Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tallentaminen CD-RW:lle

Vierailija
08.01.2015 |

Uudelleenkirjoittettava tajuan, mutt voiko tallenteita lisätä niin ettei kirjoita edellisten päälle.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn, koska en pysty kokeilemaan. Eikö kukaan tiedä? Missä kaikki miehet palstalta?

Vierailija
2/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy polttamaan !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Softasta pitää valita haluaako sinetöidä levyn vai haluaako myöhemmin levylle polttaa lisää matskua.
Mies

Vierailija
4/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

CD levylle tallentaminen? Mitä ihmettä, nyt on jo 2010+5. Herätys tähän päivään.

Vierailija
5/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyy tietysti jos levyä ei ole finalisoitu. Sama kun CD-R-levyn kanssa.

Vierailija
6/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau. Nostalgiapläjäys :D

Entä c-kasetti? Voiko b-puolelle nauhoittaa niin, että a-puolen päälle ei nauhoiteta?

Vierailija
7/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:10"]

CD levylle tallentaminen? Mitä ihmettä, nyt on jo 2010+5. Herätys tähän päivään.

[/quote]

Kiitos vastanneille.

Ja tälle viimeiselle, pitäiskö sun ilmoittaa tästä suuresta tekniikan kehityksestä myös teknisten laitteiden tuotekehitykseen ja laitesuunnittelijoille, sisäänostajille, tukkuliikkeille ym. ja muille asiaan vaikuttaville tahoille. Kaikki on nykyaikaista niin kauan kuin sitä ostetaan kauppoihin ja myydään kaupoista ulos. Leiki sinä vain niillä ufoillasi ;)

Vierailija
8/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:16"]

Wau. Nostalgiapläjäys :D Entä c-kasetti? Voiko b-puolelle nauhoittaa niin, että a-puolen päälle ei nauhoiteta?

[/quote]

Tämä on nostalgiaa :) Mutta onnistuu ja mulla on vanhan malliset korvalappustereotkin ja monta hyvää c-kasettia 70-luvulta lähtien.

Vierailija
9/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun heitti mieskortin, alkoi tulla vastauksiakin. Te olette niin helppoja ;)

T. Ap

Vierailija
10/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin mieluummin käyttäisin c-kasetteja ja vhs-nauhoja. Tämä "edistys"" tuo vaan hankaluuksia.
Hankalaa siirtää jostain tallentimesta toiselle ja usein ei edes onnistu jne.
Ennen oli selvää, että radionauhuri ja vhs-laite soitti ja myös äänitti ja äänitys soi kaikenmerkkisissä laitteissa. Toisin on nyt.

Vierailija
11/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Samaa ihmettelen. Eipä ole moisia tullut tarvittua aikoihin, vaikka olen it-ammattilainen ja peliharrastaja. Pelit ja yleensä ohjelmat ladataan nykyään verkon yli, ja tiedostot siirretään pilvipalveluiden kautta. Ei ole cd-levyille tarvetta näkynyt.

Vierailija
12/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:26"]

Minä ainakin mieluummin käyttäisin c-kasetteja ja vhs-nauhoja. Tämä "edistys"" tuo vaan hankaluuksia. Hankalaa siirtää jostain tallentimesta toiselle ja usein ei edes onnistu jne. Ennen oli selvää, että radionauhuri ja vhs-laite soitti ja myös äänitti ja äänitys soi kaikenmerkkisissä laitteissa. Toisin on nyt.

[/quote]

Samaa mieltä, minulla on tallessa gramofonissa soitettavia tallenteita 40-luvulta ja ne toimivat yhä. Moni cd kasetti on lakannut toimimasta ja tikultakin katosi kerran kaikki tieto kun painoin vahingossa nappia jossa luki del. Tällaista vaaraa ei ennen ollut. Ja toinen tietokonekin minulla on jo olemassa, kun ensimmäinen pimeni ja hävisi samalla 10 vuoden valokuvat. Kyllä harmitti. Vanhoja valokuvia minulla on tallessa onneksi 1800-luvulta, ovatkin hienoja, kuin uusia, paitsi mustavalkoisia, eihän ne mitään näihin nykyajan diiggitaalisiin kuviin verrattuna ole, vanhoja pahvikortteja vain.

On se hyvä että on tämä tekniikan kehitys huipussaan. Odottelen tässä vain että hajoaisi tuo 25 vuotta vanha upo-pesukone, että voisin ostaa sen sellaisen uudenlaisen upon joka kestää viikon tai ehken pitempäänkin, jopa 3 vuotta olen kuullut että kestävät.

Vierailija
13/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:26"]Minä ainakin mieluummin käyttäisin c-kasetteja ja vhs-nauhoja. Tämä "edistys"" tuo vaan hankaluuksia.
Hankalaa siirtää jostain tallentimesta toiselle ja usein ei edes onnistu jne.
Ennen oli selvää, että radionauhuri ja vhs-laite soitti ja myös äänitti ja äänitys soi kaikenmerkkisissä laitteissa. Toisin on nyt.

[/quote]

Sehän vasta helppoa onkin, siirtää vhs-kasetilta toiselle :D

Usbitikulla kun joutuu tekemään äärettömän työlään copy-paste toiminnon.

Vierailija
14/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.01.2015 klo 15:31"]

[/quote]

Samaa ihmettelen. Eipä ole moisia tullut tarvittua aikoihin, vaikka olen it-ammattilainen ja peliharrastaja. Pelit ja yleensä ohjelmat ladataan nykyään verkon yli, ja tiedostot siirretään pilvipalveluiden kautta. Ei ole cd-levyille tarvetta näkynyt.

[/quote]

Olen musiikkia ostanut usein verkon kautta suoraan koneelle. Äänentoisto ei yllä ikinä kotioloissa LP:n tasolle nykytenkiikalla, vaikka olen musiikkialan "ammattilainen".

Vierailija
15/16 |
08.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset CD-levyt ovat yhä täysin käyttökelpoisia, eivätkä sitä asiaa muuta vielä minkäänlaiset pilvi- ja muut kannabispalvelut. :)

Vierailija
16/16 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikin polttaminen levylle ja MP3-kuuntelu ovat kovia kompromisseja. Digitaaliselle äänelle kompressoimaton ja häiriötön FLAC-ääni on parasta, varsinkin jos pystyy nostamaan näytteenottotaajuuden perusstudiolaatuun (96 Khz). Se voittaa cd:n ja cd-soittimen, koska soittimen toiminnan aiheuttamat pienet virheet toistossa eliminoituvat. Ainut digiformaatti, jolle tulee takkiin, on laadukas SuperAudioCD-levy laadukkaassa SuperAudioCD-soittimessa.

Tietysti eron kuulemiseen MP3:sen ja FLAC:n välillä vaaditaan väh. parin tonnin äänentoistoa tai lähemmäs tonnin kuulokkeet. Musiikinystävä kuitenkin nauttii enemmän musiikista hyvälaatuisena.