Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko hakea koronarokotteen?

Vierailija
04.11.2021 |

Tylitko siitä kovin kipeäksi?

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliohattu kirjoitti:

Olisin voinut harkita rokotteen ottamista vielä joskus, mutta ei jotenkaan houkuta koronapassi, Kiinan malli, totalitarismi, perustuslain laiminlyönti, ihmisten lokerointi, keskitysleirit jne...

Ei sinun ole pakko ottaa koronapassia vaikka rokotteet ottaisitkin. Kiinasta on ehkä turha puhua, mutta monessa Euroopan maassa linja on paljon tiukempi kuin Suomessa.

Vierailija
122/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaan on jo olemassa toimivia lääkityksiä. Nykyään vaan lääkärit eivät enää osaa/halua/saa hoitaa potilaitaan oikein. Palataan vanhaan systeemiin, jossa jokainen lääkitsi itsensä.

Tuopa onkin uutinen. Sinulla on asian suhteen enemmän asiantuntemusta kuin kaikilla maailman potilaita hoitavilla kliinikkolääkäreillä.  Kerrotko oman lääke-ehdotuksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan uskalla.

Entä uskallatko vastaanottaa SARS-CoV-2 viruksen, joka on tuhansia kertoja haitallisempi kuin rokote? Tosin rokotteen ottamisen voit valita itse, mutta virus tulee jos on tullakseen. Tartuntaluvut ovat Suomessakin huimassa nousussa.

Vierailija
124/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä pohdin samaa kuin Ap, ja haluaisin myös jutella jonkun lääkärin kanssa omasta tilanteesta, koronariskistä ja rokotteiden riskeistä."

Ei niillä ole aikaa mihinkään syvällisiin pohdiskeluihin ja haitoista keskusteluihin kun potilaita on paljon. Ihan muutamalla lauseella vain kehoittavat ottamaan rokotteen jos selkeää estettä ei ole.

Näin se varmasti on, että ovat kiireisiä.. Minä kaipaisin myös mahdollisuutta keskustella rokotteesta ennen sen ottamista, mutta ei sellaista mahdollisuutta taida olla missään tarjolla.

Ollut/on tarjolla tutustua eri tutkimustuloksiin ,aivan itse löytämällä.

Niinpä niin. Bitchute, Tokentube, Rapsodia, Ano Turtiaisen blogit jne. Eivät terveusviranomaiset varmaan ehdi henkilökohtaisesti 5,5 miljoonan suomalaisen kanssa keskustella. Kannattaisiko seurata esim TV uutisia ja ajankohtaisohjelmia, joissa todelliset asiantuntijat ovat kymmeniä kertoja antaneet informaatiota.

Vierailija
125/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herran haltuun. Voi tulla haittoja tai olla tulematta. Tautikin voi olla paha tai olla olematta.

Tämäpä juuri. Kovasti olis helpompi päätös jos tietäis etukäteen. Mutta kukaan ei tiedä miten käy jos otan rokotteen eikä miten käy jos en ota. Ja kummin vaan, niin yksinhän sitä sit kaiken kantaa. Ap

No se nyt on jo selvää, että ilman rokotteita sairastut koronaan, joko lievään tai sitten vaikeampaan.

Vierailija
126/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran se piikki kirpaisee. Tietenkin uskallat. 

Jos sitten saat veritukoksen johonkin kohtaan, niin se on oi voi. 

Tarkoitat ehkä verisuonitukosta? Sellaisiahan ei liity meillä käytettäviin rokotteisiin. Niitä tukoksia on Suomessa Covid-aikana ollut jopa hieman aiempaa vähemmän. Itse tautiin liittyy kyllä hyvinkin paljon veritulppia.

Vierailija
127/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetat sen puhumisen ja käyt siellä piikillä ennenkuin on liian myöhäistä ja sairastut. Nyt korona leviää kun on rajoituksia purettu ja syksy.

Minut on rokotettu jo kolmeen kertaan ja olen helpottunut että ne ovat saatu.

Hyvä, jos sinulle rokotteet eivät ole aiheuttaneet haittoja ja koet olevasi turvassa. Itse odotan vuoteen 2023, jolloin Euroopan lääketirvallisuusvirasto EMA julkaisee lopulliset raportit haitoista ja päättää, antaako se varsinaisen myyntiluvan ehdollisen tilalle koronarokotteille. Tällä hetkellä, kun suomalaisia on rokotettu 10 kk ajan, haittoja Fimeaan on ilmoitettu yhteensä yli 18 000 kpl, joista käsittelemättä on 14200. Vakavaksi todettuja haittoja (joutunut sairaalahoitoon, vammautunut tai kuollut) on n. 3300 ilmoitusta. Ja kuten edellä todettu, kaikki haitat eivät Fimeaan päädy vaan arvioitu määrä on n. 1-10% todellisista haitoista.

