Mikä siinä on kun puhelinmyyjät ei tajua,
kun haluaa lopettaa puhelun?? Jatkavat sitä saatanan yksinpuheluaan. Tollasille pakko "iskeä luuri korvaan".
Kommentit (167)
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:51"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:48"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:39"] Usein ohjeistetaan että vasta kolmannen ein jälkeen saa lopettaa. Eli sanokaa "Ei, Ei, ei, en halua tilata mitään" Ja varmuudeksi vielä "Ei kiitos, hei" :) [/quote] Mielummin en tilaa saatanan kusipää. Ja lopuksi älä soita tänne enää kusipää. Miksi pitäisi olla ystävällinen ihmisille jotka tekee vaan pahaa? [/quote] Tuo saatanan kusipää on aika yleinen vastaus. Keksikää edes uusia solvauksia! T: puhelinmyyjä [/quote] Mites olisi: Tapan sinut saatanan huora? Tai joku muu vastaava. Kunhan saa hänelle pahan olon aikaiseksi [/quote] itse ainakin nauroin räkäisesti, kun mua huoriteltiin. :D
[/quote]
Minä sanoisin että soitan ja kysyn esimieheltäsi nimesi, sitten jäljitän sinut ja tapan perheesi.
Puhelinmyyjät eivät ole ihmisiä eikä heillä ole ihmisoikeuksia.
[/quote]
kyllä me ihmisiä ollaan. :) Ja senkus uhoat. Aina voi joku tosikko tehdä laittomasta uhkauksesta rikosilmoituksen. :) sunlaisille ihmisille yleensä alankin piilovittuilemaan puhelimessa jos alkaa uhkauksia tulemaan. Ei voi kuin nauraa.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:54"]Kyllä työnhaussakin pitäisi joku moraali olla. Useimmat eivät halua ansiata palkkaansa syyttömiä ihmisiä kiusaamalla. [/quote] aika erikoinen käsitys kiusaamisesta. Et sä siinä paljoa menetä kun kuuntelet myyntipuheen ja sanot että ei kiitos ja toivotat hyvät päivänjatkot.
[/quote]
Mutta ne soittaa välittömästi uudestaan. Jos sanot saman asian niin ne soittaa taas uudestaan.
Kiva katos puhelinta ja siellä on 15 soittoa samasta numerosta joka on puhelinmyyjä. Sitten kun yhdestä pääset eroon niin joku toinen dorka aloittaa sen taas
[/quote]
Meillä ainakin laitettiin aina pois listalta jos ei tilaa. Ei tarvi ilkeä olla.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:31"]
Koska säännöt. Jos puhelun lopettaisi aina ensimmäiseen eihin, ei kauppaa juuri tulisi. Jos asiakas lyö luurin korvaan tai sanoo että on töissä ym, soitetaan hänelle myöhemmin. Vaivaannuttavaa se on itsekin myyjänä jankata vaikka asiakas sanoo jyrkän ein, mutta pakko jatkaa jos haluaa tienata ja pitää työpaikan.
[/quote]
Mä laitan teidän numerot välittömästi puhelun jälkeen puhelimeni mustalle listalle. Mustan listan puhelut ei hälyytä lainkaan, joten siinä soittelette. Mä en edes tiedä että yritätte soittaa.
Minä sanon aina heti alkuun että ei kiitos ja hyvää päivänjatkoa teille, ja puhelun lopettaminen onnistuu laimeaan kiitos samoin-toivotukseen. sitten taas muutaman kuukauden päästä sama, mutta ei ole mielestäni mikään liian iso vaiva :).
No mutta. Onneksi en tee enää tuota turhaa paskaduunia. Pomo hengittää niskaan ja pakottaa soittamaan mahdollisimman monta puhelua vaikka ääni lähtenyt flunssan takia kokonaan ja puhuminen sattuu. Sitten jos ei saa myytyä tarpeeksi niin palkka laskee ja pomo seuraa vielä tarkemmin. Kerrankin voin ylpeästi sanoa että olen mielummin työtön. Ei tarvi päivästä toisee kuunnella puhelimessa kun elämäänsä kyllästyneet mulkut haukkuu huoraksi, kusipääksi, käskee mennä oikeisiin töihin, haukkuu paskapääksi, vittupääksi, toivoo että kuolisin tuskallisesti ja että perheeni kuolisi myös, onhan näitä. Ja sitten myyjät itkee kun kassalla asiakkaat vittuilee tai on töykeitä. Puhelinmyyjäkin on asiakaspalvelija siinä missä kassatyöntekijäkin. Paitsi puhelinmyynti on henkisesti helvettiä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:07"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:05"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:03"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:58"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:54"]Kyllä työnhaussakin pitäisi joku moraali olla. Useimmat eivät halua ansiata palkkaansa syyttömiä ihmisiä kiusaamalla. [/quote] aika erikoinen käsitys kiusaamisesta. Et sä siinä paljoa menetä kun kuuntelet myyntipuheen ja sanot että ei kiitos ja toivotat hyvät päivänjatkot. [/quote] Luuletko olevasi ainoa puhelinmyyjä? Kyllä teitä häiriköitä joutuu kuuntelemaan aivan liian usein. Ja usein se puhelin saattaa soida pahassa paikassa, ajat juuri autoa tai joudut keskeyttämään jonkun tärkeän työn. Kyllä se vituttaa että soittaja on sitten joku täysin turhanpäiväinen lehdentyrkyttäjä tms. [/quote] ONKO PAKKO VASTATA JOS ON JOTAIN TÄRKEÄÄ KESKEN IDIOOTTI [/quote] ON KOSKA VOI OLLA KYSE TÄRKEÄSTÄ TYÖPUHELUSTA TMS. MISTÄ HITOSTA SEN TIETÄÄ KUKA SOITTAA KUN EI SIINÄ PUHELIMELLA VILKU "LEHTIMYYJÄ"? [/quote] laitat estot puhelimeen tai lataa fonecta caller niin näet soittajan nimen.
[/quote]
Harvat ihmiset enää pitää nimeään mm. Fonectassa.
Lehtimyyjät ei oikeastaan koskaan
Itse olen Robinson-rekisterissä eikä myyntipuheluja juuri tule. En mielelläni vastaa myyntipuheluihin vaikka tajuan toki, että ihmiset tekevät sitä työkseen eikä huvikseen. Tajuan myös sen, että kun rahaa saadakseen soittelee, ei auta ottaa ensimmäistä eitä tosissaan. En koe kuitenkaan mitään menettäväni kun rajaan nämä puhelut parhaani mukaan pois.
Itse en hommaa vähässä kummassa lähtisi sitä tekemään. Galluphaastatteluja olen aikanaan soittanut vaikka tiesin olevani siinä huono enkä paremmmaksi tullut saati alkanut hommassa viihtyä. Onneksi muuta on vielä löytynyt, toivottavasti jatkossakin.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:14"]
Olen itse tehnyt puhelinmarkkinointia jo vuosia puolipäiväisesti. Lehtiä en myy, markkinoitava asiani on vähän erilainen, mutta myymistä kuitenkin, ja ihan yksityisille ihmisille soittelen.
Meillä ei ole onneksi tuota "ylipuhumissääntöä", mutta myydä pitää.
Tuosta kieltäytymisasiasta: miksi te ei-kiinnostuneet sanotte, että olen töissä, on asiakas, olen lounaalla, olen saunassa, olen siellä ja täällä ja paha hetki. Sehän tarkoittaa, että me soitamme uudestaan, koska asiakas ei kieltäytynyt, ja yritämme soittaa "parempaan aikaan". Ihmettelemme aina joskus porukalla, että miksi. Miksi ei voi sanoa, että en ole laisinkaan kiinnostunut.
Mutta suoraansanottuna rakastan työtäni, vuosien varrella on muodostunut tavallaan oma asiakaskunta, mikä tietysti helpottaakin työtä. Olihan se aluksi vaikeaa, mutta kyllä se siitä sitten lähti. Olen ollut vuosien varrella vaativissa asiantuntijatehtävissäkin, ja koulutusta löytyy, mutta mukavinta työtä tämä on moniin aikaisempiin verrattuna. Ja täytyy sanoa, että tykkään ihmisistä, joille soittelen. Haukkuja en ole koskaan ottanut henkilökohtaisesti, silloin tällöin niitä tulee vieläkin.
Mutta eikös se ole hyvä, että Suomessa raha liikkuu, ja tuotteita ja asioita markkinoidaan eri tavoin. Esimerkiksi ihan lehtienkin markkinointi työllistää jo soittajan, ja itse lehden työntekijöitä, ja lehden mainosten kautta moniin yrityksiin tällä on vaikutusta.
[/quote]
Ihmiset osaa ostaa ilman jotain puhelinterroristeja.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:13"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:05"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:03"] Toiset hankkii langan päässä elantoa ja isot ihmiset itkette kun joudutte saamaan puheluja... luurinkin voi laittaa vain korvaan ja se vaatii teiltä sormen nostoa. VOI VOI ITKU PARKU JA RASKASTA OLI! Sitten haukutaan puhelinmyyjät maasta taivaisiin. Oksettavia turhasta marisijoita olette. t: kesätöissä olleena [/quote] Luuletko että kaikilla on koko ajan puhelin taskussa/kädessä? Ei tule mieleen tilannetta jossa puhelimeen vastaaminen vaatii aika paljon mutakin kuin pari sormen liikettä? [/quote] Ootko tosissas??? Puhelimeen vastaaminen on siis mielestäsi raskasta jos siihenkuuluu enemmän kuin pari sormen liikettä? Ai jumalauta... [/quote] No huomaa että et muuhun työhön taida kyetä jos ajatustoimintasi on noin rajallinen. Joissain töissä turha puhelu väärään aikaan voi olla hyvinkin haitallinen tai jopa vaarallinen. Mm. eläinlääkärituttu odotti kriittisessä hoitotilanteessa puhelua kollegalta ja hän keskeytti hoitotoimenpiteen vastatakseen. Puhelu tulikin joltain perkeleen lehtimyyjältä, voit uskoa että oli varsin ei-toivottu häiriö. Tämä oli vain yksi ääriesimerkki, lievempiäkin haittatilanteita toki on. [/quote] millainen eläinlääkäri vastaa kellekään puhelimeen kriittisen hoitotoimenpiteen aikana? Varmasti voi soittaa takaisin.
[/quote]
Päivystävän lääkärin ON vastattava tai saa potkut
Entäs kun vastaat puhelinmyyjälle että ei kiitos, en tilaa nyt mitään alkaakin kauhea huuto että ei kuule tässä tilaamisesta ollutkaan kysymys!!!
Aha, ihanko muuten vaan soittelit mulle....?
Sinä siis tiedät että langan päässä on kusipää?
Ei vaikka köyhä lukiolainen joka ei ilman koulutusta päässytkään haluamiinsa kesätöihin?
Joka työpaikkansa pitämiseksi noudattaa työpaikalla annettuja sääntöjä ja puhelinsoittolistoja?
En tiedä sinusta, mutta onneksi en tiedäkkään. Kapeakatseinen idiootti.
Ne puhelut tallennetaan ja siinä näkyy asiakkaan nimi. Jos uhkaat jäljittää soittajan ja tappaa tämän niin puhelinmyyjällä on todisteet uhkauksestasi ja saattavat tehdä poliisiasian. Suosittelen sanomaan ettet aio tilata nyt mitään ja hyvää päivän jatkoa niin eivät soita uudelleen. Jos selittelee ettei nyt ehdi niin soittavat uudelleen. Jos puhelinmyyjät soittavat tietokoneen kautta niin asiakkaat tulevat automaattisesti eivätkä puhelinmyyjät voi siihen vaikuttaa. Ei ne tahallaan valitse juuri sinua joka olet se pahin kusipää, kuka sellaiselle idiootille edes haluaisi soittaa jos tietää millainen hullu siellä toisessa päässä on.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:56"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:51"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:48"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:39"] Usein ohjeistetaan että vasta kolmannen ein jälkeen saa lopettaa. Eli sanokaa "Ei, Ei, ei, en halua tilata mitään" Ja varmuudeksi vielä "Ei kiitos, hei" :) [/quote] Mielummin en tilaa saatanan kusipää. Ja lopuksi älä soita tänne enää kusipää. Miksi pitäisi olla ystävällinen ihmisille jotka tekee vaan pahaa? [/quote] Tuo saatanan kusipää on aika yleinen vastaus. Keksikää edes uusia solvauksia! T: puhelinmyyjä [/quote] Mites olisi: Tapan sinut saatanan huora? Tai joku muu vastaava. Kunhan saa hänelle pahan olon aikaiseksi [/quote] itse ainakin nauroin räkäisesti, kun mua huoriteltiin. :D [/quote] Minä sanoisin että soitan ja kysyn esimieheltäsi nimesi, sitten jäljitän sinut ja tapan perheesi. Puhelinmyyjät eivät ole ihmisiä eikä heillä ole ihmisoikeuksia. [/quote] kyllä me ihmisiä ollaan. :) Ja senkus uhoat. Aina voi joku tosikko tehdä laittomasta uhkauksesta rikosilmoituksen. :) sunlaisille ihmisille yleensä alankin piilovittuilemaan puhelimessa jos alkaa uhkauksia tulemaan. Ei voi kuin nauraa.
[/quote]
Minä olen sentäänr ehellinen ihminen joka teen työtä. Sen toisia kiusaava ihmissaasta. Tiedätkö että on laitonta soittaa ihmiselle joka on kieltänyt hänelle soittamisen? Näin ollen se puhelinmyyjä rikkoo itse lakia. Puhelinmyyjästä voi tehdä rikosilmoituksen. Olen tehnytkin mutta eihän tässä maassa saa kuin sakot toisten kiusaamisesta.
Mukava asia on myös se että puhelinmyyjän on velvollista kertoa nimensä. Joka tarkoittaa että hänet voidaan jäljittää. Tämä taas tarkoittaa että häntä voidaan terrorisoida samoin kuin hän terrorisoi muita.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:52"]
Sinä siis tiedät että langan päässä on kusipää?
Ei vaikka köyhä lukiolainen joka ei ilman koulutusta päässytkään haluamiinsa kesätöihin?
Joka työpaikkansa pitämiseksi noudattaa työpaikalla annettuja sääntöjä ja puhelinsoittolistoja?
En tiedä sinusta, mutta onneksi en tiedäkkään. Kapeakatseinen idiootti.
[/quote]
Jos soitat toiselle mydäksesi jotain ilman että toinen on sinua pyytänyt soittamaan niin silloin olet idiootti ja kusipää. Jos minä tulen oveasi potkimaan kymmeniä kertoja päivässä ja päivästä toiseen vaikka kieltäisit niin mitä olisit mieltä? En lopeta ennen kuin ostat romua millä et mitään tee. Todella kivaa eikö olekkin?
Kyllä ne aika nopeesti suostuu lopettamaan puhelun jos sanoo, että tämä kaupattava lehti on paska enkä sellaista roskaa lue.
Lehtimyyjillä on nykyään ilmeisesti joku uusi ohjeistus lehtien kauppaamiselle. Itselleni on nyt kuukauden sisällä soittanut lehtimyyjä kolmesti esittäen asiansa näin: "Moi, tässä sulle nyt soittelen kun oot aiemmin tilannut tuota Cosmopolitania. Nyt haluttais palkita meijjän pitkäaikaistilaajia pistämällä joku lehti tulemaan ilmaiseksi kolmen kuukauden ajan, eli tämmönenhän me pistetään. Mikäs susta siis olis paras lehti: MeNaiset, ET, Avotakka vai Seura?" Tähän vastasin joka kerta että "Ei kiitos, en tarvitse mitään lehteä" johon myyjä: "En minä sitä kysykään vaan että mikä näistä on paras, eli MeNaiset, ET, Avotakka vai Seura?" ja minä edelleen "Ei kiitos, en tarvitse mitään" ja myyjä tässä vaiheessa jo kiukustui että "EIKUN MINÄ KYSYNKIN ETTÄ MIKÄ ON PARAS!" johon lopulta itsekin ääntä korottaen vastasin että NO EI KUULE MIKÄÄN jolloin myyjä löi luurin korvaan. Eli siis eivät kysy enää "Pistetäänkö tällanen tulemaan?" vaan jankkaavat vain että mikä on paras.. ilmeisesti jos olisin vastannut että MeNaiset on paras (vaikken sitä haluakaan!) olisi lehti varmasti lähtenyt tulemaan minulle.. Todella rasittavaa.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:52"]
Ne puhelut tallennetaan ja siinä näkyy asiakkaan nimi. Jos uhkaat jäljittää soittajan ja tappaa tämän niin puhelinmyyjällä on todisteet uhkauksestasi ja saattavat tehdä poliisiasian. Suosittelen sanomaan ettet aio tilata nyt mitään ja hyvää päivän jatkoa niin eivät soita uudelleen. Jos selittelee ettei nyt ehdi niin soittavat uudelleen. Jos puhelinmyyjät soittavat tietokoneen kautta niin asiakkaat tulevat automaattisesti eivätkä puhelinmyyjät voi siihen vaikuttaa. Ei ne tahallaan valitse juuri sinua joka olet se pahin kusipää, kuka sellaiselle idiootille edes haluaisi soittaa jos tietää millainen hullu siellä toisessa päässä on.
[/quote]
Vaikka sanoo että en osta niin ne soittaa kuitenkin uudestaan kymmeniä kertoja. Kuule mielelläni maksan sakot ja saan ehdollista siitä että saan tehdä pahaa ihmiselle jonka ammatti on toisten ihmisten terrorisointi.
Minulla ei ole mitään sääliä ihmistä kohtaan jolla ei ole sen verran moraalia että ei tee pahaa toisille ihmisille jotka eivät ole tehneet sinulle mitään.
Ne yrittävät tienata sillä. Parempi kuitenkin lopettaa puhelu heti, ettei haaskaa kummankin aikaa.
Näistä pääsee kätevästi eroon soittamalla Robinson-rekisteriin (0600 13404 ma-pe klo 8-18; puhelun hinta 0,39 €/min+pvm, jonotus on maksuton) ja tekemällä puhelinmarkkinointikiellon, joka on voimassa kolme vuotta kerrallaan. Numeronsa leviämisen suoramarkkinointiin voi estää myös vaihtamalla numeronsa salaiseksi. Murtomiesten työtä vaikeuttaa ottamalla osoitetietonsa pois luettelosta, ellei halua salaista numeroa.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:00"]
Lehtimyyjillä on nykyään ilmeisesti joku uusi ohjeistus lehtien kauppaamiselle. Itselleni on nyt kuukauden sisällä soittanut lehtimyyjä kolmesti esittäen asiansa näin: "Moi, tässä sulle nyt soittelen kun oot aiemmin tilannut tuota Cosmopolitania. Nyt haluttais palkita meijjän pitkäaikaistilaajia pistämällä joku lehti tulemaan ilmaiseksi kolmen kuukauden ajan, eli tämmönenhän me pistetään. Mikäs susta siis olis paras lehti: MeNaiset, ET, Avotakka vai Seura?" Tähän vastasin joka kerta että "Ei kiitos, en tarvitse mitään lehteä" johon myyjä: "En minä sitä kysykään vaan että mikä näistä on paras, eli MeNaiset, ET, Avotakka vai Seura?" ja minä edelleen "Ei kiitos, en tarvitse mitään" ja myyjä tässä vaiheessa jo kiukustui että "EIKUN MINÄ KYSYNKIN ETTÄ MIKÄ ON PARAS!" johon lopulta itsekin ääntä korottaen vastasin että NO EI KUULE MIKÄÄN jolloin myyjä löi luurin korvaan. Eli siis eivät kysy enää "Pistetäänkö tällanen tulemaan?" vaan jankkaavat vain että mikä on paras.. ilmeisesti jos olisin vastannut että MeNaiset on paras (vaikken sitä haluakaan!) olisi lehti varmasti lähtenyt tulemaan minulle.. Todella rasittavaa.
[/quote]
Minulle ne on pistänyt tulemaan vaikka snaoin että ei mikään enkä halua mitään. Tein asiasta valituksen niin yrityksen mukaan myyjä ei tehnyt väärää sillä myydä pitää ja ihminenhän voi aina perua lehden
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:54"]Kyllä työnhaussakin pitäisi joku moraali olla. Useimmat eivät halua ansiata palkkaansa syyttömiä ihmisiä kiusaamalla. [/quote] aika erikoinen käsitys kiusaamisesta. Et sä siinä paljoa menetä kun kuuntelet myyntipuheen ja sanot että ei kiitos ja toivotat hyvät päivänjatkot.
[/quote]
Mutta ne soittaa välittömästi uudestaan. Jos sanot saman asian niin ne soittaa taas uudestaan.
Kiva katos puhelinta ja siellä on 15 soittoa samasta numerosta joka on puhelinmyyjä. Sitten kun yhdestä pääset eroon niin joku toinen dorka aloittaa sen taas