Järkytyin kun luin, että suomalaisten keskimääräinen äo on ainastaan 97
Alle 90 aiheuttanee jo vakavia yhteiskunnallisia ongelmia
https://fi.wikipedia.org/wiki/IQ_and_the_Wealth_of_Nations
Kommentit (115)
No kyllähän tuon tällä palstalla näkee. En olis odottanut noinkaan kovaa lukemaa. Katsokaa vaikka noita rokotekeskusteluja. Siellä kyllä tarvittaisiin vähän apuja mistä vaan suunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole kokemuksia kesämökin lähikylästä? Kyläkaupan rappusilla keppanaa hörppivien isäntien ja sisällä juoruavien emäntien äo on pienempi kuin mun koiran vaatekoko.
Minä haluan tietää paljon itse saat tulokseksi mensan testistä.
Miten älykäs on ihminen joka pukee koiralleen vaatteet, mutta syyttää muita ihmisiä tyhmiksi?
Suomessa keskivertoälylläkin pärjää keskivertoa paremmin.
Ite oon huomannut, että varsinkin eteläeurooppalaiset miehet ovat paljon fiksumpia kuin suomalaiset. Sen älykkyyden huomaa kaikesta mitä ne tekee. Tekevät hommat nopeasti ja ovat myös kohteliaita ja rohkeita. Eivät hitaita julliskoja niinkuin suomalaiset.
Minulla on mitattu n. 116 toisessa testissä ja virallisessa 120. Kuvittelin olevani vähän tyhmä blondi, mutta ilmeisesti en sitten olekaan :o !
Vierailija kirjoitti:
Suomessa keskivertoälylläkin pärjää keskivertoa paremmin.
Mitä heikommat älynlahjat, sitä korkeampiin poliittisiin virkoihin pääsee.
Suoranaisesta kastemadon älykkyysosamäärällä toteutetusta maanpetoksesta saa palkinnoksi elinikäisen EU-huippuviran kun on taas tehnyt Suomesta oikein "mallioppilaan"
Vierailija kirjoitti:
Tekevät hommat nopeasti ja ovat myös kohteliaita ja rohkeita. Eivät hitaita julliskoja niinkuin suomalaiset.
Joo, ne laittavat itse kortsunkin solmuun ja vievät sen pyytämättä roskikseen.
Siksi itä-Euroopan maat edustavatkin niin tieteen, taiteen kuin kulttuurinkin saralla planeetan huippua. Niin vakaita, rikollusuudesta vapaita talousihmeitä että.
Tuossa Vanhasen ja Lynnin ns. tutkimuksessa on paljon ongelmia.
Tässä esimerkkinä muutama
"Eri aineistona käytetyt mittaukset ovat hyvin erilaisia ja ne on tehty useiden vuosikymmenien aikana, joten niiden vertailukelpoisuus voidaan kyseenalaistaa.
Esimerkiksi El Salvadorin tulos 84 saatiin laskemalla keskiarvo sen kahden naapurimaan Guatemalan (79) ja Kolumbian (88) tutkimuksista.
Kiinan tulosta 109,4, joka oli saatu Shanghaissa tehdystä tutkimuksesta, laskettiin kuudella pisteellä, koska tutkijat olettivat Kiinan maaseudun tulosten olevan alhaisempia."
Ei mitenkään laadukasta tutkumusta.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset madaltaa keskiarvoa
Sinun kommenttisi ovat jatkuvasti keskiarvoa reilusti vähä-älyisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Persuja ja turvenuijia aika iso joukko. Suomalainen voi olla hyvinkin huono kokonaisuuksien hahmottaja ja reflektoija. Matalasti koulutetut suomalaiset eivät poikkea niin valtavasti esimerkiksi USA:n valkoisesta työväestä. USA on monelle heistä hyvä maa ja moni heistä kuluttaa USA:n viihdettä ilman suodattavaa mieltä.
Vanhat lukemat turvenuijapersujen ajoilta oli yli 100. Nykyinen luku vaatii kovaa suvaitsemista.
Suuri tabu on, että suomalaisten keskimääräistä älykkyyttä tiputtaa eniten ne syrjäkylien syrjäytyneet persumiehet, joiden keskimääräinen älykkyys on reilusti alle 100. Maakunnista kaupunkeihin muuttavat kaikki, joiden pää riittää korkeakoulututkinnon suorittamiseen ja jäljelle jää se älyllinen pohjasakkaa.
Itse kokeilin Mensan nettitestiä, tulos tais olla 115
Vierailija kirjoitti:
Itse kokeilin Mensan nettitestiä, tulos tais olla 115
Dark side of the horse-sarjakuvassa kadulla oli automaatti "Measure your IQ $10"
Heppa käveli automaatin ohi aikaansa ja rahojaan haaskaamatta.
Automaatti ilmoitti tulokseksi IQ 160.
Vierailija kirjoitti:
Ite oon huomannut, että varsinkin eteläeurooppalaiset miehet ovat paljon fiksumpia kuin suomalaiset. Sen älykkyyden huomaa kaikesta mitä ne tekee. Tekevät hommat nopeasti ja ovat myös kohteliaita ja rohkeita. Eivät hitaita julliskoja niinkuin suomalaiset.
Sun kannattaa ottaa selvää, mitä älykkyys tarkoittaa. Kohtelialaisuus tai rohkeus eivät sitä tarkoita. Mikä lienee sinun äo? 65?
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on joku kumma harha, että kaikilla on pitkälle päälle 100 pinnaa se äo. No ei ole. Omani on tutkittu, se on 109 ja sillä on pärjätty mainiosti. Lähihoitaja olen.
Mulla on 137 - olin ennen lähäri, mutta työ oli epäinhimillistä sekä itselleni että asiakkailleni.
Nyt olen tutkija ja se sopii epäsosiaaliselle luonteelleni paremmin - saa olla rauhassa typeriltä ihmisiltä.
Toooosi luotettava tutkimus. Sen mukaan maailmassa on valtioita, joiden kaikki asukkaat ovat keskimmäärin lievästi kehitysvammaisia...
Joillekin taitaa olla hämärän peitossa se, mitä se sata tarkoittaa kun puhutaan äo:stä.