Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sai perinnön n. 9000 €, pyysin rahaa..

Vierailija
16.01.2015 |

pyysin rahaa kampaajaan,ei herunut.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 00:55"]

Älä anna pillua!

[/quote]

Miten rahat ja seksi liittyy toisiinsa? Oletko huo...no ihminen?

Vierailija
22/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:18"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:15"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:11"] [quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:10"]Raha mikä on tullut sukupolvelta toiselle, ei kuulu tuhlattavaksi arkisiin menoihin (ei omiin eikä puolison menoihin), vaan se laitetaan kasvamaan korkoa ja jätetään aikanaan suurempana pesämunana seuraavalle sukupolvelle. Nih. [/quote] Ja seuraava sukupolvi laittaa taas pankkiin? Joopajoo [/quote] Miksei? [/quote] Kuka niistä rahoista sitten nauttii?

[/quote]

En ymmärrä kysymystä. Minä ainakin nautin siitä, että on turvallisuudentunnetta. Vähän säästöjä tilillä tai osakkeissa siltä varalta jos jotain yllättäviä ikävyyksiä sattuisi. Nautin myös siitä, että voin antaa turvallisuutta lapsilleni pienen perinnön muodossa. Se on isompi nautinto kuin kuluttaminen.
[/quote]

Mitä turvallisuudentunnetta siitä tulee kun rahat makaa vain tilillä eikä niihin voi koskea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten olet oman perintösi käyttänyt vai elävätkö vanhempasi vielä? Paljonko sieltä on odotettavissa?

Vierailija
24/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:10"]Raha mikä on tullut sukupolvelta toiselle, ei kuulu tuhlattavaksi arkisiin menoihin (ei omiin eikä puolison menoihin), vaan se laitetaan kasvamaan korkoa ja jätetään aikanaan suurempana pesämunana seuraavalle sukupolvelle.

Nih.
[/quote]

Taas yksi hyvä syy lisää olle lapseton, ei tarvitse laittaa äidiltä saamiani perintörahojani lukkojen taakse kasvamaan korkoa seuraavalle sukupolvelle ja jatkaa sitä rataa niin kauan kunnes suvusta löytyy se yksi (fiksu) musta lammas joka tajuaa käyttää sen rahan (niin kuin minä) elämiseen eikä säästä sitä aina seuraavalle siihen saakka kunnes aurinko sammuu ja kaikki kuolevat eikä kukaan suvusta ehtinyt nauttia eurosta alkanutta, miljardin kerryttänyttä pottia.

Vierailija
25/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:22"]Mitä turvallisuudentunnetta siitä tulee kun rahat makaa vain tilillä eikä niihin voi koskea

[/quote]

Eikö se edellinen jo selittänyt? Etkö osaa lukea? "Jos yllättäviä ikävyyksiä sattuisi." Mutta sinähän tietysti juokset sossun luukulle siinä vaiheessa ja laitat muut veronmaksajat maksamaan, kun et itse mitään säästä.

Vierailija
26/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:37"]

Taas yksi hyvä syy lisää olle lapseton, ei tarvitse laittaa äidiltä saamiani perintörahojani lukkojen taakse kasvamaan korkoa seuraavalle sukupolvelle ja jatkaa sitä rataa niin kauan kunnes suvusta löytyy se yksi (fiksu) musta lammas joka tajuaa käyttää sen rahan (niin kuin minä) elämiseen eikä säästä sitä aina seuraavalle siihen saakka kunnes aurinko sammuu ja kaikki kuolevat eikä kukaan suvusta ehtinyt nauttia eurosta alkanutta, miljardin kerryttänyttä pottia.

[/quote]

Jos äitisi käyttäisi rahansa itse eläessään, tai testamenttaisi ne serkullesi tai Punaiselle Ristille, olisit täällä itkemässä äitisi itsekkyyttä ja ilkeyttä.

Vierailija
27/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:22"]

Mitä turvallisuudentunnetta siitä tulee kun rahat makaa vain tilillä eikä niihin voi koskea

[/quote]

Jos sinulle tulee turvallisempi olo siitä, että käytät kaikki äkkiä vaikka matkusteluun, niin siitä vaan. Onhan se sitten ihanaa, kun joka kuukausi saa jännätä riittääkö palkka tilipäivään asti ja pelätä miten selviää jos sairastuu tai lomautetaan.

Minä kuitenkin jätän mieluummin perinnöt pesämunaksi, olen sillä lailla sairas mieleltäni että saan siitä jotain perverssiä turvallisuudentunnetta.

Vierailija
28/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:57"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:37"]

[/quote]

Jos äitisi käyttäisi rahansa itse eläessään, tai testamenttaisi ne serkullesi tai Punaiselle Ristille, olisit täällä itkemässä äitisi itsekkyyttä ja ilkeyttä.
[/quote]

Niin hän käyttääkin kaiken itseensä, mikä on mielestäni täysin oikein. Itse minä kerään rahani ja häneltä en odota senttiäkään, annoin vain tuon esimerkin siksi että se saisi ajattelemaan miten typerältä tuo sukupolvelta toiselle säästäminen voi toisen mielestä kuulostaa.

Vierailija
29/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule se, joka sanoi antaneensa n. 100 000 € perinnöstä puolet, ei ole antanut mitään jos ovat esimerkiksi ostaneet asunnon, koska ero tilanteessa ukko ei saa niitä rahoja, joita akka on perinnyt ja lahjaverot joten epäilen ks. henkilöä, tuskin olet saanut mitään perintöjä t. oikea perinnön saaja

Vierailija
30/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:22"]

[/quote]

Jos sinulle tulee turvallisempi olo siitä, että käytät kaikki äkkiä vaikka matkusteluun, niin siitä vaan. Onhan se sitten ihanaa, kun joka kuukausi saa jännätä riittääkö palkka tilipäivään asti ja pelätä miten selviää jos sairastuu tai lomautetaan.

Minä kuitenkin jätän mieluummin perinnöt pesämunaksi, olen sillä lailla sairas mieleltäni että saan siitä jotain perverssiä turvallisuudentunnetta.
[/quote] Eli on vain kaksi vaihtoehtoa, tuhlata kaikki rahat äkkiä tai tallettaa ne tulevaa sukupolvea varten?

Vierailija
31/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 02:12"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:22"] Mitä turvallisuudentunnetta siitä tulee kun rahat makaa vain tilillä eikä niihin voi koskea [/quote] Jos sinulle tulee turvallisempi olo siitä, että käytät kaikki äkkiä vaikka matkusteluun, niin siitä vaan. Onhan se sitten ihanaa, kun joka kuukausi saa jännätä riittääkö palkka tilipäivään asti ja pelätä miten selviää jos sairastuu tai lomautetaan. Minä kuitenkin jätän mieluummin perinnöt pesämunaksi, olen sillä lailla sairas mieleltäni että saan siitä jotain perverssiä turvallisuudentunnetta. [/quote] Eli on vain kaksi vaihtoehtoa, tuhlata kaikki rahat äkkiä tai tallettaa ne tulevaa sukupolvea varten?

[/quote]

Jos nettikeskustelusta haluaa havainnollisen ja selkeän, kannattaa esittää selkeästi toisistaan poikkeavat vaihtoehdot, vaikka tosielämässä on tietysti käytettävissä myös koko kirjo niiden väliltä.

Vierailija
32/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 tonnin perintö naurettava summa, miksi edes teit ap aloitteen, luuletko olevasi miehesikään perinnön kautta joku rikas? noi on pikku rahoja, jotka teillä menee joutavuuksiin samantein. Ei edes perintöveroja joudu maksamaan noin vähästä, saatanan köyhä

Vierailija
33/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 02:22"]

noi on pikku rahoja, jotka teillä menee joutavuuksiin samantein. 

[/quote]

Kaipa se on ap:n miehen valinnasta kiinni meneekö ne säästöön vai joutavuuksiin.

Vierailija
34/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies sai myös pienen perinnön, vielä ap:n miestäkin pienemmän. Ei tullut mieleenkään vaatia siitä senttiäkään. Sitten mies voitti Lotossa rahaa; oma-alotteisesti siirsi voitosta puolet tililleni. Naimisissa ei olla.

Vierailija
35/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä aika pieni perintö. Itsekin pistäisin säästöön. Perheelle yhteisesti kustantaisin jotain ja sitten sijoittaisin. Mun mies peri melkein 10 kertaa tuon summan enkä pyytänyt mitään. Ei ole kyllä tarjonnutkaan. En käy kampaajalla, pätkin tukkani itse. Kerran vuodessa suurin piirtein värjään. Lopputulos on se, että en minä eikä mies tästä elämästä tod.näk. selviä hengissä. Yhteiset lapset jotain perinevät.

Vierailija
36/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veda tukka klaniksi niin oppii

Vierailija
37/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:16"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:11"]

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:10"]Raha mikä on tullut sukupolvelta toiselle, ei kuulu tuhlattavaksi arkisiin menoihin (ei omiin eikä puolison menoihin), vaan se laitetaan kasvamaan korkoa ja jätetään aikanaan suurempana pesämunana seuraavalle sukupolvelle. Nih. [/quote] Ja seuraava sukupolvi laittaa taas pankkiin? Joopajoo

[/quote]

Näin se menee, pääomaan ei kosketa. Eli koroilla voi jonkin verran rällätä. Mutta pesämunan on oltava isompi seuraavalle sukupolvelle. Tuo summa nyt aika pieni, mutta periaate varmaan miehellä.

[/quote]

Rikkailla on varaa ajatella noin. Köyhällä kaikki menee kulutukseen, myös perinnöt. Juuri tämän vuoksi perintövero on säilytettävä! Raha pitää saada kiertoon, ei makaamaan tileillä sukupolvesta toiseen.

Vierailija
38/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava keskustelu. Siitä 9000 euron rahasta olisi kyllä riittänyt vähän kampaajakäyntiin ja ehkä päivälliseen ulkona. Monilla tämän palstan keskustelijoilla on alkeellisimmatkin käytöstavat kadoksissa ja tahto tehdä joskus joku iloiseksi puuttuu täysin. Jos ei ole kotoa saanut kunnon eväitä elämään, voi niitä kyllä opetella jälkeenpäinkin. Läheisen ihmisen kohtelu kauniisti maksaa varmasti itsensä takaisin.

Vierailija
39/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän hyvin jos kyse oli perinnöstä. jos saisi jostain muualta rahaa, vaikka jostain arvonnasta nii sillon ymmärrän tuohtumukses. mut ihan oikeesti, se perintö on tarkotettu sun MIEHELLE, sen perinnön "antaja" halus että miehes saa ne rahat. miehellä on siis oikeus käyttää rahat just niinku haluu.

toki keskivertomies/nainen varmaan käyttäis ne rahat johonki yhteisee kivaa, siis ainaki osan niistä. mut et kuitenkaa voi alkaa kiristää tai pakottaa jos mies ei haluu niitä sulle antaa. 

Vierailija
40/75 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan ala kärvistellä kurjuudessa vain siksi että lapsille jää perintöä. Hankkikoon itse omaisuutensa, niin tässä on muutkin saanut tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi