Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi häälahjaksi ei saisi toivoa rahaa?

Vierailija
17.01.2015 |

Itse en ainakaan tahtoisi saada mitään turhaa ja oman maun vastaista krääsää.

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:06"]Itse taas en ymmärrä miksi minun pitäisi maksaa toisten häämatka. Mutta toisaalta, pitääpä itse järjestää synttärijuhlat ja laittaa kutsuun, että lahjaksi saatte laittaa rahaa matkakassaani, jotta pääsen reissuun! [/quote] VÄÄRÄ ALAPEUKKU! Olen samaa mieltä että -vain sellaiset kemut joihin varaa -lahjan odottaminen moukkamaista, eihän se ole juhlien idea!! Miten harvalla on enää tapoja aidosti...

[/quote]

Mutta kyllähän uusi piano pitää rahottaa jollain

[/quote]

Eli sinusta häät+piano on huonompi kuin häät tai piano? Ai niin mutta sehän on sinulta pois kun joku saa jotain jota haluaa. Unohdin ihan että elät hullujen maailmassa.

[/quote]

Miten olisi että se hääpari maksaisi häät ja pianon? Niin kuin sen kuuluukin. On päivänselvä juttu että häät kuluttaa PALJON enemmän kuin mitä siitä saa lahjoina. Niin sen pitääkin mennä

Vierailija
122/133 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:31"]

"Äläpäs valehtele, tottakai lahjojen on alkujaan (ja joskus nykyäänkin) ollut tarkoitus avustaa saajaa taloudellisesti. Äly hoi."

Lahja on AINA ystävyyden ja rakkauden osoitus, eikä sen arvoa edes mitata rahassa. Muualla maailmassa lahjat ovat itsestään selvyyksiä ystävien ja rakkaiden välillä. Ja rahaa annetaan vain suvun kesken, eikä silloinkaan lahjaksi vaan antajaa halutaan auttaa taloudellisesti.

[/quote]

Juuri näin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:16"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:06"]Itse taas en ymmärrä miksi minun pitäisi maksaa toisten häämatka. Mutta toisaalta, pitääpä itse järjestää synttärijuhlat ja laittaa kutsuun, että lahjaksi saatte laittaa rahaa matkakassaani, jotta pääsen reissuun! [/quote] VÄÄRÄ ALAPEUKKU! Olen samaa mieltä että -vain sellaiset kemut joihin varaa -lahjan odottaminen moukkamaista, eihän se ole juhlien idea!! Miten harvalla on enää tapoja aidosti...

[/quote]

Mutta kyllähän uusi piano pitää rahottaa jollain

[/quote]

Eli sinusta häät+piano on huonompi kuin häät tai piano? Ai niin mutta sehän on sinulta pois kun joku saa jotain jota haluaa. Unohdin ihan että elät hullujen maailmassa.

[/quote]

Miten olisi että se hääpari maksaisi häät ja pianon? Niin kuin sen kuuluukin. On päivänselvä juttu että häät kuluttaa PALJON enemmän kuin mitä siitä saa lahjoina. Niin sen pitääkin mennä
[/quote]
tai sitten vieraat ostavat kimpassa sen pianon lahjaksi.

Vierailija
124/133 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:40"]

Minusta tuossa piano häälahjaksi kirjoituksessa kaunistellaan asiaa. Yksi asia mitä en ymmärrä: jos hääpari haluaa/tarvitsee jotain (olkoon se sitten vaikka pian tai vaikka häämatka) niin miksei hääpari itse osta sitä ensin, ja järjestä sitten loppurahoilla niitä (ehkä hieman vaatimattomampia) häitä?

Minusta on outo logiikka että pidetään isot juhlat, ja sitten "kerjätään" vierailta lahjaksi jotakin. Jos vaikka järjestää 150 hlö:n häät joissa vieraiden ruokiin&juomiin menee 50€/hlö tekee tuo yht. 7500€.

Jos pitääkin vain 50 hlö:n häät, saa kivat juhlat mutta käteen jää 5000€ enemmän rahaa, jolla voi ostaa pianon/häämatkan (tai mitä ikinä haluaakin) eikä tarvitse miettiä sitä että saako tarpeeksi kahisevaa lahjaksi jotta voi em. hankkia.

[/quote]

No on se aika erikoista että omilla häillä pitäisi tehdä voittoa

Vierailija
125/133 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:51"]

Tuli mieleen, kun ystäväni meni kihloihin ja kaksi viikkoa kihlajaisten jälkeen hän toi minulle pyyhkeitä, joita olivat saaneet kihlajaislahjoiksi. Miksi sitä turhaa krääsää täytyy viedä lahjaksi.

[/quote]

Miksi niitä lahjoja viedään ollenkaan? Ei vieraiden pidä antaa lahjoja

Vierailija
126/133 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:19"] [quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:11"] Kutsuille kuuluu viedä lahja ja häihin se on se mitä vieraaseen on mennyt (ruoka/juoma/ohjelma) +n20 päälle, tietysti varallisuudesta riippuen. Eli vaatimattomimmissa häissä lienee n50-60e per aikuinen, keskivertohäissä lienee siinä 80e-100e luokkaa ja hienoimissa jossa sitten kunnolla satsattu voi summa olla jo melkoinen.    Mikä siinä on niin vaikeaa ilahduttaa toista? Jos ei halua viedä sellaista lahjaa josta tietää juhlijan ilostuvan niin onko sinne juhliin sitten pakko mennä? Itse ainakin nyt aikuisena olen pyrkinyt viemään juuri sellaista joka varmasti ilahduttaa (nuorena en ehkä aina ihan osannut mutta nyt mietin tarkemmin). Silloin on hyvä mieli sekä minulla rettä "juhlakalulla" kun lahja on sopiva. [/quote] Oletukset mielettömistä lahjarahasummista, joita antajalla ei ole mitään mahdollisuuksia toteuttaa? 100€ / aikuinen "keskivertohäissä", niinpä niin, valitettavasti joudun toteamaan että eipä tule tapahtumaan. Jos mikään muu ei saajaa ilahduta niin outo tapaus on. En mitenkään päin ymmärrä näitä jotka jättäytyvät pois toisten tärkeimmistä juhlista siksi ettei heiltä liikene itse määrittelemiään jättisummia lahjaksi. On siinäkin syy pahoittaa juhlien järjestäjän mieli. Toivon todella että nämä ovat muutenkin niitä "pakosta" kutsuttuja, mutta eivät vilpittömästi toivottuja, vieraita. [/quote] En todellakaan rupea maksamaan 100 euroa jostain häistä.   Täysin järjetön ajatuskin [/quote] mutta sillä rahalla on ok viedä jotain turhapäiväistä roinaa lahjaksi?

[/quote]

Ei vaan en vie mitään

Vierailija
127/133 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää tarvi mitään tavaraa, ihan liikaa. Eli tälläiselle vaan rahana lahja. Sitten on nuoroia joilla on puute kattiloista sun muusta niin arabiaa, iittalaa, fiskarsia jne. Ei mitään rääsää. 

Vierailija
128/133 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:28"] [quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:25"] [quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:16"] [quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:06"]Itse taas en ymmärrä miksi minun pitäisi maksaa toisten häämatka. Mutta toisaalta, pitääpä itse järjestää synttärijuhlat ja laittaa kutsuun, että lahjaksi saatte laittaa rahaa matkakassaani, jotta pääsen reissuun! [/quote] VÄÄRÄ ALAPEUKKU! Olen samaa mieltä että -vain sellaiset kemut joihin varaa -lahjan odottaminen moukkamaista, eihän se ole juhlien idea!! Miten harvalla on enää tapoja aidosti... [/quote]   Mutta kyllähän uusi piano pitää rahottaa jollain [/quote] Eli sinusta häät+piano on huonompi kuin häät tai piano? Ai niin mutta sehän on sinulta pois kun joku saa jotain jota haluaa. Unohdin ihan että elät hullujen maailmassa. [/quote]   Miten olisi että se hääpari maksaisi häät ja pianon? Niin kuin sen kuuluukin. On päivänselvä juttu että häät kuluttaa PALJON enemmän kuin mitä siitä saa lahjoina. Niin sen pitääkin mennä [/quote] tai sitten vieraat ostavat kimpassa sen pianon lahjaksi.

[/quote]

Ei se ole vieraiden asia ostaa yhtään mitään

Vierailija
129/133 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:28"] [quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:25"] [quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 21:16"] [quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 15:06"]Itse taas en ymmärrä miksi minun pitäisi maksaa toisten häämatka. Mutta toisaalta, pitääpä itse järjestää synttärijuhlat ja laittaa kutsuun, että lahjaksi saatte laittaa rahaa matkakassaani, jotta pääsen reissuun! [/quote] VÄÄRÄ ALAPEUKKU! Olen samaa mieltä että -vain sellaiset kemut joihin varaa -lahjan odottaminen moukkamaista, eihän se ole juhlien idea!! Miten harvalla on enää tapoja aidosti... [/quote]   Mutta kyllähän uusi piano pitää rahottaa jollain [/quote] Eli sinusta häät+piano on huonompi kuin häät tai piano? Ai niin mutta sehän on sinulta pois kun joku saa jotain jota haluaa. Unohdin ihan että elät hullujen maailmassa. [/quote]   Miten olisi että se hääpari maksaisi häät ja pianon? Niin kuin sen kuuluukin. On päivänselvä juttu että häät kuluttaa PALJON enemmän kuin mitä siitä saa lahjoina. Niin sen pitääkin mennä [/quote] tai sitten vieraat ostavat kimpassa sen pianon lahjaksi.

[/quote]

Mutta kun ei se käy kun pitää antaa sen 5 euron tiimarivaasi, että varmasti tulee paha mieli hääparille ja sitten käydä kylässä kyyläämässä, että tiimarivaasi on edelleen tallella.

Vierailija
130/133 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 22:14"]

[/quote]

Ei se ole vieraiden asia ostaa yhtään mitään

[/quote]

Eli et anna joululahjoja, synttärilahjoja, tuliaisia tai läksiäislahjoja. Tämä selvä. Jotkut muut ihmiset ehkä haluavat ilahduttaa päivänsankareita. Haluaisinpa nähdä sen kun menet jonkun 60-vuotis juhliin ja sanot, että minä olen täällä vain nauttimassa, olkaa kiitollisia että edes vaivauduin paikalle.

Vierailija
131/133 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti mä en ihan heti saa hääkutsuja. Ei todellakaan ole varaa laittaa edes sitä 50e/naama jonkun häihin. Ihan mielettömiä summia...

Vierailija
132/133 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjua kun luulen tietäväni millaista vääntämistä se taas on. Mutta vieraan näkökulma: Hyvät morsiamet ja sulhaset, pyytäkää vaan rahaa! Minulle vieraana on helpotus, kun selviän lahjasta helposti tuli siirrolla, eikä tarvitse soitella kaasolle ja kysellä lahjalistaa ja sitten juosta kaupungilla etsimässä lahjaa. Saati arvailla ilman toivetta mitä voisitte haluta. Minulla on, oikeasti, paljon parempaakin tekemistä.

Pyytäkää siis vaan reilusti rahaa ja tehkää sillä ihan mitä huvittaa. En tarvitse riimittelyä kutsussa. Minulle aivan sama. Omat hääni olen jo järjestänyt ja tiedän, että ei minun lahjallani rikastumaan pääse. Minulle on tärkeintä sitoutumisenne toisiinne ja juhlanne sekä se, että toivotte meidätkin sitä juhlistamaan. 

Vierailija
133/133 |
17.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse en enää tarvi mitään tavaraa, ihan liikaa. Eli tälläiselle vaan rahana lahja. Sitten on nuoroia joilla on puute kattiloista sun muusta niin arabiaa, iittalaa, fiskarsia jne. Ei mitään rääsää. "

Mihin sinä sitä rahaa tarvitset, jos sinulla on jo kaikkea liikaa. Vai harrastatko rahan keräystä. Siinäkin on tietysti puolensa, meneväthän ne setelit pienempään tilaan, kuin jokin Arabian malja. Mutta jos käytät rahat maksuvälineenä, niin sitä en enää ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän