Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten löytää kipinä liikuntaan?

Vierailija
15.01.2015 |

Hei.

Olen reilusti ylipainoinen, nuori nainen. Elämäntaparemonttini alkoi kuukausi sitten, olen onnistunut pelkän ruokavalion avulla pudottamaan 4 kiloa. Ongelmani on aina ollut se, että yksin minun on vaikea lähteä liikkumaan, ja yleensä se sohvannurkka töiden jälkeen houkuttelee rutkasti enemmän kuin urheilu.

Toissa vuonna onnistuin pudottamaan ainoan ystäväni kanssa painoa noin 15 kiloa, jotka ovat uuden parisuhteen myötä valitettavasti hiipineet takaisin vyötärölle. Kesällä välimme menivät kuitenkin lopullisesti hänen kanssaan poikki.

Miten saan motivaation liikuntaan? Vinkkejä? :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkaan aina kalenteriin mitä olen suorittanut. Häpeän jos ei ole moneen päivään mitään. Sitten tulee suoritettua.

Vierailija
22/27 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työmatka kävellen liian lyhyt, niin lähde käymään jossain kauempana (kirjastoon lehtiä lukemaan tai kauppaan) kävellen. Aluksi voi olla helpompi lähteä kävelylle, kun on selkeä määränpää. Myöhemmin kunnon kasvaessa voi ottaa muutaman hölkkäaskeleen jne.

Nykyään on aikuisryhmiä (isoissa kaupungeissa) melkein joka lajissa mm. ratsastus, baletti, taitoluistelu, hiihto, uinti jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira!
Itsellä tomii ainakin...

Vierailija
24/27 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:27"]Sain pahan rasitusvamman neljä vuotta sitten, enkä sen jälkeen ole löytänyt treenausintoa. Vamma on hoidettu kuntoon. Miten saisi aloitettua treenit taas?
[/quote]

Siten että aloitat ja lakkaat jaarimasta! Et pohdiskele miltä sinusta nyt henkisesti tuntuu ja mikähän olisi paras kellonaika/vuorovesi/kuun vaihe urheilulle vaan MENET vain!

Vierailija
25/27 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:12"]Samaa mieltä, että kun löytää mieluisan lajin, sitä jaksaa tehdä. Liikkuessa pitää olla hauskaa, ei se saa olla vastenmielistä. Minä harrastan erilaisia lajeja ja olen hyvässä kunnossa, mutta en voi sietää juoksemista ja uimista. En siis ikinä juokse tai ui. Käyn myös yleensä aamulla/aamupäivällä, virtaa on silloin enemmän. 
[/quote]

Tämä on totta. Uskoin aina olevani epäurheilullinen, koska inhosin juoksua ja pallopelejä. Yliopistossa löysin kuntosaliharjoittelun ja odotan innolla seuraavia treenejä :)

Sinun pitää löytää asia, joka motivoi sinua. Sen ei välttämättä tarvitse olla mikään ylevä tavoite - kuinka moni meistä jaksaa liikkua ihan oikeasti PELKÄSTÄÄN sen takia, että voin sitten 80-vuotiaana asua vielä kotona? Minua esimerkiksi motivoi erityisesti ulkonäkö, olen siis juuri sellainen "fitness-bimbo" joita täällä inhotaan. Kuitenkin se ulkonäöstä lähtenyt motivaatio on johtanut siihen, että vedän leukaa ilman apuvälineitä, kyykkään 70 kilolla ja teen tunnin kävelylenkkejä pari kertaa viikossa. Oloni on mahtava, unen laatu on parantunut ja kehoni on kaunis ja terve: en oikein usko, että se on huono asia.

Vierailija
26/27 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta ei "tunnu" liikunnalta, jos kyseessä on enemmän oman hyvän olon aika. Mulle se on kävelyä, hölkkää ja juoksua hyvän musiikin kera kauniissa maisemissa, säässä kuin säässä. Kunnon vaatteissa myrskytkin ovat vaan hienoa dramatiikkaa.

Näin mulla, jotkut varmaan pitävät sekopäisenä kun menen lumi pöllyten tuulisella rannalla, mutta itse saan siitä paljon voimia.

Lisäksi käytän kaikki mahdollisuudet hyötyliikuntaan. Se on tapa, jota en oikeastaan edes ajattele. ;ua motivoi kaikkein eniten terveenä, jaksavan ja loppupeleissä liikuntakykyisenä pysyminen. (selkäsairaustausta.) Jos tekisin tätä ulkonäkösyistä, into lopahtaisi varmasti.

Aloittajalle toivotan eniten siis ehkä sinnikkyyttä itsensä löytämiseen – myös sen liikunnallisen itsensä. Siinä on joku pysyvä juju, ja nuorelle naiselle kaikkiaan tärkeää. Eikä mikään tee itsetunnolle niin hyvää kuin huomata olevansa voimakas ja kestävä.

Vierailija
27/27 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävele! Reipas kävely on loistavaa liikuntaa, turvallista aloittelijoille, likimain ilmaista eikä vaadi ihmeellisiä varusteita.