Miksi niin moni haluaa elää järjestelmän orjana?
Miksi vaihtoehtoiset elämäntavat ovat niin harvinaisia, vaikka niistä voisi löytää onnen? Miksi suurin osaa haluaa opiskella, saada työpaikan, ostaa asunnon, ostaa auton, hankkia lapsia ja elää tylsää elämää vuosikymmeniä? Lopulta sairastua ja kuolla. Miksi olla orjana yhteiskunnan oravanpyörässä, kun vaihtoehtojakin on?
Kommentit (33)
Miksi kuvittelet, että elämä omassa kodissa oman perheen kanssa olisi jotenkin tylsää? Mun elämässä ainoa tylsyys on työssäkäynti. Ja tänäänkin siellä oli oikeasti kivaa. Mun työstä saa lopulta aika helpolla ihan ok summan joka kuukausi ja sillä rahalla pystyy sitten tekemään asioita, jotka ei ole tylsiä.
Koska se on vaivatonta ja turvallista.
Minulla on yksi kaveri, joka teki nuorena useampia harvinaisia valintoja elämässään. Tuli sitten kolmekymppisenä johtopäätökseen, että taviksen elämä on paljon helpompaa. Meni palkkatöihin, osti asunnon ja perusti perheen.
Siksi että kaikki on rahasta kiinni. Persaukisena on nykypäivänä kurjaa ja lähes mahdotonta yrittää mitään vaihtoehtoelämäntyyliä.
No se vähän riippuu työpaikasta. Jos koko työnteon ainoa hyöty on osakkeenomistajan perseen keventäminen niin antaa olla. En tee työtä siitä ilosta että en omista mitään. Työttömänä olen sentään vapaa.
Miksi haluat olla köyhä ja kerjätä muilta elantosi?
Vierailija kirjoitti:
Luontoelämys, pakuelämä jne paljon kiinnostavampia elämäntyylejä.
Ei tulis mieleenkään muuttaa johonkin pakettiautoon! Talvella olin tilanteessa, että majapaikkani viemäri oli jäässä, vessa ei vetänyt. Apuna oli porta potti kemiallinen wc ja kyllä oli yhdenlainen elämys se vessan tyhjennys, vaikka se tehtiin jokapäivä, eikä annettu tuotosten marinoitua siellä päiväkausia!
Mielummin koen erilaisia elämyksiä ja p*skannan ihan oikeaan pönttöön kotona tai omalla mökillä. Ja tässä oli vasta wc. Sitten suihku, ruuanlaitto, ahtaus joka jeesuksen asiassa jne. Ei kiitos.
Ei ole mitään oikeita vaihtoehtoja. Useimmat haluavat elää sivistyksen keskellä, vaikka vihaavat järjestelmän orjuutta.
Ne, jotka asuu jossain omassa vinossa tuvassa kaukana muista ja piha rehottaa villinä ympärillä, ovat usein myös elämänkatsomukseltaan sellaisia, että on muustakin tavanomaisesta otettu irtiottoja kuin järjestelmästä.
Mulla suht ok tulot eikä työorjuutta. Voisin tehdä paljonkin asioita, mutta ei enää nappaa niin kuin nuorempana. Tuntuu, että kaikki on jo nähty. Ei todellakaan mitään pakuelämää enää tässä vaiheessa! Matkustus on työlästä joka tavalla.
Kumppani olisi kiva, mutta sellaista ei rahalla saa. No, meneehän tämä näinkin. Ei pidä nähdä ongelmaa siellä, missä sitä ei ole.
N68
Ihminen on luomakunnan kruunu ja haluaa maata sohvalla sipseineen.
Mikä sun ongelma on?
Ihan vapaasti voit elää sillä 600e kuukaudessa.
Ei ole pelkoa töihin joutumisesta.
Älä sitten vingu enempää rahaa niiltä, jotka sun loikomisen nytkin työnteollaan rahoittaa.
Millä se vaihtoehtoinen elämäntyyli maksetaan? Siis jos ei opiskella eikä haluta töitä? Kelan rahoilla ei kummoisia elämyksiä koeta.
Koska olemme osa järjestelmää. Järjestelmää ei ole ilman meitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään oikeita vaihtoehtoja. Useimmat haluavat elää sivistyksen keskellä, vaikka vihaavat järjestelmän orjuutta.
Ne, jotka asuu jossain omassa vinossa tuvassa kaukana muista ja piha rehottaa villinä ympärillä, ovat usein myös elämänkatsomukseltaan sellaisia, että on muustakin tavanomaisesta otettu irtiottoja kuin järjestelmästä.
Mihin viittaat? Ekologinen elämäntapa?
Asun itse wanhassa torpassa, en tykkää melusta enkä ihmisten ns. kulttuurista. En käytä päihteitä. Olen rauhallinen eläjä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuokin maksaa, autonkin ylläpito on kallista. Asutko savimajassa?
Vierailija kirjoitti:
Millä se vaihtoehtoinen elämäntyyli maksetaan? Siis jos ei opiskella eikä haluta töitä? Kelan rahoilla ei kummoisia elämyksiä koeta.
Kelan rahoja nostava on osa järjestelmää.
Vierailija kirjoitti:
Erikoisuus = vaivalloista
Kun raivaa itse oman polkunsa, toki se edellyttää rohkeutta, uteliaisuutta ja vaivannäköä.
Toisilla näitä on, toisilla vaaka painaa enemmän tutun ja turvallisen mukavuuden suuntaan. Vaikka sitten vankeudessa.