velkaa jo 30 tonnia ja vakituinen työ.. elämä pilalla
Masennus.. yksinäisyys.. velkaa noin 30 tuhatta.. pienet tulot vakituinen työ kyllä.. enkä tiedä jaksanko olla vuosia töissä vai saanko potkut.. epävakaa persoona... yksinäinen.. kaverit menny jo vuosia sitte.. peli ongelmia ollut... naista en tuskin koskaan saa.. mitään ei kai ole tehtävissä enää.
Kommentit (680)
Onneksi ei tuon enempää. 30 tonnia on mitätön summa ja sen hoitaa pienelläkin palkalla.
Höpö höpö. Itellä velkaa about 420 000 euroa. Takana avioero, konkurssi ja pelivelkoja. Ihan itse aiheutettuja kaikki ja pelkkiä velkoja tässä makselen joka kk pelkästään 2000 e.
Kämppä lähtee kohta myyntiin että pääsen asuntolainasta eroon ja kuukausimenot putoavat. Ei se ole kun ymmärtää tilanteen, sopeutuu, lakkaa valittamasta ja alkaa tekemään töitä.
Kaikki mahdolliset pelikiellot haettu. Mä pääsen isolla duunilla kyllä veloistani ja sit olen vapaa, mutta en valita foorumeilla tai hae sääliä muilta. Nyt lopetat ton ruikutuksen ja alat puskea itseäsi eteenpäin, ei sua tule kukaan himasta pelastamaan ja päähän taputtelemaan.
Ajattelitko että työttömänä ulosotossa tilanne olisi jotenkin parempi? Saisit pidettyä auton tai vaihdettua parempaan ja naisia parveilisi ympärillä? Jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Aplla on epävakaa persoonallisuus ja siksi tarvitsee sitä psykoterapiaa. Kelan tuen saa kun käy joka viikk8, muuten ilmeisesti ei. Mutta halvempi vuokra-asunto kannattais hankkia ja laittaa nuo maksulliset viihdekanavat pois. Minäkään en raski niistä maksaa, vaikka tienaan 4400 euroa kuussa. Ja kuntosalista kannattaa maksaa, jos siellä todella tulee käytyä. Terveempi mieli terveessä ruumiissa...
Eikä kukaan terapeutti suostu tuollaiseen että käyntejä vain joka toinen kuukausi, sekä keskusteluhoidon tepsimisen että omien tulojensa vuoksi. Ap on vasta aloittanut terapian ja selkeästi tarvitsee sitä eli siitä karsiminen ei ole hyvä säästökeino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valittaa ainakin jaksat, jo monta päivää putkeen.
Onko palsta saanut uuden Ammattivalittajan?
Tää on Allu, aiemmin valittanut jo vuosia Suomi24:llä.
Sama, paitsi että velkaa on 580 t. Eikä tunnu tuolta. Se on vain nupista kiinni, miten asioihin suhtautuu. Opettele näkemään asioita ja elämääsi realistisemmin. Älä juo. Kasvata selkäranka.
Aloittaja sun tuloista menee velkoihin ihan liikaa. 1500€:lla pitäis pärjätä ihan hyvin kun katsoo mihin rahat laittaa eikä ota liikaa velkaa.
Sori mutta olet ite tehny omat valintasi. Hae apua jos tarvit ja ota positiivisempi asenne sillä surkuttelu ei auta.
Mä voin päättää niin ettei mulla mene kuin 650€/kk mutta mulla ei olekaan autoa ja velkaa ja vastike pieni.
Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, nyt herätys!
Valittaminen ei auta yhtään mitään. Nyt alat toimia.
Ensinnäkin, kun sulla kerran kaikki muut pakolliset menot tekee ton 1500€ kuukaudessa, ja siinä on mukana jopa lääkkeet, niin sulle jää siis se 200€ kuukaudessa muuta rahaa. Siitä menee bensaan 40€, niinkö? Sulle jää siis 160€/kk käytettäväksi.
Nyt kun laitat Elisa Viihteen ja Ruutuplussan pois, sulle jääkin 32 euroa lisää. Ja jos et käy salilla aktiivisesti, niin sitten jää vielä 20€. Mutta oletetaan nyt, että se sali on sulle tärkeä, eli pidät sen, jotta saat harrastettua edes jotain.
Eli, sulla on 192€ kuukaudessa ruokaan ja hygieniatarvikkeisiin. Hygieniaan menee oikeasti varmaan 10€ kuukaudessa, eli tyyliin saippua, shampoo, hammastahna, dödö ja wc-paperi. Näitäkään kaikkia ei tarvitse joka kk ostaa. Sulla on siis 180€/kk ruokaan. Se riittää! Se riittää aivan hyvin, jolloin sun ei tarvitse enää velkaantua lisää.
45€/viikko ei syödä luksusta, mutta kyllä sillä itsensä ruokkii. Hyödynnät kauppojen ilta-alet, eli haet tarjouksesta proteiinit pakkaseen, ja myös vähennät lihansyöntiä ja opettelet tekemään ruokaa esim. linsseistä, pavuista jne.
Lataat puhelimeen ResQ-sovelluksen, jos teidän paikkakunnallanne on siellä tarjouksia. Sieltä saa välillä todella edullisesti ruokakasseja (älä siis osta sieltä mitään valmisruokaa, vaan niitä kasseja).
Tutkit, missä teidän paikkakunnalla on ruokajakelu, ja menet käymään siellä.
Otat yhteyttä diakoniaan, menet kertomaan tilanteen, ja he saattavat antaa sulle lapun, jolla pääset hakemaan muutamalla kympillä ruokatarpeita kaupasta. Ostat sillä rahalla kestävää ja riittävää, eli esimerkiksi makaronia, tomaattimurskaa, linssejä, jauhoja jne.
Opettelet tekemään leipää itse. Kaksi helppoa ohjetta: teeleivät ja pataleipä. Niissä kummassakin käytännössä sekoitetaan aineet keskenään ja sitten paistetaan, ei tarvitse ymmärtää leipomisesta mitään muuta kuin se, miten aineet mitataan kulhoon.
Jos kehtaat, käyt keräämässä pulloja viikonloppuisin kaupungilta. Okei, talvella niitä on kyllä vähemmän, eli tämä ei ole mikään ihan kauhean varma tulonlähde.
Liityt paikkakuntasi puskaradioihin ym. Facebookissa, siellä kysellään monesti palkkaa vastaan esimerkiksi kantoapua muuttoon, lamppujen laittamista kattoon jne. Poimit sieltä näitä pikkutöitä, ja saat niistä lisää ruokabudjettia ainakin välillä.
Katsot itseäsi peilistä ja sanot, että minä selviän tästä. Tämä ei nujerra minua. Kyseessä on vain raha, ja se ei määritä minua ihmisenä.
Se luottokorttivelkaantuminen on nimittäin nyt laitettava poikki. Eli nyt laitat sen koko kortinkin poikki, et sä sillä enää mitään tee. Sitten laitat omaehtoisen luottokiellon päälle, ja suljet kaikki pelitilit jos niitä vielä jossain on. Euroakaan et käytä pelaamiseen, et edes kaupan pelikonetta hipaise ohimennessäsi.
Sinä selviät tästä kyllä. Sulla on tuloja enemmän kuin menoja, joten sä selviät. Ei se helppoa ole, mutta sä selviät.
bensaan kyllä menee noin 100 € kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaaminen loppuu kun ei pelaa....alkoholin juominen loppuu kun ei juo....velaksi eläminen loppuu kun ei tee velkaa. Eikö ole yksinkertaista. Saat nämä neuvot ilmaiseksi.
vittuku et tajua.. tässä mun menot ja tulot:
674 € vuokra
324 € pankkilaina
158 € ferratum laina
100 € luotolle
19 € lääkkeet
30 € puhelin
25 € elisa viihdeEN todellakaa muuta.. mun vuokra on 674 € piste
7 € ruutu +
120 € terapia
20 € fitnessja tulot on jotain 1700 € kk.
Noni tässä siis sulle:
674 € vuokra - Muutat halvempaan. Kimppakämppä max 400e. Alat etsiä nyt ja löydät
324 € pankkilaina - Pyydä pari kuukautta lyhennysvapaata. Mikä laina tämä on?
158 € ferratum laina - Pyydä pari kuukautta lyhennysvapaata. Mikä laina tämä on?
100 € luotolle - Maksat, kunnes luotto kokonaan maksettu. Sitten leikkaat kortin kahtia.
19 € lääkkeet - Maksat
30 € puhelin - Maksat ja voit tarvittaessa myös etsiä halvemman liittymän. Omani on 14e
25 € elisa viihde - Irtisanot
7 € ruutu + - Irtisanot
120 € terapia - Maksat
20 € fitness - MaksatNäin jäi käteen kuussa vähintään +300 euroa lisää. Ole hyvä.
En pysty karsimaan oikein mitään... ei voi mitään.. enempi duunia sitte
Velalla täs on vuosikausia eletty.. ja niin pienet tulot ja potkuja töistä.
No elämä on tällästä suomessa.. tienataa niin vähän ja vuokraan menee jo puolet palkasta.
Ei ainakaan ole paljoa hommia jos vain 30 tuntia viikossa.
Oli ennen täys viikko.. mutta sitten vakinaistettiin 30 h viikossa.. en tiedä saanko tehdä jatkossa 5 vuoroa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelaaminen loppuu kun ei pelaa....alkoholin juominen loppuu kun ei juo....velaksi eläminen loppuu kun ei tee velkaa. Eikö ole yksinkertaista. Saat nämä neuvot ilmaiseksi.
674 € vuokra
324 € pankkilaina
158 € ferratum laina
100 € luotolle
19 € lääkkeet
30 € puhelin
25 € elisa viihde
7 € ruutu +
120 € terapia
Mä heilutan nyt punaista kynää. Vaihda halvempaan asuntoon. Sitten hävität ruudun, elisa viihteen, fitnekssen...Kuinka kauan olet käynyt sielä terapiassa? Oletko kokeillut päästä tuetun terapian piiriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
674 € vuokra
324 € pankkilaina
158 € ferratum laina
100 € luotolle
19 € lääkkeet
30 € puhelin
25 € elisa viihdeEN todellakaa muuta.. mun vuokra on 674 € piste
7 € ruutu +
120 € terapia
Noni tässä siis sulle:
674 € vuokra - Muutat halvempaan. Kimppakämppä max 400e. Alat etsiä nyt ja löydät
158 € ferratum laina - Pyydä pari kuukautta lyhennysvapaata. Mikä laina tämä on?
100 € luotolle - Maksat, kunnes luotto kokonaan maksettu. Sitten leikkaat kortin kahtia.
19 € lääkkeet - Maksat
30 € puhelin - Maksat ja voit tarvittaessa myös etsiä halvemman liittymän. Omani on 14e
7 € ruutu + - Irtisanot
120 € terapia - Maksat
20 € fitness - MaksatNäin jäi käteen kuussa vähintään +300 euroa lisää. Ole hyvä.
Fitnestä en maksaisi luonnossa liikkuminen on ilmaista näin ollen ajan oloon terapiakin tarve jää pois. Näin ollen käteen jäisi 440.
En todellakaa vaihda... haluan asua tässä.. no ne voinkin lopettaa.. mutta terapiaa on pakko jatkaa mulla on mt ongelmia ja epävakaa persoona
Pakko nyt elää todella pienellä rahalla muuten menee luottotiedot ja velat ulosottoon.
Sitä en halua.. autoakaa en myy.. tarvin sitä todellaki.. autolla ajettu niin vähän ja se toimii erinomaisesti.
Noni tässä siis sulle:
19 € lääkkeet - Maksat
7 € ruutu + - Irtisanot
120 € terapia - Maksat
20 € fitness - Maksat
Näin jäi käteen kuussa vähintään +300 euroa lisää. Ole hyvä.