Uskallanko hakea koronarokotteen?
Kommentit (143)
Riipuu siitä saatko pleisbon vai oikean. Jollei tiesä, en uskaltaisi hakea. Ei ainakaan kannata tutkia vaihtoehtomedioita jos haluaa uskaltaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan kahden vaiheilla. Mieskään ei kommentoi suuntaan eikä toiseen, kun koitan puhua aiheesta ja selvittää ajatuksia tai hakea rohkaisua. Yksin menee aivot solmuun, kun ei voi kenenkään kanssa puhua asiasta. Koitin etsiä oisko mitään tahoa, missä vois puhua asiasta vaikka terveydenhoitajan kanssa mutta en löytänyt. Terveyskeskukseen en viitti tämmöisestä soittaa, kun siellä on muutenkin niin pitkät jonot ja kiirettä.kirjoitin sit tänne... ap
Ihan ensiksi kannattaa selvittää itselleen, miksi pelkää rokotusta. Se on ihan arkinen asia. Siellä rokotuspaikalla kulkee ihmisjono koko ajan. Kaikki ihan tavallisia kansalaisia. Istuvat piikin jälkeen vartin siellä ja lähtevät sitten kotiin tai töihin. Siihen ei liity mitään ihmeellistä dramatiikkaa. Suurimmalle osalle ei tule yhtään mitään oireita. Joillekin tulee pistoskohta kipeäksi. Joillakin saattaa olla lämpöä illalla. Yhden päivän kuumekin on jo aika harvinaista. Jos olet liikaa lukenut rokotevastaisten valheita, kannattaa välillä tutustua koronan oireisiin ja pitkäaikaishaittoihin. Ne ovat huomattavasti pelottavampia.
Et voi väittää valheiksi sellaista mikä on nähtävissä jos vain haluaa nähdä! Tämä minua ottaa sitten päähän kun rokotevastaiset leimataan valehtelijoiksi vain koska ei haluta ottaa itse asiasta selvää ja luotetaan vain sokeasti lääketieteeseen joka on korruptoitunut täysin vähintäänkin tämän keissin myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en uskalla... Paljon tullut haittoja ja jo läheisillekin. Mutta jokainen päättää itse.
Valehtelet. Rokote on turvallinen ja haittoja on ollut erittäin vähän.
Ennen kuin syyttää ketään valehtelusta, kannattaa perehtyä Fimean koronarokotehaittailmoitusten määrään. Yhteensä Fimeassa on yli 18 000 haittailmoitusta, joista käsitelty reilu 4000, vakaviksi ilmoitettuja 3300 ( eli sairaalahoitoon joutuminen, vammautuminen tai kuolema). 14000 käsittelyä odottavaa ilmoitusta. Lisäksi arvellaan, ettei Fimeaan päädy kuin 1-10% ilmenneistä haitoista.
Ja kannattaa avata myös se itse haittailmoitus-PDF niin voi todeta, ettei sitä pienessä kummassa ala kukaan lähettämään.
*Haittavaikutusilmoituksessa esitetty vakavuusarvio on ilmoittajan tekemä. Jos vakavuutta ei ole ilmoitettu, arvioinnin tekee Fimea. Lääketurvatoiminnassa haittavaikutus katsotaan vakavaksi, jos se on johtanut kuolemaan, hengenvaaraan, sairaalahoitoon tai sen pidentymiseen, aiheuttanut pysyvän vamman, toimintakyvyn laskun tai synnynnäisen epämuodostuman. Kaikki haittavaikutusten ilmoittajat eivät seuraa näitä kriteereitä, vaan saattavat tehdä vakavuusarvioinnin omaan kokemukseensa ja näkemykseensä perustuen.”
Lue erityisesti viimeinen lause.
Joillekin pieni kutina käsivarressa on vakava siinä missä toiselle vasta pää kainalossa alkaa täyttää vakavuuden kriteerit. Itse kuulun jälkimmäisiin.
Ei ole noin. Haittavaikutusilmoitusta tehtäessä ei voi raksittaa "vakava haitta" vaan valitset valmiista vaihtoehdoista saamasi haitat, minkä mukaan ilmoitus lokeroituu automaattisesti vakavaksi tai ei-vakavaksi. Jos ilmoitat käden kutinasta, niin järjestelmä ei tilastoi sitä vakavaksi haitaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä pohdin samaa kuin Ap, ja haluaisin myös jutella jonkun lääkärin kanssa omasta tilanteesta, koronariskistä ja rokotteiden riskeistä."
Ei niillä ole aikaa mihinkään syvällisiin pohdiskeluihin ja haitoista keskusteluihin kun potilaita on paljon. Ihan muutamalla lauseella vain kehoittavat ottamaan rokotteen jos selkeää estettä ei ole.
Näin se varmasti on, että ovat kiireisiä.. Minä kaipaisin myös mahdollisuutta keskustella rokotteesta ennen sen ottamista, mutta ei sellaista mahdollisuutta taida olla missään tarjolla.
Ollut/on tarjolla tutustua eri tutkimustuloksiin ,aivan itse löytämällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mä pohdin samaa kuin Ap, ja haluaisin myös jutella jonkun lääkärin kanssa omasta tilanteesta, koronariskistä ja rokotteiden riskeistä."
Ei niillä ole aikaa mihinkään syvällisiin pohdiskeluihin ja haitoista keskusteluihin kun potilaita on paljon. Ihan muutamalla lauseella vain kehoittavat ottamaan rokotteen jos selkeää estettä ei ole.
Näin se varmasti on, että ovat kiireisiä.. Minä kaipaisin myös mahdollisuutta keskustella rokotteesta ennen sen ottamista, mutta ei sellaista mahdollisuutta taida olla missään tarjolla.
Minä taas lähden siitä, että he voisivat alkajaisiksi tutkia rokotteen sisällön, ennen kuin edes kehtaavat sitä suositella. Ihan vaan tutkitte sen sisällön. Ei lahjontaa ämpäreillä, ei kiristystä passeilla, ei uhkailua töiden menettämisellä. Ihan vaan sisältö. Niin rehelliset ihmiset toimivat.
Tätä minä suuresti ihmettelen, miksi rokotteiden sisältöä ole voitu tutkia Suomessa jossain riippumattomassa laboratoriossa, niin kaikki salaliittoteoriat grafeenioksidista, nanokokoisista loisista ym. joutaisivat romukoppaan. Ano Turtiainen on tätä Eduskunnassa pyytänyt ministeri Kiurulta, mutta tämän mielestä EU:n oma tutkimus on riittävä. Monelle epäilijälle se ei kuitenkaan ole.
Missä tämä EU:n tutkimus on luettavissa?
Taho, johon Kiuru ja STM luottaa k-rokoteturvallisuudessa, on Euroopan Neuvoston alainen lääkkeiden laadusta vastaava virasto, European Directorate for the Quality of Medicines & HealthCare (EDQM)
https://www.edqm.eu/
Kyllä minäkin venytin rokotteen ottoa "viimeiseen asti". Nyt se on pakko ottaa, enää ei ole vaihtoehtoja, koska niin paljon on jo tartuntoja ja jokainen meistä tuon taudin tulee saamaan jossain vaiheessa. Tämä on uusi normaali, tauti ei enää katoa.
Mietin, että kai se sitten on sama kuoleeko sitä koronaan vai rokotteeseen. Tuttavapiirissä suurin osa ei ole saanut minkäänlaisia oireita rokotteesta. Pienelle osalle tutuista on tullut vakaviakin oireita toisesta rokotteesta, mutta elossa ovat. Itse olen ottanut vasta ensimmäisen rokotteen, jonka jälkeen pää oli kotvasen kipeä, rokotetun puolen kainalon rauhaset kipeytyivät sekä käsi himppasen arka. Toinen rokote pitäisi kohta ottaa..
Vierailija kirjoitti:
Mutta uskallat sitten sairastua koronaan. Onnea valitsemallesi tielle.
Perustele väitteesi? Ei jokainen sairastu joka ei rokotetta ota. Ei todellakaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut piikkiä, elän ihan normaalisti, niinkuin aina ennenkin. Se vouhotus koskee vain pelkureita
Kannattaa varmaan silti varoa sitä virusta. Uhoten ei ole hyvä tehdä mitään.
Viksu pistää kolme naamatamppoonia ja viimeistelee lärvin kaasunaamarilla.
kädet pestään pensalla mennen tullen.
Ensimmäisestä yskäsystä välittömästi koronatestiin maksaa minkä maksaa, terveydellä ei leikitä.
"Itse odotan vuoteen 2023, jolloin Euroopan lääketirvallisuusvirasto EMA julkaisee lopulliset raportit haitoista ja päättää, antaako se varsinaisen myyntiluvan ehdollisen tilalle koronarokotteille"
Varmasti antaa. Mitään muuta rokotetta ei ole pistetty niin paljon lyhyessä ajassa joten kokemusta on jo runsaasti ja käytölle kova tarve. Se on kyllä itsestään selvää että siellä tulee myyntilupa ja suuret suositukset pistää vauvasta vaariin.
Vierailija kirjoitti:
"Itse odotan vuoteen 2023, jolloin Euroopan lääketirvallisuusvirasto EMA julkaisee lopulliset raportit haitoista ja päättää, antaako se varsinaisen myyntiluvan ehdollisen tilalle koronarokotteille"
Varmasti antaa. Mitään muuta rokotetta ei ole pistetty niin paljon lyhyessä ajassa joten kokemusta on jo runsaasti ja käytölle kova tarve. Se on kyllä itsestään selvää että siellä tulee myyntilupa ja suuret suositukset pistää vauvasta vaariin.
Ihmisten piikittäminen randomisti jossain kauppakeskusten auloissa ei ole mikään tutkimus, joka antaisi tässä tarvittavaa tietoa. Kokemusta ei ole edelleenkään kuin joiltain kuukausilta. Hitaasti kehittyviä ennustamattomia haittavaikutuksia ei saada selville kuin vuosien kuluessa.
"Toteaisin vielä tähän loppuun, että jos rokotettujen mielestä rokote pelastaa kuolemalta ja vakavilta oireilta, niin miksi pelkäätte ja olette lynkkausmielialalla liikkeellä heitä kohtaan, jotka eivät syystä tai toisesta voi tai halua ottaa outoja aineita kehoonsa?"
Se ei ole missään tapauksessa pelkkä mielipide. Lääkärit ja tutkijat sanovat että se on kiistaton fakta, että näin on. Kaikki mielipiteet eivät ole yhtä hyviä. Esimerkiksi maallikojen mielipiteille ei tarvitse antaa samanlaista arvoa kuin tutkijoiden. Rokottamattomat kuormittaa sairaaloita ja vie runsaasti resursseja. Kaikkien muiden hoito viivästyy. Muutamakin potilas sitoo jo paljon henkilökuntaa ja lisäksi on hoitajapula. Ei mikään rokote suojaa sataprosenttisesti, kyse on todennäköisyyksistä. Varovainen kannattaa olla, en halua lievääkään tautia.
https://www.rt.com/usa/538543-cdc-fourth-booster-immunocompromised/
USA antanut hyväksynnän neljännelle piikille. Nämä eivät lopu ikinä.
Sain ihan ensimmäisten joukossa ekat kaksi rokotetta ja nyt kolmannen. Ei tullut mitään muuta kuin pistokohta hetken kipeä. Eli vähiten oireita aiheuttanut rokote mitä olen ikinä saanut.
Mutta tietysti nuo on yksilöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Rokote aiheuttaa mm syöpää ja sydänsairauksia. Sitä pas kaa en tahdo itseeni!
Kansansairauksia. Saat ne joka tapauksessa muutenkin.
Jos niin kovasti on esteitä ja epäluuloja rokotteelle niin sitten täytyy ottaa korona. Onhan sekin vaihtoehto. Sittenhän sen näkee kuka saa vakavan taudin, kuka long covidin ja kuka päätyy teholle pariksi viikoksi. Kunto voi laskea pysyvästi. Voi tulla myös monenlaisia oireita jopa muistiin liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä näitä höpöttäjiä aina löytyy, vaikka olisi tutkittu rokote missä. Heillä on aivan muu tarkoitus kuin keskustella rokotteista. Toivottavasti Suomessakin aletaan haastaa oikeuteen tahallaan valheellista tietoa levittävät.
Olen miettinyt samaa koska valhetiedon levittäminen on haitallista, mutta sitten tajusin että kyse olisi yhteiskunnasta, jossa kukaan ei haluaisi asua. Sanavapaus on yksi Suomen perusarvoja.
Eniten varmaan auttaisi tiedon avoimuus ja asiantuntijoiden valmius vastata epämukaviinkin kysymyksiin.
Voisi esim. perustaa Suomeen oman faktantarkistus-sivuston.
Mulle ei tullut mitään.
Itseasiassa työkaverini nauroi tossa että olin hölmö kun en ottanut tarjolla ollutta 2pvä saikkua. Kuulemma 80% kolleegoista oli "tulleet kipeiksi" rokotteista. Mulle ei tullut mieleenkään feikata.
Terveisiä yliopistosairaalasta!
Koronaan on jo olemassa toimivia lääkityksiä. Nykyään vaan lääkärit eivät enää osaa/halua/saa hoitaa potilaitaan oikein. Palataan vanhaan systeemiin, jossa jokainen lääkitsi itsensä.