Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä on kun puhelinmyyjät ei tajua,

Vierailija
16.01.2015 |

kun haluaa lopettaa puhelun?? Jatkavat sitä saatanan yksinpuheluaan. Tollasille pakko "iskeä luuri korvaan".

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:17"]Miksette vaan sano ihan ystävällisesti, että "ei kiitos, heihei" ja sitten luuri kiinni?
[/quote]

näin minä teen aina poikkeuksetta!

Vierailija
122/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat mammatko täällä nyt haukkuvat puhelinmyyjiä, jotka ovat työttömälle ensimmäisenä suosittelemassa puhelinmyyjän työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:14"]

Vähän tilanteesta ja mielialasta riippuu, miten reagoin. Jos soittaja esittelee itsensä pelkällä etunimellä tyyliin "Hei Kalle tässä soittelee" tivaan niin kauan, että koko nimi tulee, jolloin heikommat lopettavat jo siihen. Jos es, niin totean, että en tunne sen nimistä henkilöä, joten voimme lopettaa. Kuulemiin ja katkasu. Ei soita uudelleen!

Yleensä tiukkaan myös, miten on mahdollista, että soitatte (huom! teitittelen aina), vaikka minulla on esto puhelimessa. Vastauksena änkytystä, mikä paljastaa, että kyllä heilläkin on merkintä estosta. Totean, että voimme lopettaa puhelun, kuulemiin. Katkaisu. Ei tule uutta puhelua.

Sitten on jotkut firmat, jotka soittavat monena päivänä peräkkäin, joka kerta eri soittaja. Silloin on jo lähellä, että käämi palaa. Olen tainnut korottaa ääntäni toisinaan aika lailla. Kyllä nekin lopettavat soittelun, kun muutaman kerran ärähtää.

[/quote]

Olin Saunalahdella myyjänä (otin kyllä loparit) eikä meillä näkynyt mitään estoja. Usein soittolistassa näkyi pelkkä numero, joskus etunimi ja numero, vain hyvin harvoin näkyi etunimi, sukunimi + osoite. Oli aina jännää miettiä että kelles nyt soitetaan, onko tämä mies vai nainen pappa, mamma vai nuori. Jostain syystä ihmiset luurin päässä oletti että meillä on heidän kaikki tietonsa täydellisesti, jotkut jopa luulivat että näemme tyyliin puhelimen mallinkin ja laskutustiedot.

Mitään mainintaa mistään kiellosta ei siis näkynyt koskaan. Tämä kertonee siitä miten puolivillaista koiran hommaa se työ osaakaan olla.
[/quote]

minä olen myynyt joskus muutaman kuukauden soneran liittymiä ja meillä näkyi aina kaikki tiedot :O sitten osasi varautua että jos se on joku vanha ukkeli jostain pikkukylästä että minkälaista ryöpytystä sieltä tulee! se työ oli kyllä aivan täyttä helvettiä. onneksi sain potkut :)

Vierailija
124/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työnantaja voi antaa ohjeen, että asiakkaan kieltäytymistä ei kuunnella vaan jatketaan tuputtamista? Suomessa on kuluttajansuojalaki pakkomyyntiä vastaan. Jos asiakas selkeästi ilmaisee, ettei halua tilata, silloin myynnin jatkaminen on laitonta.

Vierailija
125/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 12:25"]

Itse luen paljon lehtiä. Tilaan lehdet aina puhelinmyyjiltä en netistä tms. Se on työ, josta he saavat palkkansa.

[/quote]

Ymmärrän tämän, mutta jos en lue lehtiä, enkä halua niitä tilata, niin miksi pitää jankata? Odottelin junaa, joten oli tylsää ja kuuntelin sen ensimmäisen litanian ja sanoin "ei kiitos, en tilaa mitään". No sitten uusi litania hieman eri sisällöllä ja siihenkin vastasin "ei kiitos, en ole nyt tilaamassa mitään" ja kun vieläkin alkoi kolmas kierros, niin löin luurin korvaan.

Ps. Fonecta on hyvä, koska esimerkiksi jos Buusterilta tulee soitto, voi sen suoraan hylätä :)

Vierailija
126/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:14"]

Sitten on jotkut firmat, jotka soittavat monena päivänä peräkkäin, joka kerta eri soittaja. Silloin on jo lähellä, että käämi palaa. Olen tainnut korottaa ääntäni toisinaan aika lailla. Kyllä nekin lopettavat soittelun, kun muutaman kerran ärähtää.

[/quote]

Oli kanssa kerran vastaava tilanne. Eli illalla soittelivat ja tarjosivat jotain lehteä. Seuraavana aamuna tarjottiin samaa lehteä uudestaan, johon totesin "minulle tarjottiin samaa lehteä noin 12 tuntia sitten enkä silloinkaan halunnut kyseistä tarjousta". Myyjä ymmärsi yskän ja loppui puhelu siihen.

Vierailija
127/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma tilaan aku ankkaa tarjouspatkissa nimen omaan puhelinmyyjilta, mutta rassaa, jos tarjoaa mulle lehtea, joka ei kiinnosta yhtaan ja kun kieltaydyn, ni alkaa "taa on niin hyva tarjous, et voi kieltaytya...." "saat ilmaiseksi puolen vuoden lehdet" hetken tinkaamisen jalkeen "kunhan tilaat vuoden normaalihinnalla" "vain toimituskulujen hinnalla.." "vastasit kyselyyn..." en muuten oo vastannu "kuule, 'etunimi',..." kuule ite ja ymmarra myos, en tilaa. Ai, miksi vastaan numeroon, jota en tunnista? mulla jai kerran puhelin kotiin, auton akku oli tyhjentyny ja tarvin apuvirtaa, yritin soittaa miehelleni (myos omaan puhelimeeni) monta kertaa, mutta han ei vastannut, koska ei tunnistanut numeroa.. eskarista soitettiin mulle toihin, etta paasisko miehes hakemaan lapsen kotiin, kun tama on kuumeinen, taas ei ollu tunnistanu numeroa, ni ei vastannu. En halua, etta omat lapseni tai puoliso tavoittelevat turhaan siksi, etten muka voi vastata. Ja yleensa ku tekee selvaks ettei halua ostaa mitaan, ei huomenna tarvi vastata uudelleen saman aiheiseen puheluun :)

Vierailija
128/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kaupattiin eilen naistenlehteä. En ollut kiinnostunut ko. lehdestä. Kuuntelin puheen loppuun ja sanoin, etten ollut kiinnostunut ja olisiko myyjällä tarjota mitään toista lehteä. Meni tytöllä jauhot suuhun ja muuttui monologikoneesta ihan ihmisen kuuloiseksi. :) Muutamaa lehteä kysyin ja joutui muutaman kerran käymään esimieheltä kysymässä lehdistä. Olin oikeasti kiinnostunut lehdistä mitä kysyin, mutta ei ollut tarjota mitään hyvää tarjousta. Olisin voinut tyttöä vielä juoksuttaa ja kysyä Jallu-lehteä miehelleni, mutta tiedän ettei olisi itselläni pokka pitänyt. :) Kaupat jäivät tekemättä.

Vierailija
129/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sairas tuo yksi ihminen voi olla, kun uhkailee puhelinmyyjiä, vertaa pedofiileihin ja murhaajiin ja fantasioi vainoamisella? Ihan oikeasti. Työtä se puhelinmyyntikin on. Ei kiusantekoa.

Vierailija
130/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:31"]

Samat mammatko täällä nyt haukkuvat puhelinmyyjiä, jotka ovat työttömälle ensimmäisenä suosittelemassa puhelinmyyjän työtä.

[/quote]

Minä en ainakaan suosittele kenellekään. Puhelinmyynnin saisi kieltää kokonaan.

Vierailija
131/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:52"]

Jos soitat toiselle mydäksesi jotain ilman että toinen on sinua pyytänyt soittamaan niin silloin olet idiootti ja kusipää. Jos minä tulen oveasi potkimaan kymmeniä kertoja päivässä ja päivästä toiseen vaikka kieltäisit niin mitä olisit mieltä? En lopeta ennen kuin ostat romua millä et mitään tee. Todella kivaa eikö olekkin?

[/quote]

Kai edelleen ymmärsit että ne työntekijät siellä eivät sitä firmaa omista eivätkä sääntöjä laadi? Jos ei koulutusta (vielä) ole muualle töihin, niin puhelinmyyntiin pääsee helposti. Jotta TULISI TOIMEEN... Tärkeämpää on jonkun saada syödäkseen kuin se että sinun persettäsi kutittaa jonkun soitto. Toivottavasti olet edes alle 15-vuotias, kirjoituksesi ovat todella typeriä.

[/quote] On ihan turha valittaa säännöistä tai rahan puutteesta. Ihmisellä on sellainen asia kuin moraali. Jos moraali alentuu tuollaiseen toimintaan niin se alentuu pedofiliaan ja murhaankin. En oikeasti keksi mitään halveksittavampaa työtä kuin puhelinmyyjä.

Mutta omaa kuoppaansa kaivavat. Todella monella ihmisellä on puhdasta haöveksuntaa puhelinmyyjiä kohtaan. Pitäisi perustaa nettiin lista missä olisi tietoja tunnetuista puhelinmyyjistä (siis ihmisistä) niiden osoitteeeta ja muut yhteystiedot. Jotta ihmiset ympärillä tietäisivät minkälainen ihmisenkuvatus siinä naapurissa asuu
[/quote]

Vittu sä oot sekasin. Hankkiudu hoitoon, tommonen pakkomielle ja aggressio työtään tekeviä ihmisiä kohtaan on sairasta. Vielä suunnittelet vainoamista, huhhuh. Kumpikohan tässä on kusipää, sinä raivohullu joka huudat paskaduunia tekevälle pahaa-aavistamattomalle ihmiselle, vai se joka yrittää tehdä työtä ja tienata rahansa vaikka sitten ärsyttävää (siis itselleen ärsyttävää) ja henkisesti kuluttavaa työtä tekemällä?

Ei sieltä aina samat ihmiset soittele, vaihtuvuus on suurta, työvuorot vaihtuu ja soittolistat pyörii. Kiva kun joku ekaa päivää oleva soittaa sulle ja saa raivohullun haukkumiset korvaansa.

Aika paksua myös väittää, että ihmiset ostaa mitä haluaa/tarvii. Raivoatko myös mainoksille lehdissä, radiossa ja tv:ssä? :D Aika moni lehti olis jääny tilaamatta ilman puhelinmyyntiä. Ei ihmiset oma-aloitteisesti tilaa lehtiä. Ja silti lukevat niitä sit ku ne kotiin tulee. Ja sitten on nämä oikeasti hyödylliset, esim halvempaa liittymää tarjoavat.

Itse en yleensä vastaa tuntemattomiin numeroihin, mutta joskus olen vastannut ja kyllä uskoi ja sanoi itse "ok, no heihei sitten" kun sanoin että eeeii mulla ole nyt sellaiselle tarvetta.

JOILLAKIN puh.myyjillä saattaa olla kyseenalaista toimintaa, kun laitetaan seniileille vanhuksille lehtiä tai tavaraa (tosin eipä sitäkään voi tietää jos pappa/mummo sanoo puhelimessa "Joo"), tai muuten ihmisille jotka on kieltäytyneet. Mutta ei, pelkkä myyntityö tai soittelu (edelleenkään ei ole sama ihminen tai firma koko ajan, tuskin edes tietävät montako kertas sulle on soitettu) EI ole "moraalitonta". Ärsyyntyminen on normaalia, sun älytön aggressio EI ole. Ja sun laittomat uhkailut on moraalittomia! Ja sun vainoamisfantasiat sairaita. Oikeesti, hanki apua. Ei ole normaalia että elämän pieni ärsyttävyys kuten puhelinmyyjät saa tollasen reaktion aikaan.

Vierailija
132/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 10:22"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:17"]Miksette vaan sano ihan ystävällisesti, että "ei kiitos, heihei" ja sitten luuri kiinni?
[/quote]Mä teen noin, toivotan vielä hyvää päivänjatkoa siihen väliin. Yleensä en pääse heiheihin asti, kun jo lyövät luurin korvaan minulle. :p
[/quote]

Mulla sama. Mies ja kaverit ihmettelee mikä taika mun äänessä on kun myyjät iskee mulle luuria korvaan :D

Vierailija
133/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 11:38"]Miten työnantaja voi antaa ohjeen, että asiakkaan kieltäytymistä ei kuunnella vaan jatketaan tuputtamista? Suomessa on kuluttajansuojalaki pakkomyyntiä vastaan. Jos asiakas selkeästi ilmaisee, ettei halua tilata, silloin myynnin jatkaminen on laitonta.
[/quote]

Miten voi suomalaisen olla niin vaikea sanoa 3 kertaa "Ei"? Lyhyt sana, helppoa. Ja jos vielä jatkuu 3 (Huom. KOLMEN, ei yhden tai kahden) ein jälkeen, niin ei ole vaikeaa lyödä luuria korvaan. Siihen ei tarvi haukkumista tai huutamista. Ja siksi on tuollainen ohje, että monet ensin kieltäytyneet pyörtävätkin päätöksensä ja tilaavat _kuunneltuaan mistä on kyse_. Sitä kutsutaan kaupankäynniksi ja myymiseksi. Mistä teillä ihmettelijöillä ei näytä olevan mitään käsitystä. Pakkomyyntiä on se, jos kieltäytymisestä huolimatta laitetaan joku (maksullinen) lehti tms. Pakkomyyntiä EI ole se jos asiakas ensin kieltäytyy ja myöhemmin myöntyy. Sitä kutsutaan mielen muuttamiseksi (asiakas) ja onnistuneeksi myyntitapahtumaksi (myyjä).

Vierailija
134/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkinäisen levyn tekniikka. "En ole kiinnostunut, kiitos" vaan muutaman kertaa. Aina lopettanut puhelinmyyjä siihen

Vierailija
135/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luen paljon lehtiä. Tilaan lehdet aina puhelinmyyjiltä en netistä tms. Se on työ, josta he saavat palkkansa.

Vierailija
136/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on täällä palstalla huudettu monta kertaa, että mene vaikka puhelinmyyjäksi, loinen. :D En varmasti mene, koska olen persoonaltani todella herkkä ihminen. Tavallisessakin asiakaspalvelutyössä otan asiakkaiden ilkeilyt itseeni, masentuisin varmaan jos olisin puhelinmyyjä.

Vierailija
137/167 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunalahdella puhe+nettipakettien hinnoittelu menee niin, että jos et halua vastaanottaa heiltä myyntipuheluita, on puhe+nettipaketin hinta 1€ kalliimpi kuukaudessa. Eli jos haluaa olla rauhassa tyrkytykseltä, joutuu siitä maksamaan. Onkohan edes laillista?

Saunalahden puhelinmyyjissä ärsyttää ihan älyttömästi myös se, että ensin myyjä vuodattaa piiitkän myyntipuheensa kaupattavan tablettinsa tms. hinnasta ja ominaisuuksista ja kun on vihdoin päässyt selostuksensa loppuun, ei myyjä enää vanhaan tapaan kysykään, että pistetäänkö tulemaan, vaan hän alkaa suoraan tarkistamaan mun henkilö- ja yhteystietojani tilausta varten! Vituttaa, että ei missään vaiheessa vaivauduta kysymään, että kiinnostaako mua tai haluanko kyseisen tuotteen! Sitten kun sanon, että ehei, en mä halua mitään, niin sitten loukkaannutaan ja syyllistetään ja aletaan epäillä mun älynlahjojani. (Eräs myyjä kysyi, olenko varmasti tietoinen, mitä kaikkea tabletilla voi tehdä, kun kieltäydyin sellaista tilaamasta).

Vierailija
138/167 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus oon kuullut, että asiakkaan pitää sanoa 3-4 kertaa ettei ole kiinnostunut puhelun aikana

Itse sanon ihan vaan yhden kerran ei kiitos hei hei ja sitten katson oikeudekseni sulkea puhelimen. Eivät koskaan ole soittaneet perään.

Vierailija
139/167 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sanon ihan vaan yhden kerran ei kiitos hei hei ja sitten katson oikeudekseni sulkea puhelimen. Eivät koskaan ole soittaneet perään.

Samalla tavalla toimin minäkin. Jos minulle soitetaan niin silloin soittajan numeron pitää näkyä. Jos soittajan numero on salattu, eli soittajan numeroa ei näy niin silloin minun puhelimeni aina täysin automaattisesti ja hiljaisesti katkaisee koko puhelun jo heti alkuunsa.

Vierailija
140/167 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on säännöt siellä, ei saa lopettaa ekan ei:n jälkeen, eikä välttämättä vielä toisenkaan.

6 eitä niin tulee lisätarjouksia vielä 2kpl. Näin aku ankkaa myydessä..