Onko muita, joiden mielestä joulukalenterit ovat menneet ihan överiksi
Joka päivä uusi lelu, koru tai meikki, eikös se ole jo aika ylenpalttista? Onko joululahjoissa enää mieltä, jos koko joulukuun ajan saa joka päivä yhden lahjan? Entäs joku suklaapatukka tai karkkipussi joka päivä, eikö se ole jo vähän liikaa?
Kelpaako enää kellekään lapselle se perinteisen kokoinen suklaakalenteri, jos ”kaikki muut” saavat jonkun metrin kokoisen Kinder-kalenterin tai joka päivä legopaketin?
Kommentit (431)
Minusta on loistava idea firmoilta laittaa tuotteensa kalentereihin ja yrittää pelastaa työntekijöiden työpaikat kovien "en käy kaupassa, koska korona" -aikojen jälkeen.
- Hyvä ideä on Piltti-purkkien kalenteri, koska ne säilyy pitkään, jos lapselle ei joka päivä anna sitä sosetta.
- Myös Elovenan puurokalenteri on loitava idea! Pääsee tutustumaan ruokatunnilla/aamupalalla johonkin jännään makuun, jota ei olisi muuten ostanut paketillista.
- Tee-kalenterit on kivoja samasta syystä kuin puurokalenteri. Viime vuonna löysin tyttärelle vieläpä todella kauniin tee-kalenterin, joten se toimi joulukoristeenakin opiskelijakämpässä.
- Lego-kalenterit on kivoja legofaneille. Hahmot ja esineet ei menetä arvoaan.
- Hillopurkkikalenteri tuntuu ylelliseltä mutta hotelleista tutut pikkupurkit voi laittaa vaikka jouluna herkkukoriin lahjaksi eteenpäin, jos luukusta paljastuu vaikka kirsikkahillo XD
- Drinkkikalenteri ja seksikalenteri sopii nautiskelijalle. (Tosin seksikalenterissa oli jotain vähän leimejä tehtäviä)
- Kosmetiikkakalentereissa on kyllä paljon sellaista, joka ei käyttöön tule, mutta jos äiti ja tytär jakaa kalenterin, niin jompikumpi varmaan voi tuotetta käyttää. Ja onhan toki miehillekin niitä parranhoitokalentereita.
Joulusukka on aina hyvä idea joulukalenterin sijaan: tonttu tuo joka aamu sukkaan jotain:
- Pari konvehtia, tikkarin, pillimehun, limun, uudet sukat, huulirasvan, heijastimen, suihkugeelin, joulukoristeen, joulusuklaahahmon, hyasintin omaan huoneenseen, pattereilla toimivan kynttilän omaan huoneeseen, välipalapatukan, hiuslenksuja,
ranskanpastilleja ja sokerikuorrutetta, koska sinä päivänä koristellaan piparkakkutalo,
(Joulusukka vaatii vaan mielikuvitusta ja kääreellisiä Fazerin konvehtejakin saa tähän aikaan joka kaupasta.)
Olen useana vuonna jo ehdottanut lapsille, että voin ostaa yhden ison mahtikalenterin kaikille yhteiseksi tai sitten jokaiselle oma pienempi suklaakalenteri. Toistaiseksi ovat aina halunneet oman.
Yksi mitä en oikein ymmärrä, on eläinten kalenterit. Onhan eläimestä kiva saada herkku joka päivä, mutta ei se ymmärrä kalenterin ideaa. Sama olisi saada pussista herkku joka aamu. Omistajia vartenhan se kalenteri on, toisaalta, ei kai siinäkään mitään pahaa ole.
Kaikki on mennyt överiksi nykyään. Tyhmissä paikoissa säästellään ja toisaalta tuotetaan turhuuksia, roskaa. Kaikessa puhuu vain raha!
Saksan Amazonissa on kyllä huippuja kalentereita, ei mitään krääsää vaan esim. kalentereita joissa joka päivälle erimakuinen Gin Tonic cocktail ;D
Itse ostin miehelle viime vuonna viskikalenterin missä joka luukussa oli erimakuista maistiaista. Tykkäsi kyllä kovasti kalenterista :)
Krääsäkalentereissa suurin osa tavaroista tai tuotteista menee melkeen suoraan roskiin. Aikuisten erotiikkakalentereissa on kaikista turhimmat ja heikkolaatuisimmat roinat. Karkki/sipsi/tee yms kalentereiden tuotteiden kilohinnat on ihan järkyttäviä. Mielummin ostan karkit ja suklaat ynnä muut ilman kalenteria. Saa itse vielä valita, mitä ostaa. Paperikalenterit on turhaa roskaa. Ihan niinku joulukortit. Kaikenlaiset kalenterit on överiä.
Minä luulin, että ne meikkikalenterit on äidille. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Överiä juu ja hyvä että on.
Hauskoja hupeja harmaaseen joulukuuhun ei voi olla liikaa!Nimenomaan. Kai sitä kerran vuodessa voi vetää hieman överiksi. Ei se ole niin vakavaa.
Ymmärtää tuonkin, mutta kuitenkin kokonainen kuukausi on aika iso osa vuodesta. Ja voisiko hullutella ja huvitella muutenkin kuin syömällä ison epäterveellisen herkun joka päivä tai kuormittamalla maapalloa turhalla krääsällä?
Ei ole "kokonaista kuukautta". Ja varmaan voisi, mutta kun ei kaikki halua elää juuri sinun asettamien hyvän elämän kriteerien mukaan.
Voisitko sinä pitää pääsi kiinni, olla larppaamatta parempaa ihmistä ja olla puuttumatta siihen, jos joku haluaa nauttia elämästä? Varmaan voisit, mutta et halua.
Ohis
Olen yksinelävä lapsenmielinen aikuinen ja iloinen siitä miten viime vuosien aikana on panostettu aikuistenjoulukalentereihin ja suklaakalentereiden laatuun. Kyllä tämä ainakin minun mieltäni piristää.
Kyllä, olin näkevinäni pehmolelukalenterinkin.
Paras kalenteri on sukkakalenteri, joka päivä sai kivat sukat.
Lapset saa toivomansa kalenterin, itse ostan itselleni kuvakalenterin, jos sellaisia enää saa mistään!
Kun lapset pieniä tein kankaista pitkän tonttukalenterin, jokainen sai vuorollaan avata sen. Lauantait oli yhteisiä.
Yhden kerran jouduin pidentämään tontun, vuosikausia tonttu tavaroineen ilmestyi, voi sitä iloa.
Missä ovat perinteiset, kauniit joulukalenterit, ilman yllärilaatikoita ja rumia kuvia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Överiä juu ja hyvä että on.
Hauskoja hupeja harmaaseen joulukuuhun ei voi olla liikaa!Nimenomaan. Kai sitä kerran vuodessa voi vetää hieman överiksi. Ei se ole niin vakavaa.
Hyväntekeväisyys vai turha törsääminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ostanut yhtään joulukalenteria vielä, mutta voisin hyvin ostaa jonkun oikeasti hyvän suklaakalenterin tai sitten vaikka laku- tai salmiakkikalenterin. Muitakin kivoja syömisiä olen nähnyt kalentereissa. Voisin ostaa myls koiralleni oman joulukalenterin.
Joku taisi täällä katua jonakin aikaisempana vuonna koiralle hankkimaansa joulukalenteria. Koira oppi aamuisin odottamaan ylimääräistä herkkua, eikä koira kykene ymmärtämään, miksi tämä tapa ei jatkukaan enää 25. joulukuuta.
Mun koiralle on ihan sama minkä nappulan annan aamulla, kaikki käy. Ei koira sitä joulukalenterin luukkua odota, vaan sitä herkkua. Mielestäni koirienkin joulukalenterit ovat siis ihan hauskoja.
Onneks ei oo lapsia, voi kaikessa rauhassa ostaa itselleen Partiolaisten joulukalenterin, ja olla välittämättä krääsä- ja suklaahömpötyksistä.
Mä kelpuutan vain tämän
https://luxuothailand.com/featured/collectibles/porsche-design-one-mill…
Lapsi vaatii liki kolmenkympin kalenteria, jossa on joka päivälle suklaapatukka... Muutenkin taipumusta lihomiseen, niin pitäisi joka päivä saada mässyttää suklaata vielä.
Onhan ne menneet melkoisen hintaviksi ja ties minkälaisia. Lapsella kallein on ollut legokalenteri jonain vuonna. Ei siitä sentään paketteja tullut, kalenteri oli itsessään lavaste johon tuli päivittäin joku lisättävä asia tai korkeintaan pari palaa/asiaa. En sellaista niin huonona näe. Muuten on ollut suklaakalenteri. Sekin halpa on kelvannut. Itselleni en ikinä riskisi ostaa mitään kallista kosmetiikkakalenteria tms, jos joku niin konvehtikalenteri.