomalaiset ovat lihavempia kuin älykkäämmät Norjalaiset ja Ruotsalaiset. 

Vierailija
108/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut Mensan nettitestillä 125.

En pidä itseäni älykkäänä, vaikka jostain syystä ympärilläni olevat ihmiset tuntuvat yksinkertaisilta.

Keskusteluissa on vaikea päästä samalle aaltopituudelle ja turhautuminen iskee välillä.

Olen perusluonteeltani laiska, teen välttämättömän töissä helposti ja mietin usein ratkaisuja miten voin helpottaa työtäni lisää.

En haasta itseäni, mutta ongelmien ilmaannuttua keskityn ratkaisuihin.

Ajattelen asioita usein laaja-alaisesti ja se saa joskus ahdistusta aikaiseksi.Olen sinutitseni kanssa ja se on jo paljon.

Vierailija
109/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
110/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä itseäni älykkäänä, vaikka jostain syystä ympärilläni olevat ihmiset tuntuvat yksinkertaisilta.

Keskusteluissa on vaikea päästä samalle aaltopituudelle ja turhautuminen iskee välillä.

Olen perusluonteeltani laiska, teen välttämättömän töissä helposti ja mietin usein ratkaisuja miten voin helpottaa työtäni lisää.

Ajattelen asioita usein laaja-alaisesti ja se saa joskus ahdistusta aikaiseksi.Olen sinutitseni kanssa ja se on jo paljon.

Minulla sama äo. Ja muutenkin tarinasi kuin kirjoittamani. Nuorena ja nykyäänkin on vaikea jotenkin sietää ihmisiä. Tuntuu, että olen aina pari askelmaa edellä, vaikea selittää. Tuo 125 ei ole edes mikään kovin korkea, mutta jos keskim. on noinkin matala, niin ehkä se selittää mun turhautumisen.

Vierailija
111/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla sama äo. Ja muutenkin tarinasi kuin kirjoittamani. Nuorena ja nykyäänkin on vaikea jotenkin sietää ihmisiä. Tuntuu, että olen aina pari askelmaa edellä, vaikea selittää. Tuo 125 ei ole edes mikään kovin korkea, mutta jos keskim. on noinkin matala, niin ehkä se selittää mun turhautumisen.

On se 125 kuitenkin sen verran korkea, että noin 95% suomalaisista jää sen alapuolelle. Ei se tietysti täällä vauva av:llä ole riittävä, täällä tuntuu kaikilla olevan sen 150 minimissään.

Vierailija
112/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se suomalaisten heikko älykkyys näkyy. Meillä on satoja tuhansia niin reppanoita, että mitään asiaa ei ole työmarkkinoille ja satoja tuhansia elää muiden kustannuksella. Joka viides on niin onneton ettei kykene omaa asumistaan maksamaan. Keskimääräinen perintökin, koko ihmisen elämäntyö on n. 100 000 euroa. On aika heikkoa, kun otetaan huomioon, että kaikki tuet on luotu tukemaan. On ilmaiset päivähodot, terveydenhuollot, koulutukset ja kaikki. Ja ei tuon parempaan pystytä.

Jos oletat tuon kaiken johtuvan älyn puutteesta, et voi itse olla kovin älykäs.

Vierailija
113/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

97 aika positiivinen arvio kun näkee että täälläkin  tyypit uskoo jonku nettitestin tulosten kertovan totuutta .

Tuo mensan nettitesti tarkoituksella helppo, saa olla aika puusilmä että tulis huono tulos.

Vierailija
114/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se on keskimääräinen, ja sitten on se lukuisa joukko kansalaisia, jotka eivät tavoita tuota järjenjuoksun huikeaa haamurajaa, vaan elävät arjessa ja tekevät muita koskevia lausuntoja ja päätöksiä vieläkin matalammalla oktaanilla. Ei tarvitse ihmetellä, miksi kaikki toiminta ja vaikuttaminen tässä yhteiskunnassa näyttää siltä kuin Killinmäen keskuslaitoksen erilaiset frendit olisi nimitetty kunnan ja valtion hallintovirkoihin.

Vierailija
115/115 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villiys ja eläimellisyys ei kyllä katoa älykkyyden myötä, ja analyysisi on muutenkin ihan p erseestä. Korkea älykkyys kyllä saa ihmisen tuskastumaan helpommin ja voi saada esim. lapsen olettamaan, että asioiden pitäisi tapahtua jatkossakin helpost, mikä voi johtaa myöhemmin ongelmiin.

Ilman korkeaa sosiaalista älyä tilanne on vielä huonompi, koska muiden älyttömyydet ottavat päähän eikä sopeutumiskeinoja löydy. Kaikkein älykkäimmät hyväksyvät nämä hankaluudet ja muiden tyhmyyden ja löytää sitä kautta mielenrauhan, vaikka joutuukin olemaan huipulla yksin.