Uskallanko hakea koronarokotteen?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista että kun se kerran sinuun pistetään, et voi saada sitä pois.
Miksi haluat vaarantaa toisen terveyden antamalla tällaisia ohjeita?
Sen takia, että jokaisesta koronaan kuolleesta suomalaisesta saa Putinin trolli tulospalkkion.
Uskallat. Ei tullut mitään jälkioireita
t: kahdesti rokotettu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en uskalla... Paljon tullut haittoja ja jo läheisillekin. Mutta jokainen päättää itse.
Valehtelet. Rokote on turvallinen ja haittoja on ollut erittäin vähän.
Ennen kuin syyttää ketään valehtelusta, kannattaa perehtyä Fimean koronarokotehaittailmoitusten määrään. Yhteensä Fimeassa on yli 18 000 haittailmoitusta, joista käsitelty reilu 4000, vakaviksi ilmoitettuja 3300 ( eli sairaalahoitoon joutuminen, vammautuminen tai kuolema). 14000 käsittelyä odottavaa ilmoitusta. Lisäksi arvellaan, ettei Fimeaan päädy kuin 1-10% ilmenneistä haitoista.
Ja kannattaa avata myös se itse haittailmoitus-PDF niin voi todeta, ettei sitä pienessä kummassa ala kukaan lähettämään.
Itselläni ei ole mitään rokotteita vastaan. Jotenkin se on vain niin työlästä tilailla aikoja huonosti toimivasta palvelusta sovitella aikataulua muutenkin hankalasta interwepsistä katsellen saati sitten soitella jonnekin elämäänsäkyllästyneiden hoitsujen linjoille jotka eivät edes normaalitilanteessa viitsi soittaa takaisin. Luultavasti olisin jo rokotettu jos vain olisi lähetetty aika kotiin eikä vaadittu "omatoimisuutta". Täytyy katsoa jos sitten joskus saa jonkilaisen energia-boostin ennen kuin kuolee mokomaan tautiin
Ole sitten ottamatta jos pitää olla pököpää, Hetken on pistokohta kipeä ja se siitä, on kaksi vaihtoehtoa enää kun 80 prossaa rokotettu eli joko otat tai sitten sairastat koronan ja toivot ettet kuole siihen ja mietit viimeisenä ajatuksena ennenkuin tukehdut "olisi pitänyt ottaa se rokote"
Mulla tuli huonovointisuutta, sydämmen tykytystä, heikotuksen tunnetta, väsymystä ja käsivarsi on edelleen kipeä. En ota enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan kahden vaiheilla. Mieskään ei kommentoi suuntaan eikä toiseen, kun koitan puhua aiheesta ja selvittää ajatuksia tai hakea rohkaisua. Yksin menee aivot solmuun, kun ei voi kenenkään kanssa puhua asiasta. Koitin etsiä oisko mitään tahoa, missä vois puhua asiasta vaikka terveydenhoitajan kanssa mutta en löytänyt. Terveyskeskukseen en viitti tämmöisestä soittaa, kun siellä on muutenkin niin pitkät jonot ja kiirettä.kirjoitin sit tänne... ap
Ihan ensiksi kannattaa selvittää itselleen, miksi pelkää rokotusta. Se on ihan arkinen asia. Siellä rokotuspaikalla kulkee ihmisjono koko ajan. Kaikki ihan tavallisia kansalaisia. Istuvat piikin jälkeen vartin siellä ja lähtevät sitten kotiin tai töihin. Siihen ei liity mitään ihmeellistä dramatiikkaa. Suurimmalle osalle ei tule yhtään mitään oireita. Joillekin tulee pistoskohta kipeäksi. Joillakin saattaa olla lämpöä illalla. Yhden päivän kuumekin on jo aika harvinaista. Jos olet liikaa lukenut rokotevastaisten valheita, kannattaa välillä tutustua koronan oireisiin ja pitkäaikaishaittoihin. Ne ovat huomattavasti pelottavampia.
Kun se sama rokotettu porukka saataisiinkiin saliin tasan kuukausi tai kaksi tai vaikka vuosi rokotuksen jälkeen kertomaan kokemuksiaan, olisi otanta jo paljon totuudenmukaisempi. Ei ne siellä salissa ilmaannu ne kaikkein elämää haittaavimmat haittavaikutukset vaan pikkuhiljaa rokottamisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli huonovointisuutta, sydämmen tykytystä, heikotuksen tunnetta, väsymystä ja käsivarsi on edelleen kipeä. En ota enää ikinä.
Ekasta piikistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en uskalla... Paljon tullut haittoja ja jo läheisillekin. Mutta jokainen päättää itse.
Valehtelet. Rokote on turvallinen ja haittoja on ollut erittäin vähän.
Ennen kuin syyttää ketään valehtelusta, kannattaa perehtyä Fimean koronarokotehaittailmoitusten määrään. Yhteensä Fimeassa on yli 18 000 haittailmoitusta, joista käsitelty reilu 4000, vakaviksi ilmoitettuja 3300 ( eli sairaalahoitoon joutuminen, vammautuminen tai kuolema). 14000 käsittelyä odottavaa ilmoitusta. Lisäksi arvellaan, ettei Fimeaan päädy kuin 1-10% ilmenneistä haitoista.
Ja kannattaa avata myös se itse haittailmoitus-PDF niin voi todeta, ettei sitä pienessä kummassa ala kukaan lähettämään.
*Haittavaikutusilmoituksessa esitetty vakavuusarvio on ilmoittajan tekemä. Jos vakavuutta ei ole ilmoitettu, arvioinnin tekee Fimea. Lääketurvatoiminnassa haittavaikutus katsotaan vakavaksi, jos se on johtanut kuolemaan, hengenvaaraan, sairaalahoitoon tai sen pidentymiseen, aiheuttanut pysyvän vamman, toimintakyvyn laskun tai synnynnäisen epämuodostuman. Kaikki haittavaikutusten ilmoittajat eivät seuraa näitä kriteereitä, vaan saattavat tehdä vakavuusarvioinnin omaan kokemukseensa ja näkemykseensä perustuen.”
Lue erityisesti viimeinen lause.
Joillekin pieni kutina käsivarressa on vakava siinä missä toiselle vasta pää kainalossa alkaa täyttää vakavuuden kriteerit. Itse kuulun jälkimmäisiin.
Kaikki asiaa aidosti ymmärtävät, koulutetut ihmiset suosittelevat ottamaan rokotuksen. Itse ainakin myönnän rehellisesti, ettei oma yhteiskuntiteteellinen koulutukseni riitä ymmärämään rokotuksen vaikutusmekanismeja, joten levollisin mielin luotan sen alan virallisiin asiantuntijoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ole sitten ottamatta jos pitää olla pököpää, Hetken on pistokohta kipeä ja se siitä, on kaksi vaihtoehtoa enää kun 80 prossaa rokotettu eli joko otat tai sitten sairastat koronan ja toivot ettet kuole siihen ja mietit viimeisenä ajatuksena ennenkuin tukehdut "olisi pitänyt ottaa se rokote"
Täytyy toivoa että hoito on sen verran laadukasta että ei tavitse ajatella mitään kun on kunnon lääkitys ja taju kankaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekasta piikistä?
Näin juuri. Toisesta en välitä tietää. Näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon ihan kahden vaiheilla. Mieskään ei kommentoi suuntaan eikä toiseen, kun koitan puhua aiheesta ja selvittää ajatuksia tai hakea rohkaisua. Yksin menee aivot solmuun, kun ei voi kenenkään kanssa puhua asiasta. Koitin etsiä oisko mitään tahoa, missä vois puhua asiasta vaikka terveydenhoitajan kanssa mutta en löytänyt. Terveyskeskukseen en viitti tämmöisestä soittaa, kun siellä on muutenkin niin pitkät jonot ja kiirettä.kirjoitin sit tänne... ap
Ihan ensiksi kannattaa selvittää itselleen, miksi pelkää rokotusta. Se on ihan arkinen asia. Siellä rokotuspaikalla kulkee ihmisjono koko ajan. Kaikki ihan tavallisia kansalaisia. Istuvat piikin jälkeen vartin siellä ja lähtevät sitten kotiin tai töihin. Siihen ei liity mitään ihmeellistä dramatiikkaa. Suurimmalle osalle ei tule yhtään mitään oireita. Joillekin tulee pistoskohta kipeäksi. Joillakin saattaa olla lämpöä illalla. Yhden päivän kuumekin on jo aika harvinaista. Jos olet liikaa lukenut rokotevastaisten valheita, kannattaa välillä tutustua koronan oireisiin ja pitkäaikaishaittoihin. Ne ovat huomattavasti pelottavampia.
Kun se sama rokotettu porukka saataisiinkiin saliin tasan kuukausi tai kaksi tai vaikka vuosi rokotuksen jälkeen kertomaan kokemuksiaan, olisi otanta jo paljon totuudenmukaisempi. Ei ne siellä salissa ilmaannu ne kaikkein elämää haittaavimmat haittavaikutukset vaan pikkuhiljaa rokottamisen jälkeen.
No siis Fimean mukaan rokoteannoksia on annettu 8 117 300 ja näistä on ylipäätään haittailmoituksia (vakavia ja ei vakavia) tullut 0,06%. Siis 0,06%! Kyllähän nyt tyhmempikin huomaa, ettei rokotetta kannata pelätä.
Itselläni on nyt yli puoli vuotta kakkospiikistä eikä mitään ongelmia. Ei myöskään kenelläkään tuntemistani ihmisistä ja asun maassa, jossa rokotettiin vauhdilla ja rokotekattavuus on korkea. Perheeni kautta ystävä- ja tuttavapiirini käsittää satoja ihmisiä, työn kautta tuhansia. Yhdestäkään vakavasta haitasta en ole kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso ensin toksikologian ja biolääketieteen asiantuntijan tililtä Jones virallinen instastoryt mRNA-teknologiasta, rokotehaitoista jne.
Tarkoitatko tätä äärioikeistolaista konspiraatioteoreettikkoa, joka on jo bannattu monesta paikasta?
Jos häntä pidät tietolähteenä, niin otan osaa.
Perustele miksi hänen tieteellinen tietonsa eri riippumattomista tutkimuksista ja aiheesta ovat vääriä?? Korruptoituneiden tahojen bannailut ei ole perustelu.
Ilman rokotuksia Suomessa olisi todella karmea tilanne, kuolleiden ja työkyvyttömien määrä ihan toista luokkaa kuin nyt,
Rokotuspaikalla voit jutella henkilökunnan kanssa. Siellä voi vaikka ihan viime hetkellä päättää, ettei ota, jos siltä tuntuu. Täältä ei kannata neuvoa kysellä!
Tossa ihan tän päivän tietoa. Rokote kannattaa ottaa.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/f4646a69-467b-45be-a707-3b91f…
Vierailija kirjoitti:
"Mä pohdin samaa kuin Ap, ja haluaisin myös jutella jonkun lääkärin kanssa omasta tilanteesta, koronariskistä ja rokotteiden riskeistä."
Ei niillä ole aikaa mihinkään syvällisiin pohdiskeluihin ja haitoista keskusteluihin kun potilaita on paljon. Ihan muutamalla lauseella vain kehoittavat ottamaan rokotteen jos selkeää estettä ei ole.
Näin se varmasti on, että ovat kiireisiä.. Minä kaipaisin myös mahdollisuutta keskustella rokotteesta ennen sen ottamista, mutta ei sellaista mahdollisuutta taida olla missään tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Usa:ssa hyväksyntä jakaa 4. piikki.
Opetelkaa parempaa suomea trollit.
Instassa on lääkäreitä ja ihan rokotealan tutkijoita, jotka postaa aiheesta. Saa myös esittää kysymyksiä.
Tärkeät päätökset kannattaakin tehdä intuitiolla, eikä "järjellä".