Erosin miehestäni, ja nyt parisuhteemme voi paremmin
Olemme olleet yhdessä 15 vuotta ja naimisissa kolme. Ajatus naimisissa olosta alkoi kuitenkin ahdistaa minua ehkä puolen vuoden jälkeen. En jotenkaan sopinut "rouvan" identiteettiin, ja kriittisyyteni koko avioliittoinstituutiota kohtaan ei mitenkään hälvennyt, vaikka menin itse naimisiin. Lopulta päätimme, ettei avioliitto ole kriiseilyn arvoinen, joten haimme eroa. Tuntui helpottavalta. Emme viettäneet häitä, ja kaikki tuttumme eivät edes tienneet meidän olevan naimisissa. No, tulipa tämäkin koettua. :)
Kommentit (9)
eh-heh, no jo on naurettava ongelma korvien välissä...
Hmm. Sinä menit naimisiin, mutta eroa haitte yhdessä?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:37"]eh-heh, no jo on naurettava ongelma korvien välissä...
[/quote]
Niimpä.
Miten se avioliitto sitten muutti teidän parisuhdetta? Tätä en ole koskaan käsittänyt. Olitte kuitenkin olleet jo 12vuotta yhdessä, miten se muuttui niin radikaalisti, että kun avoliitosta tuli avioliitto, parisuhde kärsi?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:37"]
Rohkea päätös. Onneksi olkoon :)!
[/quote]
Kiitos. :) -ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:37"]
eh-heh, no jo on naurettava ongelma korvien välissä...
[/quote]
Hauska kuulla, että sinulla on asiat niin hyvin, että energiaa riittää muiden ongelmien vähättelyyn. :) -ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:54"]
Miten se avioliitto sitten muutti teidän parisuhdetta? Tätä en ole koskaan käsittänyt. Olitte kuitenkin olleet jo 12vuotta yhdessä, miten se muuttui niin radikaalisti, että kun avoliitosta tuli avioliitto, parisuhde kärsi?
[/quote]
Parisuhde voi paremmin, kun sen osapuolet voivat paremmin. Asia aiheutti minulle ahdistusta, ja silloin en ole niin hyvä kumppani kuin voisin muuten olla. Ei suhteemme olisi varmasti huonontunut, jos suhtautuisimme molemmat positiivisesti avioliittoon. Siinä tapauksessa olisimme varmaan menneet naimisiin jo paljon aikaisemmin. -ap
Kuinkahan tavallisesta ilmiöstä on kysymys?
Rohkea päätös. Onneksi olkoon :)!