Onko muita, joiden mielestä joulukalenterit ovat menneet ihan överiksi
Joka päivä uusi lelu, koru tai meikki, eikös se ole jo aika ylenpalttista? Onko joululahjoissa enää mieltä, jos koko joulukuun ajan saa joka päivä yhden lahjan? Entäs joku suklaapatukka tai karkkipussi joka päivä, eikö se ole jo vähän liikaa?
Kelpaako enää kellekään lapselle se perinteisen kokoinen suklaakalenteri, jos ”kaikki muut” saavat jonkun metrin kokoisen Kinder-kalenterin tai joka päivä legopaketin?
Kommentit (431)
Vierailija kirjoitti:
Odotan sushi-kalenteria
minä hieromasauva- tai fleshlighth kalenteria
Aavikko jengin huijaus kirjoitti:
Ilmaston muutoksesta vouhkaa joku hiekka aavikon arabi täällä ??? Annatte varmaan rahaa niille ettei ilmasto lämpeisi eikö niin ??? Saharaan koko porukka .
Sinä ensimmäisenä.
Ostin itselleni arvokkaan merkkikosmetiikkakalenterin joululahjaksi, josta saan yllätystä ja iloa 24 päivää ennen ja tuotteita käyttäessä pitkään sen jälkeenkin. Mies ei osta yllätyslahjoja niin onpahan jotakin jännää.
Alkokin voisi myydä joulukalentereita. Ostaisin mielelläni sellaisen, jossa olisi minibaarikokoinen pullo jokaisen luukun takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on rahaa ja jos haluan, niin voin ostaa jonkun "krääsäkalenterin" vaikka 50 eurolla. Se summa ja enemmänkin menee helposti muutenkin hukkaan, jos ostan vaikka kengät, joita en pidäkään jalassani. Elämä ei ole niin kauhean totista.
Jos ostaa krääsää, jolle ei ole käyttöä, tai jos ostaa kengät, joille ei ole käyttöä, kyllä ne tosiaan ovat aika vastaava tilanne. Kumpikaan ei ole oikein suositeltavaa. Eikä pääpointti ole totisuudessa.
Mitä väliä? Jonkun roinakalenterin ostaminen kerran vuodessa on hyvin pienen hyttysen pieru kaiken muun keskellä, mitä maailmassa tehdään. Maailma ei pelastu sillä, että minä en osta jotain.
Käyttäkää vouhittajat energianne siis tehokkaammin kuin jossakin vauvapalstalla vouhottamiseen, menkää vaikka politiikkaan mukaan tai johonkin asioitanne tukevaan järjestöön töihin tai oikeastaan vapaa-ehtoiseksi. Kaikella rakkaudella!
On mennyt tosiaan överiksi. Kuka ostaa esim. Body Shopin 460 euroa maksavan joulukalenterin? Kuka aikuinen oikeasti tarvitsee sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Överiä juu ja hyvä että on.
Hauskoja hupeja harmaaseen joulukuuhun ei voi olla liikaa!Tämä! Eli ap, mitä ihmeen väliä sillä on, että nykyään on erilaisia joulukalentereita? Ei niitä tarvitse pelätä, vaan ajatella, että hyvä juttu, kiva, kun joku saa niistä iloa itselleen ja onpa mukava, kun aikuisillekin on jotain hassua!
Olen liki viisikymppinen ja lapsistani pari on jo aikuisia, mutta ostan heille joka ikinen joulu omat joulukalenterit. Ihan siinä missä ostin heille viikko sitten kurpitsat, jotka he hymyssä suin kaiversivat lyhdyiksi, niin ostan myös joulukalenterit. En jaksa paheksua kaikkea hassua, vaan on mukavampi nauraa. Sinun ei tarvitse ostaa yhden yhtä kalenteria, mutta minä voin ostaa vaikka kolme. :)
Voisitkohan kuvitella jotain muuta tapaa olla elämässä mukana kuin ostaa ostaa ostaa….
Vierailija kirjoitti:
On mennyt tosiaan överiksi. Kuka ostaa esim. Body Shopin 460 euroa maksavan joulukalenterin? Kuka aikuinen oikeasti tarvitsee sellaista?
No näin juuri ja kaikkein hulluinta on se ettei niistä tuotteista sitten puolet edes sovi itselle!
Pääasia vaan että saa niitä euroja hassattua johonkin ja lisää krääsää ympärilleen sekä roskikseen, ahdistavaa.
En ole ostanut yhtään joulukalenteria vielä, mutta voisin hyvin ostaa jonkun oikeasti hyvän suklaakalenterin tai sitten vaikka laku- tai salmiakkikalenterin. Muitakin kivoja syömisiä olen nähnyt kalentereissa. Voisin ostaa myls koiralleni oman joulukalenterin.
Veikkauksen joulukalenterin ostan joka vuosi.
Olut-kalenteri olisi hauska mutta en pysty jättämään sitä yhteen olueeseen päivässä, menisi ryyppäämiseksi sitten.
Tänään oli kaupassa Guiness suklaakalenteri, kukaan maistanut? Suklaa ei kiinnosta mutta jos olisi Guiness makua voisin ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja hupeja harmaaseen joulukuuhun ei voi olla liikaa!Nimenomaan. Kai sitä kerran vuodessa voi vetää hieman överiksi. Ei se ole niin vakavaa.
Ymmärtää tuonkin, mutta kuitenkin kokonainen kuukausi on aika iso osa vuodesta. Ja voisiko hullutella ja huvitella muutenkin kuin syömällä ison epäterveellisen herkun joka päivä tai kuormittamalla maapalloa turhalla krääsällä?
Jaa, tartteepa sanoa muksulle, että hänen kalenterinsa (kalastajan joulukalenteri) on turhaa krääsää.
Vierailija kirjoitti:
Alkokin voisi myydä joulukalentereita. Ostaisin mielelläni sellaisen, jossa olisi minibaarikokoinen pullo jokaisen luukun takana.[/quote
Netissä oli myynnissä joku Whiskey-kalenteri. Maksaa 180 euroa. Joku ulkomainen firma.
Vierailija kirjoitti:
Alkokin voisi myydä joulukalentereita. Ostaisin mielelläni sellaisen, jossa olisi minibaarikokoinen pullo jokaisen luukun takana.
Avataanko se heti aamulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja hupeja harmaaseen joulukuuhun ei voi olla liikaa!Tämä! Eli ap, mitä ihmeen väliä sillä on, että nykyään on erilaisia joulukalentereita? Ei niitä tarvitse pelätä, vaan ajatella, että hyvä juttu, kiva, kun joku saa niistä iloa itselleen ja onpa mukava, kun aikuisillekin on jotain hassua!
Olen liki viisikymppinen ja lapsistani pari on jo aikuisia, mutta ostan heille joka ikinen joulu omat joulukalenterit. Ihan siinä missä ostin heille viikko sitten kurpitsat, jotka he hymyssä suin kaiversivat lyhdyiksi, niin ostan myös joulukalenterit. En jaksa paheksua kaikkea hassua, vaan on mukavampi nauraa. Sinun ei tarvitse ostaa yhden yhtä kalenteria, mutta minä voin ostaa vaikka kolme. :)
Voisitkohan kuvitella jotain muuta tapaa olla elämässä mukana kuin ostaa ostaa ostaa….
Joo, ehkä. Tosin sinä et tunne minua ollenkaan.
Voin kuitenkin tehdä rahoillani mitä haluan sen jälkeen, kun olen laskuni maksanut. Toivottavasti sinäkin voit ostaa joskus jotain kivaa itsellesi ja lapsillesi. Kaiken ei tarvitse tulla aina tarpeeseen, vaan joskus voi ostaa vaikka leikkokukkia pöydälle ihan omaksi iloksi. Eilen ostin kaksi nippua neilikoita ja ne ovat kauniita. Saatan ostaa myös ihan vain itselleni hyvän kirjan. Itse asiassa olen juuri viemässä hyviä lukemiani kirjoja kirjaston ilmaishyllyyn, josta joku toinen saa poimia niitä mukaan ja saa niistä toivottavasti hyvän mielen. Elämä on.
Kohta varmaan on myynnissä aikuisten joulukalenterieta, joista löytyy joka luukusta päivän pupu. Tai mistäs minä tiedän jos isorikkailla jo sellaisia onkin. Varmaan olisikin jos olisivat joulunviettäjäkansaa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan jossain jotain hyviä nettijoulukalenterita, vaikka huumorivideo joka päivälle, tai jumppaliike, tai smoothie ohje tai jotain muuta katsottavaa tai kokeiltavaa?
On olemassa t*ssikalenteri kyllä tuolla teemalla😆 Joka päivä tulee uusi gif uusista dongoista. Yllättävän hauska naureskella niille parin sekunnin klipeille yhdessä mieheni kanssa😅
Kaljalaatikko on hyvä kalenteri. Numerot tussilla kylkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien "se perinteinen suklaakalenteri" on ollut se, mihin verrataan? Mielestäni pitäisi kysyä, kelpaako enää perinteinen paperikalenteri esim partiolaisten kalenteri? Suklaakalenterikin, vaikka kuinka "köyhä" verrattuna nykyisiin ei kuitenkaan ole se "köyhin" versio.
Mielestäni jopa mielummin krääsäkalenteri kun suklaa, ihan turha opettaa lapsille että karkkia kannattaa/saa syödä joka päivä.
Pahoin pelkään, että vastaus on, että ei kelpaisi paperikalenteri. Ainakaan lapsille.
Ei minullekaan mukulana kelvannut mikään paperikalenteri. Mielummin olisin ollut ilman. Onko nyt ihme jos lapsille tarjotaan joko karkkia, leluja tai paperisia kuvia, että minkä lapsi haluaa? Huomioi, että lapset eivät vielä ymmärrä rahan päälle tai sitä, että jatkuva karkinsyönti ei ole hyväksi.
Aika surullista olla niin paperikalenteria vastaan että mieluummin olisi ilman. Meillä lapset ovat niistä tykänneet, mutta niissäkin on eroja. Esim partiolaiskalentereissa kun avaa luukun, niin se kuva ns. muuttuu, eli luukun alta paljastuu vaikka hiiri tai pipo sille hahmolle joka luukussa on. Sellaiset paperikalenterit joissa on vaan joku random kuva ei kyllä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskoja hupeja harmaaseen joulukuuhun ei voi olla liikaa!Nimenomaan. Kai sitä kerran vuodessa voi vetää hieman överiksi. Ei se ole niin vakavaa.
Ymmärtää tuonkin, mutta kuitenkin kokonainen kuukausi on aika iso osa vuodesta. Ja voisiko hullutella ja huvitella muutenkin kuin syömällä ison epäterveellisen herkun joka päivä tai kuormittamalla maapalloa turhalla krääsällä?
Jaa, tartteepa sanoa muksulle, että hänen kalenterinsa (kalastajan joulukalenteri) on turhaa krääsää.
Kaikki tavarakalenterit eivät välttämättä ole turhaa krääsää, jos vain kaikki kapineet tulevat käyttöön ja toivottavasti kestävätkin käytössä. Mutta on aika iso riski, onko tavara varmasti laadukasta ja kestävää, ja tuleeko oikeasti lähellekään kaikki 24 kpl käyttöön?
Jos ostaa krääsää, jolle ei ole käyttöä, tai jos ostaa kengät, joille ei ole käyttöä, kyllä ne tosiaan ovat aika vastaava tilanne. Kumpikaan ei ole oikein suositeltavaa. Eikä pääpointti ole totisuudessa.