8 miljardin rokotuksen jälkeen tiedetään jo kaikki vakavat haitat. Jos odotat vuoteen 2023, niin silloin tuskin enää näitä nykyisiä rokotteita käytetäänkään, vaan uusien varianttien vuoksi joudutaan kehittämään uudet rokotteet ja sitten odotat ilmeisesti vuoteen 2026. Pitää vaan toivoa, että ne uudet variantit eivät ole kovin paljon tappavampia.

Vierailija
128/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetat sen puhumisen ja käyt siellä piikillä ennenkuin on liian myöhäistä ja sairastut. Nyt korona leviää kun on rajoituksia purettu ja syksy.

Hyvä, jos sinulle rokotteet eivät ole aiheuttaneet haittoja ja koet olevasi turvassa. Itse odotan vuoteen 2023, jolloin Euroopan lääketirvallisuusvirasto EMA julkaisee lopulliset raportit haitoista ja päättää, antaako se varsinaisen myyntiluvan ehdollisen tilalle koronarokotteille. Tällä hetkellä, kun suomalaisia on rokotettu 10 kk ajan, haittoja Fimeaan on ilmoitettu yhteensä yli 18 000 kpl, joista käsittelemättä on 14200. Vakavaksi todettuja haittoja (joutunut sairaalahoitoon, vammautunut tai kuollut) on n. 3300 ilmoitusta. Ja kuten edellä todettu, kaikki haitat eivät Fimeaan päädy vaan arvioitu määrä on n. 1-10% todellisista haitoista.

Noita haittaepäilyjä on noin paljon, mutta osaatko selittää miksei noita haittoja saaneita ole näkynyt sairaaloissa? Ovatko ihmiset jääneet kotiin vakavien haittojensa kanssa?

Vierailija
129/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Näitä piisaa Suomessa kymmeniä tuhansia.”

Iso vale. Joku yksittäinen tapaus voi löytyä rokotteen saaneiden joukosta, mutta kun asiaa katsotaan hyötyjen ja haittojen osalta, jokainen järkevä ihminen ottaa rokotteen.

Tärkeät päätökset kannattaakin tehdä intuitiolla, eikä "järjellä".

En ymmärrä viimeistä kommenttia. Nimenomaan järkisyyllähän edellinen kirjoittaja kantaansa perusteli.

Vierailija
130/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessäni on 5 henkilöä rokotettu 2 kertaa, ja 1 kerran. Oireet ovat olleet samaa tasoa kuin influenssarokotteen jälkeen. Eli pistoskohdan arkuutta ja lievää väsymystä rokotuspäivänä.

Toki olemme noudattaneet ohjetta, jonka mukaan koronarokotteen jälkeen pitäisi välttää rankkaa liikuntaa yms. 3 vuorokauden ajan. Tällä pystytään välttämään iso osa mahdollisista vakavista oireista. Eli se rokote kannattaa ottaa sellaiseen hetkeen, jolloin olisi muutenkin taukoa treeneissä, jos ei halua "ylimääräistä" treenitaukoa.

Vierailija
131/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 2023 olet potenut  jo lievemmän tai erittäin vakavan koronan. Että oottelepa vaan.

Vierailija
132/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin päättää itse kirjoitti:

Itse en ota korona rokotetta mutta jokainen tekee oman ratkaisun.

Rupeaa vaan näyttämään siltä. ettei siitä rokotteesta enää pitkään mennä oman valinnan mukaan. Kyllä sitten rokotuspakko sinutkin piikille pistää.

Vierailija
133/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronaan on jo olemassa toimivia lääkityksiä. Nykyään vaan lääkärit eivät enää osaa/halua/saa hoitaa potilaitaan oikein. Palataan vanhaan systeemiin, jossa jokainen lääkitsi itsensä.

Siinäpä vasta aika hieno, kun terva, sauna ja iilimadot joko auttoivat tai sitten tauti oli kuolemaksi.

Vierailija
134/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta uskallat sitten sairastua koronaan. Onnea valitsemallesi tielle.

Perustele väitteesi? Ei jokainen sairastu joka ei rokotetta ota. Ei todellakaan...

'

Rokottamattomat sairastuvat vääjäämättä, kun heillä ei ole suojaa. Rokotetut tartuttavat. Jokainen rokottamaton sairastuu.

Vierailija
135/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele väitteesi? Ei jokainen sairastu joka ei rokotetta ota. Ei todellakaan...

'

Rokottamattomat sairastuvat vääjäämättä, kun heillä ei ole suojaa. Rokotetut tartuttavat. Jokainen rokottamaton sairastuu.

Ellet pysty eristämään itseäsi täysin, tulet kohtaamaan tämän viruksen. Tarttuminen on jo tällä hetkellä sitä luokkaa, että turha puhua mistään vastustuskyvystä. Se tarttuu suoraan ilmasta jopa silmien kautta.

Vierailija
136/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan kahden vaiheilla. Mieskään ei kommentoi suuntaan eikä toiseen, kun koitan puhua aiheesta ja selvittää ajatuksia tai hakea rohkaisua. Yksin menee aivot solmuun, kun ei voi kenenkään kanssa puhua asiasta. Koitin etsiä oisko mitään tahoa, missä vois puhua asiasta vaikka terveydenhoitajan kanssa mutta en löytänyt. Terveyskeskukseen en viitti tämmöisestä soittaa, kun siellä on muutenkin niin pitkät jonot ja kiirettä.kirjoitin sit tänne... ap

Ihan ensiksi kannattaa selvittää itselleen, miksi pelkää rokotusta. Se on ihan arkinen asia. Siellä rokotuspaikalla kulkee ihmisjono koko ajan. Kaikki ihan tavallisia kansalaisia. Istuvat piikin jälkeen vartin siellä ja lähtevät sitten kotiin tai töihin. Siihen ei liity mitään ihmeellistä dramatiikkaa. Suurimmalle osalle ei tule yhtään mitään oireita. Joillekin tulee pistoskohta kipeäksi. Joillakin saattaa olla lämpöä illalla. Yhden päivän kuumekin on jo aika harvinaista. Jos olet liikaa lukenut rokotevastaisten valheita, kannattaa välillä tutustua koronan oireisiin ja pitkäaikaishaittoihin. Ne ovat huomattavasti pelottavampia.

Ootko oikeesti noin tyhmä? En tunne ketään joka olisi sairastanut Koronan vaarallisesti, kaikki jotka tiedän on sairastanut sen flunssana. Jos yhtään seuraatte uutisia muita kun is/YLE/il niin näette että porukkaa lakoaa ympäri maailmaa rokotteen vuoksi, mutta kun ei. Kun me luemme vain thl-uutisia. Olkaa vaan tyhmiä.

Pitkäaikaisista vaikutuksista ei tiedä kukaan. Ai niin joo, roketepuoltajathan tietää ettei siitä mitään aiheudu. Kuinka uskallatte suositella tuntematonta rokotetta kenellekkään!

No sittenhän kukaan ei ole sairastunut vakavasti koronaan, koska sinä et tunne ketään! Olinpa tyhmä! Ja, totta, nyt kun tarkemmin katselen ympärilleni, niin kaikki ystäväni, työkaverini ja sukulaiseni ovat saaneet rokotehaittoja! Kiitos, kun osoitit minulle oikean tien! Tästä lähtien haen tietoni vain tokentubesta ja niistä muista "riippumattomista" lähteistä.

Kaikkien rokotevastaisten kaikki tuhannet tutut ja tuttujen tutut ovat saaneet rokotehaittoja, kumma juttu. Mun laajasta tuttavapiiristäni jollakin pistoskohta vähän kipeä. ei juuuri muuta. Mutta kolme lähisukulaistani sairastui ennen piikitystä koronaan, kaksi heistä osastolla kolmisen viikkoa, eivätkä vieläkään ole kunnossa, keuhkot puolitehollla. Kolmas sairasti taudin kotonaan ja hädin tuskin vessaan raahautui.

Vierailija
137/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteeseen on kivempi kuolla kuin tukehtumalla koronaan. Olen kokeillut molempia.

Mites sä olet kahteen kertaan kuollut ja yhä hengissä?

Vierailija
138/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herran haltuun. Voi tulla haittoja tai olla tulematta. Tautikin voi olla paha tai olla olematta.

Tämäpä juuri. Kovasti olis helpompi päätös jos tietäis etukäteen. Mutta kukaan ei tiedä miten käy jos otan rokotteen eikä miten käy jos en ota. Ja kummin vaan, niin yksinhän sitä sit kaiken kantaa. Ap

Se vaan on niin, että tässä asiassa pitää valita kahdesta pahasta se vaihtoehto, joka tuntuu pienemmältä pahalta, ja katsoa, kuinka käy.

Vierailija
139/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en uskalla... Paljon tullut haittoja ja jo läheisillekin. Mutta jokainen päättää itse.

Valehtelet. Rokote on turvallinen ja haittoja on ollut erittäin vähän.

En usko että valehtelee, kun myös minulla perheenjäsen on saanut vakavan haittavaikutuksen rokotteesta. Eikä edes ole tehnyt haittavaikutusilmoitusta.

Valtaosa haittavaikutuksista jää kokonaan ilmoittamatta, joten kun katsot suurta määrää niitä ilmoituksia niin todellisuus siitä on 10-100x pahempi.

Jos sinulle olisi tullut rokotteesta oikeasti vakava haitta, olisit varmasti mennyt lääkäriin, ja lääkäri olisi tehnyt sen haittailmoituksen.

Vierailija
140/143 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'

Nimenomaa näin. Jokainen suomalainen on törmännyt influenssavirukseen keskimäärin 3 vuotiaana eli muutamassa vuodessa jokainen törmää myös Covidiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä