Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joiden mielestä joulukalenterit ovat menneet ihan överiksi

Vierailija
03.11.2021 |

Joka päivä uusi lelu, koru tai meikki, eikös se ole jo aika ylenpalttista? Onko joululahjoissa enää mieltä, jos koko joulukuun ajan saa joka päivä yhden lahjan? Entäs joku suklaapatukka tai karkkipussi joka päivä, eikö se ole jo vähän liikaa?

Kelpaako enää kellekään lapselle se perinteisen kokoinen suklaakalenteri, jos ”kaikki muut” saavat jonkun metrin kokoisen Kinder-kalenterin tai joka päivä legopaketin?

Kommentit (431)

Vierailija
81/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on jopa Pilttikalentereita vauvoille josta joka päivä uusi smoothiemaku...

Se pilttikalenteri ei ole vauvoille vaan yksi vuotiaasta ylöspäin taaperoille. Monella saattaa olla isosisaruksia, joilla on suklaakalenteri. Mutta ei välttämättä haluaa että se 1-vuotias syö joka päivä karkkia. Mutta kyllähän sen ikäinen jo huomaa jos isommat saa jotain, mutta ei itse. Voisin hyvin kuvitella tuolloin ostavani pilttikalenterin. Onhan se kuitenkin ihan normi välipala joka päivälle, joka kuitenkin syötäisiin. Näin se pienempikin sisarus saa jotain kivaa avattavaa.

Ahaa, kiitos korjauksesta viestiini! Sittenhän tuo onkin ihan kiva idea! Itse vaan satuin näkemään sen ohimennen, enkä lapsettomana edes miettinyt, että yli vuoden ikäinenkin voi syödä vielä pilttiä😅 Eli opinpahan ensi kerralla katsomaan vähän tarkemmin ennen pöyristymistä😆

Vierailija
82/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan sushi-kalenteria

minä hieromasauva- tai fleshlighth kalenteria

Noita löytyy jo! Oikeastaan mikä tahansa alan nettikauppa myy noita ja ovat kuulemma suosittuja! On sinkuille tarkoitettuja ja pariskunnille myös!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee- tai kahvi- tai puurokalenteri on ihan kiva idea, jos joka tapauksessa käyttää ko. ainetta päivittäin. Ei lisää epäterveellistä syömistä, eikä lisää krääsää, jota ei olisi ikinä tullut ostettua ilman kalenteria.

Vielä puuttuu maito-, leipä- ja vessapaperikalenteri!

Vessapaperikalenteri 😂😂😂

Emmeköhän me tuonkin vielä näe. 24 rullan kolli ja  paperi kuvioituna erilaisilla jouluaiheilla.

Jo täksi jouluksi on tullut niin paljon uusia innovaatioita kalenterimarkkinoille, että uskon trendin jatkuvan.

Vierailija
84/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on rahaa ja jos haluan, niin voin ostaa jonkun "krääsäkalenterin" vaikka 50 eurolla. Se summa ja enemmänkin menee helposti muutenkin hukkaan, jos ostan vaikka kengät, joita en pidäkään jalassani. Elämä ei ole niin kauhean totista.

Jos ostaa krääsää, jolle ei ole käyttöä, tai jos ostaa kengät, joille ei ole käyttöä, kyllä ne tosiaan ovat aika vastaava tilanne. Kumpikaan ei ole oikein suositeltavaa. Eikä pääpointti ole totisuudessa.

Mitä väliä? Jonkun roinakalenterin ostaminen kerran vuodessa on hyvin pienen hyttysen pieru kaiken muun keskellä, mitä maailmassa tehdään. Maailma ei pelastu sillä, että minä en osta jotain.

Käyttäkää vouhittajat energianne siis tehokkaammin kuin jossakin vauvapalstalla vouhottamiseen, menkää vaikka politiikkaan mukaan tai johonkin asioitanne tukevaan järjestöön töihin tai oikeastaan vapaa-ehtoiseksi. Kaikella rakkaudella!

No jos on joku, joka muuten ei koskaan ostele turhaa eikä heitä turhaan tavaraa menemään, ja ostaa sitten kerran vuodessa överijoulukalenterin, niin varmaan me kaikki sallimme sellaisen elämäntyylin.

Mutta kuinkahan suuri osa överijoulukalenterin ostajista elää muuten ekologisesti, ja kuinka monella kalenteri on vain yksi tuhansista tuhlaavista överivalinnoista?

En nyt välttämättä tarkoita mitään isoja suklaakalentereita, vaan mielessä on tavara-, kosmetiikka- yms. kalenterit, joiden tavaroille ei välttämättä ole käyttöä, kosmetiikka ei sovi itselle jne, ja puolet päätyy käyttämättömänä roskikseen. Ja ainakaan tavaroita ei olisi muuten koskaan tarvittu ja hankittu, elleivät ne olisi tulleet tällaisen ylimääräisen kaupallisesti muodostetun tavan mukana.

Unohtamatta kaikkia pakkauskerroksia…

Vierailija
85/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkokin voisi myydä joulukalentereita. Ostaisin mielelläni sellaisen, jossa olisi minibaarikokoinen pullo jokaisen luukun takana.[/quote

Netissä oli myynnissä joku Whiskey-kalenteri. Maksaa 180 euroa. Joku ulkomainen firma.

Netissä on näköjään useampiakin alkoholikalentereita tarjolla. Monet tyyriitä, mutta näköjään on ihan kohtuuhintaisiakin. Pitää harkita. Näemmä on sellaisiakin, joissa on vain 12 pientä pulloa: joulusta loppiaiseen. Sen ajan olen lomalla, joten kävisi hyvin. Pitää ottaa selvää postikuluista. Olen pari kertaa tilannut alkoholia pullollisen verran EU-alueelta Amazonin kautta: ei mitään tullauksia ja Posti tuo ihan sujuvasti lokerikkoon tai jopa kotiin asti.

Vierailija
86/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain nousi nyt mieleeni 1980-luku ja yksinkertainen suklaakalenteri, jossa oli aika halpaa suklaata - sen tajuan nyt jälkeenpäin. Mutta silloin lapsena kalenteri oli kiva avata ja kaivaa se suklaa siitä muovikuopasta nuppineulan avulla ja syödä se suklaa samalla kun luki sanomalehdestä päivän Disney-aiheisen joulujatkosarjakuvan. Joka joulukuu oli lehdessä sellainen jouluinen jatkosarjakuva aattoon asti. 

Vierailija
87/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien "se perinteinen suklaakalenteri" on ollut se, mihin verrataan? Mielestäni pitäisi kysyä, kelpaako enää perinteinen paperikalenteri esim partiolaisten kalenteri? Suklaakalenterikin, vaikka kuinka "köyhä" verrattuna nykyisiin ei kuitenkaan ole se "köyhin" versio.

Mielestäni jopa mielummin krääsäkalenteri kun suklaa, ihan turha opettaa lapsille että karkkia kannattaa/saa syödä joka päivä.

Pahoin pelkään, että vastaus on, että ei kelpaisi paperikalenteri. Ainakaan lapsille.

Ei minullekaan mukulana kelvannut mikään paperikalenteri. Mielummin olisin ollut ilman. Onko nyt ihme jos lapsille tarjotaan joko karkkia, leluja tai paperisia kuvia, että minkä lapsi haluaa? Huomioi, että lapset eivät vielä ymmärrä rahan päälle tai sitä, että jatkuva karkinsyönti ei ole hyväksi.

Mulle kelpasi oikein hyvin. Meille ostettiin ehkä parina vuonna tavalliset suklaakalenterit, mutta muuten mentiin paperisilla. Lämpimämmät muistot mulla on jäänyt niistä paperisista, oli jännempää nähdä mikä kuva luukun alta paljastuu kuin avata luukku saadakseen syödä samannäköinen ja samanmakuinen suklaapala päivä toisensa jälkeen.

Vierailija
88/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin pahasti pari vuotta sitten kun ostin itselleni kuvakalenterin. Kissa aiheisen. Luukuista tuli koiran kuvia! Mikä pettymys.

Vierailija
89/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiajuomakalenteri olisi pop! Mieluiten sellainen, jossa on 1,5 litran pullo joka päivälle.

Vierailija
90/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain Mauri kunnas ja muumi suklaakalenterit lapsille ja aikuisille partiolaisten kuvakalenteri. Hyvin on riittänyt.

Itse arvostaisin jouluperinnekalenteria. Siinä kerrottaisiin joulun merkityksestä ja esim joulun historiasta jotain tärppejä. Omassa lapsuudessa parhain kalenteri oli pitkään smurffitarrakalenteri. Niitä pehmotarroja liimailin huoneeni ikkunaan riviin.

Vierailija
91/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni kalentereiden osalta tilanne on lähtenyt vähän laukalle. Toisaalta, jos kalenterin ostanut henkilö käyttää kaikkia luukuista saamiaan tuotteita, ylimääräistä jätettä on usein vain pahvista tehty kuori.

Ostin puolisoni kanssa ranskalaisista ruoka-aineista koostuvan kalenterin. Kahden hengen taloudessa ei oikein saa kulumaan isoja purkkeja erikoisia juttuja, joten emme niitä raaski ostaa. Kalenterissa on sopivan pienet tuotekoot ja homma on pakattu käyttöön tulevaan puiseen tarjottimeen. Mekin kaipaamme pientä yllätyksellisyyttä jouluun mutta emme halua hankkia montaakaan joululahjaa sillä meillä on jo kaikkea.

Vierailija
92/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin vessapaperikalenterin. Joka päivälle ohut rulla jotain nättiä paperia, jossa olisi mietelauseita.

Vierailija
93/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vain iloinen, että silloin kun itse olin lapsi, niin lähes kaikilla oli sellainen halpa suklaakalenteri, jonka suklaa vielä maistuikin melko pahalta. 

En oikein tajua tätä nykyajan kalenterihössötystä, mutta eipä minun tarvitse kaikkea ymmärtääkään. 

Vierailija
94/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Aikuisetkin ostaa monien kymppiin joulukalentereita. Ymmärrän, että lapsia kiinnostaa tavara, mutta että aikuisenakin tarvitsee joka päivä jonkun uuden kivan jutun?

Ahdistaa kerskakulutus, joka vaan kiihtyy vaikka maailma palaa. Kunhan on tavaraa ympärillä niin kaikki on hyvin?

Ne meikit siellä kalenterissa tulevat yleensä halvemmaksi kun että ostaisi ne yksitellen

Vierailija
95/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapselle esim ne lego kalenterit ovat hyviä. Kokoavat joka päivä pienen jutun ja jaksavat leikkiä niillä. Ja ovat hyvän kokoisiakin

Vierailija
96/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vain iloinen, että silloin kun itse olin lapsi, niin lähes kaikilla oli sellainen halpa suklaakalenteri, jonka suklaa vielä maistuikin melko pahalta. 

En oikein tajua tätä nykyajan kalenterihössötystä, mutta eipä minun tarvitse kaikkea ymmärtääkään. 

Tämä.

Vierailija
97/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Ärsytti kun joskus suostuin lapselle ostamaan sen isomman kinder-kalenterin, aamu alkoi sitten suht isolla määrällä suklaata.

Lapsia on kolme, budjetti per kalenteri on kymppi. Viime vuonna jollain oli se fazerin-kalenteri, siitä tykkäsi.

Monena vuotena olen tehnyt itse, täytin kestokalenterit ihan paperikääreisillä konvehdeilla, siis yksi per päivä. Ei ollut kallista.

Huomasin kaupassa että suklaan kilohinta on kalentereissa jopa 90 euroa, huh.

Vierailija
98/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut yhtään joulukalenteria vielä, mutta voisin hyvin ostaa jonkun oikeasti hyvän suklaakalenterin tai sitten vaikka laku- tai salmiakkikalenterin. Muitakin kivoja syömisiä olen nähnyt kalentereissa. Voisin ostaa myls koiralleni oman joulukalenterin.

Joku taisi täällä katua jonakin aikaisempana vuonna koiralle hankkimaansa joulukalenteria. Koira oppi aamuisin odottamaan ylimääräistä herkkua, eikä koira kykene ymmärtämään, miksi tämä tapa ei jatkukaan enää 25. joulukuuta.

Vierailija
99/431 |
03.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ostanut yhtään joulukalenteria vielä, mutta voisin hyvin ostaa jonkun oikeasti hyvän suklaakalenterin tai sitten vaikka laku- tai salmiakkikalenterin. Muitakin kivoja syömisiä olen nähnyt kalentereissa. Voisin ostaa myls koiralleni oman joulukalenterin.

Joku taisi täällä katua jonakin aikaisempana vuonna koiralle hankkimaansa joulukalenteria. Koira oppi aamuisin odottamaan ylimääräistä herkkua, eikä koira kykene ymmärtämään, miksi tämä tapa ei jatkukaan enää 25. joulukuuta.

Kalenteri on tarkoitettu tuomaan jännitystä joulun odotukseen ja iloinen huipentuma on kun päästään jouluun, mutta koira-paralle joulun tulo onkin pettymys :(

Vierailija
100/431 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vain Mauri kunnas ja muumi suklaakalenterit lapsille ja aikuisille partiolaisten kuvakalenteri. Hyvin on riittänyt.

Itse arvostaisin jouluperinnekalenteria. Siinä kerrottaisiin joulun merkityksestä ja esim joulun historiasta jotain tärppejä. Omassa lapsuudessa parhain kalenteri oli pitkään smurffitarrakalenteri. Niitä pehmotarroja liimailin huoneeni ikkunaan riviin.

Mullakin oli smurffitarrakalenteri! Se oli niin ihana, etten koskaan raskinut käyttää niitä tarroja, vaan löysin sen koskemattoman tarralevyn (noin 35 vuoden jälkeen!) joku aika sitten vanhempieni luota. :D 

Nykyisin ainoa kalenteri, jonka itselleni haluan, on partiolaisten kalenteri. Lapsille olen pitkin hampain taipunut ostamaan jonkun keskihintaisen karkkikalenterin (Haribo, M&M tms), mutta jouluun asti mennäänkin sitten niin, ettei normaaleja karkkipäiviä ole tuon kalenterin lisäksi. Toinen lapsista yleensä syö karkit sitä mukaa, kun niitä kalenterista saa. Toinen puolestaan säästää viikon karkit ja syö ne sitten lauantaina "karkkipäivän karkkeina". 

Purkkakalenteri täällä jo mainittiinkin, mutta eikö voisi olla myös xylitol-pastillikalenteri? Niitäkin alkaa olla jo vaikka minkä makuisina. Sellainen kiinnostaisi itseänikin, koska purkkaa en juuri syö, mutta pastilleja menee päivittäin. Voisi olla vaikka joku uusi "jouluinen maku" bonuksena.