Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taitaa lähteä talo:(

Vierailija
15.05.2008 |

Mä olen ihan järkyttynyt enkä tiiä mitä teen.Mies on yrittäjänä, ja sattui niin ikävästi että oli viimekesänä 3kk työkyvyttömänä, eikä rahaa tullut juurrikaan mistään. Eleltiin mun tuloilla, jotka ei päätä huimaa.Nyt vasta sitten rupeaa painamaan päälle tämä viimekesän rahattomuus.Meillä on mies hoitanut yleensä aina lainanlyhennyksen, hoiti ne silloinkin pienistä kelantuistaan kun oli sairaana.Tänään kuitenkin pankista soitettiin, ja kysyttiin olemmeko ajatelleet myydä talomme, sillä rästilaskuja on 3kk ajalta. Pitäisi kuulemma maksaa tämän kuun loppuun menenssä.Sanoin, että ei meillä ole myynti käynyt mielessä ja kysyin paljonko sitä rästiä on (mies ei ole puhunut mitään, ja olen luullut että asiat on kunnossa). Lupasi ilmoittaa tarkan summan pian kun on laskenut. Lopuksi sanoi, että voimme joko itse myydä, tai sitten pankki? Mitä tuo tarkoitti.Tähänkö kaikki nyt menee. Pitkään remontoitu talo, tänäkeväänä piha laitettu melkein valmiiksi. Kaikenlisäksi olen raskaana, odotan kuudetta lastamme. Ottavatko nuo nyt talon meiltä, jos en saa kerättyä n.1500 euroa muutamassa päivässä?? Mulla on kauhea paniikki päällä. Tuntui jotenkin siltä, ettei pankinjohtaja ollut edes halukas neuvottelemaan maksuista ja sen järjestelystä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 lapsi tulossa paljasti sen viimeistään!

Vierailija
2/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa enemmän korkoja heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ja kumma jos ei pankkisuostu neuvottelemaan yhtään. Toisekseen aika outo mies sulla jos ei ole yhtään pitänyt sua ajantasalla.Meillä ainakin keskustellaan asioista. Laskuista yms..T:kohta viiden äiti

Vierailija
4/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) Yksikään nainen ei toivottavasti ole niin tyhmä, ettei seuraa yhtään perheensä tuloja ja menoja, vähän edes katso peräänB) Yksikään pankki ei lähesty asiakasta noin, ensimmäisenä myynnistä tiedustellen. He kutsuvat pankkiin juttelemaan, jolloin laaditaan mahdollisesti uudenlainen maksusuunnitelma.

Vierailija
5/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei tiedä oman perheen raha-asioista mitään. Ap on varmaan sellanen hiljainen ja alistettu kotihiiri joka ei tiedä mistään mitää. Käy kaupassa, laittaa ruokaa, siivoaa, pesee pyykkiä ja kuvittelee vaan että kaikki ok?

Vierailija
6/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pankki tosiaankaan ekana ehdota talon myymistä..

Vierailija
7/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä siinä mitään kummallista ole että vaimo ei tilejä tarkistele että onko se nyt varmasti hoitanut ne.Mutta joo, ei pankit noin toimi että ensimäinen yhteydenotto = talon myymisestä puhuminen.

Vierailija
8/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tiliemme saldot, itse hoidan kaikki muut laskut, paitsi asuntolainan. Olen jokaikinen lainanmaksupäivä kysynyt mieheltä, onko hoitanut lainan tai soittanu tpankkiiin sopiakseen maksuista ja on sanonut kaiken olevan kunnossa. Joten olen todellakin uskonut, että asiat on kunnossa!Meillä tuo mies nyt ei satu olemaan kotosalla kun viikonloput näin normaalisti työtä tehdessään, ja talo on hänelle tärkeä joten tietenkin automaattisesti oletan että hän on myös kaiken hoitanut, niinkuin sanonut. Pankin mukaan hän on maksanut joitakin korkoja, mutta ei lyhentänyt lainaa. Paniikki on siis todellakin mulla kova, ja varmaan miehelläkin. odotan, että pääsen häneltä asiasta kysymään pian ja saataisiin tämä sotku selväksi. Ja todellakin odotan kuudetta lasta, joka ei miun mielstä nyt niin outoa ole. Ja voi kun toivonkin ,että vain voisin tällaisen asian kanssa provoilla. Ihmettelen vain pankin tyyliä, ilmoittaa heti että parempi olis talo myydä. Lyhennysvapaita kun olemme käyttäneet jo joten sekään ei kauheasti tilanteeseen auta. -ap-

Vierailija
9/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisitte VAIN 1500¬??Ei tuon takia taloa myydä..tuonhan maksaa vaikka Visalla, lainaa kaverilta, vanhemmilta tai jostain. Teillä täytyy olla enemmän sitä velkaa sinne pankille, sitä täytyy olla 15 000¬ suunnilleen tai teidän raha-asiat jotenkin niin pahasti sotkussa. Ei noin pienen summan takia talo mene myyntiin, suhdelukuhan on aivan mahdoton.. siis se mikä on talon arvo verraten tuohon 1500¬, hei haloo!!Soita nyt sinne pankkiin ja kysy mitä ne perää ja mitä sopimuksia tekisitte, ei taloa tuon summan takia ainakaan..Oletko nyt tosissasi?

Vierailija
10/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota yhteys sosiaalitoimistoon, sieltä apua.Tietääkseni pankit aina neuvottelevat jos kriisitilanne.Tiedän perheen jossa maksoivat vain 12kk pelkkiä korkoja työttömyyden takia.Niin ja olisi kannattanut ottaa lainaturva !!!!!!!!!!!!!!!Tehkää maksusuunnitelma pankin kanssa

Vierailija
11/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa pankkia! Kertokaa rehellisesti miten teillä on nyt asiat, mutta tulevaisuudessa on eri asia (jos siis näin on). Säästöpankkihan oikein mainosti reilua asuntolainaa eli siihen saa päälle vielä remonttirahaa ja maksuvapaata. Tai menkää Sampoon, siellä on kohta pula asiakkaista ja asuntolaina päätöksen saa tunnissa. Ja jos on niin, että teillä ei ole toivoa tulevaisuudessakaan hoitaa lainan lyhennyksiä ja korkoja niin pakko kait se on uskoa ja myydä talo. Vaikka en kyllä ymmärrä miten tollanen porukka kuin te saatte yhtään sen halvemmalla vuokrakämppää.Voithan kääntyä Sossun puoleen-tällasia tapauksia vartenhan sossu on olemassa. Nyt voimahali sinulle! Kaikki järjestyy vielä!T: Yrittäjä, joka tietää miten rankkaa se on välillä ja rahasta voi olla tosi tiukkaa.

Vierailija
12/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 3 kk pankinjohtaja puhui puhelimessa. Siksi ihmettelinkin, miksi muka tuon summan takia taloa pitäisi ruveta myymään. Odottelen edelleenkin johtajan soittoa. Saisi vähän selvyyttä tähän soppaan.

Vierailija
13/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mielivaltainen ja idiootti pankinjohtaja niin kaikki on mahdollista. On kuulkaas kokemusta. Sitäpaitsi ne kyllä saattaa penkoa asiakkaan tilejäkin, että mihin sitä rahaa käytetään. Pannki jos myy niin jäätte varmasti tappiolle.ap: Kerrotko vielä kuinka paljon lainaa teillä on ja mikä on talon reaaliarvo?

Vierailija
14/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt mies on lainkaan pankin kanssa puhumatta jättänyt 3 kk lyhentämättä? Eiköhän tuossa tilanteessa ole aika ymmärrettävää että pankki alkaa epäillä, ettette pysty sitä taloa maksamaan. Teidän pitäisi nyt lainata jostain se puuttuva lyhennysmäärä, ja ennen kaikkea miettiä sellainen suunnitelma, jolla osoitatte pankille että pystytte jatkossa hoitamaan lainanne. Onko miehen tulot tässä kuussa isommat kuin viimeiset 3kk, onko realistista olettaa että ne kasvaa? Aiotko sinä mennä töihin heti äitiysloman jälkeen ja riittääkö sun palkkaa lainan hoitoon? Jos ei näytä että teidän rahatilanne muuttuu selvästi paremmaksi lähiuukausien aikan, niin se talon myynti voi olla todellinen vaihtoehto. Niin kurjaa kuin se onkin, mutta ihmisen on elettävä varojensa mukaan: kun tulot tippuvat, jostain joutuu luopumaan.

Vierailija
15/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehensä, itsensä ja lapset kasaantuneiden laskujen takia. Talo oli menossa pakkomyyntiin ja mies ei tiennyt mistään mitään. Nainen oli kotona ja piilottanut kaikki kirjeet ja karhut. Mies kävi töissä ja nainen "hoiti" talouden.

Vierailija
16/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan huomaisi, jos ei hoitaisikaan asiaa. Pitäisikö käydä joka kuukausi kyttäämässä asuntolainatiliä, kun asia on tähänkin asti hoitunut. Minä maksan osuuteni miehen tilille ja hän sitten hoitaa lainan. Olenpa nyt sitten tossukka. Eli ei tästä provoa tee se, ettei ap tiedä miehensä jättäneen asiansa hoitamatta. Tuo pankinjohtajan lähestymistapa kyllä on outo, mutta onko mahdollista, että pj on ollut jo miehen kanssa puheissa asian tiimoilta?

Vierailija
17/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei nyt pankki myy liian halvalla teidän taloa. Jäätte nuolemaan näppejänne. Se pankinjohtajahan vois vaikka myydä sukulaiselleen tai kaverilleen teidän ihanan talon halvalla. Huom, nyt on talojen arvot vielä tosi korkealla. Kannattaisko varuilta pyytää joku maksuton arvio jostain kiinteistövälitysfirmasta. Me kun haluttiin päivittää oman talon arvo ja kiinnitykset ajantasalle niin op kiinteistökeskuksen eli pankinjohtajan kaveri arvioi 20 000 pienemmäksi kuin kiinteistömaailman tyyppi.

Vierailija
18/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö se ole aina käytäntö, että esim. 30. päivä joka kuuta pankki veloittaa lainan ja korot tililtä, ei sitä itse "hoideta" tai makseta minnekään?! Siis jos tilillä on saldoa, niin pankki ottaa sen. Ja jos ei ole, niin yrittää monena seuraavana päivänä veloittaa tiliä. Jos tilille ei saldoa tule noiden päivien aikana, tulee kotiin maksukehoitus.

Vierailija
19/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs pankinjohtaja soitti. Maksamatta on reilu 1700e. Johtaja sanoi, että mieheltä on tullut muutama epämääräinen suoritus, jossa viestinä osa koroista. Eli 3kk on kokonaan maksamatta, ja neljänneltä kuulta osittain. Sain tingittyä tuolle summalle lisäaikaa 10.6 saakka. Ja lupasin , että järjestän rahat keinolla millä hyvänsä. Lainaa otimme asuntoon alunperin 110000 euroa, ja suht korkealla lyhennyksellä miehen silloisten hyvien tulojen takia. Maksamatta on n. 50 000. Yritin nyt selvittää, saisiko lyhennyserää pienennettyä hieman. Tuosta suoraveloituksesta sen verran, että meiltä ainakin lainaa hakiessa kysyttiin haluammeko suoraveloitukseen päivinä olisi ollut joko kuun viides, 15 tai 30 päivä. Miehen vaihtelevien tilipäivien takia, emme tuota suoravelotusta sitten ottaneet. Hänen työpaikkansa kun vaihtuu lähes viikoittain ja palkat tulee milloin sattuu. Eli me saimme vaihtoedon, joka hoitaa maksun itse, tai ottaa suoraveloituksen. Nyt kuitenkin lähden ihan itse tuonne pankkiin selvittämään asian, kerrran tuo johtaja minut sinne kutsui asiaa järjestämään. Siinä samalla voi sitten tarkistaa muutkin lainat ja katsoa missä olisi lyhennysvapaata. On tää sitten stressaavaa kun ei tiedä miten asia menee. Täytyy vaan toivoa, että tuo pankinjohtaja nyt kuuntelisi ja antaisi mahdollisuuden järjesetää tilanteen ajantasalle. -ap-

Vierailija
20/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä samalla voi sitten tarkistaa muutkin lainat ja katsoa missä olisi lyhennysvapaata. "

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme