Onko muita, joiden mielestä joulukalenterit ovat menneet ihan överiksi
Joka päivä uusi lelu, koru tai meikki, eikös se ole jo aika ylenpalttista? Onko joululahjoissa enää mieltä, jos koko joulukuun ajan saa joka päivä yhden lahjan? Entäs joku suklaapatukka tai karkkipussi joka päivä, eikö se ole jo vähän liikaa?
Kelpaako enää kellekään lapselle se perinteisen kokoinen suklaakalenteri, jos ”kaikki muut” saavat jonkun metrin kokoisen Kinder-kalenterin tai joka päivä legopaketin?
Kommentit (431)
Ostin olutkalenterin mutta se menikin jo viikonloppuna. Pitää varmaan ostaa uusi että pääsee joulunodotuksen tunnelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Aikuisetkin ostaa monien kymppiin joulukalentereita. Ymmärrän, että lapsia kiinnostaa tavara, mutta että aikuisenakin tarvitsee joka päivä jonkun uuden kivan jutun?
Ahdistaa kerskakulutus, joka vaan kiihtyy vaikka maailma palaa. Kunhan on tavaraa ympärillä niin kaikki on hyvin?
Ihminen on keskimäärin aika pirun itsekäs olento.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on semmoisia merkkifriikkikamuja harrastusryhmissä ja ostavat jotain monien satojen hajuvesi- ja kosmetiikkakalentereita itselleen.
Järjetöntä haaskausta, apteekista saa perusvoideputkilon alle kympin ja siitä riittää vähintään puoleksi vuodeksi
😂😂
No onpa riemukasta fiilistellä sitä perusvoidetuubia... Eri ihmisiä kiinnostaa eri asiat, ne sun kamut saa hyvää mieltä meikkijutuistaan!
Meillä vain tavalliset pahvikalenterit edelleen. Tolle tielle jos lähtee niin ei varmaan loppua näy :D Ja joka lapselle pitäisi varmaan olla oma suklaakalenteri tai lelukalenteri. Joo ei kiitos.
On ja pahasti:( Itse haluaisin ihan semmoisen perinteisen vanhan ajan kuva kalenterin. Kertokaa jos tiedätte mistä niitä saisi? Ei ole pariin jouluun tullut vastaan kuin näitä suklaa ja krääsä kalentereita, joita en osta.
Voi Minä nautin kun saan lapselle ostella kalentereita. Saa kalenterin joiden leluilla oikeasti leikkii pitkään, lisäksi karkki ja sullaakalenterit. Ei syö kaikkea heti vaan säästää jouluksi. Lisäksi tern itse kierrätyskalenterin mitä lapsi toivoo joka vuosi, siellä on pieniä yllätyksiä ja kivoja juttuja hänestä itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Kelpaisiko kriitikoille käpylehmäkalenteri. Joka luukussa tikku tai suomu ja 24. pv saa koota koko lehmän?
Kuolin :DDDD
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien "se perinteinen suklaakalenteri" on ollut se, mihin verrataan? Mielestäni pitäisi kysyä, kelpaako enää perinteinen paperikalenteri esim partiolaisten kalenteri? Suklaakalenterikin, vaikka kuinka "köyhä" verrattuna nykyisiin ei kuitenkaan ole se "köyhin" versio.
Mielestäni jopa mielummin krääsäkalenteri kun suklaa, ihan turha opettaa lapsille että karkkia kannattaa/saa syödä joka päivä.
Joo, ei mitään suklaakalentereita. Kaikki alkoi mennä överiksi jo 80-luvun alkupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kosmetiikkakalenteri on siinä mielessä kätevä, että niistä saa matkakokoisia tuotteita. Mutta noin yleisesti olen samaa mieltä kuin aloittaja, homma ON mennyt aika överiksi. On jos jonkinlaista krääsäkalenteria tyrkyllä ja osa on pöyristyttävän hintaisia. Sopivat hedonistiselle ihmistyypille?
Isoille aikuislapsille nuo sopii.
Jokainen päivä on näille karkkipäivä, koska se nyt vaan tuntuu oikealta!Eli koska olen aikuinen, niin en saa ikinä tehdä mitään, mikä tuottaa iloa?
Olemmehan Suomessa, joten ilonpito on no-no-no-no :D
Vierailija kirjoitti:
En olisi voinut kuvitellakaan 60-70-luvulla kun lapsi olin että vanhemmillani olisi ollut jotkut omat (överit) aikuisten joulukalenterit!
Milloin maailma meni näin hulluksi?
Lapsettomille nämä luxuskalenterit on tarkoitettukin, heille joilla on aikaa ja varaa hemmotella itseään. :)
Korvaavat myöskin kalenterin aiheuttamat ympäristökuormitukset lapsettomuusvalinnan tuomalla, häviävän pienellä, hiilijalanjäljellä.
Rakastan joulun aikaa, mutta olen aloittajan kanssa samaa mieltä siitä. Ennen iloittiin siitä pahvisesta kuvakalenterista tai pikkuisesta suklaakalenterista ja nyt kaupat notkuu ties minkälaisia.
Hyvä tietty, että löytyy terveellisiä/hyödyllisiäkin kalentereita, mutta ärsyttää kuinka kaupallinen joulu on nykyään ja mainonta aloitetaan joka vuosi aiemmin (sama esim. Suklaamunien kanssa. Ennen Kinderit oli harvinaista herkkua pääsiäisaikaan ja nykyään ovat saatavilla vuoden ympäri)
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien "se perinteinen suklaakalenteri" on ollut se, mihin verrataan? Mielestäni pitäisi kysyä, kelpaako enää perinteinen paperikalenteri esim partiolaisten kalenteri? Suklaakalenterikin, vaikka kuinka "köyhä" verrattuna nykyisiin ei kuitenkaan ole se "köyhin" versio.
Mielestäni jopa mielummin krääsäkalenteri kun suklaa, ihan turha opettaa lapsille että karkkia kannattaa/saa syödä joka päivä.
Köyhin versio on se, ettei ole mitään. Siihen pitää verrata.
Tuntuu todellakin että joulukalenterit on menneet överiksi. Lähinnä valikoimaa on tullut hurjasti lisää ja monet lastenkin joulukalentereista on aika hinnakkaita, saati aikuisten.
Itse pidän teejoulukalenterista. En saa lahjoja keltään, miestä ei kiinnosta joulu pätkän vertaa ja hän on muutenkin nykyään kylmä ja sulkeutuu omiin juttuihinsa. Lapsille hankin lahjat ja teen ihanan joulun. Heidän puolesta mitä vaan <3
Kuitenkin iltaisin lasten nukkuessa, kun katson kotiani, tulee suru. Kaunis joulu tulossa, silti sisälläni on jotenkin hyljätty olo ja yksinäisyys. Silloin avaan oman joulukalenterin, käperryn teekupin kanssa tuvan hämärään ja leikin, että joku keitti sen teen minulle. Viltti hartioilla tuntuu siltä, että joku välittäisi edes vähän.
Mä ostaisin vessapaperikalenterin normirullakoolla kohtuu hintaan :-) Olis nättejä kuoseja joulupalloja, sydämiä, raitaa, ruutuu, poroa, kuusia, tonttuhattua yms. Jouluista ja vähemmän jouluista niin ne vähemmän jouluiset muuten nätit rullat vois käyttää vaikka joulun jälkeen niillä joilla ei vessapaperia kulu rulla/päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Aikuisetkin ostaa monien kymppiin joulukalentereita. Ymmärrän, että lapsia kiinnostaa tavara, mutta että aikuisenakin tarvitsee joka päivä jonkun uuden kivan jutun?
Ahdistaa kerskakulutus, joka vaan kiihtyy vaikka maailma palaa. Kunhan on tavaraa ympärillä niin kaikki on hyvin?
Ne meikit siellä kalenterissa tulevat yleensä halvemmaksi kun että ostaisi ne yksitellen
Ne matkakokoiset pakkaukset on muutenkin hyviä kun voi kokeilla jotain mitä ei koskaan tulisi ostaneeksi muuten, mutta osoittautuukin hyväksi tuotteeksi. Itse aion ostaa Lumenen kalenterin tänä vuonna.
Haluaisin tamppoonikalenterin. Voisi siinä olla myös siteitä ja pikkuhousunsuijia niin olisi enemmän jännitystä. Saisi kokeilla eri kokoisia ja mallisia. Viimeisessä luukussa voisi olla kuukuppi. Se tosin saattaisi sotia kalenterin kaupallista tarkoitusta vastaan, joten ehkä joku tamppoonikotelo olisi parempi.
Myös kodinhoitokalenteri olis kiva kun siinä kohti joulua mennään. Joka aamu sais jonkun rätin tai pienen pesuaineen. Siivousfriikin unelmakalenteri.
Rakastuin myös tuohon aiemmin ehdotettuun ideaan vessapaperikalenterista. Myös talouspaperikalenteri tulis meillå tarpeeseen . Servettikalenterin vois sit kehittää jos kaipaa vähän hienostelua joulu-aamuihin.
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän teejoulukalenterista. En saa lahjoja keltään, miestä ei kiinnosta joulu pätkän vertaa ja hän on muutenkin nykyään kylmä ja sulkeutuu omiin juttuihinsa. Lapsille hankin lahjat ja teen ihanan joulun. Heidän puolesta mitä vaan <3
Kuitenkin iltaisin lasten nukkuessa, kun katson kotiani, tulee suru. Kaunis joulu tulossa, silti sisälläni on jotenkin hyljätty olo ja yksinäisyys. Silloin avaan oman joulukalenterin, käperryn teekupin kanssa tuvan hämärään ja leikin, että joku keitti sen teen minulle. Viltti hartioilla tuntuu siltä, että joku välittäisi edes vähän.
Olipas yllättävän koskettava pieni teksti. Halaus sinulle ja kivoja teehetkiä!
Mainostivat Kaalimato.com:in joulukalenteria. Sieltä saa jopa miehen korvikkeita :DDD sinkuille. Ei paha.