Mikä siinä on kun puhelinmyyjät ei tajua,
kun haluaa lopettaa puhelun?? Jatkavat sitä saatanan yksinpuheluaan. Tollasille pakko "iskeä luuri korvaan".
Kommentit (167)
Itse aina haukun puhelinmyyjät lyttyyn. Jos kukaan ei ikinä ostaisi niiltä ja työolot olisivat aina vain kauheammat niin loppuisihan se terrori. Monilla on vielä ärsyttävän teennäinen ääni tai teeskentelevä murre.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 08:53"]
Joskus oon kuullut, että asiakkaan pitää sanoa 3-4 kertaa ettei ole kiinnostunut puhelun aikana
[/quote]
Alan jo uskoa, että tämä pitää paikkansa. Jos ei kuuntele koko myyntipuhetta, silloin soittavat parin päivän kuluttua uudestaan. Rasittavaa, kun pitäisi välillä tehdä töitäkin, mutta puhelinta ei voi pitää äänettömällä, koska joku tärkeä puhelu voi muuten mennä ohi.
Miksette vaan sano ihan ystävällisesti, että "ei kiitos, heihei" ja sitten luuri kiinni?
Minä en ainakaan jää heidän kanssa jankkaamaan, se on juuri se selkeä ei kiinnosta ja hei hei sitten luuri kiinni.
Mä katkaisen puhelinmyyjien myyntipuheen jo heti alkuun heidän esiteltyä itsensä ja kysessään onko hetki aikaa. Nykyään kyllä kaikki ei kysy, joten röyhkeästi puhun heidän päälleen. Totean, että kuule nyt olen töissä (yleensä mulle soitetaan päivällä) enkä voi puhua. Sitkeämmille sanon, että mulla odottaa asiakas oven takana, nyt pitää lopettaa! Hei hei! Harvoin jatkavat monologiaan.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:17"]
Miksette vaan sano ihan ystävällisesti, että "ei kiitos, heihei" ja sitten luuri kiinni?
[/quote]
Siksi, että soittavat uudestaan niin kauan, että saavat puhuttua loppuun tai minä sanon useamman kerran, etten osta mitään. Ärsyttää se uudestaan soittelu enemmän, kun työt katkeavat turhaan puheluun.
Mä lyön aina heti luurin korvaan. Olen laittanut kieltoja kaikkialle mihin ikinä keksin ja silti ne soittaa. En kuuntele ekaa lausetta edes loppuun vaan painan punaista. Törkeää ehkä, mut yhtä tärkeää on niiden soittelu kielloista huolimatta.
Koska säännöt. Jos puhelun lopettaisi aina ensimmäiseen eihin, ei kauppaa juuri tulisi. Jos asiakas lyö luurin korvaan tai sanoo että on töissä ym, soitetaan hänelle myöhemmin. Vaivaannuttavaa se on itsekin myyjänä jankata vaikka asiakas sanoo jyrkän ein, mutta pakko jatkaa jos haluaa tienata ja pitää työpaikan.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:17"]
[/quote]
Koska ne soittaa uudestaan ja uudestaan ja uudestaan ......
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:31"]
Koska säännöt. Jos puhelun lopettaisi aina ensimmäiseen eihin, ei kauppaa juuri tulisi. Jos asiakas lyö luurin korvaan tai sanoo että on töissä ym, soitetaan hänelle myöhemmin. Vaivaannuttavaa se on itsekin myyjänä jankata vaikka asiakas sanoo jyrkän ein, mutta pakko jatkaa jos haluaa tienata ja pitää työpaikan.
[/quote]
Sinun kaltaisille pitää olla mahdollisimman törkeä ja halveksittava. Mitään kunnioitusta kaltaisiasi kohtaan minulla ei ole.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:15"]
Joskus oon kuullut, että asiakkaan pitää sanoa 3-4 kertaa ettei ole kiinnostunut puhelun aikana
[/quote]
Alan jo uskoa, että tämä pitää paikkansa. Jos ei kuuntele koko myyntipuhetta, silloin soittavat parin päivän kuluttua uudestaan. Rasittavaa, kun pitäisi välillä tehdä töitäkin, mutta puhelinta ei voi pitää äänettömällä, koska joku tärkeä puhelu voi muuten mennä ohi.
[/quote]
Mulla ainakin puhelimessa mahdollisuus painaa "hylkää" ja puhelu torjutaan. Ei tarvitse antaa soida.
Koska ne on provikalla. Olin itse teininä puoli vuotta lehtimyyjänä. Aivan kauhea duuni, vihasin jokaista hetkeä. Mutta yllättävää kyllä todella usein ne, jotka heti ensimmäisinä sanoivat "ei" kuitenkin päätyivät lopulta tilaamaan. Ja sellaiset mummot, jotka kuuntelivat ja juttelivat pitkään, puolestaan eivät tilanneet. Halusivat vain juttukaverin. Tottakai usein myyntityössäkin ei tarkoittaa ei:tä, mutta kun soitat niitä puheluita sata niin kyllä sielä tietty prosentti tilaa. Ärsyttävää, mutta miettikääpä niitä myyjiä, jotka sen teidän ikävän puhelunne jälkeen joutuvat soittamaan vielä 99 puhelua lisää. Parempi tuokin kuin työttömyys. Ja eikös aina sanota, että myyntityö alkaa siitä ei-sanasta. Eihän se olisi muuten työtä.
Usein ohjeistetaan että vasta kolmannen ein jälkeen saa lopettaa. Eli sanokaa "Ei, Ei, ei, en halua tilata mitään" Ja varmuudeksi vielä "Ei kiitos, hei" :)
haukutte väärää puuta, haukkukaa puhelinmyynti firmoja. myyjät tekee työtään! moni tekee puhelinmyynti työtä ennemmin kuin on työttömänä. kumpikos palstalaisten mielestä sitten on parempi, puhelinmyyntityö vai olla työtön ja nostella tukia? ne työttömätkin kun palstalla aina loisiksi haukutaan.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:15"]
[/quote]
[/quote]
Tämä on totta. Esimiehet kuuntelevat puheluita ja jos ei kysy kauppaa useamman kerran puhelun aikana, saa paskaa niskaan.
Itse olin joskus puhelinmyyjänä ja palkka tuli puhutulta tunnilta. Työtään ne puhelinmyyjätkin tekee. Kerran sanoinkin yhdelle, että kuuntelis ees sen puheen loppuun, et saisin palkkaa. Itse skippasin kaikki -40 luvulla syntyneet ja vanhemmat.
Rasittavaa ja superärsyttävää on se viime vuosina yleistynty tapa että puhelinmyyjä aloittaa "Hei Mari, tässä Jarkko..." ja sitä joutuu hetken miettimään että kuka helkutan Jarkko, mistä me tunnetaan....
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:45"]
haukutte väärää puuta, haukkukaa puhelinmyynti firmoja. myyjät tekee työtään! moni tekee puhelinmyynti työtä ennemmin kuin on työttömänä. kumpikos palstalaisten mielestä sitten on parempi, puhelinmyyntityö vai olla työtön ja nostella tukia? ne työttömätkin kun palstalla aina loisiksi haukutaan.
[/quote]
Tekisi vaikka oikeita töitä eikä terrorisoisi ihmisiä