Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Angiina aikuisella?

Vierailija
16.01.2015 |

Lapsella on angiina ja nyt mullakin tuntuu kurkku karhealta. En ole koskaan aikuisena sairastanut angiinaa joten mietin että miten pahana on mahdollisesti tulossa? Pärjääkö töissä vai vaatiiko aikuisen angiina yleensä sairaslomaa? Nyt ei ois aikaa sairastaa. :/

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu angiinan aiheuttajasta. Streptokokkeja on erilaisia. Itse sain viimeksi 41-asteen kuumeen ja jouduin sairaalaan.

Vierailija
2/4 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin bakteerista ja sairastuneesta. Minulla on ollut vain kurkku tosi kipeä ja peitettä, ei nimeksikään kuumetta. Vältin kaikkea kuumaa juomaa ja ruokaa niin nielu ei ärtynyt enempää. Viikon aikana paranin täysin.
.
Myös virusten aiheuttamat "angiinat" ovat olleet samanlaisia, joskin pidempään kivuliaita kun niihin ei lääkkeet tepsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Lapsen nieluviljelyn tulokset tulivat juuri ja streptokokki A on kyseessä. Ainakaan toistaiseksi mulla itselläni ei ole kuumetta. Jospa tää menis ihan vaan kurkkukivulla ohi.

Vierailija
4/4 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua jälkitauteja, niin siitä vaan. Minä kävisin kyllä otattamassa nieluviljelyn ja jos siltä näyttäisi, niin nappailisin antibioottikuurin. Jos ei ole kuumetta, voi olla töissä. Se on jo kauan sitten mennyttä aikaa, kun pelkän antibioottikuurin perusteella sai sairauslomaa, vaikkei ollut edes kuumetta. Katselepa huviksesi Googlesta hoitamattoman angiinan aiheuttamia sairauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi