Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kasvissyöjälle sama liharuoka, turhaa nirsoilua -asenne.

Vierailija
18.01.2015 |

Siis kasvissyöjiä ja muita "aatteellisia" ruokavalioita kohtaan. En ymmärrä tätä. Olen itse nuori ja ollut kasvissyöjä nyt 11 vuotta. Koen loukkaavana sen että kaltaisilleni puhutaan näin, että voisin ihan hyvin syödä saman ruoan kuin muutkin mutta haluan jotain erityiskohtelua vain! Mitä ihmettä. Ihmiset eivät tunnu ensinkään tajuavan että ei mun elimistö kestä noin yhtäkkistä muutosta vain siksi että he eivät halua alentua mun ihme huomionkerjuuseen.

Pointti on se, että ei mulle tarvitse laittaa erikseen ruokaa jos ei onnistu, mutta sanokaa sitten että sulle ei ole luvassa päivällistä. Hankin kyllä omat ruokani. Mutta älkää oikeasti kuvitelko että yli 10 vuoden (ja sitä edeltäneen punaisen lihan syömättömyys lapsuuden kodissa) olisi vain jotain nirsoilua ja että te olette jotenkin nokkelia kun päätätte näpäyttää että no niin en nyt osannut oikeen laittaa mitään mutta voithan tän kerran syödä lihaa. Ja kun en syö, ei ymmärretä että ihan oikeasti periaatteen takia olen syömättä ja ettei siinä ole mitään henkilökohtaista.

On ehkä viime aikoina tullut törmättyä liikaa näihin ihmisiin. Yleensä tähän ei liity mitään ongelmaa ja saan ottaa vastuun omista syömisistäni, mutta ihmetyttää tuo että ei oteta vakavasti ja jätetään kertomatta ettei kasvissyöjällle olekaan tarjottavaa.

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ruoassa tai raaka-aineessa on laardia?

Vierailija
102/104 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:17"]

Ei siinä olisi suurikaan vaiva laittaa vegaanille erityisruokalajia. Ihan samalla tavalla heidät pitää huomioida kuin laktoosi-intoleranssit jne.!

[/quote]

Vegaanisen tarjottavan varaaminen on siinä mielessä kätsyä, että se sopii vegaanien lisäksi samalla myös laktoosi-intolerantikoille, maitoallergikoille ja kananmuna-allergikoille. Jos tekee vielä gluteenittomaksi, niin tulee huomioineeksi todella monta erikoisruokavaliota vain yhdellä tarjottavalla. Ei jokaiselle erikoisruokavaliota noudattavalle tarvitse tehdä erikseen jotain, jos varaa esim. juuri jonkun raakakakun, joka sopii todella monelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma on noukkia lihat pois ja jättää syömättä? Samaahan ehdotetaan keliaakikollekin (gluteenia sisältävän osan pois ottoa) vaikka siitä on oikeasti terveydellistä haittaa.

En ymmärrä kasvissyöjiä niin kauan ei minun kalainhoani ei ymmärretä. Joka paikassa ollaan tyrkyttämässä kalaa, kun se on niiiiiin hyvää ja terveellistä!

Vierailija
104/104 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän