Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taitaa lähteä talo:(

Vierailija
15.05.2008 |

Mä olen ihan järkyttynyt enkä tiiä mitä teen.Mies on yrittäjänä, ja sattui niin ikävästi että oli viimekesänä 3kk työkyvyttömänä, eikä rahaa tullut juurrikaan mistään. Eleltiin mun tuloilla, jotka ei päätä huimaa.Nyt vasta sitten rupeaa painamaan päälle tämä viimekesän rahattomuus.Meillä on mies hoitanut yleensä aina lainanlyhennyksen, hoiti ne silloinkin pienistä kelantuistaan kun oli sairaana.Tänään kuitenkin pankista soitettiin, ja kysyttiin olemmeko ajatelleet myydä talomme, sillä rästilaskuja on 3kk ajalta. Pitäisi kuulemma maksaa tämän kuun loppuun menenssä.Sanoin, että ei meillä ole myynti käynyt mielessä ja kysyin paljonko sitä rästiä on (mies ei ole puhunut mitään, ja olen luullut että asiat on kunnossa). Lupasi ilmoittaa tarkan summan pian kun on laskenut. Lopuksi sanoi, että voimme joko itse myydä, tai sitten pankki? Mitä tuo tarkoitti.Tähänkö kaikki nyt menee. Pitkään remontoitu talo, tänäkeväänä piha laitettu melkein valmiiksi. Kaikenlisäksi olen raskaana, odotan kuudetta lastamme. Ottavatko nuo nyt talon meiltä, jos en saa kerättyä n.1500 euroa muutamassa päivässä?? Mulla on kauhea paniikki päällä. Tuntui jotenkin siltä, ettei pankinjohtaja ollut edes halukas neuvottelemaan maksuista ja sen järjestelystä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Siinä samalla voi sitten tarkistaa muutkin lainat ja katsoa missä olisi lyhennysvapaata. -ap-

Vierailija
22/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku ottaa 100 000 lainaa noin epävarmaan tilanteeseen jossa miehen työnantaja vaihtuu viikoittain ja palkkakin maksetaan miten sattuu??? MIten mikään pankki edes myöntää lainaa tai sitten ette ole kertoneet koko totuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan ap:llakin tuloja, ja jos mies tosiaan on yrittäjä, niin totta kai rahaa tulee vähän miten sattuu. Eikö asuntolainoja muka saisi myöntää kuin vain aivan tyypillisissä työsuhteissa oleville??

Vierailija
24/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten et ole huomannut, että lainoja ei ole maksettu?

Vierailija
25/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan kuullut sanasta YRITTÄJÄ? Monella yrittäjällä ei ole säännöllisiä tuloja, eikä varmaa tietoa tulosta. On vaan mahdollinen kokemus miten menneet vuodet ovat tuoneet rahaa pussiin. Kaikki eivät ole tässä elämässä säännöllisessä vakituisessa työpaikassa.

Vierailija
26/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on erikoisalan yksityisyrittäjä. Joten samaa työtä, ei ole samassa paikassa yleensä n. viikkoa pidempään. Lisäksi lainaa ottaessa tilanne olikin tosi hyvä ja tulomme olivat hyvät, olisimme saaneet reilustikkin enemmän lainaa, mutta nyt on kyllä ihan ilonen ettei tullu otettua enempää.Ja tosiaankin kun tuo miehen työkyvyttömyys, ja siitä seurannut rahattomuus vaikutti todella suuresti tuloihin. Vaikutukset näkyy vieläkin, koska olemme tuon aikana joutuneet sopimaan useiden laskujen maksusta, sekä mies yrityksen kulujen maksuista joita ei ihan pikkasen olekkaan.Asuntolaina lisäksi meillä on autolaina, sekä yksi pieni luotto jonka otimme remonttiin (tai lämmitysjärjestelmän uusimiseen) . Nuo muut lainat on kyllä hoidettu ihan ajallaan, koska minä olen se joka ne hoitaa. -ap-

Vierailija
27/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla on niinkin vähän kuin 50 000 nykyaikana. Eiköhän lähempänä 200 000 ole monen keskituloisen lainasldo. Ainaski jos viime vuosina on talon ostanut. Sitä paisi ap:n talon arvo on remontoinnin ja arvon nousun myötä kasvanut. myyntihinta vois olla 140 000. Ei ap henkilökohtaiseen konkaan mene, jos talo menee tällasen typeryyden vuoksi alta. 90 000 jää käteen. Sen kun pistää jemmaan ja odottaa että hinnat romahtavat niin pääsis mukavaan alkuun taas. Sitä paitsi ap voi aivan hyvin vaihtaa pankkia milloin vaan mikä hyvänsä pankki ottaa asiakkaaksi. Ukolta vaan pois asioiden hoito.

Vierailija
28/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hoitovapaalla lasten kanssa ja mies hoiteli raha-asiat. Minä sain pienellä kotihoidontuellani lähinnä käytyä ruokakaupassa muutaman kerran ja ostettua lapsille jotain tarpeellista kuten keväthaalarit tai kengät. Meillä on omat tilimme, joten näe miehen tilitietoja. Lainoja en (häpeä myöntää) edes seuraillut, vaikka yhteisiä ovatkin talo- ja autolaina. Luotin siihen, että mies kertoisi jos niissä häikkää. No, mies kertoi vasta kun tilanne oli riistäytynyt käsistä. Mies oli ottanut useamman eri pikaluoton minun tietämättäni! Luulin koko ajan että rahallinen tilanne on ok. Aloin ihmetellä luottofirmojen toistuvaa postia mieheni nimellä, ja silloin vasta selvisi tilanne, joka oli jo paha. Ei saanut mies maksettua ei näitä päälainoja eli talo- ja autolainaa, puhumattakaan pikkulainoista joita oli useita ja jotka kasvoivat koroille korkoa. Tilanne oli kehittynyt suht nopeasti, alle puolessa vuodessa tälläiseksi täysin huomaamattani. Selvittiin (veri ja pala kurkussa) tilanteesta jotenkinkuten. Minä menin töihin myös, lapset hoitoon (mies oli aiemmin vakuuttanut että on ok että olen kotona kunnes kuopus täyttää 3v, menin kuitenkin töihin kun kuopus oli noin 1,5v). Vaihdettiin pankkia ja kuitattiin edullisemmalla lainalla kaikki miehen ottamat pikaluotot.Nyt tilanne ok ja minäkin paremmin perillä raha-asioista, vahingosta viisastuneena!

Vierailija
29/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisyrittäjänä ei kauan pärjää, jos on niin vastuuton että jättää laskut maksamatta eikä hoida asiaa muuten tai edes kerro asiasta niille joita asia koskee

Vierailija
30/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaen huomioon että teitä on kaksi aikuista nuorehkoa (?) ihmistä ja talon arvo varmasti noussut asumisenne aikana jos ei ihan murju ole. Ei kai talo noin pienen summan takia voi lähteä? Olisikohan mies informoinut pankkia jotenkin sekavasti ja se aiheuttanut väärinkäsityksiä? Nyt otat yhteyttä pankinjohtajaan ja menet neuvottelemaan tai kyselet lainatarjouksia muualta. Tietysti jos muuta velkaa on paljon ja isolla korolla niin se monimutkaistaa maksukuvioita.

Vierailija
31/31 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiat ja sä lähdet niitä hoitamaan. Ja paijaat sitten äijän päätä vai? Ota nyt ukko välittömästi puhuttelun tai langan päähän ja selvitä mikä mättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme