Mikä siinä on kun puhelinmyyjät ei tajua,
kun haluaa lopettaa puhelun?? Jatkavat sitä saatanan yksinpuheluaan. Tollasille pakko "iskeä luuri korvaan".
Kommentit (167)
Mietin vain tässä että pitäisikö tuosta ketjua häiriköivästä trollista tehdä nettivinkki poliisille. Menee todella pahasti yli.
Itse en vittuile, enkä sano eitäkään. Minun taktiikkani on heidän kiusaamisensa. Kun puhelinmyyjä soittaa, vastaan ensin asiallisesti ja sitten laitan joskus puhelimen koiran nokan eteen, tai kuulutan sinne kissan kehräystä, jonka jälkeen hakkaan pientä rumpua ja huudan ULIULIULIULI! Yleensä lopettavat ja soittavat uudelleen, jolloin vastaan taas asiallisesti ja sanon, että "oho, puhelu katkesi" ja kun litania jatkuu, niin vedän puhelinta pitkin mattoa ja laulan hartaalla äänellä uskonnollisia lauluja. Joskus kun pelaan jotain peliä, laitan puhelimen siihen telkkarin lähelle ja kuulutan videopelin ääniä sinne puhelimeen. Minusta on hauskaa katsoa, kuinka kauan kestää, ennen kuin he tajuavat, että teen kiusaa. Eivät yleensä soita enää sen toisen kierroksen jälkeen. Viihdyttävä minusta. Joskus tekeydyn pikkulapseksi ja alan lässyttämään Transformereista ja Pokémoneista. Lopettavat aika pian sen jälkeen:D
Minulla on ymmärystä puhelimmyyjiä kohtaan, koska olen itsekin ollut tuollaisessa lafkassa kesätöissä. Silti eräs saamani puhelu meni kyllä yli ymmärrykseni. Sanoin myyjälle, ei kiitos. En halua, että enää jatkat, hei hei. Myyjä tähän, että kannattaa kuunnella, koska muuten soitan sinulle niin monta kertaa takaisin, että saan asiani sanottua. Siis mitä ihmettä?! Olin ollut alkuun ystävällinen, mutta tuossa vaiheessa kyllä kysyin, että ihan todellako soitat minun henk.koh numerooni ja uhkailet minua. Uskallakin soittaa uudestaan. No, ei soittanut. Siis ei mitään käytöstapoja ja alkuun vaikutti tosi miellyttävältä tyttöseltä.
Miks te edes vastaatte niille ? Itse olen helpoimmalla päässyt kun en vain ole vastannut vieraista numeroista tuleviin soittoihin. Voin kertoa ettei yksikään puhelinmyyjä ole häirinnyt :)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:03"]
Itse en vittuile, enkä sano eitäkään. Minun taktiikkani on heidän kiusaamisensa. Kun puhelinmyyjä soittaa, vastaan ensin asiallisesti ja sitten laitan joskus puhelimen koiran nokan eteen, tai kuulutan sinne kissan kehräystä, jonka jälkeen hakkaan pientä rumpua ja huudan ULIULIULIULI! Yleensä lopettavat ja soittavat uudelleen, jolloin vastaan taas asiallisesti ja sanon, että "oho, puhelu katkesi" ja kun litania jatkuu, niin vedän puhelinta pitkin mattoa ja laulan hartaalla äänellä uskonnollisia lauluja. Joskus kun pelaan jotain peliä, laitan puhelimen siihen telkkarin lähelle ja kuulutan videopelin ääniä sinne puhelimeen. Minusta on hauskaa katsoa, kuinka kauan kestää, ennen kuin he tajuavat, että teen kiusaa. Eivät yleensä soita enää sen toisen kierroksen jälkeen. Viihdyttävä minusta. Joskus tekeydyn pikkulapseksi ja alan lässyttämään Transformereista ja Pokémoneista. Lopettavat aika pian sen jälkeen:D
[/quote]
Miksi noin monta alapeukkua? Kuulostaa hauskalta tyypiltä.
No itse haen uutta työtä ja enpä oikein viitsi jättää vastaamatta potentiaaliselle työnantajalle.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:54"]Kyllä työnhaussakin pitäisi joku moraali olla. Useimmat eivät halua ansiata palkkaansa syyttömiä ihmisiä kiusaamalla. [/quote] aika erikoinen käsitys kiusaamisesta. Et sä siinä paljoa menetä kun kuuntelet myyntipuheen ja sanot että ei kiitos ja toivotat hyvät päivänjatkot.
[/quote]
Luuletko olevasi ainoa puhelinmyyjä? Kyllä teitä häiriköitä joutuu kuuntelemaan aivan liian usein. Ja usein se puhelin saattaa soida pahassa paikassa, ajat juuri autoa tai joudut keskeyttämään jonkun tärkeän työn. Kyllä se vituttaa että soittaja on sitten joku täysin turhanpäiväinen lehdentyrkyttäjä tms.
[/quote]
ONKO PAKKO VASTATA JOS ON JOTAIN TÄRKEÄÄ KESKEN IDIOOTTI
[/quote]
En ole tuo jolle vastasit, mutta kerronpa kuitenkin että on useita töitä, joissa sun täytyy olla tavoitettavissa koko ajan. Koskaan ei tiedä onko soittaja asiakas / avun tarvitsija vai sitten se puhelinmyyjä joka aloittaa asiansa kierrellen ja kaarrellen eikä usko kun sanoo EI KIITOS.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:23"]Miks te edes vastaatte niille ? Itse olen helpoimmalla päässyt kun en vain ole vastannut vieraista numeroista tuleviin soittoihin. Voin kertoa ettei yksikään puhelinmyyjä ole häirinnyt :)
[/quote]
Ei se aina ole puhelin myyjä joka vieraasta numerosta soittaa. Jollakin voi olla ihan tärkeetä asiaa. Esim lapsella akku loppu ja soittaa kaverin numerosta.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:45"]
haukutte väärää puuta, haukkukaa puhelinmyynti firmoja. myyjät tekee työtään! moni tekee puhelinmyynti työtä ennemmin kuin on työttömänä. kumpikos palstalaisten mielestä sitten on parempi, puhelinmyyntityö vai olla työtön ja nostella tukia? ne työttömätkin kun palstalla aina loisiksi haukutaan.
[/quote]
Tekisi vaikka oikeita töitä eikä terrorisoisi ihmisiä
[/quote]
Juu mitäs jos ei saa niitä "oikeita" töitä? On tuo työllisyystilanne sellanen. Vitun pelle.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:23"]Miks te edes vastaatte niille ? Itse olen helpoimmalla päässyt kun en vain ole vastannut vieraista numeroista tuleviin soittoihin. Voin kertoa ettei yksikään puhelinmyyjä ole häirinnyt :)
[/quote]
Koska ainakin minulla iso osa vieraista numeroista tulevista puheluista ovat tärkeitä. Ja alkuperäinen kysymyshän oli, että miksi ne saakelin myyjät jankkaavat niin pitkään. No olen kyllä ryhtynyt lyömään suoraan luuria korvaan kaikille kaupustelijoille.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:23"]Miks te edes vastaatte niille ? Itse olen helpoimmalla päässyt kun en vain ole vastannut vieraista numeroista tuleviin soittoihin. Voin kertoa ettei yksikään puhelinmyyjä ole häirinnyt :)
[/quote]
Koska ainakin minulla iso osa vieraista numeroista tulevista puheluista ovat tärkeitä. Ja alkuperäinen kysymyshän oli, että miksi ne saakelin myyjät jankkaavat niin pitkään. No olen kyllä ryhtynyt lyömään suoraan luuria korvaan kaikille kaupustelijoille.
[/quote]
osassa paikoista palkkaa saa vain puhutulta tunnilta, ohjeistuksena on myös se, ettei ensimmäisen ein kohdalla saa luovuttaa.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:39"]Koska ne on provikalla. Olin itse teininä puoli vuotta lehtimyyjänä. Aivan kauhea duuni, vihasin jokaista hetkeä. Mutta yllättävää kyllä todella usein ne, jotka heti ensimmäisinä sanoivat "ei" kuitenkin päätyivät lopulta tilaamaan. Ja sellaiset mummot, jotka kuuntelivat ja juttelivat pitkään, puolestaan eivät tilanneet. Halusivat vain juttukaverin. Tottakai usein myyntityössäkin ei tarkoittaa ei:tä, mutta kun soitat niitä puheluita sata niin kyllä sielä tietty prosentti tilaa. Ärsyttävää, mutta miettikääpä niitä myyjiä, jotka sen teidän ikävän puhelunne jälkeen joutuvat soittamaan vielä 99 puhelua lisää. Parempi tuokin kuin työttömyys. Ja eikös aina sanota, että myyntityö alkaa siitä ei-sanasta. Eihän se olisi muuten työtä.
[/quote]
Kyllä työttömyys on parempi kuin häiriköidä ihmisiä jotka osaavat varmasti tilata lehtensä ilman tyrkyttäjien puheluitakin.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:03"]Itse en vittuile, enkä sano eitäkään. Minun taktiikkani on heidän kiusaamisensa. Kun puhelinmyyjä soittaa, vastaan ensin asiallisesti ja sitten laitan joskus puhelimen koiran nokan eteen, tai kuulutan sinne kissan kehräystä, jonka jälkeen hakkaan pientä rumpua ja huudan ULIULIULIULI! Yleensä lopettavat ja soittavat uudelleen, jolloin vastaan taas asiallisesti ja sanon, että "oho, puhelu katkesi" ja kun litania jatkuu, niin vedän puhelinta pitkin mattoa ja laulan hartaalla äänellä uskonnollisia lauluja. Joskus kun pelaan jotain peliä, laitan puhelimen siihen telkkarin lähelle ja kuulutan videopelin ääniä sinne puhelimeen. Minusta on hauskaa katsoa, kuinka kauan kestää, ennen kuin he tajuavat, että teen kiusaa. Eivät yleensä soita enää sen toisen kierroksen jälkeen. Viihdyttävä minusta. Joskus tekeydyn pikkulapseksi ja alan lässyttämään Transformereista ja Pokémoneista. Lopettavat aika pian sen jälkeen:D
[/quote]
tämmösiä puhelin pöydälle tapauksia tuli aika paljon, kun itse olin puhelinmyyjä. Käytin tilanteen hyväkseni ja jätin linjan auki ja hain kahvia ja lähdin tupakille. :D
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:45"]haukutte väärää puuta, haukkukaa puhelinmyynti firmoja. myyjät tekee työtään! moni tekee puhelinmyynti työtä ennemmin kuin on työttömänä. kumpikos palstalaisten mielestä sitten on parempi, puhelinmyyntityö vai olla työtön ja nostella tukia? ne työttömätkin kun palstalla aina loisiksi haukutaan.
[/quote]
En jaksa lukea koko ketjua, mutta ehdottomasti parempi vaihtoehto olla työttömänä tuilla kuin häiriköidä ihmisiä puhelinmyyjänä. Jos oikeasti ei muuta työtä saa kuin puhelinyynti, niin mun puolesta saa hyvällä omatunnolla nostella tukia.
Kannattaa aloittaa keskustelu lehdenmyyjien kanssa paperin kerskakulutuksesta. Kertoa, että lehdet voi ekologisemmin lukea kirjastossa tai kierrättää taloyhtiössä. Kysellä ko. lehden tekoon käytetyn paperin kierrätysastetta ja ehdottaa keinoja lisätä kierrätyksen tehokkuutta. Tämä oikeasti lopettaa pikaisesti soittelut lehtimyyjiltä. Joskus olen jopa pyytänyt numeroa heidän käyttämäänsä painotaloon, että voisin itse varmistua paperin ekologisuudesta ja siten varmistua koko meidän taloyhtiön hiilijalanjäljen pienentämisestä. Ystävällisessä ja auttavassa sekä huolestuneessa hengessä kaikki keskustellen. Ainakaan kolmeen vuoteen ei ole tullut yhtään soittoa lehtitarjouksesta!
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 16:03"]Itse en vittuile, enkä sano eitäkään. Minun taktiikkani on heidän kiusaamisensa. Kun puhelinmyyjä soittaa, vastaan ensin asiallisesti ja sitten laitan joskus puhelimen koiran nokan eteen, tai kuulutan sinne kissan kehräystä, jonka jälkeen hakkaan pientä rumpua ja huudan ULIULIULIULI! Yleensä lopettavat ja soittavat uudelleen, jolloin vastaan taas asiallisesti ja sanon, että "oho, puhelu katkesi" ja kun litania jatkuu, niin vedän puhelinta pitkin mattoa ja laulan hartaalla äänellä uskonnollisia lauluja. Joskus kun pelaan jotain peliä, laitan puhelimen siihen telkkarin lähelle ja kuulutan videopelin ääniä sinne puhelimeen. Minusta on hauskaa katsoa, kuinka kauan kestää, ennen kuin he tajuavat, että teen kiusaa. Eivät yleensä soita enää sen toisen kierroksen jälkeen. Viihdyttävä minusta. Joskus tekeydyn pikkulapseksi ja alan lässyttämään Transformereista ja Pokémoneista. Lopettavat aika pian sen jälkeen:D [/quote] tämmösiä puhelin pöydälle tapauksia tuli aika paljon, kun itse olin puhelinmyyjä. Käytin tilanteen hyväkseni ja jätin linjan auki ja hain kahvia ja lähdin tupakille. :D
[/quote]
Mukavaa, että saamme molemmat hupimme siitä.
Tiedän. Vaikka kuinka sanoo, ettei voi tai halua tilata tai ehdi kuunnella, niin pulina jatkuu...
Niillä on säännöt siellä, ei saa lopettaa ekan ei:n jälkeen, eikä välttämättä vielä toisenkaan.
Koska niiiin moni suomalainen ei uskalla sanoa ei tai menevät lukkoon, ja tilaa sitten kun ei halua olla epäkohtelias, vanhoilla vielä yleisempää. Yleisesti on noilla myyjillä tiedossa ja niille opetetaan vielä et jatka jatka (painosta) kyllä ne ostaa. Myöhemmin saattaa perua tilauksen kun on päässyt ajattelemaan mut vanhemmat ihmiset ei tiedä miten peruutetaan.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 08:42"]
kun haluaa lopettaa puhelun?? Jatkavat sitä saatanan yksinpuheluaan. Tollasille pakko "iskeä luuri korvaan".
[/quote]
Niiden on käsketty jankata kunnes tulee luuri korvaan.Kokeilin puhelinmyyntiä pari päivää joku vuosi sitten ja pomo ohjeisti,että sama asia pitää esittää eri tavoin 7 kertaa tai kunnes tulee luuri korvaan,ilmeisesti puhelinmyyntifirmojen pomot ajattelevat että ihmiset ovat yksinkertaisia,ja ymmärtävät kuinka mahtava tarjous on kyseessä,kun tarpeeksi jankkaa! :D Itse säästän sekä omaani että myyjän aikaa lyömällä heti luurin korvaan,kun kuulen että soittaja kauppaa jotain.