Mikä siinä on kun puhelinmyyjät ei tajua,
kun haluaa lopettaa puhelun?? Jatkavat sitä saatanan yksinpuheluaan. Tollasille pakko "iskeä luuri korvaan".
Kommentit (167)
Miettikääs nyt.. Niidenkin pitää saada apetta pysyäkseen hengissä. Jokainen soitto on yksi askel kauemmas nälkäkuolemasta. Kyllä sitä henkensä pitimiksi tyhmäksi heittäytyy.
Jos jatkaa puhumista eikä suostu puhelua lopettamaan ensimmäisestä kiellosta niin lasken puhelimen pöydälle ja annan hänen puhua. Hetken päästä voin varmistaa onko vielä langoilla ja jos on niin joko annan jatkaa juttua tai sanon, että minähän jo kerran sanoin ei.. en kuitenkaan aio kuluttaa aikaani häntä kuuntelemalla.
En ymmärrä miten tuollaisestakin asiasta saa tehtyä noin vaikean.
Kieltopalvelu (https://www.asml.fi/kieltopalvelut/) päälle ja puhelujen määrä vähenee radikaalisti - paitsi jos itse osallistuu kaikenkarvaisiin arvontoihin ja kilpailuihin, joissa pitää antaa puhelinnumero. Sen jälkeen, jos puhelinmyyjä kuitenkin pääsee läpi, vastaus "En osta koskaan mitään puhelinmyynnistä, mukavaa päivän jatkoa" ja luuri kiinni.
Miten aikuiset ihmiset jaksavat pelleillä jollain puhelimen pöydälle laittamisella jne?
pölisköön kirjoitti:
Lasken luurin pöydälle ja jatkan hommiani samalla kun annan höpöttäjän pölistä itsekseen. :D
Selitä minulle miksi. Miksi et saa sanottua, että "en osta, hei!" tms. ja sulje puhelinta? Etkö kehtaa, olet liian ujo, liian epävarma, arka... vai miksi ihmeessä?
Onkos kukaan teistä kuullut suoramyyntikiellosta? Itselleni on viiden vuoden sisällä soitettu pari kertaa, ja pvat lopettaneet kun olen sanonut, että minulla on kyseinen kielto. Mutta on se vaan niin mukavaa uhriutua kun puhelinmyyjät häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten tuollaisestakin asiasta saa tehtyä noin vaikean.
Kieltopalvelu (https://www.asml.fi/kieltopalvelut/) päälle ja puhelujen määrä vähenee radikaalisti - paitsi jos itse osallistuu kaikenkarvaisiin arvontoihin ja kilpailuihin, joissa pitää antaa puhelinnumero. Sen jälkeen, jos puhelinmyyjä kuitenkin pääsee läpi, vastaus "En osta koskaan mitään puhelinmyynnistä, mukavaa päivän jatkoa" ja luuri kiinni.
Miten aikuiset ihmiset jaksavat pelleillä jollain puhelimen pöydälle laittamisella jne?
Oma numeroni on a) salainen JA b) kahdella eri puhelinmyyntikieltolistalla (ollut niin kauan kuin tämä numero on minulla ollut). En laita kilpailulipukkeisiin numeroa koskaan. Silti nämä puhelinterroristit ovat saaneet (laittomasti?) numeroni jostain ja häiriköivät. Ilmoituksiin että olen kieltolistalla, väittävät että ”ei taida olla vielä päivittynyt järjestelmiin” ja jatkavat myyntijargoniaan. Tässä vaiheessa ilmoitan että seuraavasta puhelusta menee valitus kuluttajaviranomaselle ja tutkintapyyntö poliisille (mm kotirauhan häirintä).
Nuo auttavat vähän, etenkin kun ainakin yksi firma sai jo sakot (yllä mainittu kotirauhan häirintä, en ollut ainoa, jota olivat häiriköineet) ja läksytyksen kuluttaja-asiamieheltä. Ko firma teki konkurssin 😊
Mut joo, sen verran törkeästi sekä puhelinmyyjät että firmat toimii, että koko puhelinmyynti tulee kieltää (kaikki suoramainonta itseasiassa) tai vähintäänkin rajoittaa sallituksi vain heille jotka ovat siihen itse täysissä sielun ja ruumiin voimissa suostuneet kahden todistajan allekirjoituksella ja notaarin vahvistamalla sopimuksella.
Lasken luurin pöydälle ja jatkan hommiani samalla kun annan höpöttäjän pölistä itsekseen. :D