Mikä siinä on kun puhelinmyyjät ei tajua,
kun haluaa lopettaa puhelun?? Jatkavat sitä saatanan yksinpuheluaan. Tollasille pakko "iskeä luuri korvaan".
Kommentit (167)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:57"]
Jos osaa jotain eksoottista kieltä niin vastailee sillä (tai ruotsiksi), yleensä myyjä lopettaa siihen.
[/quote]
tätä tuli mulla paljon vastaan kun olin hetken puhelinmyyjänä, aika monella meni pasmat sekasin ja tuli luuria kun vastasin sujuvasti ruotsiksi.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:02"]
Ne yrittävät tienata sillä. Parempi kuitenkin lopettaa puhelu heti, ettei haaskaa kummankin aikaa.
Näistä pääsee kätevästi eroon soittamalla Robinson-rekisteriin (0600 13404 ma-pe klo 8-18; puhelun hinta 0,39 €/min+pvm, jonotus on maksuton) ja tekemällä puhelinmarkkinointikiellon, joka on voimassa kolme vuotta kerrallaan. Numeronsa leviämisen suoramarkkinointiin voi estää myös vaihtamalla numeronsa salaiseksi. Murtomiesten työtä vaikeuttaa ottamalla osoitetietonsa pois luettelosta, ellei halua salaista numeroa.
[/quote]
Olen tehnyt noi kaikki. Ei auta mitään. Ne soittaa silti. Robinson ei ole pitävä sillä sitä EI tarvitse yritysten noudattaa
Mä sanon aina ensimmäisen tauon kohdalla: "kiitos en halua tilata mitään" ja laitan luurin alas. Ei se puhelu pääty muuten ikinä.
Säälin kyllä puhelinmyyntiä tekeviä, mutta pelkän säälin takia en voi alkaa tilata kaikkia lehtiä, mitä maa päällään kantaa ja vaihtaa liittymää kuukauden välein toiseen.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:39"]
Usein ohjeistetaan että vasta kolmannen ein jälkeen saa lopettaa. Eli sanokaa "Ei, Ei, ei, en halua tilata mitään" Ja varmuudeksi vielä "Ei kiitos, hei" :)
[/quote]
Mielummin en tilaa saatanan kusipää. Ja lopuksi älä soita tänne enää kusipää.
Miksi pitäisi olla ystävällinen ihmisille jotka tekee vaan pahaa?
[/quote]
Tuo saatanan kusipää on aika yleinen vastaus. Keksikää edes uusia solvauksia! T: puhelinmyyjä
[/quote]
Mites olisi: Tapan sinut saatanan huora?
Tai joku muu vastaava. Kunhan saa hänelle pahan olon aikaiseksi
[/quote]
laiton uhkaushan toi on
[/quote]
No ei se ole sen pahempi kuin laiton puhelinterrori.
Tuo on aivan totta mihin joku aiemmin viittasi, että ehdottomasti kannattaa sanoa suoraan ettei kiinnosta. Jos listoihin merkataan että "asiakkaalla" (kyllä, näin puheluilla pommitettavia oudosti nimitetään) oli huono hetki, soittaa seuraava vuorolainen siihen numeroon uudelleen.
Työkokemukseni puhelinmyyjänä kesti noin kaksi ja puoli päivää, mutta oli erittäin opettavainen elämys. Olen sitä mieltä että tällainen puhelinterrori tulisi kieltää. Voisi olla kansalaisaloitteen paikka :)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:31"]
Turhanpäiväiset ihmiset napisemassa turhanpäiväisistä asioista. Näin se yhteiskunta saadaan pyörimään oikein moitteettomasti, kun ihmiset sen epäkohtien tutkiskelun sijaan keskittävät huomionsa näinkin turhanpäivisiin asioihin.
Parempaa päivän jatkoa vaan kaikille. Avatkaa silmänne ja katsokaahan ympärille hieman tarkemmin.
[/quote]
Kuule kun joku kusipää soittaa kymmeniä kertoja sinulle vaikka sinulla on esto niin kyllä se ärsyttää.
En tiedä sinusta mutta minulla on muutakin elämää kuin vastailla jollekkin kusipäälle jonka elämäntehtävä on toisten kiusaaminen
[/quote]
Voisitko sä mahdollisesti yrittää laittaa vielä yhden "kusipää"-sanan lisää tuohon kirjoitukseen? Taidat olla vakkaritrolli, kun kirjoitustyyli vaikuttaa niin tutulta. Loppuivatko työt vai muuten liikaa aikaa?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:06"]
Mä sanon aina ensimmäisen tauon kohdalla: "kiitos en halua tilata mitään" ja laitan luurin alas. Ei se puhelu pääty muuten ikinä.
Säälin kyllä puhelinmyyntiä tekeviä, mutta pelkän säälin takia en voi alkaa tilata kaikkia lehtiä, mitä maa päällään kantaa ja vaihtaa liittymää kuukauden välein toiseen.
[/quote]
Miksi säälit jotain joka nauttii ihmisten kiusaamisesta?
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:52"]
Sinä siis tiedät että langan päässä on kusipää?
Ei vaikka köyhä lukiolainen joka ei ilman koulutusta päässytkään haluamiinsa kesätöihin?
Joka työpaikkansa pitämiseksi noudattaa työpaikalla annettuja sääntöjä ja puhelinsoittolistoja?
En tiedä sinusta, mutta onneksi en tiedäkkään. Kapeakatseinen idiootti.
[/quote]
Jos soitat toiselle mydäksesi jotain ilman että toinen on sinua pyytänyt soittamaan niin silloin olet idiootti ja kusipää. Jos minä tulen oveasi potkimaan kymmeniä kertoja päivässä ja päivästä toiseen vaikka kieltäisit niin mitä olisit mieltä? En lopeta ennen kuin ostat romua millä et mitään tee. Todella kivaa eikö olekkin?
[/quote]
Kai edelleen ymmärsit että ne työntekijät siellä eivät sitä firmaa omista eivätkä sääntöjä laadi? Jos ei koulutusta (vielä) ole muualle töihin, niin puhelinmyyntiin pääsee helposti. Jotta TULISI TOIMEEN... Tärkeämpää on jonkun saada syödäkseen kuin se että sinun persettäsi kutittaa jonkun soitto. Toivottavasti olet edes alle 15-vuotias, kirjoituksesi ovat todella typeriä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:07"]
Tuo on aivan totta mihin joku aiemmin viittasi, että ehdottomasti kannattaa sanoa suoraan ettei kiinnosta. Jos listoihin merkataan että "asiakkaalla" (kyllä, näin puheluilla pommitettavia oudosti nimitetään) oli huono hetki, soittaa seuraava vuorolainen siihen numeroon uudelleen.
Työkokemukseni puhelinmyyjänä kesti noin kaksi ja puoli päivää, mutta oli erittäin opettavainen elämys. Olen sitä mieltä että tällainen puhelinterrori tulisi kieltää. Voisi olla kansalaisaloitteen paikka :)
[/quote]
Ei mene ikinä läpi. On tämä niin mätä maa
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:31"]
Koska säännöt. Jos puhelun lopettaisi aina ensimmäiseen eihin, ei kauppaa juuri tulisi. Jos asiakas lyö luurin korvaan tai sanoo että on töissä ym, soitetaan hänelle myöhemmin. Vaivaannuttavaa se on itsekin myyjänä jankata vaikka asiakas sanoo jyrkän ein, mutta pakko jatkaa jos haluaa tienata ja pitää työpaikan.
[/quote]
Sinun kaltaisille pitää olla mahdollisimman törkeä ja halveksittava. Mitään kunnioitusta kaltaisiasi kohtaan minulla ei ole.
[/quote]
Minä alan kyselemään millaiset pikkuhousut sinulla on ja yritän ostaa ne suoraan jalastasi.... :)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:05"]
Jos osaa jotain eksoottista kieltä niin vastailee sillä (tai ruotsiksi), yleensä myyjä lopettaa siihen.
[/quote]
tätä tuli mulla paljon vastaan kun olin hetken puhelinmyyjänä, aika monella meni pasmat sekasin ja tuli luuria kun vastasin sujuvasti ruotsiksi.
[/quote]
Olit sitten poikkeus, harva puhelinmyyjä on sujuvasti kaksikielinen. Varsinkin jos vääntää savoa niin on n. 98% varmaa ettei lähde sanomaan samaa ruotsiksi.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:08"]
Ei vaikka köyhä lukiolainen joka ei ilman koulutusta päässytkään haluamiinsa kesätöihin?
Joka työpaikkansa pitämiseksi noudattaa työpaikalla annettuja sääntöjä ja puhelinsoittolistoja?
[/quote]
Jos soitat toiselle mydäksesi jotain ilman että toinen on sinua pyytänyt soittamaan niin silloin olet idiootti ja kusipää. Jos minä tulen oveasi potkimaan kymmeniä kertoja päivässä ja päivästä toiseen vaikka kieltäisit niin mitä olisit mieltä? En lopeta ennen kuin ostat romua millä et mitään tee. Todella kivaa eikö olekkin?
[/quote]
Kai edelleen ymmärsit että ne työntekijät siellä eivät sitä firmaa omista eivätkä sääntöjä laadi? Jos ei koulutusta (vielä) ole muualle töihin, niin puhelinmyyntiin pääsee helposti. Jotta TULISI TOIMEEN... Tärkeämpää on jonkun saada syödäkseen kuin se että sinun persettäsi kutittaa jonkun soitto. Toivottavasti olet edes alle 15-vuotias, kirjoituksesi ovat todella typeriä.
[/quote]
On ihan turha valittaa säännöistä tai rahan puutteesta. Ihmisellä on sellainen asia kuin moraali. Jos moraali alentuu tuollaiseen toimintaan niin se alentuu pedofiliaan ja murhaankin. En oikeasti keksi mitään halveksittavampaa työtä kuin puhelinmyyjä.
Mutta omaa kuoppaansa kaivavat. Todella monella ihmisellä on puhdasta haöveksuntaa puhelinmyyjiä kohtaan. Pitäisi perustaa nettiin lista missä olisi tietoja tunnetuista puhelinmyyjistä (siis ihmisistä) niiden osoitteeeta ja muut yhteystiedot. Jotta ihmiset ympärillä tietäisivät minkälainen ihmisenkuvatus siinä naapurissa asuu
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:14"]
Vähän tilanteesta ja mielialasta riippuu, miten reagoin. Jos soittaja esittelee itsensä pelkällä etunimellä tyyliin "Hei Kalle tässä soittelee" tivaan niin kauan, että koko nimi tulee, jolloin heikommat lopettavat jo siihen. Jos es, niin totean, että en tunne sen nimistä henkilöä, joten voimme lopettaa. Kuulemiin ja katkasu. Ei soita uudelleen!
Yleensä tiukkaan myös, miten on mahdollista, että soitatte (huom! teitittelen aina), vaikka minulla on esto puhelimessa. Vastauksena änkytystä, mikä paljastaa, että kyllä heilläkin on merkintä estosta. Totean, että voimme lopettaa puhelun, kuulemiin. Katkaisu. Ei tule uutta puhelua.
Sitten on jotkut firmat, jotka soittavat monena päivänä peräkkäin, joka kerta eri soittaja. Silloin on jo lähellä, että käämi palaa. Olen tainnut korottaa ääntäni toisinaan aika lailla. Kyllä nekin lopettavat soittelun, kun muutaman kerran ärähtää.
[/quote]
Olin Saunalahdella myyjänä (otin kyllä loparit) eikä meillä näkynyt mitään estoja. Usein soittolistassa näkyi pelkkä numero, joskus etunimi ja numero, vain hyvin harvoin näkyi etunimi, sukunimi + osoite. Oli aina jännää miettiä että kelles nyt soitetaan, onko tämä mies vai nainen pappa, mamma vai nuori. Jostain syystä ihmiset luurin päässä oletti että meillä on heidän kaikki tietonsa täydellisesti, jotkut jopa luulivat että näemme tyyliin puhelimen mallinkin ja laskutustiedot.
Mitään mainintaa mistään kiellosta ei siis näkynyt koskaan. Tämä kertonee siitä miten puolivillaista koiran hommaa se työ osaakaan olla.
Vähän riippuu firmasta josta soittavat. MM lehtiä myyvät firmat on yleensä jankkaajia ja lähes kaikissa firmoissa koulutetaan erikseen kovasti Ein kiertämiseen. Sitten on niitä myyjiä jotka haluavat sen kaupan keinolla millä hyvänsä ja ovat "aggressiivisia" puhelimessa myydessään. Mä olin hetken puhelinmyyjänä ja päivittelin nykysten asiakkaiden liittymiä. Monelle nauroin heti alussa ettei mun kannata teille tarjota mitään kun kaikki on ok ja kyselin vain tyytyväisyyttä operaatorista. Meitäkin koulutettiin ein kiertoon mutta mulle se ei tarkoitti myös eitä. Joissain tilanteissa yritin kyllä sitä kiertää (ja onnistuin) kun esitin asiani. Asiakkaat sai 20-50€ halvempia liittymiä ja moni oli hyvinkin tyytyväinen. Sitten olin nämä peruskieltäytyjät jotka eivät periaatteesta kuuntele puhelinmyyjää ja maksavat hymyssäsuin 70€/kk puhelinlaskusta vaikka se saataisiin 20€ jatkossa. Tykkäsin työstäni ehkä senkin takia etten tehnyt uusmyyntiä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:31"]
Koska säännöt. Jos puhelun lopettaisi aina ensimmäiseen eihin, ei kauppaa juuri tulisi. Jos asiakas lyö luurin korvaan tai sanoo että on töissä ym, soitetaan hänelle myöhemmin. Vaivaannuttavaa se on itsekin myyjänä jankata vaikka asiakas sanoo jyrkän ein, mutta pakko jatkaa jos haluaa tienata ja pitää työpaikan.
[/quote]
Sinun kaltaisille pitää olla mahdollisimman törkeä ja halveksittava. Mitään kunnioitusta kaltaisiasi kohtaan minulla ei ole.
[/quote]
Minä alan kyselemään millaiset pikkuhousut sinulla on ja yritän ostaa ne suoraan jalastasi.... :)
[/quote]
Minä taas vaadin tietää nimesi jotta tiedän kenet hakkaan.
[/quote]
No jos kerran soitat minulle niin tiedäthän silloin nimeni ja puhelinnumeroni kulta pieni.....
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:14"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
On ihan turha valittaa säännöistä tai rahan puutteesta. Ihmisellä on sellainen asia kuin moraali. Jos moraali alentuu tuollaiseen toimintaan niin se alentuu pedofiliaan ja murhaankin. En oikeasti keksi mitään halveksittavampaa työtä kuin puhelinmyyjä.
Mutta omaa kuoppaansa kaivavat. Todella monella ihmisellä on puhdasta haöveksuntaa puhelinmyyjiä kohtaan. Pitäisi perustaa nettiin lista missä olisi tietoja tunnetuista puhelinmyyjistä (siis ihmisistä) niiden osoitteeeta ja muut yhteystiedot. Jotta ihmiset ympärillä tietäisivät minkälainen ihmisenkuvatus siinä naapurissa asuu
[/quote]
Noniin! Nyt verrataan jo puhelinmyyntiä pedofiliaan, eiköhän tämä sitten ollut tässä. Huono trolli olet, tai erittäin vajavainen persoona.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:14"] Miksi ei voi sanoa, että en ole laisinkaan kiinnostunut.
[/quote]
Oletko ihan tosissasi? Luuletko, ettei kukaan koskaan sano näin? Minä sanon heti myyjän soittaessa, etten osta mitään puhelimitse. Siis heti, ennenkuin edes he pääsevät asiaan, koska nykyisin se litania alkaa jollain "Hei [nimi], millainen sää siellä Helsingissä on? Onko päivä alkanut hyvin? Minulla olisi tässä kivaa asiaa jne. jne."
Sanon siis aina ihan ystävällisellä äänellä tuohon päälle, etten osta mitään, kiitos. Siihen tulee vastaus, ettei tässä olla myymässä mitään, vaan meillä tarjous vakioasiakkaillemme [vaikken siis ole ostanut lehtiä vuosikausiin, olen mukamas vakioasiakas] ja sitten he selittävät hintaa ja tilaajalahjoja yms. Kun kysyn eikö tuo ole mukamas myymistä, niin sitten vastaus on, että ei, kun tämä on tarjous.
Ihanko tosissaan te myyjät olette sitä mieltä, että sana 'tarjous' kumoaa sen, että olette myymässä? Tai jos sanon, etten aio ostaa, te väitätte, ettei tarvitse ostaa, mutta hinta on 50 euroa.
Millaisen ihmisen mielestä on ihan asiallista jankuttaa tuollaista? Minä en mielelläni lyö luuria korvaan kellekkään, mutta pakkohan se noissa tapauksissa on.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:05"]
[/quote]
[/quote]
Olit sitten poikkeus, harva puhelinmyyjä on sujuvasti kaksikielinen. Varsinkin jos vääntää savoa niin on n. 98% varmaa ettei lähde sanomaan samaa ruotsiksi.
[/quote]
hihi, mä nimenomaan väänsin puhelimeen hyvinkin vahvasti karjalan murteella koska siellä olen suurimman osan elämästäni asunut, mutta puhun myös täysin sujuvaa ruotsia, englatia sekä venäjää ja viroa. Tottakai pyrin palvelemaan asiakasta mahdollisimman monella osaamallani kielellä, en mä voi tietää puhuuko henkilö mulle ruotsia siksi että se on hänen äidinkielensä vai ihan vain päästäkseen pois puhelusta.
Juuri tämän takia en ole koskaan tilannut lehtiä. Ostan kaupasta jos haluan lukea, tulee usein halvemmaksi eikä joudu minkään tilaajapalkinnon eli rojun vastaanottajaksi. Tosi harvoin siis myyjät edes soittelee kun en ole asiakasrekkareissa oikein missään. Jos soittaa, laitan luurin heti kiinni. Useimmiten sanomatta sanaakaan. Enkä vastaa uudelleen lähipäivinä, sama nro tai tuntematon käytössä. Saman teen gallupeille, en vain halua puhelintungettelua. Mielestäni tämä on ihan kohteliasta, näin kännykkäajalla luult uskovat, että puhelu katkesi, akku loppui tms.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:53"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:51"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:39"]
Usein ohjeistetaan että vasta kolmannen ein jälkeen saa lopettaa. Eli sanokaa "Ei, Ei, ei, en halua tilata mitään" Ja varmuudeksi vielä "Ei kiitos, hei" :)
[/quote]
Mielummin en tilaa saatanan kusipää. Ja lopuksi älä soita tänne enää kusipää.
Miksi pitäisi olla ystävällinen ihmisille jotka tekee vaan pahaa?
[/quote]
Tuo saatanan kusipää on aika yleinen vastaus. Keksikää edes uusia solvauksia! T: puhelinmyyjä
[/quote]
Mites olisi: Tapan sinut saatanan huora?
Tai joku muu vastaava. Kunhan saa hänelle pahan olon aikaiseksi
[/quote]
laiton uhkaushan toi on