Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joiden mielestä joulukalenterit ovat menneet ihan överiksi

Vierailija
03.11.2021 |

Joka päivä uusi lelu, koru tai meikki, eikös se ole jo aika ylenpalttista? Onko joululahjoissa enää mieltä, jos koko joulukuun ajan saa joka päivä yhden lahjan? Entäs joku suklaapatukka tai karkkipussi joka päivä, eikö se ole jo vähän liikaa?

Kelpaako enää kellekään lapselle se perinteisen kokoinen suklaakalenteri, jos ”kaikki muut” saavat jonkun metrin kokoisen Kinder-kalenterin tai joka päivä legopaketin?

Kommentit (431)

Vierailija
141/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime vuonna disneyn jattikokoisen kirjakalenterin. Oli kivat sadut ja tana vuonna ne luetaan uudestaan. Onhan siita jo vuosi kun ne viimeksi luettiin. Luulen, etta menee muutaman vuoden.

Suklaata en halua lapselle syottaa paivittain enka opettaa arvostamaan kraasaa.

Vierailija
142/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En olisi voinut kuvitellakaan 60-70-luvulla kun lapsi olin että vanhemmillani olisi ollut jotkut omat (överit) aikuisten joulukalenterit!

Milloin maailma meni näin hulluksi?

Kun ne hemmotellut pennut kasvoivat aikuisiksi mutteivät kypsyneet vastuullisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtykalenteri. Olen usein suunnitellut... aina jäänyt tekemättä. Siskoni teki kerran tulitikkulaatikoista (tyhjistä) "lipaston". Sinne sai kivasti ylläreitä, voi käyttää yhä uudestaan.

Joskohan tänä vuonna tekisin, eihän täs viel kiire oo😊

Vierailija
144/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kahtena vuotena peräkkäin ostanut miehelleni olutkalenterin eli siis joka päivälle jonkin erikoisoluen jota ei tulisi muuten ostettua. Kyllä on kelvannut ja hirmuisella kiireellä on joka aamu mies pompannut sängystä kalenteria avaamaan :)

Vierailija
145/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei riitä yksi kalenteri vaan pitää olla erikseen suklaakalenteri ja vaikka legokalenteri

Vierailija
146/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on jopa Pilttikalentereita vauvoille josta joka päivä uusi smoothiemaku...

Hyvä!

Jep! Kalenterit on omasta mielestäni hyvä ja halpa keino kokeilla uusi juttuja. Itse hommasin meikkikalenterin juuri tästä syystä.

Tuo ylempi joka kommentoi, että perusvoide riittää on periaatteessa aivan oikeassa. Kosmetiikka on suurelta osin itsensä hemmottelua (luterilaisessa kulttuurissa väärin) ja siksi niin ihanaa. Itse myös loppupeleissä käytän niin vähän kosmetiikkaa, että pikkupurkit ovat varsin oivallisia, eivät ehdi pilaantua.

Vierailija
147/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä rutinan määrää! Suomalaisille pitäisi olla kalenteri, jossa joka luukun takana syanidikapseli. Sitten kaikki olisivat varmaan onnellisia.

Vierailija
148/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan joulunaikaa ja arjesta poikkeavaa toimintaa. Ostin miehelle ja minulle yhteiseksi laadukkaan lakritsikalenterin sekä erotiikkakalenterin; mukava yhdessä iltaisin lapsen mentyä nukkumaan avata luukut ja nautiskella. Lapsella on satukirjakalenteri ja suklaakalenteri, itselläni vielä oma kosmetiikkakalenteri. Miehelle mietin vielä jotakin omaa kalenteria, suklaasta tykkäisi kyllä ehkä eniten...

Minusta kalenteri tuo aikuisellekin mukavaa jännitystä ja yllätyksellisyyttä sekä iloa joten miksi ei. Joskus tein itse kivoja kalentereita mutta nyt päätin mennä valmiilla. Miten tällaisestakin asiasta voi joku mielensä pahoittaa? Kenenkään ei ole pakko tällaisia ostaa jos ei halua.

Vierailija
149/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyykö niitä dildojoulukalentereita mistään? Aattona olis luukussa sellainen mahtitimppa!

Vierailija
150/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parina vuonna ostanut kosmetiikkajoulukalenterin. Pääsee kokeilemaan monia tuotteita kuitenkin määrään nähden kohtuuhinnalla, ja vieraampia merkkejä kuin mitä kotikylän kaupoissa on.

Viime vuonna tuli vaan haksaus siinä että oli turhan voimakastuoksuinen ja monet naamarasvat käytin sitten jalkoihin.

Kuitenkin siitä paketista löytyi kaksi ihan parasta tuotetta jatkoon.

Tänä vuonna ostin myös chilijoulukalenterin eräälle nuorelle miehelle synttäriks.

Vierailija
151/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaalimadon kalenteri on ihan ok

Vierailija
152/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin itselleni kalliin kosmetiikkakalenterin. En saa joululahjoja muutenkaan mistään, joten miksen voisi ostsa itselleni tuollaista. En ostele pahemmin kosmetiikkaa edes pitkin vuotta varsinkaan näin korona-aikana.

Vierailija
153/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikkakalenteri on siinä mielessä kätevä, että niistä saa matkakokoisia tuotteita. Mutta noin yleisesti olen samaa mieltä kuin aloittaja, homma ON mennyt aika överiksi. On jos jonkinlaista krääsäkalenteria tyrkyllä ja osa on pöyristyttävän hintaisia. Sopivat hedonistiselle ihmistyypille?

Isoille aikuislapsille nuo sopii.

Jokainen päivä on näille karkkipäivä, koska se nyt vaan tuntuu oikealta!

Eli koska olen aikuinen, niin en saa ikinä tehdä mitään, mikä tuottaa iloa?

Onhan se vähän säälittävää, jos aikuinen ihminen ei keksi parempi tapoja tuottaa itselleen iloa, kuin krääsän tai huonolaatuisten makeisten ostaminen.

Mikset osta laatikollista hyvää belgialaista suklaata, ja ota siitä palasta jokaisena joulukuun aamuna?

Minua ihmetyttää nimenomaan se, että aikuiset ihmiset eivät välitä laadusta mitään, mikä hyvänsä kura kelpaa kunhan on "yllätys".

Vierailija
154/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on loistava idea firmoilta laittaa tuotteensa kalentereihin ja yrittää pelastaa työntekijöiden työpaikat kovien "en käy kaupassa, koska korona" -aikojen jälkeen. 

- Hyvä ideä on Piltti-purkkien kalenteri, koska ne säilyy pitkään, jos lapselle ei joka päivä anna sitä sosetta.

- Myös Elovenan puurokalenteri on loitava idea! Pääsee tutustumaan ruokatunnilla/aamupalalla johonkin jännään makuun, jota ei olisi muuten ostanut paketillista.

- Tee-kalenterit on kivoja samasta syystä kuin puurokalenteri. Viime vuonna löysin tyttärelle vieläpä todella kauniin tee-kalenterin, joten se toimi joulukoristeenakin opiskelijakämpässä.

- Lego-kalenterit on kivoja legofaneille. Hahmot ja esineet ei menetä arvoaan.

- Hillopurkkikalenteri tuntuu ylelliseltä mutta hotelleista tutut pikkupurkit voi laittaa vaikka jouluna herkkukoriin lahjaksi eteenpäin, jos luukusta paljastuu vaikka kirsikkahillo XD

- Drinkkikalenteri ja seksikalenteri sopii nautiskelijalle. (Tosin seksikalenterissa oli jotain vähän leimejä tehtäviä)

- Kosmetiikkakalentereissa on kyllä paljon sellaista, joka ei käyttöön tule, mutta jos äiti ja tytär jakaa kalenterin, niin jompikumpi varmaan voi tuotetta käyttää. Ja onhan toki miehillekin niitä parranhoitokalentereita.

Joulusukka on aina hyvä idea joulukalenterin sijaan: tonttu tuo joka aamu sukkaan jotain:

- Pari konvehtia, tikkarin, pillimehun, limun, uudet sukat, huulirasvan, heijastimen, suihkugeelin, joulukoristeen, joulusuklaahahmon, hyasintin omaan huoneenseen, pattereilla toimivan kynttilän omaan huoneeseen, välipalapatukan, hiuslenksuja,

ranskanpastilleja ja sokerikuorrutetta, koska sinä päivänä koristellaan piparkakkutalo,

(Joulusukka vaatii vaan mielikuvitusta ja kääreellisiä Fazerin konvehtejakin saa tähän aikaan joka kaupasta.)

Ihania ideoita! Meillä on myös tontunpussukka, johon ilmestyy joka aamu jotain kivaa pientä. Itsenäisyyspäivänä aina Suomi-konvehti. (Loput konvehdeista menee kulhoon illalla kaikkien nautittavaksi)

Vierailija
155/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kyllä. Aikuisten kalenterit voivat maksaa useammankin satasen. Sisällä olevat tuotteet ovat kuitenkin aika surkeita hintaan nähden.

Vierailija
156/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikkakalenteri on siinä mielessä kätevä, että niistä saa matkakokoisia tuotteita. Mutta noin yleisesti olen samaa mieltä kuin aloittaja, homma ON mennyt aika överiksi. On jos jonkinlaista krääsäkalenteria tyrkyllä ja osa on pöyristyttävän hintaisia. Sopivat hedonistiselle ihmistyypille?

Joo mutta ei niille kaikille ole käyttöä! Ehkä tulee 3-5 tuotetta, jotka pakkaa matkalle mukaan. Muut on sitten jotain mitä ei muutenkaan käytä tai erikoisia sävyjä. Kaupasta saa nykyään myös minikokoisia tuotteita.

Vierailija
157/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isoille aikuislapsille nuo sopii.

Jokainen päivä on näille karkkipäivä, koska se nyt vaan tuntuu oikealta!

Eli koska olen aikuinen, niin en saa ikinä tehdä mitään, mikä tuottaa iloa?

Onhan se vähän säälittävää, jos aikuinen ihminen ei keksi parempi tapoja tuottaa itselleen iloa, kuin krääsän tai huonolaatuisten makeisten ostaminen.

Mikset osta laatikollista hyvää belgialaista suklaata, ja ota siitä palasta jokaisena joulukuun aamuna?

Minua ihmetyttää nimenomaan se, että aikuiset ihmiset eivät välitä laadusta mitään, mikä hyvänsä kura kelpaa kunhan on "yllätys".

Minun mielestä on todella säälittävää, jos joku on noin tylsimys ja huumorintajuton. Toivottavasti minusta ei tule sellaista ikinä!

Voin ostaa laadukasta belgialaista suklaata ja ostankin välillä, mutta voin ostaa myös jonkun laadukkaan suklaakalenterin.

Lapseni ovat saaneet elämänsä aikana vaikka minkälaisia joulukalentereita, mutta eivät he mitään vaadi. He voivat ostaa myös itse kalenterinsa halutessaan. Heillä oli muistaakseni viime vuonna kaikilla erilaiset kalenterit, taisi olla Haribon, Brain Blasterzin ja olisiko ollut Dumlen kalenterit, jotka he kuitenkin jakoivat niin, että jokainen sai jokaisesta kalenterista luukkuja. Lapseni ovat jo teinejä, joten oli vain hauska kuunnella ja katsella heidän iloista kalkatustaan kalentereidensa kanssa. Kyllä sitä ehtii olemaan tosikko aikuinen sitten työelämässä aikanaan, joskus voi ottaa ihan rennosti.

Vierailija
158/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kyllä. Aikuisten kalenterit voivat maksaa useammankin satasen. Sisällä olevat tuotteet ovat kuitenkin aika surkeita hintaan nähden.

Ainahan sitä voi pyytää mitä vain.

Vierailija
159/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kunpa olisi jo joulukuu, niin saisi avata ekan luukun!

Vierailija
160/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meidän lapsilla lego-kalenterit olivat tosi suosittuja, eikä kasvattanut mitään ahneutta. Muutenkin rakastivat legoja. Lisäksi meillä on sellainen joulukalenteriauto, johon laitan karkit. Edelleen pidetään, vaikka ovat jo teinejä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi