velkaa jo 30 tonnia ja vakituinen työ.. elämä pilalla
Masennus.. yksinäisyys.. velkaa noin 30 tuhatta.. pienet tulot vakituinen työ kyllä.. enkä tiedä jaksanko olla vuosia töissä vai saanko potkut.. epävakaa persoona... yksinäinen.. kaverit menny jo vuosia sitte.. peli ongelmia ollut... naista en tuskin koskaan saa.. mitään ei kai ole tehtävissä enää.
Kommentit (680)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo opinto- vai asuntolaina?
Luottokortille noin 7000 €
pankki joustolaina noin 16 €
laina noin 9600 €
että tosi pahas tilanteessa olen.. ei oikein mitää tehtävissä
Nyt kannattaisi hankkia lisätyötä: siivoustyötä, Hese/makkoselle töihin?, lehtiä jakamaan. Ihan mitä vaan, jossa saat vähän lisätuloja.
Tämä on minun mielestä sairasta että meillä on rakentunut yhteiskunta, jossa pitää tehdä kahta työtä pärjätäkseen.
Itse ollut kanssa vähävarainen kunnes keksin itselleni iltatyötä. Näin vaikka päivätyöni on näennäisesti kohtuullisesti palkattua, suunnilleen keskiverto suomalaisen palkkaluokkaa.
Nyt kun olen iltaisin myös tienannut vähän huonopalkkaisesta oman toiminimen touhusta olen parissa vuodessa päässyt jaloilleni, ja muutama kymppi jää säästöönkin joka kuukausi.
Mutta haluammeko tosiaan yhteiskunnan jossa kansalaisten, varsinkin pienituloisten on tehtävä kahta työtä pärjätäkseen?
Näin on jossain rapakon takana ja ehkä keski Euroopassakin ollut jo pitkään, nyt sama malli rantautuu meille.
Mielestäni alle keskipalkan työt ovat orjatyötä. Rahan puute estää sinua tekemästä mitään, melkein joudut ottamaan velkaa jotta pääset jotenkin töihin. Ja se ei ole vitsi, vaan todellisuutta.
En tiedä miksi kansalaiset suostumme tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laina noin 9600 €
Nyt kannattaisi hankkia lisätyötä: siivoustyötä, Hese/makkoselle töihin?, lehtiä jakamaan. Ihan mitä vaan, jossa saat vähän lisätuloja.
Tämä on minun mielestä sairasta että meillä on rakentunut yhteiskunta, jossa pitää tehdä kahta työtä pärjätäkseen.
Itse ollut kanssa vähävarainen kunnes keksin itselleni iltatyötä. Näin vaikka päivätyöni on näennäisesti kohtuullisesti palkattua, suunnilleen keskiverto suomalaisen palkkaluokkaa.
Nyt kun olen iltaisin myös tienannut vähän huonopalkkaisesta oman toiminimen touhusta olen parissa vuodessa päässyt jaloilleni, ja muutama kymppi jää säästöönkin joka kuukausi.
Mutta haluammeko tosiaan yhteiskunnan jossa kansalaisten, varsinkin pienituloisten on tehtävä kahta työtä pärjätäkseen?
Näin on jossain rapakon takana ja ehkä keski Euroopassakin ollut jo pitkään, nyt sama malli rantautuu meille.
Mielestäni alle keskipalkan työt ovat orjatyötä. Rahan puute estää sinua tekemästä mitään, melkein joudut ottamaan velkaa jotta pääset jotenkin töihin. Ja se ei ole vitsi, vaan todellisuutta.
Minun mieletä on sairasta ylivelkaantua pelaamisen takia ja sitten vinkua ettei ole rahaa, jos vaikka joku muu maksaisi omat velat.
Mielestäni 30 000 e velkaa ei vakituisessa työssä olevalle ole mahdoton määrä, siitä kyllä selviää.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni 30 000 e velkaa ei vakituisessa työssä olevalle ole mahdoton määrä, siitä kyllä selviää.
Joo, tässä velkasumma ei ole mielestäni oleellinen.
Aloittaja tarvitsee aivan selvästi henkistä tukea ja tilaisuuden jota kautta voisi löytää positiivisuutta.
Mielenkiintoista tässä on se millaisia töitä meillä on nykyään. Tämä ei ole edes minimipalkka, ja sellaisellakin pitäisi pärjätä.
Isot yritykset teettävät minimipalkkatyötä jonka tekijät joutuvat hakemaan valtiolta esim.asumistukea pärjätäkseen. Onko se oikein? Eikö se tuki tässä tavallaan mene sille isolle yritykselle?
Siitä haluaisin keskustelua. Siitä mikä pitäisi olla minimipalkka.
-Hommaa lisätyötä, ihan mitä tahansa työtä, kävelytä vaikka naapurin koiria.
-Jos asuntoon mahtuu, hommaa kämppis jakamaan vuokraa
-Käy ruokajonoissa
-Karsi turhat kulut (ruutu, kuntosali, elisa viihde, terapia) ja kohdista niistä säästyvät eurot lainojen maksuun. Terapiaa tai keskusteluapua saa muualtakin (esim. seurakunta)
-Lopeta valittaminen ja kääri hihat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epävakaat ihmiset on todella rasittavia, aina vain vinkumassa!
Mul on epävakaa..masennus.. yksinäisyys... heikkolahjainen ja nyt oon pahasti velkaantunut.. naista en tule enää koskaa saamaa.. se on selvää.
Miksi et yrittäisi saada elämääsi kuntoon ruikuttamisen sijaan? Fakta on, että et tosiaan juuri nyt olisi ihanteellisin kumppanivalinta. Joka viestiisi laitat itkua siitä että 'naista en saa, naista en saa'. Aivan kuin jonkun pitäisi ottaa tehtäväkseen pelastaa sinut itseltäsi?! Olet ihan yksin vastuussa tulevaisuudestasi. Käytä siis aikasi muuhun kuin ruikuttamiseen, varaa aika velkaneuvojalle, pyydä lääkärin lähetettä psykologille. Naisen saaminen on nyt ihan sivuseikka.
Hei ap, nyt herätys!
Valittaminen ei auta yhtään mitään. Nyt alat toimia.
Ensinnäkin, kun sulla kerran kaikki muut pakolliset menot tekee ton 1500€ kuukaudessa, ja siinä on mukana jopa lääkkeet, niin sulle jää siis se 200€ kuukaudessa muuta rahaa. Siitä menee bensaan 40€, niinkö? Sulle jää siis 160€/kk käytettäväksi.
Nyt kun laitat Elisa Viihteen ja Ruutuplussan pois, sulle jääkin 32 euroa lisää. Ja jos et käy salilla aktiivisesti, niin sitten jää vielä 20€. Mutta oletetaan nyt, että se sali on sulle tärkeä, eli pidät sen, jotta saat harrastettua edes jotain.
Eli, sulla on 192€ kuukaudessa ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin. Hygieniaan menee oikeasti varmaan 10€ kuukaudessa, eli tyyliin saippua, shampoo, hammastahna, dödö ja wc-paperi. Näitäkään kaikkia ei tarvitse joka kk ostaa. Sulla on siis 180€/kk ruokaan. Se riittää! Se riittää aivan hyvin, jolloin sun ei tarvitse enää velkaantua lisää.
45€/viikko ei syödä luksusta, mutta kyllä sillä itsensä ruokkii. Hyödynnät kauppojen ilta-alet, eli haet tarjouksesta proteiinit pakkaseen, ja myös vähennät lihansyöntiä ja opettelet tekemään ruokaa esim. linsseistä, pavuista jne.
Lataat puhelimeen ResQ-sovelluksen, jos teidän paikkakunnallanne on siellä tarjouksia. Sieltä saa välillä todella edullisesti ruokakasseja (älä siis osta sieltä mitään valmisruokaa, vaan niitä kasseja).
Tutkit, missä teidän paikkakunnalla on ruokajakelu, ja menet käymään siellä.
Otat yhteyttä diakoniaan, menet kertomaan tilanteen, ja he saattavat antaa sulle lapun, jolla pääset hakemaan muutamalla kympillä ruokatarpeita kaupasta. Ostat sillä rahalla kestävää ja riittävää, eli esimerkiksi makaronia, tomaattimurskaa, linssejä, jauhoja jne.
Opettelet tekemään leipää itse. Kaksi helppoa ohjetta: teeleivät ja pataleipä. Niissä kummassakin käytännössä sekoitetaan aineet keskenään ja sitten paistetaan, ei tarvitse ymmärtää leipomisesta mitään muuta kuin se, miten aineet mitataan kulhoon.
Jos kehtaat, käyt keräämässä pulloja viikonloppuisin kaupungilta. Okei, talvella niitä on kyllä vähemmän, eli tämä ei ole mikään ihan kauhean varma tulonlähde.
Liityt paikkakuntasi puskaradioihin ym. Facebookissa, siellä kysellään monesti palkkaa vastaan esimerkiksi kantoapua muuttoon, lamppujen laittamista kattoon jne. Poimit sieltä näitä pikkutöitä, ja saat niistä lisää ruokabudjettia ainakin välillä.
Katsot itseäsi peilistä ja sanot, että minä selviän tästä. Tämä ei nujerra minua. Kyseessä on vain raha, ja se ei määritä minua ihmisenä.
Se luottokorttivelkaantuminen on nimittäin nyt laitettava poikki. Eli nyt laitat sen koko kortinkin poikki, et sä sillä enää mitään tee. Sitten laitat omaehtoisen luottokiellon päälle, ja suljet kaikki pelitilit jos niitä vielä jossain on. Euroakaan et käytä pelaamiseen, et edes kaupan pelikonetta hipaise ohimennessäsi.
Sinä selviät tästä kyllä. Sulla on tuloja enemmän kuin menoja, joten sä selviät. Ei se helppoa ole, mutta sä selviät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaaminen loppuu kun ei pelaa....alkoholin juominen loppuu kun ei juo....velaksi eläminen loppuu kun ei tee velkaa. Eikö ole yksinkertaista. Saat nämä neuvot ilmaiseksi.
vittuku et tajua.. tässä mun menot ja tulot:
674 € vuokra
324 € pankkilaina
158 € ferratum laina
100 € luotolle
19 € lääkkeet
30 € puhelin
25 € elisa viihde
7 € ruutu +
120 € terapia
20 € fitnessja tulot on jotain 1700 € kk.
-Aika kallis vuokra, jos asut pääkaupunkiseudun ulkopuolella. Voisitko vaihtaa halvempaan, jos et kerran asumistukea saa?
-voisiko puhelinliittymän kilpailuttaa? Sekin kuulostaa suht kalliilta, ellei tuossa ole netti samassa
-voisitko lopettaa tuon elisa viihteen? YouTubessa sun muissa on ilmaista viihdettä enemmän, kuin jaksaa katsoa
-ruudun kanssa sama homma
-mitä tuo fitness tarkoittaa? Itse treenaan kotona omilla käsipainoilla ja olen raamikkaampi, kuin suurin osa maksullisella salilla kävijöistä
Terapeutti vaihtoon ekana, ei näytä auttavan!
Jotenkin rasittaa tuo aloitus, miehellä tuntuu olevan jopa vakityö eikä silti osaa hoitaa huusholliaan ja raha-asioitaan. Monen mielestä tilanne ihan kadehdittavan hyvä. On jopa viihdettä, on oma auto, on oma asunto, on aikaa.
Sit näkyy elämän pääasiana olevan ruikuttaminen. Voi yhren kerran.
.
Tässä ketjussa on jo monen monta hyvää neuvoa, mutta voin arvata etukäteen, ettei ap viitsi noudattaa niistä yhtäkään tilanteensa kohentamiseksi.
Pyydä muihin lainoihin lyhennys vapaata. Ala maksaa kalleinta lainaa pois nopeutetulla aikataululla. Kun saat yhden lainan pois, niin maksa taas kalleinta lainaa nopeammin. Pikku hiljaa maksu rasitus kevenee.
Koeta ulkoilla paljon, se auttaa masennukseen ja saa suuruusluokat kohdilleen. Istuskele ulkona katselemassa ihmisiä.
Autoilu tuo vapauden tunteen, mutta maksaa aika paljon. Sitä pitää miettiä, olisiko autoilulle jokin vaihtoehto, vaikka puolet vuodesta.
Kyllä sinä selviät, toivoa on aina.
Vierailija kirjoitti:
Valittaa ainakin jaksat, jo monta päivää putkeen.
Onko palsta saanut uuden Ammattivalittajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laina noin 9600 €
Ai alle keskipalkan työt orjatyötä? Ymmärrät mediaanin käsitteen yhtä hyvin kuin suomalaiset autoilijat; heistäkin 85% on keskimääräistä parempia kuskeja.
Onko muuten tutkittu yhteyttä riippuvuuksilla, niistä seuranneilla ongelmilla ja lopulta mielenterveysongelmilla ja ja tästä kaikesta seuranneella rokotevastaisuudella/salaliittohöperöydellä?
Kysyn vaan kun tätä palstaa seuranneena ja asiaa pohtineena voisi tulla sellaiseen johtopäätökseen. Vai onko asioilla vai ajallinen yhteys eikä syy-yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 tonnia ei kyllä ole yhtään mitään eikä tuon takia kannata heittää elämäänsä kaivoon. Meillä meni pelkästään 25 tonnia auton lisävarusteisiin.
Joo mutta nettotulot 1700 e ja tuosta menee jo ainaski 1400 e joka kk... en voi enää ostaa mitää ja olla missää.. istua kotona ja tehdä vaan töitä
Joudun maksaa tätä menoa 20 v niin oon velaton.. ja mulla on vanha auto.. hävettää ajaa kun on jo 37 ja parempaa ei ole saanut.
Auto on vain kulkuväline. Hölmöt näyttää sillä muille "menestystään". Hae asumistukea. Soita pankkiin ja pyydä toi suurin lainanlyhennys järjestelemään pienemmäksi tai jos heiltä onnistuis kakkien yhdistäminen. Alota pienikin päivittäinen liikunta. Et sorru pelaamaan.
Ei noilla tuloilla saa asumistukea.
Aplla on epävakaa persoonallisuus ja siksi tarvitsee sitä psykoterapiaa. Kelan tuen saa kun käy joka viikk8, muuten ilmeisesti ei. Mutta halvempi vuokra-asunto kannattais hankkia ja laittaa nuo maksulliset viihdekanavat pois. Minäkään en raski niistä maksaa, vaikka tienaan 4400 euroa kuussa. Ja kuntosalista kannattaa maksaa, jos siellä todella tulee käytyä. Terveempi mieli terveessä ruumiissa...
Ota yhteys velkaneuvontaan. Saat asiasi kuntoon askel kerrallaan. Tällä palstalla valittaminen ei auta. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laina noin 9600 €
Ai alle keskipalkan työt orjatyötä? Ymmärrät mediaanin käsitteen yhtä hyvin kuin suomalaiset autoilijat; heistäkin 85% on keskimääräistä parempia kuskeja.
En puhunut mistään mediaanista yhtään mitään, eikä ole oleellista nyt tuon minun postauksen kannalta puhutaanko mediaanista vai keskipalkasta. Jokatapauksessa, pieni ja jo keskipalkkaisetkin tekevät mielestäni orjatyötä. (Tai siihen verrattavissa olevaa) Jos verrataan vain työstä saatavaa ansiota, ei työoloja tai kohtelua.
Seuraavat puoli vuotta: terapiassa joka toinen kuukausi (jos pakko) ja ei fitnessiä vaan ulkona lenkkeilyä. Ruutu+ pois, näet netistä. Myös Elisa pois ellei sisällä nettiä, katso Areenaa.
Huom. pakko leikata kaikki turhat menot pois. Jos fitness on joku kausikortti, seuraavaa et osta ennen kuin rahatilanne on parempi. Mikä on luotolle?
Puhut juomisesta ja peliriippuvuudesta mutta esittelet tuollaisia kustannuksia. Tajua että joko huijaat kertoessasi tai sitten et laske riippuvuuksia kustannuksiksi. Siis valehtelet itsellesi ja muille.