Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä tuntuu olla vahinko?

Vierailija
15.01.2015 |

Jos siis tiedät olevasi vahinkolapsi, niin miltä se tuntuu? Oletko koskaan miettinyt, rakastavatko vanhempasi sinua oikeasti ja ovatko he onnellisia että pitivät sinut? Tai mitä muuta nyt tulee asiasta mieleen, olisi kiva kuulla kokemuksia.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö.. loppujen lopuksi todella monta on vahinkolapsia. Ei tunnu missään. Miksi tuntuisi?

Vierailija
2/25 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset on suunniteltuja siinä vaiheessa kun päätetään jatkaa raskautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti päätti vasta aborttiklinikalla että jatkaa raskautta. Suoraan sanoen en oikein tiedä onko äitini se kaikkein rakastavin äiti. Vai onko ettei osaa ollenkaan näyttää rakkauttaan. 

Vierailija
4/25 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani vahinko, mutta en ikinä hetkeäkään ole epäillyt, etteivät vanhempani rakastaisi minua.

Vierailija
5/25 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu kummemmalta. Tiedän, että olen rakastettu, vanhemmilleni kaikki kaikessa.

Sain tietää jo pikkutyttönä. Tuntui taianomaiselta, että pienillä sattumuksilla voi olla niin valtavat seuraukset; minua ei olisi olemassa, jos ehkäisy olisi pitänyt.

Vierailija
6/25 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä saisin vahinkolapsen, niin rakastaisin ja pitäisin huolen samalla tavalla kuin suunnitellusta. Lapsi vain on tullut eri aikaan kuin odotettu/ suunniteltu.

Vierailija
7/25 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vahinkolapsi ja väärää sukupuolta. Sen takia sisu on ollut suunnaton ja olen ollut ahkera veronmaksaja .

Vierailija
8/25 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun äiti minua rakastaa, vaikka olinkin yllätys. Isosisko oli suunniteltu ja meillä on ikäeroa alle vuosi, kävi vahinko ja tässä sitä nyt ollaan.

Aina ei asiat mene suunnitelmien mukaan ja mun ei edes pitäisi olla täällä. Mun kaksoissisko kuoli synnytykseen ja minä jouduin suoraan teho-osastolle. Välillä mietin, millaista olisi, jos minulla olisikin kaksi siskoa yhden sijaan. Tai millaista äidin elämä olisi nyt kaksin mun isosiskon kanssa.

Tiedän, ettei mun pitäis olla täällä, mutta se on ihan ok. Asioita tapahtuu.

Minusta piti tulla läntti lakanaan, mutta minusta tulikin tahra yhteiskuntaan. He he.

t. teini

Vierailija
9/25 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vahinko josta äitini oli iloinen. Biologinen isäni lähti äitini serkun matkaan raskaus aikana ja isän puoleinen suku ei halua olla kanssani edes tekemisissä. 

Vierailija
10/25 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän äitini rakastavan minua, koska tietoisesti halusi minut pitää abortin sijaan. Isäni ei halunnut lasta (minua), häipyi samantien raskaudesta kerrottaessa eikä elareitakaan ole suostunut maksamaan. Kelasta äiti ne sitten saanut, isääni en ole koskaan tavannut koko 32 vuoden aikana.

Vierailija
11/25 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani vahinkolapsi. Tiedän, että eräällä tapaa pilasin vanhempieni opiskelumahdollisuudet. Tiedän, että syntmäni aiheutti heille taloudellisia vaikeuksia ja sosiaalista häpeää. Tämän kuulee äidin puheista vielä nyt puoli vuosisataa myöhemminkin.

Tai siis vasta aikuisena sen tajusinkin.  Lapsena en tiennyt siitä mitään, eikä sen koskaan annettu minulle näkyä. Oli erittäin selvää, että minua rakastettiin syvästi.

Siis kotona. Muualla sain kyllä kokea syrjintää, joka tuolloin oli vielä tavallista aviottomien lasten kohdalla, ja köyhien perheiden lasten kohdalla, ja teiniäitien lasten kohdalla.

Vierailija
12/25 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki lapset on suunniteltuja siinä vaiheessa kun päätetään jatkaa raskautta.

Nykyään. Mutta on Suomessa paljon ihmisiä, jotka eivät voi näin päätellä, koska valintaa ei heidän siinä kehitysvaiheessa ollessaan voinut tehdä.

Vierailija
13/25 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu olla suunniteltu luuseri? Hirvee ähellys ja vääntäminen ja tollanen paska tuli 

Vierailija
14/25 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia ei ole. Kun lapsi syntyy niin niin on maailmankaikkeus päättänyt.

Vierailija
15/25 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena asia selvisi minulle. Olihan se aluksi järkytys. Mutta sitten ajattelin, että hyvin moni ihminen tässä maailmassa on ollut vahinko loppujen lopuksi.

Vierailija
16/25 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä on vahinkoja.

Vierailija
17/25 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmeköhän me kaikki ainakin yli 60 ole enemmän tai vähemmän vahinkolapsia.  Ei ole haitannut vaikken edes usko että minua perheen, kymmenes lapsi, olisi erityisesti toivottu 

Vierailija
18/25 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole sanan varsinaisessa merkityksessä vahinko eli olisin syntynyt ehkäisyn pettämisen takia, mutta haluttu lapsi minä en ole äitini puolelta.

Ja tämän on äitini minulle myös kertonut toteamalla, että on niin ylpeä siitä että sentään minä uskalsin jättää lapset tekemättä. Tosin minä en ole lapseton omasta halustani.

Eihän tämä hyvältä tunnu. Tietenkään. Toki se on selittänyt monta asiaa lapsuudestani ja nuoruudestani ja sen tietynlaisen välinpitämättömyyden sekä kylmyyden vaikka kyllä perustarpeista (siis ruoka ja puhtaat vaatteet) aina huolehdittiinkin. Mistään muusta sitten ei ja esim harrastamista ei pidetty tarpeellisena tai tärkeänä eikä myöskään annettu minkäänlaista evästystä missään asiassa, vaan ihan kaikki on pitänyt aikuisiällä oppia kantapään kautta. Asenne on ollut enimmäkseen sellainen, että tottapahan se osaa itse päättää ja tehdä miten parhaaksi näkee.

Vierailija
19/25 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut olleeni iloinen yllätys, ja sen mukaan minua on kohdeltukin. Olen tuntenut aina itseni hyvin rakastetuksi. Vanhempani päätyivät varsinaiseen seurusteluun ja yhteiseloon vasta raskauden myötä ja olivatkin yhdessä sitten 18 vuotta. Ja siis tässä lähtötilanteessa elettiin 80-luvun loppua, eli eivät olleet pakon edessä yhdessä.

Vierailija
20/25 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vahinko, mutta olen nietos toki ja ylpeä avioliiton ulkopuolisuudessa syntymästäni.

Päätin itse hedelmöityä ja jakaantua emoeliöni kohdussa ja imeä hänen elinnesteitä ahnaasti kuin loinen.

En tehnyt eroa emoeliöstäni kuin vasta murrosiässä ja silloinkin kuppasin tältä rahaa aina kun oli mahdollista.

Kun irtaannuin emoaluksesta, niin en enää pitänyt yhteyttä tähän, koska hänestä ei saa mitään taloudellista hyötyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi