Mitä käsityö ideoita sellaisia yksinkertaisia olis josta joku vois maksaa
Onko ideoita mitä vois vaikka virkkaamalla tehdä josta joku vois vähä maksaakin..🤔
Kommentit (28)
Ei kukaan maksa sun yksinkertaisista käsitöistä mitään.
Käsitöistä ei saa edes materiaalikuluja takaisin.
Villasukkia voi aina kutoa. Ne menee kaupaksi jos hinta on kohdallaan. Rikastumaan et pääse kun langat maksaa ja työaikaa menee melko paljon hyötyyn nähden.
Jos ne ovat yksinkertaisia, niitä tarvitsevat voivat tehdä ne itse.
Keksi jotain uniikkia ja taitoja vaativaa, niin saatat saada ostajiakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Käsitöitä ei Suomessa arvosteta, valitettavasti.
Suomalaisilla on vähän se asenne käsin tehtyyn että jos ehkä joskus pystyisi jaksaisi itsekin samanlaisen tekemään, ei siitä haluta maksaa. Jopa hekin jotka itse eivät osaa tehdä käsitöitä eivät halua maksaa koska ajatellaan että kyllähän tuon ''helposti'' oppii ja voisi itsekin tehdä tai pyytää jotain tuttua tekemään, ilmaiseksi tietenkin.
Sisareni kaveri on innokas neuloja. Minä maksoin sille pyytämänsä 30€, että neuloi minulle toiveidenimukaiset villasukat, kun en kaupasta löytänyt mieleisiäni. On parhaat sukat ikinä. Ei se varmaan tuntipalkoille päässyt, mutta kun olisi neulonut jotain kuitenkin.
Voisipa teettää pitsineuleena virkatun neuletakin tai neuleen kesäksi. Sellaiselle ei ole tekijöitä Suomessa.
Varmaan se villamyssy, jossa tikataan suoraa neulosta yks tai kaks nurin ja sama oikein. Lopuksi kiristetään vetämällä lanka silmukoiden läpi.
Vierailija kirjoitti:
Voisipa teettää pitsineuleena virkatun neuletakin tai neuleen kesäksi. Sellaiselle ei ole tekijöitä Suomessa.
Ja sitten maksaisit langat, eikö? Ja purnaisit, että onpa kalliita langat nykyään ja ei ole väri niin kiva kuin ajattelit, et lunasta. Tekijällä menee monta kymmetä tuntia tekemiseen ja on käsissä turha pitsineule.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein sellaisen itselleni. Langat maksoi 50 € ja työ kesti reilun viikon. Noin 70 tuntia. Mutta eipä tule samanlaista vastaan. Ohje löytyy näistä: https://www.garnstudio.com/search.php?action=browse&c=women-circle-jack…
Vierailija kirjoitti:
Sisareni kaveri on innokas neuloja. Minä maksoin sille pyytämänsä 30€, että neuloi minulle toiveidenimukaiset villasukat, kun en kaupasta löytänyt mieleisiäni. On parhaat sukat ikinä. Ei se varmaan tuntipalkoille päässyt, mutta kun olisi neulonut jotain kuitenkin.
Kai se 30e oli vain työpalkka ja maksoit langat erikseen?
Minä olen virkannut kymmeniä mattoja ja myynyt ne. Netissä kauppa käy.
Vierailija kirjoitti:
Tekijöitä on vaan ei maksajia. Veloitan 700 €, koska siinä on yli viikon työ. Verollisena tuplasti.
Ala muokata valmiita perusvaatteita, kuten perus t-paitoja. Jotkut helma- tai hihapitsit jo tuovat uniikkia näköä. Joku verotusjuttu käsitöissä oli, että pitää olla tilaustuote. Tuollaisen järjestelyn myötä olisi, kun pitäisit ns.mallikappaleet, minkä perusteella muokkaat asiakkaalle vaatteen.
Vierailija kirjoitti:
Villasukkia voi aina kutoa. Ne menee kaupaksi jos hinta on kohdallaan. Rikastumaan et pääse kun langat maksaa ja työaikaa menee melko paljon hyötyyn nähden.
Kyllä kaikki tietää että täällä ei käsitöillä rikastu. Hyvin harva saa edes köyhähkön elintason käsityöyrittäjänä. Suomessahan katsotaan vähän kieroon kaikkia jotka yrittää veloittaa suomalaisen mielestä liikaa = jotain enemmän kuin materiaalikustannukset.
Vessapaperirullannhylsystä saa kynätelineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten maksaisit langat, eikö? Ja purnaisit, että onpa kalliita langat nykyään ja ei ole väri niin kiva kuin ajattelit, et lunasta. Tekijällä menee monta kymmetä tuntia tekemiseen ja on käsissä turha pitsineule.
Olen tehnyt itselle virkatun kesäisen pitsineuletakin, ja lankoihin uppoaa se noin 40-50e helposti. Ja työnmäärä. Joku joulu pyydettiin villasukkia, ja sanoin etten ehdi tehdä. Kysyjä oli saanut sitten sukat muuta kautta, ja oli kuulemma vienyt yhden pandan suklaarasian palkaksi neljästä sukkaparista😬.
Helpointa lienee tehdä of-käsitöitä?
Ei ole. Käsitöitä ei Suomessa arvosteta, valitettavasti.