Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö teitä tulonsiirtojen varassa eläviä ahdista että ne tuet voidaan ottaa joskus pois?

Vierailija
03.11.2021 |

Esimerkiksi asumistuki on monelle täysi automaatio, mitä on vaikea käsittää. Itse olen maksanut asumiseni aina palkallani ja olisi tosi vaikea tottua siihen että on riippuvainen jostakin systeemistä. Sama toimeentulotuissa ja näissä. Jotenkin se oman elämän hallitsijana oleminen olisi vaillinnaista. En tarkoita kysyä tätä mitenkään ilkeästi, mutta eikö teitä ahdista että ne tuet voidaan joskus ottaa pois ja olette ihan muiden armoilla? Miten sitten kun ne tuet ei tulisi automaationa? Mitä tekisitte?

Kommentit (172)

Vierailija
81/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisivat aloittaa tukien karsimisen isoista eläkkeistä.

Ei taida onnistua, kun ne kiitolliset isojen eläkkeiden saajat ovat muuttaneet ulkomaille pakoon Suomen verottajaa ja valtiota. Nalle et kumppanit etunenässä.

Vierailija
82/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reilusti yli 20 vuotta työelämässä ja kaiken olen itse maksanut. Nyt olen pohtinut, että mitä järkeä tässä on.

Minun verorahat menneet nuoremman sukupolven hoitoon ja kouluttamiseen ja nyt nämä alkavat kieltäytyä antamasta mitään takaisin, kun jään joskus eläkkeelle. Taidan irtisanoutua koko systeemistä. Nyysiä irti itsekkäästi kaiken mikä irti lähtee tästä yhteiskunnasta laittamatta tikkua ristiin muiden hyväksi. Alkaa olla minun vuoro olla saajana.

Samaa miettinyt kun katsoo noita kännissä ja aineissa heiluvia parikymppisiä keskellä päivää.

Nykynuoret juovat muuten huomattavasti vähemmän alkoholia kuin te boomerit. Mutta siinähän tuhahtelette ja jäätte työttömiksi jos siitä tulee hyvä olo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin koronan vuoksi työttömänä ja tukien varassa vajaan vuoden. Koskaan en ole tuntenut itseäni niin avuttomaksi, oli kuin oikeus täysivaltaisuuteen olisi riistetty pois. Ei todellakaan jäänyt tuella elämistä ikävä kun pääsin pois. En voi käsittää, miksi terveet ihmiset eivät hae töitä ja elätä itseään. Sairaat erikseen. Mutta terveet. Ja joo, vaikka työttömyyttä on, on niitä töitäkin kuitenkin. Liian moni passivoituu ja mukavoituu siihen joka kuukausi kilahtavaan rahaansa, eikä enää osaa tehdä muuta kuin juoda kaljaa ja passivoitua. Se ei ole tervettä. 

Kerroit kuinka rankkaa oli olla vuoden työttömänä ja perään heität lokaa muiden työttömien päälle, koska  he  eivät halua mennä töihin.

Tuliko huomisen koululäksyt jo tehtyä? 

Vierailija
84/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin koronan vuoksi työttömänä ja tukien varassa vajaan vuoden. Koskaan en ole tuntenut itseäni niin avuttomaksi, oli kuin oikeus täysivaltaisuuteen olisi riistetty pois. Ei todellakaan jäänyt tuella elämistä ikävä kun pääsin pois. En voi käsittää, miksi terveet ihmiset eivät hae töitä ja elätä itseään. Sairaat erikseen. Mutta terveet. Ja joo, vaikka työttömyyttä on, on niitä töitäkin kuitenkin. Liian moni passivoituu ja mukavoituu siihen joka kuukausi kilahtavaan rahaansa, eikä enää osaa tehdä muuta kuin juoda kaljaa ja passivoitua. Se ei ole tervettä. 

Kyllä sen työnkin pitäisi olla edes jossain määrin mielekästä ja mieluista. Olen työskennellyt 14 eri työpaikassa aikuiselämäni aikana, ja ainoastaan neljässä niistä olen viihtynyt niin, että olen mennyt töihin ja tehnyt töitä mielelläni. Muiden vaikutus elämääni ja terveyteeni on ollut enemmän tai vähemmän negatiivinen.

Tunnustan myös, että olen joskus "heittäytynyt" työttömäksi saadakseni terveyteni takaisin, ja päästäkseni eroon esim. unilääkkeistä. Työn ei pitäisi sairastuttaa ketään, mutta valitettavan paljon sitäkin tapahtuu.

Vierailija
85/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän toi raha ole muuta kuin yksi uskonto. 

Yhtä hyvin sitä voi ihan perityillä ja sijoitetuilla ja palkkarahoillaan elelevä ahdistua siitä, että ne "rahat" (numerot bittiavaruudessa) voidaan yhtä hyvin ottaa pois.

Mietin, että tekeekö pandemia sen, että usko rahaan katoaa. No, rahauskonto kesti koronan. Mutta saa nähdä jatkossa, miten käy. Ja mites sitten käy? Kuka sanoo että sinun tonttisi ja tupasi ja kesämökkisi on sinun, jos Välimeren ympäristö käypi asumiskelvottomaksi ilmaston lämmetessä, ja sieltä tullaankin ihan voimalla ja porukalla? Mites siirtelet oletettua bittirahaasi jos bitit katoavat tai ovat poikittain? Heh heh hee.

Mietitääs. Siis käytännössä jos internetti lakkaisi yhtäkkiä toimimasta, niin taitais olla niin, että kellään ei olis enää yhtään rahaa. Ei valtioilla, ei yrityksillä, eikä yksityisillä ihmisillä. (Paitti tietysti Pihtiputaan mummolla, jolla on euroja sukanvarressa ja patjan sisällä.)

Vierailija
86/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asumistukihan on tulonsiirto suoraan asuntosijoittajille. Otetaan se ihmeessä pois, halpenee asuminen huomattavasti ja siellä Helsingissäkin alkavat pienituloiset pärjätä ilman tukia. 

Vierailija
87/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen elämässä on erilaisia tilanteita . Nää ei nyt tarkoita koko elämän eletään tukien varassa ulkomailta tultu sitä varten ryhmiä . Mutta noin muuten on pulaan joutuneita on eroja on konkursseja on ylivelkaantuneita ja on sairauksia sitä varten on tukia . Erilaisiin elämän tilanteisiin . Nuorena kun vanhemmat maksaa kaiken ja koulu on ilmaista ruokaa niin ei vielä ymmärrä mitä elämä tuo tullessaan . Nuorena on niin helppoa tienata ja moittia toisia mutta päivät tulevat sanoo .....jolloin kaikki katuu pahuuttaan. Kun alkaa tulla vaikeuksia muista sitten näitä aikoja . Ylpeys käy aina lankeemuksen edellä .

Vierailija
88/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa, olen valvonut ja itskenyt koukuisia öitä ja surrut miten jään vaille kaikkea normaalia elämää: uraa, ihmissuhteita, tarkoitusta elämälleni, perhettä , lemmikkejä, matkoja jne. Suomessa ei nimittäin ole ihmisarvoa ilman työpaikkaa ja kyllä se itsensä "viihdyttäminen"(siis ihan se,että jaksaa edes elää päivästä toiseen samaa turhaa,tyhjää elämäänsä täysin yksin hylättynä ja kaikkien haukkuessa loiseksi ym. "mukavaa...) on aika vaikeaa, kun ne kadehditut sossutuet riittää nipinnapin asumiseen ja ruokaan. Koko elämä on tilitettävä yhteiskunnalle. Tämänkö haluatte kuulla?! No, siinä se köyhän, yksinäisen, sairaan karu arki on pääosin.

Mutta minäkään en voi taikoa itseäni terveeksi vaikka nuori yhä olenkin ja en kelpaa työnantajilel, ku njotain pientä ehkä jaksaisin tehdäkin osa-aikaisesti päivätyönä. Kyllä tässä olisi ihan tarpeeksi kärsimystä muutnekin, kun jää kaiken ulkopuolelle, perhe -ja kumppanihaaveet ym. saa unohtaa, että voisi edes nämä syyllistäjät ja tälläkin "nänännää, vielä ne tuetkin otetaan joku päivä pois(tiedetään kyllä!!!)"- peloittelijat pitää suunsa kiinni.

Eutanasiankin voisi pikkuhiljaa laillistaa(eikö se nyt taas oel ekskustelussa, voisitteko toimia itsekin asian eteen eikä vain naukua meiltä hyödyttömiltä tukia pois?!)ja sallia sen myös henkisistä, taloudellisista, sosiaalisista syistä, niin pääsisi edes turvallsiest, kivuttomasti ja varmasti posi tästä helevtistä jonne itse ei todellakaan saa valitab syntyykö, ja minkälaisten psykojen kynsiin kärsimää nheti syntymästään asti!:(

Vierailija
89/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se palkkakin "otettiin pois" kun terveys petti. Eipä tässä muuta voi kuin olla kiitollinen, ettei taivasalle ilman ruokaa joutunut.

Vierailija
90/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys ja työpaikka voidaan ottaa sinulta pois koska vaan ja mitäs sitten teet kun ei olekaan tukia.

Tällaisessa tilanteessa olisin todella ahdistunut ja kiitollinen joka ikinen kuukausi saamistani rahoista. Sen sijaan osa porukasta ei rahasta kiittele, vaan pitää sitä tulonsiirtoa itsestäänselvänä. Se on mielestäni outoa.

Miksi pitää olla ikuisesti kiitollinen, jos saa tukia tarpeeseen. Olen sentään maksanut veroja 40 vuotta, niin ei kyllä yhtään huvita olla överikiitollinen niistä tuista, joita ollaan saatu tarpeeseen. Saldo lienee joku muutama satatuhatta.

Vierailija
91/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä mistä tulee tämä luulo, että kaikki työttömät vain kittaavat passiivisina kaljaa. Itse en ole koskaan ulkoillut ja puntannut niin paljon kuin työttömänä. Ei se viinakaan ruvennut mystisesti kiinnostamaan sen enempää kuin nyt. Juopottelitko ja laiskottelitko itse työttömänä? Aika heikkoa, että pitää olla työ että saa itsensä sohvalta ylös. 

Vierailija
92/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teidän omat opintotuet lapsilisät ....oliko elatusmaksuja hakiko äiti isä asumistukea entä kpvikö sossussa . Miltä maistui kouluruoka teille ??

Vierailija
93/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin alipalkattua työtä,työ lisäksi fyysisesti raskasta,silti teen koska itsenäinen työ,mutta harmittaa se että eläkkeellä oleva kaverini saa paljon enemmän kuin itselle jää käyttävaraa,,joskus mietin itsekin miksi käydä töissä kun makaamalla ja olemalla vaan saa paljon enemmän kuin raatamalla ja kipeänä työtä tehdessä:/ mutta sitten rankaisee te toimisto,Kela yms,en jaksa sitä rumbaa.

Vierailija
94/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet itse vaan sellainen joka tuntee itsensä avuttamaksi, ahdistuu, passivoituu ja alkaa ryyppäämään.

Minä taas en.

Vierailija
95/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis asumistukihan on tulonsiirto suoraan asuntosijoittajille. Otetaan se ihmeessä pois, halpenee asuminen huomattavasti ja siellä Helsingissäkin alkavat pienituloiset pärjätä ilman tukia. 

Ketkä niitä sijoittajia on? Oisko kokkareiden äänestäjät. Eivarmaan lähde asuntotuet koskaan pois, koska sijoittajien pitää saada tuottoa rahoilleen.

Vierailija
96/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä niitä sijoittajia on? Oisko kokkareiden äänestäjät. Eivarmaan lähde asuntotuet koskaan pois, koska sijoittajien pitää saada tuottoa rahoilleen.

No niinpä, ei voisikaan enää pyytää 900 euroa hikisestä kallion yksiöstä. Kukapa sijoittaja sitä haluaisi?

Vierailija
97/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun alussa Aho ja kumppanit kiersivät ympäri maailmaa kysymässä uutta lainaa mutta kukaan ei antanut. Sitten oli pakko elää sillä rahalla mitä oli.

Vierailija
98/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa valtion rahaa pumpataan joko kokoomusvetoisiin yrityksiin tai vas/demarien sos.himmeleihin riippuen mikä hallitusmuoto on vallassa- mutta arjen säästöt jää näkemättä kun kansalaisille tärkeät kuluttajahinnat ovat kartellien kontrollissa ja ne vain nousee kuten sähkön hintaa tekee ja polttoaineiden hinnat hipoo ensi kuussa 2 euroa litra joten lopun alku on tässä puhun työvoiman kohtaanto-ongelmasta joka kuluu puhki parin kk sisään terminä. Moniko haluaa perähikiälle maksamaan itsensä kipeäksi autoilusta jotta perhe "saa" elää keskellä pimeää metsää jossa ei ole juuri mitään tarjottavaa.

Yritä ymmärtää että on aloja joissa työtä ei saa kauniin naaman perusteella, on aloja joissa on liikaa hakijoita. Kaikista ei tullut lääkäreitä eikä bodarijuristeja. Eikä gymittäviä seurapiirikaunottaria.

Se että Suomessa on Euroopan mittakaavassa kallista asua yhdistettynä keskimääräisten käytännöntöiden huonohkoihin palkkoihin tekee sen että OSTOVOIMA laahaa. Kun vuokrat ovat liian suuret ei voi ostaa omistusasuntoa sinkkuna varsinkaan. Meneekö sievään ymmärrykseen? Vuokrat syö säästöt eikä ilman säästöjä voi saada pankkilainaa asuntoon.

Okei Suomessa jos se osa ikäluokista jotka tienaa enemmän kuin aikaisemmin tekee sen sillä hinnalla että palkkoja on väistämättä kurjistettava lattiatasolla jotta käsien heiluttajille ja joka lauseen jälkeen nyökkääjille voidaan maksaa sitä "elintaso-nousee-palkkaa".

Moni tosiaan on oivaltanut ettei huonolla palkalla tule saamaan "Suomi unelmaa" juoksupojan roolissa kunnes terveys alkaa prakata. Eläminen ammattityöttömänä kiehtoo monia vaikkei päihteet ja sosiaalinen estyneisyys olisi työttömyyden syynä. Jos nuo kaksi asiaa on ihmisellä, on keskitason töihin aika vaikea päästäkkään. Niin kerro sinä miten ihmisen luonne muutetaan jostain muusta lähtötilanteesta suosituksi sarasvuomaiseksi moottoriturvaksi timanttisella esiintymiskyvyllä jotta on mediaseksikäs työllistymään raflaaviin menestyviin virkoihin.

Vierailija
99/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan sitä varkaisiin voi mennä jos nurkkaan ajetaan.

Ei taida sinusta varkaaksi olla. Ehkä se yksinkertainen työnteko olisi sinulle järkevämpää. Töitä löytyy kyllä.

Laitapa heti osoite ja puhelinnumero tänne.

Lähihoitajaksi ne on muutkin menneet, sieltä saat töitä. Nyt vähän yritystä.

Eipä sinne oteta ellei ole alan koulutus. Opiskelemaankaan ei pääse ellei täytä terveydentila- ja toimintakykyvaatimuksia.

Onko sulla työelämän realiteetit niinku hakusessa?

Vierailija
100/172 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikille halukkaille ole työtä. Jos tuet lopetetaan, alan rötöstellä niin että pääsen linnaan.

Ovatkohan tukien poistamista kannattavat tulleet ajatelleeksi sitä , että tukien poisto tulisi kalliiksi, kun vankilat täyttyisivät.....

Vankilat on mahdollista tehdä jenkkityyliin tuottaviksi laitoksiksi. Siellähän on yksityisiä vankiloitakin. Miksipä ei Suomeenkin sama? Tai sitte perinteinen valtion työsiirtola, jossa tehdään velvoitteella hommia, kuten ennen vanhaan.

Mutta kuka ne vankilat maksaa? Eihän ne tuota voittoa kuin niitä pyörittävälle firmalle, eikä suoraan yhteiskunnalle.

Lisäksi unohdat oikeuslaitoksen. Vankeja saadaan kun oikeudessa tuomitaan vankeuteen. Oikeuslaitosta ei voi ulkoistaa yksityiselle toimijalle, vaan sen kulut kustantaa veronmaksaja.