Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö koko perheen muuttaa ruokailutottumuksia

Vierailija
18.01.2015 |

kun perheen lapsen seurustelukaveri ei voi syödä perheen tekemää ruokaa? Ja tämä kaveri on meillä jokaisena viikonloppuna koko viikonlopun, eli aika monta ruokailua.

Siis olen tottunut tekemään esim jauhelihakastikkeen niin, että laitan siihen ketsuppia aika reippaasti. Hyvää tulee. No nyt on sitten selvinnyt, että lapsen kaveri ei voi tätä syödä.

Samaten moneen muuhun ruokaan tulee tomaattia jossakin muodossa. Kuulema ei voi syödä.

Hmm, mitäs nyt sitten?

Pitääkö meidän muiden alkaa opetella syömään tomaatitonta ruokaa? Vai teenkö kaksi ruokaa joka kerta? Vai miten tää homma menee?

Saatiin tästä iso riita aikaiseksi jo perjantaina. Vieläkin on vähä viileet tunnelmat. Ja olen huomannut, että oma lapseni on tämän kaverinsa puolella, siis äitiänsä vastaan tässä asiassa. 

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 09:38"]Käsittämätöntä jääräilyä ap:lta, jos ei voi tai osaa tehdä tomaatitonta ruokaa parina päivänä viikossa. Vai oliko tämä provo? Olen itse tomaattiallerginen, ja ap:n iloksi ja inspiraatioksi voisin vaikkapa listata parin viime päivän syömiseni: porkkana-inkiväärikeitto korianteriöljyllä, halloumi-persikkasalaatti, kermainen lohikeitto, punajuuri-vuohenjuustosalaatti, mustapapupihvit ja uunijuurekset, lämminsavulohipasta... [/quote] Ai että pitäisi moisia hienosto ruokia tehdä tälle herrantertulle? Meillä tehdään kotona perusruokia ja mikäli jollakin teinin vieraalla on allergia tai ei maistu niin kotiin voi aina mennä syömään.

[/quote]

Perusruokia: jauhelihaa, makaronia ja ketsuppia :)

Vierailija
82/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus ei voi olla todellinen.... ongelman täytyy olla jossain muualla kuin tomaatittomassa ruuassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo vastannut tähän ketjuun, mutta nyt jos vastaisi pelkkään ostikkoon ja ekaan viestiin. Ap, jos teidän ruokailutottumuksenne on pääasiassa runsaalla ketsupilla maustettua jauhelihakastiketta, niin sanoisin, että koko perheen olisi hyvä muuttaa ruokailutottomuksia, ihan arkenakin, vaikka ei ole kylässä ketään. 

Vierailija
84/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 09:38"]Käsittämätöntä jääräilyä ap:lta, jos ei voi tai osaa tehdä tomaatitonta ruokaa parina päivänä viikossa. Vai oliko tämä provo? Olen itse tomaattiallerginen, ja ap:n iloksi ja inspiraatioksi voisin vaikkapa listata parin viime päivän syömiseni: porkkana-inkiväärikeitto korianteriöljyllä, halloumi-persikkasalaatti, kermainen lohikeitto, punajuuri-vuohenjuustosalaatti, mustapapupihvit ja uunijuurekset, lämminsavulohipasta... [/quote] Ai että pitäisi moisia hienosto ruokia tehdä tälle herrantertulle? Meillä tehdään kotona perusruokia ja mikäli jollakin teinin vieraalla on allergia tai ei maistu niin kotiin voi aina mennä syömään.

[/quote]

Perusruokia: jauhelihaa, makaronia ja ketsuppia :)
[/quote]

Kastikkeita, keittoja, perunaa, lihaa ja kalaa ja kanaa eri muodoissa. Salaattia ihan riittää viheralueet tai porkkanaraaste. Tartteta mitään turhia korianteriöljyjä tai vuohenjuustoa jne. Lohi on myös kallista eli se on meillä spesiaali ruoka. Meillä ei ketsuppia kastikkeisiin ängetä mutta muuten käytetään tuoreesta tomaatista pyreeseen ruoanlaitossa. Sitä ei toki joka ruoasta löydy mutta en ala paapomaan joka vkl toisten lapsia. Nuorena meillä laitettiin kaverit ja poikaystävät ja tyttöystävät kotiin siksi aikaa kun syötiin paitsi spesiaali tapauksissa. Päivällinen oli meillä se aika kun perhe kerääntyy yhteen. Se nuori parikin pärjää sen tunnin pari mitä syöminen ja matkustaminen kotiin ja takaisin vie ilman sitä kumppania. Jos ei niin ehkä pitäisi nuori viedä hoitoon kun ei ole moinen tervettä

Vierailija
85/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 09:42"] [quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 09:38"]Käsittämätöntä jääräilyä ap:lta, jos ei voi tai osaa tehdä tomaatitonta ruokaa parina päivänä viikossa. Vai oliko tämä provo? Olen itse tomaattiallerginen, ja ap:n iloksi ja inspiraatioksi voisin vaikkapa listata parin viime päivän syömiseni: porkkana-inkiväärikeitto korianteriöljyllä, halloumi-persikkasalaatti, kermainen lohikeitto, punajuuri-vuohenjuustosalaatti, mustapapupihvit ja uunijuurekset, lämminsavulohipasta... [/quote] Ai että pitäisi moisia hienosto ruokia tehdä tälle herrantertulle? Meillä tehdään kotona perusruokia ja mikäli jollakin teinin vieraalla on allergia tai ei maistu niin kotiin voi aina mennä syömään. [/quote] Perusruokia: jauhelihaa, makaronia ja ketsuppia :) [/quote] Kastikkeita, keittoja, perunaa, lihaa ja kalaa ja kanaa eri muodoissa. Salaattia ihan riittää viheralueet tai porkkanaraaste. Tartteta mitään turhia korianteriöljyjä tai vuohenjuustoa jne. Lohi on myös kallista eli se on meillä spesiaali ruoka. Meillä ei ketsuppia kastikkeisiin ängetä mutta muuten käytetään tuoreesta tomaatista pyreeseen ruoanlaitossa. Sitä ei toki joka ruoasta löydy mutta en ala paapomaan joka vkl toisten lapsia. Nuorena meillä laitettiin kaverit ja poikaystävät ja tyttöystävät kotiin siksi aikaa kun syötiin paitsi spesiaali tapauksissa. Päivällinen oli meillä se aika kun perhe kerääntyy yhteen. Se nuori parikin pärjää sen tunnin pari mitä syöminen ja matkustaminen kotiin ja takaisin vie ilman sitä kumppania. Jos ei niin ehkä pitäisi nuori viedä hoitoon kun ei ole moinen tervettä

[/quote]

Muuten: lohi ei ole kallista, 5-6 euroo kilo.

Vierailija
86/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:48"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 09:42"] [quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 09:38"]Käsittämätöntä jääräilyä ap:lta, jos ei voi tai osaa tehdä tomaatitonta ruokaa parina päivänä viikossa. Vai oliko tämä provo? Olen itse tomaattiallerginen, ja ap:n iloksi ja inspiraatioksi voisin vaikkapa listata parin viime päivän syömiseni: porkkana-inkiväärikeitto korianteriöljyllä, halloumi-persikkasalaatti, kermainen lohikeitto, punajuuri-vuohenjuustosalaatti, mustapapupihvit ja uunijuurekset, lämminsavulohipasta... [/quote] Ai että pitäisi moisia hienosto ruokia tehdä tälle herrantertulle? Meillä tehdään kotona perusruokia ja mikäli jollakin teinin vieraalla on allergia tai ei maistu niin kotiin voi aina mennä syömään. [/quote] Perusruokia: jauhelihaa, makaronia ja ketsuppia :) [/quote] Kastikkeita, keittoja, perunaa, lihaa ja kalaa ja kanaa eri muodoissa. Salaattia ihan riittää viheralueet tai porkkanaraaste. Tartteta mitään turhia korianteriöljyjä tai vuohenjuustoa jne. Lohi on myös kallista eli se on meillä spesiaali ruoka. Meillä ei ketsuppia kastikkeisiin ängetä mutta muuten käytetään tuoreesta tomaatista pyreeseen ruoanlaitossa. Sitä ei toki joka ruoasta löydy mutta en ala paapomaan joka vkl toisten lapsia. Nuorena meillä laitettiin kaverit ja poikaystävät ja tyttöystävät kotiin siksi aikaa kun syötiin paitsi spesiaali tapauksissa. Päivällinen oli meillä se aika kun perhe kerääntyy yhteen. Se nuori parikin pärjää sen tunnin pari mitä syöminen ja matkustaminen kotiin ja takaisin vie ilman sitä kumppania. Jos ei niin ehkä pitäisi nuori viedä hoitoon kun ei ole moinen tervettä

[/quote]

[/quote]

Hyvä että sinä löydät sitä tuolla hinnalla jostakin. Varsinkin kun meillä sitä lohta menee paljon kun kaikki tykkää kauheasti. Täällä lähikaupassa kilo maksaa lähemmäs 14 e ja isommassa kaupassa se on silti 9-10e kilo

Vierailija
87/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:25"]Mä nostan nyt riman. Minulla on keliakia. Kun menin ekaa kertaa anoppilaan, mieheni mainitsi asiasta. Keliakiatietous oli vielä silloin yli 15 vuotta sitten aika heikkoa. Olin sanonut, että voin tuoda omat eväät, kun olin siihen tottunut.

No, anoppini oli mennyt kirjastoon, kirjakauppaan ja tutun kauppiaan luokse ja oikein paneutunut asiaan. Hän oli ostanut kontaminaatiovaaran takia uudet kattilat (!!!!) ja tehnyt aivan mieletöntä ruokaa. Hän on eläkkeellä oleva tutkija ja päätti sitten sillä intensiteetillä hoitaa asian. En ole ikinä tuntenut oloani niin prinsessaksi kuin anopin luona silloin ja sitä on nyt jatkunut 15 vuotta.

Jos pystyn olemaan oman pojan tulevalle puolisolle edes puoliksi näin hyvä anoppi, olen onnistunut.
[/quote]

Mulla tuli ihan tippa linssiin, että joku on noin kiltti ja ajattelevainen. :)

Vierailija
88/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaiselle vierailijalle tarjoaisin ilman muuta tomaatitonta ruokaa, vaikka olisikin vain nirso eikä allerginen. Mutta kun tämä seurustelukumppani on paikalla noin paljon niin nuoret saisivat itse laittaa kaikille sopivaa ruokaa. Tai voisivat välillä nuohota sen seurustelukumppanin luona.

Vierailija
89/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 08:22"]Allergiselle oma annos, tai sitten tekee itse. Aatteelliselle ei.
[/quote]
Jotakuinkin näin.

Vierailija
90/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena meillä laitettiin kaverit ja poikaystävät ja tyttöystävät kotiin siksi aikaa kun syötiin paitsi spesiaali tapauksissa. Päivällinen oli meillä se aika kun perhe kerääntyy yhteen. Se nuori parikin pärjää sen tunnin pari mitä syöminen ja matkustaminen kotiin ja takaisin vie ilman sitä kumppania. Jos ei niin ehkä pitäisi nuori viedä hoitoon kun ei ole moinen tervettä

[/quote]

Jaa, meillä kaverit ja seurustelukumppanit on myös osa perhettä ja heidän kanssaan halutaan viettää aikaa. Siksi kumppanit ovat aina tervetulleita meidän päivällisille ja lounaille. Eivät lasten kumppanit ole meidän perheessä mitään ulkopuolisia tai heittopusseja, jota fiiliksen mukaan potkitaan pois kotoa.

Vierailija
91/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:30"]

Mitä tekisitte tässä tilanteessa: Miehen siskon mies on itse diagnosoinut itselleen maitoallergan ja keliakian. Verikokeet otettu mutta niistä ei ole kumpaakaan löytynyt. Tähystyksessä ei ole käynyt. Tätä ruokavaliota on noudattanut nyt jo pari vuotta. Mua ei haittaa tarjota oikeanlaista ruokaa silloin kun nähdään,lähipiirissä on paljon eri ruoka-ainesllergioita joten olen tottunut siihen. Se mua nyppii,että tää tyyppi ei ole saanut vahvistusta allergioilleen koska ei ole uskaltanut mennä tähystykseen ja silti toitottaa suureen ääneen gluteiinitonta ruokavaliotaan. Vaimonsa vääntää tietenkin kaiken ruuan myös miehelle sopivaksi,mies itse ei tee keittiöhommia yhtään. Aika paljon on rahaakin palanut hukkaan näiden parin vuoden aikana,kun ei ole todistetta keliakiasta eikä ole tietenkään voinut saada korvauksia siitä. Joskus tekisi mieli sanoa,että tarjoan erityisruokaa vain niille joilla oikeasti on todistaa oikea tarve siihen,en muuten.

[/quote] 

Jos gluteeniton ruokavalio sopii miehelle paremmin kuin viljoja sisältävä, niin en näe ongelmaa. Sinuahan ei omien sanojesi mukaan erityisruuan teko haittaa, ja miehesi sisar varmasti haluaa itsekin tarjota miehelleen sopivaa ruokaa.  En ymmärrä mikä tässä on ongelma enkä myöskään tajunnut kommenttia turhasta rahanmenosta.

Vierailija
92/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä näitä itsediagnosoituja juttuja toitottavat juuri ne, joille mikään ei kelpaa, ja itse eivät ole yhtään käsiään keittiössä käyttäneet.

Vierailija
93/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:48"]

Nuorena meillä laitettiin kaverit ja poikaystävät ja tyttöystävät kotiin siksi aikaa kun syötiin paitsi spesiaali tapauksissa. Päivällinen oli meillä se aika kun perhe kerääntyy yhteen. Se nuori parikin pärjää sen tunnin pari mitä syöminen ja matkustaminen kotiin ja takaisin vie ilman sitä kumppania. Jos ei niin ehkä pitäisi nuori viedä hoitoon kun ei ole moinen tervettä

[/quote]

Jaa, meillä kaverit ja seurustelukumppanit on myös osa perhettä ja heidän kanssaan halutaan viettää aikaa. Siksi kumppanit ovat aina tervetulleita meidän päivällisille ja lounaille. Eivät lasten kumppanit ole meidän perheessä mitään ulkopuolisia tai heittopusseja, jota fiiliksen mukaan potkitaan pois kotoa.
[/quote]

Ostatteko te vaatteet jne niille kavereille ja kumppaneille kans? Ja maksat te terveyskulut jne jne? Ai ette? No miksi jos kerta perhettä ollaan! Ei meilläkään niitä fiiliksen mukaan heitellä mutta ruoka aika on meillä pyhitetty sille perheelle eikä muka perheelle. Se raha mikä siinä säästyy taas auttaa minua hankkimaan niille omille lapsille mitä ne tarvitsee. Äkkiä siinä menee paljon rahaa kun siinä on joka viikonloppu ja välillä viikollakin yksi ylimääräinen suu ruokittavana

Vierailija
94/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 08:22"]Allergiselle oma annos, tai sitten tekee itse. Aatteelliselle ei.
[/quote]
Jotakuinkin näin.
[/quote]

Ai pakotetaan syömään lihaa? Mua ainakin fyysisesti älllöttää makkarat ja jauhelihat ynnä muut prosessoidut paska "lihat".

Vierailija
95/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:48"] Nuorena meillä laitettiin kaverit ja poikaystävät ja tyttöystävät kotiin siksi aikaa kun syötiin paitsi spesiaali tapauksissa. Päivällinen oli meillä se aika kun perhe kerääntyy yhteen. Se nuori parikin pärjää sen tunnin pari mitä syöminen ja matkustaminen kotiin ja takaisin vie ilman sitä kumppania. Jos ei niin ehkä pitäisi nuori viedä hoitoon kun ei ole moinen tervettä [/quote] Jaa, meillä kaverit ja seurustelukumppanit on myös osa perhettä ja heidän kanssaan halutaan viettää aikaa. Siksi kumppanit ovat aina tervetulleita meidän päivällisille ja lounaille. Eivät lasten kumppanit ole meidän perheessä mitään ulkopuolisia tai heittopusseja, jota fiiliksen mukaan potkitaan pois kotoa. [/quote] Ostatteko te vaatteet jne niille kavereille ja kumppaneille kans? Ja maksat te terveyskulut jne jne? Ai ette? No miksi jos kerta perhettä ollaan! Ei meilläkään niitä fiiliksen mukaan heitellä mutta ruoka aika on meillä pyhitetty sille perheelle eikä muka perheelle. Se raha mikä siinä säästyy taas auttaa minua hankkimaan niille omille lapsille mitä ne tarvitsee. Äkkiä siinä menee paljon rahaa kun siinä on joka viikonloppu ja välillä viikollakin yksi ylimääräinen suu ruokittavana

[/quote]

No jos nyt lähetään tolle saivartelulinjalle niin itse asiassa en pääsääntöisesti maksa edes lasteni vaatekuluja, kun käyvät viikonlopputöissä ja haluavat ostaa vaateensa itse. Lukiokirjat, elektroniikan ja muun kyllä maksan heille, mutta vaaterahaa eivät ole enää hetkeen pyytäneet. Terveyskulut maksaa kunta, koska lapset kuuluvat lukion terveydenhuoltoon.

Olen laskeskellut että yhteen annokseen menee noin kolme euroa. Tyypillisiä viikonloppuruokia ovat lihapadat, kalaruuat ja paistit, lisukkeina esimerkiksi polentaa, juurespyrettä, perunaa tai erikoisempi salaatti. Jos minulta menee 12 euroa viikonlopun aikana neljään seurustelukumppanin ateriaan, niin en koe sitä minään erityisenä menoeränä. Ei sillä 12 eurolla vielä ihan hirveästi hankita omille lapsille mitään erikoista. Ja tämä 12 euroa tuo kuitenkin paljon iloa omalle lapselle, jonka kumppani on kylässä. 48 euroa kuussa on pieni hinta kahden rakastavaisen yhteisestä viikonlopusta :)

Ei ihme, että ihmisillä on huonoja anoppisuhteita, kun äitien asenne seurustelukumppaneita kohtaan on noin nuiva.

Vierailija
96/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:04"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:48"] Nuorena meillä laitettiin kaverit ja poikaystävät ja tyttöystävät kotiin siksi aikaa kun syötiin paitsi spesiaali tapauksissa. Päivällinen oli meillä se aika kun perhe kerääntyy yhteen. Se nuori parikin pärjää sen tunnin pari mitä syöminen ja matkustaminen kotiin ja takaisin vie ilman sitä kumppania. Jos ei niin ehkä pitäisi nuori viedä hoitoon kun ei ole moinen tervettä [/quote] Jaa, meillä kaverit ja seurustelukumppanit on myös osa perhettä ja heidän kanssaan halutaan viettää aikaa. Siksi kumppanit ovat aina tervetulleita meidän päivällisille ja lounaille. Eivät lasten kumppanit ole meidän perheessä mitään ulkopuolisia tai heittopusseja, jota fiiliksen mukaan potkitaan pois kotoa. [/quote] Ostatteko te vaatteet jne niille kavereille ja kumppaneille kans? Ja maksat te terveyskulut jne jne? Ai ette? No miksi jos kerta perhettä ollaan! Ei meilläkään niitä fiiliksen mukaan heitellä mutta ruoka aika on meillä pyhitetty sille perheelle eikä muka perheelle. Se raha mikä siinä säästyy taas auttaa minua hankkimaan niille omille lapsille mitä ne tarvitsee. Äkkiä siinä menee paljon rahaa kun siinä on joka viikonloppu ja välillä viikollakin yksi ylimääräinen suu ruokittavana

[/quote]

No jos nyt lähetään tolle saivartelulinjalle niin itse asiassa en pääsääntöisesti maksa edes lasteni vaatekuluja, kun käyvät viikonlopputöissä ja haluavat ostaa vaateensa itse. Lukiokirjat, elektroniikan ja muun kyllä maksan heille, mutta vaaterahaa eivät ole enää hetkeen pyytäneet. Terveyskulut maksaa kunta, koska lapset kuuluvat lukion terveydenhuoltoon.

Olen laskeskellut että yhteen annokseen menee noin kolme euroa. Tyypillisiä viikonloppuruokia ovat lihapadat, kalaruuat ja paistit, lisukkeina esimerkiksi polentaa, juurespyrettä, perunaa tai erikoisempi salaatti. Jos minulta menee 12 euroa viikonlopun aikana neljään seurustelukumppanin ateriaan, niin en koe sitä minään erityisenä menoeränä. Ei sillä 12 eurolla vielä ihan hirveästi hankita omille lapsille mitään erikoista. Ja tämä 12 euroa tuo kuitenkin paljon iloa omalle lapselle, jonka kumppani on kylässä. 48 euroa kuussa on pieni hinta kahden rakastavaisen yhteisestä viikonlopusta :)

Ei ihme, että ihmisillä on huonoja anoppisuhteita, kun äitien asenne seurustelukumppaneita kohtaan on noin nuiva.
[/quote]

En ole anoppi teinin tyttökaverille. Vasta sitten kun oikeasti ollaan yhdessä ja selkeästi tähdätään siihen että mennään naimisiin ja hankitaan lapsia katson olevani anoppi tai anoppikokelas. Siinä vaiheessa ollaan osa perhettä ja on ok että tämä henkilö on mukana ruokailussa

Vierailija
97/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kynnyskysymys tässä on se, että kumppani on JOKA viikonloppu anopin ruuissa. Ts. muun perheen pitää luopua kokonaan totutusta makumaailmasta. Viikonloppu on kuitenkin odotettua lepoa ja siihe liittyy "perinteet", jotka tekevät sen fiiliksen.

MItä jos jokatoinen viikonloppu tett tomaatitonta, vaikka sitten kaalilaatikkoa tai hernesoppaa ja joka toinen viionloppu nuorimies syö omassa kodissaan ? tai ostat jonkun tomaatittoman eineksen..

Tyttäresi voi myös opetella tekemään ruokaa ja valmistaa yhdessä mussukan kanssa sopivan ruuan.

Vierailija
98/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:52"]

[/quote]

[/quote]

ällö prisman tarjouslohi. Mitä jos joku isäntäperheessä on kala-allerginen? välttämättä ei voi samassa pöydässä edes istua kalan kanssa. meillä on tällainen vävypoika, joka on teholla jos jääkaapissa on viikolla edes käynyt kala..

Vierailija
99/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 10:25"]Mä nostan nyt riman. Minulla on keliakia. Kun menin ekaa kertaa anoppilaan, mieheni mainitsi asiasta. Keliakiatietous oli vielä silloin yli 15 vuotta sitten aika heikkoa. Olin sanonut, että voin tuoda omat eväät, kun olin siihen tottunut.

No, anoppini oli mennyt kirjastoon, kirjakauppaan ja tutun kauppiaan luokse ja oikein paneutunut asiaan. Hän oli ostanut kontaminaatiovaaran takia uudet kattilat (!!!!) ja tehnyt aivan mieletöntä ruokaa. Hän on eläkkeellä oleva tutkija ja päätti sitten sillä intensiteetillä hoitaa asian. En ole ikinä tuntenut oloani niin prinsessaksi kuin anopin luona silloin ja sitä on nyt jatkunut 15 vuotta.

Jos pystyn olemaan oman pojan tulevalle puolisolle edes puoliksi näin hyvä anoppi, olen onnistunut.
[/quote]

Mulla tuli ihan tippa linssiin, että joku on noin kiltti ja ajattelevainen. :)
[/quote]

No älä. Anoppi on ihan mieletön. Appiukkonin aina veistelee, että tulkaa useammin, niin me saadaan aina hyvää ruokaa. Kattilat on vain keliakiavieraille tarkoitettu (sittemmin tutustunut pariin muuhunkin) ja niihin on piirretty pääkallot varoitukseksi :-D.

Vierailija
100/129 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani nämä vastaukset.

Vastaan kysymykseen, että KYLLÄ täytyy koko perheen muuttaa tottumuksia. 

Tai ainakin perheen emännän on tehtävä tälle yhdelle vieraalle hänelle sopiva ruoka erikseen.

Kumma, kun toiset saa olla keisareita/prinsessoja ja koko valtakunta pyörii heidän pillin mukaan........

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme