Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten käytännössä lähteä avoliitosta?

Vierailija
28.02.2024 |

Olen lähtenyt kahdesta avoliitosta. Ekassa mies halusi lopettaa. Ei kai siinä, etsin vuokra-asunnon ja se hoituikin parin viikon päähän. Olin silloin työssäkäyvä opiskelija. Säästössä oli tarpeeksi.

Toisella kerralla kumpikin epäröi eron kanssa, mutta miehellä oli jo uusi ihastus enkä jäänyt katselemaan sitä touhua. Asuin reilun kuukauden hotelleissa ja Airbnb, kunnes päätin lopullisesti lähteä ja sain vuokra-asunnon.

Nyt harkitsen lähteväni, mutta en tiedä minne tai haluanko vaihtaa paikkakuntaa. Mutta jos lähden edes hotelliin, tiedän että en tule takaisin. Miten tekisit? 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraisin asunnon, enkä enää muuttaisi kovin herkästi kenenkään kanssa yhteen. Suhteessa voi olla myös omasta kämpästä käsin. 

Vierailija
2/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nyt ihan ymmärtänyt. Olet jo kahdesti lähtenyt ja nyt kysyt neuvoa kolmanteen lähtöön?! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjaeroaja?

Vierailija
4/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi asunto kuntoon, tärkeimmät tavarat vaihvihkaa sinne ja sitten ero vireille. Väkivallan uhka on olemassa. Muista vaatia siinä erolomakkeella ositusta ja yksinhuoltajuutta. Yksinhuoltajuuteen tarvitset todisteita, esim. valokuvia mustelmista, äänitteitä riidoista, uhkailuista jne, lääkärinlausuntoja, tiedon miehen päihteiden käytöstä ja laiminlyönneistä lapsia kohtaan. 

Vierailija
5/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliittoon pätee suurimmaksi osaksi kaikki mikä avioeroonkin, jos avoliitto on kestänyt vuosia. Osituksen sijaan tehdään omaisuuden erottelu.

Vierailija
6/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vielä 1 vaihtoehto, käske sen äijän häipyä. 

Vaihtoehdot onkin sitten jo lueteltu.

Vierailija
7/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sarjaeroaja?

Mitä INCEl piipittää? Yleensä ihmiset on parisuhteissa peräkkäin, joten ne myös päättyvät joskus ja peräkkäin. Sulla ei ole sitä ensimmäistäkään. Paskan tyypin kanssa ei tarvitse olla.

Vierailija
8/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omakohtaista kokemusta, mutta jos ei lapsia kuvioissa, niin eikö se mene helpoiten niin, että hankkii uuden asunnon ja lähtee omat tavarat mukanaan? Kumppanille kannattaa tietysti mainita asiasta.

Vierailija
9/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nyt ihan ymmärtänyt. Olet jo kahdesti lähtenyt ja nyt kysyt neuvoa kolmanteen lähtöön?! 

Kaksi aiempaa avioliittoa, nyt kolmas.

Vierailija
10/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen asunnossa asutte?

Voit hakea häätöä miehelle, jos vuokrasopimus on sun nimissä. Tosin siinä on se ongelma, että hän saattaa käydä ikäväksi ja tuhota irtainta, joten sun on pidettävä myös vuokrantantaja selvillä siitä, mitä on menossa. Ehkä sulle järjestyy jopa toinen asunto samalta vuokranantajalta.

Turvakotiin voi aina hakeutua, jos on vaarassa. Virtuaaliturvakodeista löydät ohjeita ja neuvoja.

Vierailija
11/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarjaeroaja?

Mitä INCEl piipittää? Yleensä ihmiset on parisuhteissa peräkkäin, joten ne myös päättyvät joskus ja peräkkäin. Sulla ei ole sitä ensimmäistäkään. Paskan tyypin kanssa ei tarvitse olla.

Olen ollut 25 vuotta naimisissa  

Vierailija
12/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi hyvänen aika. Mietit, mihin haluat lähteä, ja sitten lähdet. Onhan sulla jo kokemusta.

Vierailija
13/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en minäkään ymmärtänyt... 

"Olen lähtenyt kahdesta AVOliitosta"... 

-eri 

Vierailija
14/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi vähän niin että talousasiat ajoi eroon. Vaimo olisi halunut minusta kunnianhimoisempaa ihmistä.

Minä olen taas sellainen että lastenkin takia ajatetlin että on parempi olla mahdollisimman vähän töissä ja viettää aikaa heidän kanssaan mahdollisimman paljon.

Vaimo halusi kalliita lomamatkoja ja paremman elintason. Hän osittain tekikin sen omalla työlllään ja opiskeli pitkään korkealle. Se ei riittänyt hänelle. Olen itse varakkaasta perheestä kotoisin ja minusta se ei ole oikein järkevää tuhlata koko elämäänsä duunille vain keskiluokkaisen elämän takia. Lapset jää paitsioon ja sitten ollaan pian vanhoja.

Hän myös pyysi että kyselen palkankorotusta eri työpaikoista. En ole sellainen tyyppi. Minulle riittää tonni tai 15ooe kk.

En kysele enempää jos on niin kitsaita. Maksakoon osaamiseni mukaista palkkaa. Lopulta yhdeksän vuoden jälkeen hän otti eron ja perusteli sitä pienituloisuudellani. Hän kuulemma pärjää lasten kanssa paremmin ilman minua.

Ymmärsin sen vallan hyvin. Työnantaja oli ihmeissään, kun totesin että en nyt enää tule töihin, kun kävin töissä periaatteessa perheeni takia ja vaimo otti eron. Hän sanoi että voi tehdä reilun korotuksen palkkaani, mutta totesin että ei kiitos ja myöhäistä nyt enää.

Nyt elelen työttömänä ja teen silloin tällöin duunia, kun huvittaa. Asun suvun mökillä. Emme olleet avioliitossa, joten ero oli helppo. Lapsia en valitettavasti ole nähnyt nyt kahteen vuoteen. Aika kova ikävä on, mutta onneksi oli se kutina ja en koskaan kosinut exääni. Oli helppo erota ja hänkin sai haluamansa elämän.

Mutta minulla on heidän valokuvansa pöydällä ja se riittää minulle ja ne muistot parhaista päivistä.

Vierailija
15/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtee vain

Vierailija
16/16 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan avoliittoja ovat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme